De 80 Cm.2.0 van TonHageraats


Gaat lekker Ton en gefeliciteerd. :)
 
Zo maar even eentje tussendoor.

589978tonhageraats_0_82_20150724_16.jpg
 
Dank je wel :)

Ik ga het weekend weer wat sleutelen aan de midden planten dus van de week weer nieuwe :foto: en een update, als ik de gewenste planten te pakken krijg natuurlijk :juggle:
 
Nee nog niet Peter,
Ik kon niet aan de plantjes komen welke ik wilde, deze zijn besteld en komen aan het einde van de week, vandaag groot onderhoud gepland, volgende week de nieuwe update :)
 
Mooi hoor. Net even dit topic door genomen. Je hebt een mooie bak. Lekker groen en lekker vol. Dus ben ook erg benieuwd naar welke planten er nog bij gaan komen..
 
Dank je Nick :)

Het is niet zo zeer dat er planten bijkomen maar wat een straatje lobelia�s moest worden is niet helemaal gelukt omdat er 2 soorten door elkaar staan dus dit word aangevuld worden tot ��n soort mooie licht groene, tevens word er aan de rechterkant wat ruimte gemaakt voor wat Ludwigia sp. red mini voor een mooi kleur effect, dit mis ik nog omdat de Lotus rechts voorin een groene Lotus is gebleken.

Update komt volgende week :)
 
De bak is weer redelijk schoon, de javavaren van de achterwand gehaald schoongemaakt en bij gesnoeid, gelijk de achterruit schoongemaakt, de Lobelia�s eruit gehaald en de Sagittaria terres uitgedund en de uitlopers verwijderd, zaten overal in de bak verstopt ook gelijk de Valesinaria nana uitgedund, dus de bak is gelijk een stuk leger, maar dat komt wel goed als volgende week de plantjes binnen zijn, tot dusverre afwachten maar.

Gelijk de waterwissel maar gedaan en de voedingsstoffen toegevoegd volgens het EI principe, dus de bak kan er weer een weekje tegen aan :)
 
Inderdaad John,

De bak draait stabiel en vanmiddag de achtergrondplanten van de wand na gekeken en geen enkele vorm van algen en een gestaagde groei blijkt dus dat de EI aan is geslagen.
 
Wauw Ton wat is je bak veranderd. hij is echt heel mooi geworden. ik zou bijna vragen of jij mijn bak wilt komen inrichten haha
heb je ook nog steeds vuurgarnaaltjes??
 
Dank je Thea, ik heb er een hoop aan gesleuteld en dat zijn allemaal juiste keuzes geweest :)

Ik heb nog steeds garnaaltjes alleen niet meer zo veel, de Danio's lusten ook wel een jong garnaaltje dus alleen de voorzichtige worden groot en deze laten ze met rust, maar het aantal groeit nog wel h��l langzaam.
 
Lachen hier, de hele dag is er een vrouwtje die de andere 13 aan de rechterkant van de bak houdt, geweldig om te zien, als er ��n in de buurt van de helft komt word die terug gedirigeerd, soms erg dringend :mad:

Krijg het helaas niet op film zonder te verstoren, vanavond eens het broedgedrag van ze bekijken en morgen even kijken of ik een nestje of wat dan ook kan vinden :juggle:
 
Helaas waren niet alle plantjes binnen bij de LFS welke ik hab besteld :mad:
De Ludwigia mini red wel dus maar gelijk meegenomen en i.p.v. de lobelia cardinalis de Mayaca fluviatilis meegenomen, eens kijken hoe dat staat, misschien wel verrassend :juggle:

772482tonhageraats_0_82_20150814_14.jpg


De planten staan nu nog even in een emmer straks even van het wol ontdoen en goed spoelen dan kunnen ze zondag de bak in........ :foto:
 
Die Mayaca Fluvitalis heb ik ook en die wordt echt prachtig!

10JwrsEvZFbtjWL8IcqHhhtmV-TgXnkf.jpeg

Dit was de mijne 2 weken geleden

10JwrsEvZFbtjWL8IcqHhhtmV-TgXnkf.jpeg

Zo staat hij er nu bij!
 
Inderdaad wat je zegt een mooie plant ik ga hem alleen wat breder planten (de stekjes wat meer uit elkaar) en een soort straatje van zien te maken.

@Shortyfishies houdt je in de gaten dat dit een ijzer minnende plant is??
 
Geen Profito, dat is voeding voor de bladeren deze plant heeft ijzer bij de wortels nodig, kleibolletjes, of gelijkwaardig, als het maar bij de wortels wordt toegediend, als je merkt dat de plant aan de onderkant gele blaadjes gaat krijgen duidt dit op een ijzer te kort.
 
Kleine update.....

271393tonhageraats_0_82_20150816_16.jpg


778872tonhageraats_0_82_20150816_16.jpg


De plantjes moeten zich nog wat oprichten en goed wortelen maar dat komt in de tijd wel goed en worden ze nog een beetje verplaatst.
 
Je maakt het jezelf er wel makkelijk vanaf met maar 2 foto's hoor! ;)
Ziet er wel goed uit,dat dan weer wel!
 
Top Ton. De EI werkt dus prima als ik dit zo zie. Welk plantje is dat op de onderste foto die nog moet omhoog komen??
 
Dank jullie,

Er was nog veel schittering van het licht op de ruit vandaar "maar" 2 foto's :)

Op de onderste foto is de Mayaca fluviatilis zichtbaar maar moet inderdaad nog uitgroeien. (net geplant)
 

Terug
Bovenaan