Darters foto- en logboek


Zeker leuk Arie.
 
Darter , welk led systeem gebruik je precies je planten zien er geweldig uit en qua licht ziet het er ook prachtig uit :) Aangezien ik me tl balken niet kan uitbreiden is een goed led systeem misschien wel een oplossing :p
 
@KevinK
Ik heb ledbalken van Wespro (lees Wesdijk). Wesdijk krijgt deze geleverd via aqualed. Ik heb twee zgn plantenbalken en twee daglichtbalken.

Als ik nu voor ledbalken zou gaan zou ik denk ik of kiezen voor de balken van Aquatlantis (duur maar kant en klaar) of voor een zelfbouw set (goedkoper).

Het bakje met de weneri's wordt overigens verlicht met ��n t8 TL buis.
 
Die balken van wesdijk zijn goed aan de prijs zeg :O

Zit zelf te kijken naar de kite light leds strips. Maar weet niet hoe dit precies zich afweegt tegenover T8/T5 balken. Wil b.v. even veel led licht hebben als 4 T5/T8 balken.
 
De bodem van m'n evasion is vervangen. Inmiddels is de bak helemaal weer helder (op de foto nog niet)
8_YxTFJdV1Wn2XafInktDeV-_ihfmXDp.jpeg
 
Ziet er van een afstand in ieder geval goed uit! Heb je nog een voedingsbodem?
En hoe gaat het met de kweek van de pauwoog grondels??
 
Ziet er weer netjes uit. Zelfde zand als in het bakje met de werni's ?
 
@bartman
Geen voedingsbodem. Wil wel bij de lotus en de echinodorussen een kleibolletje of een tabletje in de bodem stoppen.
Met de jonge pauwooggrondels gaat het nog goed. Ze groeien nu iets minder snel als in het begin. Als het goed is duuurt het nog ongeveer 2 a 3 maanden om het onderscheid tussen m en v te kunnen zien.

@KevinK
Inderdaad het zelfde zand. Het bakje met de werneri's was een soort testvoor dit zand.

Overigens een mooi gezicht om te zien hoe de cory's met hun kop in het zand duiken.
 
Ff een paar filmpjes van mijn prachtige M. Goldiei Aru II

[video]https://m.youtube.com/watch?v=-xs2xzoVEQU[/video]

[video]https://m.youtube.com/watch?v=72Eot-Q2KUw[/video]

[video]https://m.youtube.com/watch?v=m4BB82R-Ygk[/video]

[video]https://m.youtube.com/watch?v=hTygAe1n4-k[/video]
 
Mooi hoor, zeker als ze aan het pronken zijn.
 
Bartman, dat vind ik ook. Als ze aan het pronken zijn, zijn ze bijna niet te fotograveren. Een filmpje laat dat dan beter zien.
 
Wauw een hele mooie bak man.
Vind die regenboogvissen ook echt heel mooi jammer dat mijn bakken te klein zijn daarvoor.
 
Even een nieuwe update. Foto's zijn gisteren gemaakt. Vandaag is alles weer aardig ingekort.
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


Mijn Boesemani's
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


Lotus
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


De lotus is iets te groot geworden, dan krijgt deze te weinig licht en krijg je dit:
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


Na de snoeibeurt heeft de lotus nog maar een paar blaadjes over. Kan deze voorlopig weer groeien.

De ludwigia repens vind ik zelf altijd een van de mooiste planten omdat deze zo mooi rood is.
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


Tot slot nog een foto van de werneris's:
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


Ook gelijk even een update van mijn pauwooggrondelkweek
Mijn jonge pauwoog grondels zijn nu ruim 4 maanden. Ik vind het nog lastig om te zien of het M of V zijn.

Hier een foto van een aantal jonkies:
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


Als je inzoomt op een jonkie is bij deze volgens mij toch wel te zien dat dit een mannetje is?:
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg


Dit is de vader:
CsuDU4isgy5SUGcjVztvAENi8nb9_GPH.jpeg
 
Mooie update , planten staan super , en de regenbogen :smitten:
 
Erwin2 en Martinez thanx.
Het gaat inderdaad lekker. Nieuwe bodem bevalt tot nog toe goed. Planten doen het er prima op. Inmiddels wel wat kleibolletjes op wat strategische plekken in de bodem gestopt. Vooral bij de lotus, de echinodorus en de crypto's.

Door de vele corydorassen heb ik tijdens en vlak na het voeren wel wat stofwolken. Maar dat is daarna weer snel gezakt of door de filter opgenomen.
 
Nou Arie, ik had ook gereageerd, maar het forum is van slag en zie nu dat mijn bericht verwijderd is.
Maar schitterende foto's weer van een juweeltje van een aquarium :thumbs:
 
Bedankt astrid. Het forum doet de laatste tijd inderdaad wat raar. Maar ik denk dat dat achter de schermen wel opgelost wordt.
 
wat een mooie bak heb je, fijn dat de nieuwe bodem goed bevalt. blijven de planten net zo goed vastzitten als in grind?
 
FF een update over m'n pauwooggrondel. Een aantal zijn er al overgezet in andere bakken. Ze zijn inmiddels lekker gegroeid:

71UEGZkjOlhfAYw42BPRZX8RZD2UYN6e.jpeg


71UEGZkjOlhfAYw42BPRZX8RZD2UYN6e.jpeg


71UEGZkjOlhfAYw42BPRZX8RZD2UYN6e.jpeg


71UEGZkjOlhfAYw42BPRZX8RZD2UYN6e.jpeg


71UEGZkjOlhfAYw42BPRZX8RZD2UYN6e.jpeg


71UEGZkjOlhfAYw42BPRZX8RZD2UYN6e.jpeg


Inmiddels heb ik ook weer een paar jonkies van m'n regenboogvissen:

71UEGZkjOlhfAYw42BPRZX8RZD2UYN6e.jpeg


71UEGZkjOlhfAYw42BPRZX8RZD2UYN6e.jpeg
 
Ik zie dat er ook weer n's gereageerd is in m'n album. Leuk.

@Sandervis
De planten blijven bijna allemaal net zo goed vastzitten als in grind. Bijna... De reuze ambulia wil wel eens loskomen. Of dat door het zand komt, of doordat ik nu ook een veel dunnere bodum heb weet ik niet. Ik denk trouwens dat laatste. Overigens los ik dat op door de ambulia te lussen dat werkt prima.

De crypto's hebben nog wel wat aanpasproblemen.

Doen jou planten het ook goed verder.

@RonaldV
Is inderdaad wel weer eens tijd. Ben overigens meer van de updates in de wintermaanden ;)
 
Haha, dat zal ik onthouden...

Ziet er goed uit.
Hoe meer ik naar die pauwooggondeltjes kijk, hoe mooier ik ze ga vinden.
Ben blij dat ik er geen plaats meer voor heb....hahaha
 
Mooi aquarium. Prachtige fauna en flora. Sluit me bij Ronald aan, blij dat ik geen plek meer heb ;) Ben benieuwd hoe je jonkies het gaan doen.

Gr. Nick
 
Hoe gedragen de pauwooggrondel zich tegenover medebewoners ? en dan vooral tegenover de drukke regenboogen en corys ?
 
@Kevink
Pauwooggrondels kunnen heel goed samen met regenboogvissen. Ze komen oorspronkelijk ook uit de zelfde biotoop. Ik heb ze zelf samen met boesemani's en goldi's en dat gaat prima. Zelf heb ik ook nog zo'n 20 corry's op de bodem en ook dat gaat prima. In tegenstelling tot de meeste grondels zitten de pauwoogrondels niet alleen op de bodem, maar gaan ze door de hele bak. Ik hoor soms wel verhalen dat ze bij pseudomugils aan de vinnen kunnen zitten.
 
Leuke update, het zijn toch prachtige kleurrijke vissen hoor!
 
Leuk dat je ook van je regenbogen jonkies hebt zwemmen. Weet je ook van welke?? :p
Je pauwooggrondels groeien aardig zo te zien. Bij mij ook, maar kan nog steeds niet met zekerheid zeggen wat nou een mannetje en wat een vrouwtje is :sorry:
 
De jonkies van de regenbogen zouden zomaar een kruising kunnen zijn. Het zijn er maar vijf dus, voor eigen gebruik is dat geen probleem. Ik begin ondertussen bij de grotere al aardig te zien of het mannen of vrouwen zijn. Mocht je alleen mannen of alleen vrouwen hebben, of te veel mannen, dan zorg ik wel dat dat goed komt.
 
astrid j zei:
Leuke update, het zijn toch prachtige kleurrijke vissen hoor!
Thnx. Al je interesse hebt dan hoor ik het wel ;)
 
De pauwooggrondels zijn prachtig! (heb er intussen ook)
Heb je een idee hoe oud de vader is?
En doen de jongen het nog steeds goed met zoveel samen?
Ik ben benieuwd hoe het gedrag tussen de mannetjes zal evolueren, wanneer je hier (eventueel) spanningen zal gaan merken en hoe ze zich dan gaan gedragen.
'k Blijf dit volgen...
 
Jooke,
De vader is zo'n 2 jaar oud. En de jongen doen het nu nog goed met zo veel samen, maar het is niet de bedoeling dat ze allemaal samen blijven.
 
9-JemLEneaw-fV6uHT79UwPm9pFfNDOa.jpeg

9-JemLEneaw-fV6uHT79UwPm9pFfNDOa.jpeg
 

Terug
Bovenaan