Wat is er nieuw

De 200cm x 70cm x 70wh/cm planten aquarium van MickDD

• Onderwerp starter Onderwerp starter MickDD
  • Startdatum Startdatum
bartman zei:
De paarse kleur van je lobelia is de emerse vorm. Eenmaal in het aquarium wordt deze groen.
en blijft hij groen, toch? 🙂

~ Ivo

Volgens het Internet wel 😛

Re: De 200cm x 70cm x 70wh/cm planten aquarium van Mick

hele mooie bak!

alleen vind ik het persoonlijk jammer dat er geen koppelvis inkomt, de school kardinalen zal het echter ook prachtig doen! ga deze volgen

jakkie30 zei:
hele mooie bak!

alleen vind ik het persoonlijk jammer dat er geen koppelvis inkomt, de school kardinalen zal het echter ook prachtig doen! ga deze volgen

Daar ben ik het ook zeker mee eens!
Zoals ik al eerder ergens gezegd had was het eerst de bedoeling om een koppel apisto ramirezi erbij te houden en zelfs nog een koppel kersenbuiken, echter is dat geen optie daar zij de garnalen opeten, had dat niet het geval geweest hadden deze er zeker bijgekomen.

als je bij het bestand blijft wat je voor ogen had:

150 x kardinaal tetra
15 x corydoras panda
10 x otto's
10 x bijlzalm
30x Vuurgarnaal
3x blauwe waaierhandgarnaal

dan is de Mikrogeophagus ramirezi sowieso niet de beste optie, deze zitten liever op temperaturen van 27+ (en zacht zuur water). iets wat je oto's en panda's minder zullen waarderen. Ik heb zelf de Ramirezi gehouden en hou nu op dit moment een harem Apistogramma Cacatuoides bij mijn vuurgarnalen. deze laten ze gewoon met rust en van de 12 vuurgarnalen waar ik mee begonnen was heb ik er nu meer dan 80. misschien dat ze ooit een klein garnaaltje hebben gepakt, ik heb het zelf iig niet zien gebeuren. Dus in zo'n grote bak als die van jou denk ik dat die combinatie wel goed zou moeten gaan.

Heel ander verhaal met mijn koppel Pelvicachromis taeniatus "Moliwe" (Ivo komt er maar in 😛), dit is familie van de kersenbuiken en die hebben vakkundig bijna al mijn garnalen in die bak gesloopt.

Ook qua temp. zou de Cacatuoides beter bij je bestand passen in mijn ogen. Mooi, sterk visje. nu heb ik zelf geen verstand van bijlzalmen maar volgens mij willen die ook wel graag wat warmer water. maar misschien dat het op 24 graden zou moeten kunnen? zelf hou ik mijn Caca's op 22 graden en mijn kardinalen op 23a 24 graden en dat gaat prima.

Nu wou ik nog wat zinnigs zeggen over temperatuur en oto's en panda's, maar dat laat ik aan een ander over.

Prachtige bak, erg gaaf zo'n joekel in de huiskamer...

Je weet dat je sommige mensen de ogen uitsteekt met de opmerking:

"Ik neem liever een grote school kleinere vis omdat hij dan groter lijkt...." als je al de luxe van een 2 mtr bak hebt.... ? 🙂🙂

Ben benieuwd naar de foto's met de school!

Zwits zei:
Heel ander verhaal met mijn koppel Pelvicachromis taeniatus "Moliwe" (Ivo komt er maar in 😛), dit is familie van de kersenbuiken en die hebben vakkundig bijna al mijn garnalen in die bak gesloopt.
Is jouw koppel F1? Zo ja dan heb ik een vermoeden waarom deze wel en je cacatuoides niet de populatie garnalen hebben gesloopt. Ik vermoed namelijk dat het natuurlijke jachtinstinct in F1 nog veel meer aanwezig is dan in nakweek generatie huppeldepupdezoveel (wat je cacatuoides zijn).
En zo'n uitnodiging kan ik niet in de wind slaan: voor o.a. de 'Moliwe' variant is heden ten dage de naam Pelvicachromis kribensis weer de juiste. Dit taxon is op basis van kleurinformatie en genetische informatie gerevalideerd. Het bleek zeg maar zo te zijn dat de kleuren van de in alcohol geconserveerde vissen waarop het samenvoegen van P. kribensis en P. taeniatus was gebaseerd volledig vervaagd waren, zodat onderscheid niet meer te maken viel. Dat is dus nu rechtgezet. Kort gezegd geldt P. taeniatus voor de Benin en Nigeria populaties en P. taeniatus voor de Kameroen populaties.

~ Ivo

Kijk, daar wassie al :thumbs:

Mijn koppel Moliwe is idd F1.

Mascha&Ivo zei:
Zwits zei:
Kort gezegd geldt P. taeniatus voor de Benin en Nigeria populaties en P. taeniatus voor de Kameroen populaties.

~ Ivo

*kribensis voor de Kameroen populaties.

Bij deze reageer ik even op de laatste berichten sorry alvast dat de namen er niet bij staan.

Switz:
Heb vroeger de cacatuoides gehad, als ik me niet vergis tenminste, had een soort van vlammende rugvin. Erg leuke visjes.
heb het huisje er al voor staan hahaha.
Dat ze de garnalen jongen eten is niet zo een probleem als ze maar wel van de volwassen exemplaren afblijven. Zou wel erg mooi erbij passen toch wel een visje die eruit springt!
o misschien handig om erbij te melden, mijn water is 26 graden.

Gaat er nog even rustig over nadenken toch tijd zat:d

Herstarter:
Hahah ja is idd een beetje luxe probleem, maar mijn moeder heeft bv een grote bak met pauwoog cichlide en daardoor oogt de bak kleiner. Maar ook dat is echt een smaak ding!

Nou de eerste levende haven zitten erin.
3 appelslakken en 25 tetra's.
Hier wat foto's

ATTACH]
[/img]
ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

De tetra's zwemmen al lekker rond maar nog wel wat voorzichtig, wat ook logisch is daar ze er net een uurtje inzitten.
25 oogt echt als weinig vandaar dat ik een close up foto heb gemaakt. Maar daar ik de opbouw van de vissen rustig aan wil doen is het even niet anders.

Ook gaat er een kleine verandering komen qua vissen bestand, de corydoras panda wordt toch corydoras sterbai (ofzo iets haha) zag ze vandavandaag naast elkaar zitten en vind de sterbai toch mooier.

als ik me niet vergis kan de sterbai ook iets warmer hebben, dus prima keuze! maar 26 is toch echt wel te hoog voor oto's ben ik van mening.

mooie foto's! nu scholen de kardinalen nog mooi 😛

Heb hem gelijk op 25 graden gezet duur nog even want gaat altijd wel paar uur over heen eerder dat het water ook 25 graden is. Lager kan ik niet vanwege de bijlzalmpjes later dus denk dat 25 de beste tussenweg is.

Kardinalen groeperen idd nog mooi maar zal minder worden maar met 150 stuks later oogt het altijd nog als een groep😛

Nog een overzicht foto met de kardinalen, de zoom functie is nu erg handig hahah
ATTACH]

Zoals jullie waarschijnlijk al is opgevallen maak ik graag foto's:d altijd handig voor als je over bv een jaar terug kijkt.

Dus bij deze nog een paar foto's
ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

Mooie bak. :petjeaf:. Denk alleen dat je al een werkbare link van Tinypic krijgt, die je zo in je bericht kan zetten. Dit gezien de "IMG" tag die blijft staan.

Mooie bak hoor, mooie maat en leuk ingericht.

Ik denk dat garnalen en Apistogramma best moet kunnen. Ik heb 5 Laetacara dorsigera en 3 Apistogramma borelli in mijn bak en heb een heleboel vuurgarnaaltjes in de bak en worden er alleen maar meer.. Ik zie telkens kleintjes...

Mooie bak, ontzettend jaloers. Heb die paarse plantjes er sinds kort ook inzitten en vroeg me al af waarom ze groen werden. Zal vast mooi staan met die grote scholen, ben benieuwd

er bestaat niet zoiets als teveel foto's!
erg mooi

Crash:
Denk dat je gelijk hebt, zal het onthouden bedankt voor de tip:d

MsFelix:
ja hoor het nou van meerdere, zit nou toch te twijfelen om een 1M + 3V cacatuoides er bij te nemen. Zou er erg mooi bij staan.
Maar ben er nog niet helemaal uit.
Qua gedrag zijn het toch erg interessante visjes😀

Killerfish:
Dankje!
Ja dat is het handige aan dagboeken iedereen leert van elkaar, was ook wel verbaast toen ik voor het eerst zag dat ze groen werden dacht gelijk van kut ze gaan dood.... haha gelukkig hoorde dat😛
ja een grote groep is ook wel nodig hoor, 25 stuks valt nog niet echt op, maar ben al blij dat ik eindelijk beweging ziet:d

Zwits:
zo denk ik er nou ook over, en nogmaals bedankt!

Nog een close up foto van de tetra's, dat is nog vrij lastig want ze zijn nog wat schuchter als ik voor de bak staat.
Merk ook dat als ik vanaf de bank kijk dat ze vrij Door de bak zwemmen, en ook merk je al dat de groep in vlag van elkaar scheid. Komt ook wel omdat er gen "predator" in de bak zit.

ATTACH]

En nog een foto van de appelslakken die de ware liefde hebben gevonden! Was wel een one Night stand dus ze was wel wat makkelijk😛

ATTACH]

Vandaag de vissen weer wat uitgebreid.
Vissen bestand nu is:
50x Kardinaal tetra's
10x Corydoras sterbai
3x appelslak

ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

8

je bestand begint een beetje bij elkaar te komen!
wat leven in de brouwerij :thumbs:

Erg mooi ingerichte bak, heerlijk om naar te kijken 😉

Dankje Astrid altijd leuk om te lezen:d
Nu er wat meer vissen i zitten kan ik er niet vaak genoeg naar kijken:d
is toch 1 vd de leukste fases het opbouwen van het vissen bestand!

Hier nog een foto van de tetra's met alleen de voorste 2 lampen aan.
ATTACH]

oooh, wat gaaf zo'n grote bak en wat is 'ie mooi . Ik vind je appelslakken ook toffe kleurtjes hebben. Wordt vast nog mooier als je bestand compleet is.

Dankje, ben het zeker met je eens wat betreft de appelslakken, ze zijn heel leuk was eigenlijk meer voor het helpen opruimen van de bak, maar moet zeggen dat ik veel plezier van ze hebt😀

Denk dat ik dit weekend weer 25 tetra's haal, mits de waardes het toelaten maar dit bestand geeft helemaal nog geen effect wat betreft de waardes, opzicht wel logische maar daar de bak nu een week of 5 draait kan je niet voorzichtig genoeg zijn!

Heb net een het water ververst, hier wat overzicht foto's :

ATTACH]

[ATTACH=full]116885._xfImport[/ATTACH]
[img][ATTACH=full]116886._xfImport[/ATTACH]
ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

De groep wordt steeds minder schuw:d
hier nog wat foto's.
De foto's zijn ingezoomed dus helaas wat minder scherp!

ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

Je bak lijkt idd erg groot zo....(of zou ie het ook gewoon zijn 🙂 )

BTW, erg leuk zo met dat schooltje.....(mijn bak zou al vol zijn :))

Zo weer even een kleine update met natuurlijk weer wat foto's😀
heb vandaag weer 40 kardinaal tetra's toegevoegd.
Het bestand is nu als volgt:
90x Kardinaal tetra
10x Corydoras
3x appelslak
ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

[ATTACH=full]116897._xfImport[/ATTACH]
[img][ATTACH=full]116898._xfImport[/ATTACH]

Het begint er nu echt op te lijken!
je ziet nu ook lekker veel beweging.
De tetra's zwemmen meestal in 2/3 kleinere groepen en zo nu en dan zie je de gehele groep zwemmen wat echt prachtig is om te zien, ben er zeer tevreden mee😀

Twijfel nu toch of ik i.p.v garnalen niet toch een koppel kersenbuikjes of antennebaarsjes zal nemen. Maar heb gelukkig nog genoeg tijd om daarover na te denken.

Ook moet ik morgen wat snoeien vooral aan de voorkant en 1 plantje verplaatsen om wat meer diepte cre�ren. Zal morgen een foto van voor en na plaatsen.

O zag dat ik kersenbuikjes had geplaatst, maar dat moest apistogramma cacatuoides zijn. Was er even niet bij met mijn hoofd hihi.

Kersenbuik zal het zoiezo niet worden terwijl die eigenlijk mijn voorkeur heeft op de andere 2 qua visje.
Echter is de kersenbuik te agressief en jonge naar mijn mening te snel.

En gezien rust mijn nummer 1 prioriteit heeft en daar het mijn mening is dat dat een hoop stres en ziektes voorkomt is het niet anders.

Voorlopig neig ik toch naar garnalen daar mijn kleine meer heeft met de lage diertjes (is op oog hoogte van hem) en vind het leuk dat hij er ook van geniet en doet ze ontwikkeling ook alleen maar goed!

Keuzes.. lastig lastig lastig!!

Ja, dat blijft moeilijk, vond ik ook.
Maar je hebt een fantastisch mooie bak, en gewoon rustig nadenken over wat je echt mooi vind en goed samen gaat 😉

astrid j zei:
Ja, dat blijft moeilijk, vond ik ook.
Maar je hebt een fantastisch mooie bak, en gewoon rustig nadenken over wat je echt mooi vind en goed samen gaat 😉

Dankje😀 de bak draait nu denk zo een week 0f 6 en doet het Tot op heden erg goed.

Ja vind het heel lastig, vind de antenne baars jes erg mooi om te zien en ook leuk gedrag, maar zou ik dan zonder garnalen moeten houden. En echter denk ik dat die afvallen daar die rond de 27 graden moeten en mijn bak op 25 staat.

De apisto gramma cacatuoides zou dan wel weer kunnen qua temperatuur en ook qua vissen zou hij er mooi tussen passen. Maar ook met die zijn de garnalen een risico.

Vind het nu nog lastig welke van de 2 het worden de garnalen of de cacatuoides...?

Zo ben vanmiddag even wat wezen snoeien:d
in het midden werd 1 plant te groot waardoor de lagere planten erachter uit het zicht vervaagde.
Dus die even naar achter geplaatst.

En ook gelijk de voorste ambulia wat ingekort, bevalt me weer stukken beter zo.
De vissen vallen ook gelijk wat meer op.

Hier het resultaat.

ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

ATTACH]

Heb sinds een week of 2 ook wat drijfplanten, doen het erg goed, misschien zelfs wat te goed, vermeerderen zichzelf goed, maar de wortels worden echt zeer lang! Weet niet of het goed overkomt op de foto? Vind het erg mooie drijfplanten maar misschien toch iets teveel van het goede😛

Ziet er goed uit, groeit mooi allemaal. :petjeaf:

Het drijfplantje is de "Limnobium laevigatum" als ik het goed zie op de vierde foto. Valt nog mee met de hoeveelheid hoor. 🙂 Heb deze ook drijven en had voor het Vivarium ongeveer een derde tot de helft van het oppervlakte vol. Knip van tijd tot tijd de wortels gewoon weer kort en spoel ze af. Kunnen aardig wat zweefvuil vasthouden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan