Wat is er nieuw

Darters foto- en logboek

Swordfish bedankt. Zelf vind ik het altijd leuk om vissen van eigen kweek te hebben en om er mee te kweken.

astrid j zei:
Nou, dat grind staat erg mooi ....
Het is op de foto niet goed te zien, maar het is geen grind, maar zwart zand van 0,2 tot 0,9 mm. Ik vind het zelf ook erg mooi, maar ben wel bang dat het snel dichtslaat. Als het goed blijft is het wel een erg goedkope oplossing. Dit is zand dat bij een tuincentrum vandaan komt en ongeveer 4 euro per 20kg kost. Het lijkt op het oog heel erg op het zand dat 8 euro per 5kg kost. Maar het blijft natuurlijk de vraag of het goed blijft. Daarom wil ik het in mn 150cm bak nog niet gaan gebruiken en eerst kijken hoe het in dit kleinere bakje gaat.

Nou, wie weet is het net zo goed als dat duurdere, groot gelijk dat je het eerst uitprobeerd in deze bak, het staat in ieder geval erg mooi!

Na wat minder tijd om te snoeien ziet m'n bak er zo uit:
UuOCxXk7sV4kFc2YMDEsejwJ2iLZh9Pk.jpeg

Vind het zelf altijd wel mooi, maar er moet nu wel gesnoeid worden.

Vandaag weer alles gesnoeid, daar moet ik nog foto's van maken. Die volgen nog.

Ziet er mooi vol bepalnt uit hoor niks mis mee 😀
Maar inderdaad onderhoud op zijn tijd is wel nodig anders groeit je bak helemaal dicht 😛

tja, ik begrijp het hoor, ik heb precies het zelfde, zo blijven we lekker bezig, ik heb zelf geen tuin, woon in een appartement , maar het aquarium is mijn tuintje waar ik elke week in mag tuinieren, en met veel plezier 😀

Mijn Vissen hadden het al voorspeld 🙂

vOrIjzC9zYNz0EAuEVEHC2-v-T1H_VZK.jpeg

vOrIjzC9zYNz0EAuEVEHC2-v-T1H_VZK.jpeg

Haha super,en de volgende wedstrijd?? 😉

EDIT-Hey.... ik kijk net de vorige foto's en zie dat ze toen ook al in die hoek zaten! :juggle:

Seabait zei:
Haha super,en de volgende wedstrijd?? 😉

EDIT-Hey.... ik kijk net de vorige foto's en zie dat ze toen ook al in die hoek zaten! :juggle:
Ja dat was vlak voor Nederland - Australi� 😉

Haha, hoop dat ze de volgende dan ook goed voorspellen.

Bak staat er mooi bij.

Haha wel leuk hoor ben inderdaad ook benieuwd wat ze de volgende wedstrijd gaan doen 😛

Gisteren weer even wat foto's geschoten voor de snoeibeurt van vandaag. (geen voorspellingen dit keer 😉 )

Totaal overzicht:
5ggA3hRf2uOzecLgaOv3jhLLdrNha0HI.jpeg

Beetje schuin:

Ook weer eens geprobeerd op m'n regenboogvissen op de foto te krijgen:

Zoals te zien, vooral geprobeerd om de boesemani's op de foto te krijgen.

Deel 2
Mijn Rekord 700 (binnenkort wil ik hierin gaan scapen):
FBp4gmvxr01_uZd4sO-Jse_kfy7UxqZW.jpeg

Hierin zwemmen de niet te fotograferen weneri's:

En ook een tig tal jonge corydorassen:

En hier de moeder van mijn jonge pauwooggrondels. Dit is eigenlijk zelf ook nog een vrij jong vrouwtje.

De jonkies zijn inmiddels overgezet in mn rekord 700. Hierin hebben ze meer ruimte dan in het kleine kweekbakje. Overzetten doe ik altijd met de druppelmethode. Dat is hier nog net te zien. Toen ze net geboren waren had ik een keer goed geteld hoeveel het er waren. Ik kwam toen tot 30 stuks. Later een paar keer globaal geteld. Toen telde ik er 20. Dus een klein beetje uitval. Met het overzetten nog een keer goed geteld en het zijn er 31. Blijkbaar geen uitval.

Darter, waar heeft u die Iriatherina Werneri gekocht, ik vind ze nergens in de aquariumwinkels. 🙁

In Hoofddorp bij de "discus". Ze hadden ze voor me besteld.

Die Werneri zijn inderdaad hele mooie visjes. Mooie foto's weer.

Prachtig Arie en de vissen hingen in het midden, dus ja...toch een voorspelling....hahaha

Thnx allemaal.

Wat die werneri's betreft wil ik er een keer voor gaan zitten om wat mooie foto's hiervan te schieten. Vooral als ze pronken is een prachtig gezicht.

Hoe reageren je regenbogen precies op het toevoegen van eventuele voedingstoffen voor je planten ? en welke ph en kh hanteer je momenteel ?

Ph en kh beide rond de 7.

Vissen reageren niet op de plantenvoeding. Nitraat voeg ik nooit toe. Waarde altijd zo rond de 20. 1x in de week 30ml volledige planten voeding. En naar behoeve verhoog ik mn fosfaatpwaarde tot 1,5.

Mooi om te horen 🙂 Ik heb ongeveer de zelfde waarde en hanteer 25ml plantenvoeding per week 🙂 voeg alleen nog vloeibare kalium toe 🙂 Wou graag weten of regenbogen extreem gevoelige vissen zijn 🙂

Volgens mij kunnen ze wel tegen een stootje, maar overdrijven met co2, nitraat, fosfaat en plantenvoeding zou ik niet aanraden. Ook niet bij andere vissen trouwens. Is volgens mij voor een mooie plantenbak ook helemaal niet nodig die hoge waardes die ik soms weleens hoor. Het gevaar is natuurlijk wel een algje hier en daar, maar dat hoort er in het water ook gewoon bij.

Nee ik ga zeker niet overdrijven met voedingstoffen 🙂 Co2 toevoeging valt mee hij slaat maar zon 2x per dag aan wil ook niet op een extreem lage ph gaan zitten, is ook alleen maar gezeik met het verversen van water. Gebruik namelijk (nog) geen osmose.

Voor de rest hanteer ik de zelfde fosfaat en nitraat waardes en minder plantenvoeding ( maar me bak is ook kleiner ).

Vind dat een groen plukje alg wel kan het blijft natuur, alleen geen hinderlijk algen zoals baard alg dat vind ik er vreselijk uitzien.

Je regenbogen zijn overigens echt prachtig 🙂

Op veler verzoek 😉 geprobeerd om m'n iriatherina werneri's op de foto te krijgen. Best lastig dus ook nog een filmpje gemaakt.

Oq1k-a46WSVFFhXS-Fbl40Yb2UCj6Eyc.jpeg

En een filmpje:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=YN4co-j_ygo&feature=youtu.be[/video]

Bedankt Crash. Ik vind het ook prachtige visje, maar het gedrag maakt ze helemaal mooi.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan