De 80 Cm.2.0 van TonHageraats


Dat klopt. maar er was op de site aangegeven dat ze vakantie hadden tot de 16e, dus dat verwonderde mij dat ze al aan het werk waren.
 
Misschien dat ze apart voor jou even aan de arbeid gaan :D ;).
Kun je mooi iets eerder gaan starten dus.
 
Ik denk inderdaad ook dat dat de reden is, lijkt me logisch :cool:

Maar ik ga niet eerder beginnen dan na de waterwissel van volgend weekend om een mooie regelmaat te krijgen.
 
Het filmpje stelt niets voor, veel te veel omgevingslicht en slechte choreografie, maar wel een super cast :)

Eens in de zoveel tijd maak ik even een filmpje om te kijken of ze er nog allemaal zijn, maar wilde het toch even delen :foto:

https://youtu.be/BIMX4V9q2zU
 
Vandaag wat Pogestemon helferi en Hemianthus callitrichoides geplaatst, nu ik de Co2 heb kan ik goed aan hun behoefte voldoen.

Ook gelijk de Kaliumfosfaat en de kaliumnitraat nauwkeurig afgemeten en in de flessen met 500 Ml water gedaan, dus ik ben klaar om na de 1e waterwissel met de EI methode te starten :juggle:

Ook gelijk de juiste koppelingen gekocht voor aan de waterkraan zodat het verversen even wat gemakkelijker gaat, ook het afzuigen gaat makkelijker omdat ik de slang heb verlegt en het water nu zo de tuin in loopt :!
 
Het verversen ging heerlijk, geen gesjouw met emmers maar zo eruit en erin, is opeens een stuk leuker onderdeel van de hobby geworden :daisy:
 
Ziet er leuk uit Ton. Water verversen doe ik met emmers voor de kleine bakken. De grote bak via Gardena koppelingen. In de winter gaat het water de gootsteen in en gedeeltelijk bij de kamerplanten, maar in de zomer koppel ik de tuinslang er aan en gaat het water de tuin in. Water erin rechtstreeks vanuit de kraan en puur wachten tot de bak weer gevuld is. :)
 
Dank je Lex,

Ja dan doen we dit op dezelfde manier, alleen voor de winter moet ik nog even kijken, de gootsteen gaat het niet worden denk ik omdat de levels dan op ��n lijn staan en hevelen niet gaat lukken, maar dat zien we nog wel.
 
Heeft mooi zijn "eigen" plaatsje gevonden.


964298tonhageraats_0_82_20150622_13.jpg
 
Even een overzichtje, nieuw stukje hout toegevoegd.


385469tonhageraats_0_82_20150622_13.jpg
 
Nog even een paar "random" :foto:

897534tonhageraats_0_82_20150622_13.jpg


Hier mogen nog wat "vlekjes" worden weggewerkt :sorry:
242452tonhageraats_0_82_20150622_13.jpg



266292tonhageraats_0_82_20150622_13.jpg


Zijn iets te snel om goed zichtbaar te krijgen :)
361948tonhageraats_0_82_20150622_13.jpg


Op of aanmerkingen zijn altijd welkom :!
 
Dank je Peter,
De voorgrond plantjes moeten nog wat verder doorgroeien, maar dat komt vanzelf in de loop van de tijd
 
Een mooie bak en vooral de L010a zijn erg leuke bewoners.
Op welke temp. staat deze bak eigenlijk?

groeten,
Lauwrensz
 
Dank je Lauwrensz,
Het zijn zeker heel erg leuke beestjes, niet bang en veel zichtbaar.
Ik heb de bak op ongeveer 22 graden staan.
 
Net het water ververst, op de nieuwe stijl zonder verdere aanpassingen te hoeven maken, het ging lekker snel, en minder stress voor de vissen.


967445tonhageraats_0_82_20150628_11.jpg



374888tonhageraats_0_82_20150628_11.jpg



246676tonhageraats_0_82_20150628_11.jpg


Natuurlijk even door de straal heen zwemmen -leuk- :)
757272tonhageraats_0_82_20150628_11.jpg
 
Ziet er erg handig uit. Ik loop nog steeds met emmers en maatbekers te klungelen :)
 
Mascha zei:
Ziet er erg handig uit. Ik loop nog steeds met emmers en maatbekers te klungelen :)

Je ziet dat het met weinig middelen ook zo kan Mascha.

Idd John erg makkelijk zo, en geen kliederboel, wat ik er meestal van maak :oops:
 
Ik doe het gewoon met de slang en hou dan een klein ijsbakje van 250ml eronder om de straal te breken. maar ja dan moet ik er wel blijven bijstaan dus. Soms klem ik het bakje op de bodem met de slang en deze slang hou ik op de plaats met een slangenklem van het filter.

Ach ja, ieder zn eigen manier he :D.
 
idd John,
Ik heb nu de mogelijkheid (als ik wat later op de dag ververs) om er een biertje bij te nemen en vanaf de bank de boel in de gaten te houden :D
 
Haha, ik ben blij dat deze mij op het forum zijn aangeraden, ben er erg blij mee, zulke leuke beestjes en totaal niet schuw.
 
Even een korte update,

Zoals je zult weten ben ik overgegaan op led verlichting en dat werkt goed, vanochtend de eerste zonsopkomst meegemaakt en dat was prachtig en geeft ook minder stres aan de visjes, vanavond de eerste zonsondergang en nacht verlichting, dus ik ben benieuwd of ik nog aanpassingen moet gaan maken.

De vissen hebben plezier en onderlinge strijd als gewoonlijk en dat is normaal gedrag dus prima zo, de planten groeien hard nu ik de CO2 gebruik en de E.I. maar geen bijzonder verschil te merken alleen in de groei snelheid van diverse planten dus wat meer snoeien.

Ik vond dat de stroomsnelheid van het water wat laag was geworden ook na onderhoud van de pomp en de slangen dus heb ik er een heel klein stromingspompje bij gedaan, ook voor de planten zal dit beter zijn omdat de voeding dan mooi door de bak word verdeeld en bij alle planten kan komen.

De CO2 draait stabiel nu dus vooral van het regelraatje afblijven en niet per ongeluk aanstoten.

Nu ben ik even klaar met investeren, en gaat mijn aandacht nu uit naar het herplaatsen van de planten, doordat de led verlichting nu meer licht aan de hoeken en de zijkanten geeft merk ik dat ik daar wat in te kort ben geschoten, dus eerst even goed nadenken en dan gaan handelen.

Foto�s houden jullie nog even tegoed want aan de inrichting is eigenlijk niets veranderd daar komt nog bij dat het nu zolang licht is en de bak bij het raam staat dat door de weerspiegeling van buiten het bemoeilijkt om goede foto�s te maken.

Tot zover ben ik prima tevreden :daisy:
 
Even een foto terug uploaden, ik zag dat hij na de Crash verdwenen was.....

351347tonhageraats_0_82_20150712_22.jpg
 

Terug
Bovenaan