De 80 Cm.2.0 van TonHageraats

TonHageraats zei:
Hey Tiny.

Ja deze kunnen prima in een 80 cm bakje, laten de planten met rust en vinden het mooi om op brede planten liggen te rusten.
Ik geef ze JBL Novo Tab, en ze eten ook van het overgebleven voedsel van de andere visjes.

Ze zijn niet druk maar erg rustig en je ziet ze zeer veel.

Ik had ondertussen al een onderwerp geopend op het forum bij het gedeelte : Meervallen.

Ze lijken me erg leuk en ik weet vrij wel zeker dat ik ze ga aanschaffen binnenkort :)

Diepvries rode muggenlarven eten ze ook?

En komkommer?
 
Verder eten ze eigenlijk alles, het zijn omnivoren.
En ja, ik had het andere topic ook gezien :)
En ben het eens met de tot nu toe gegeven antwoorden!
 
TonHageraats zei:
Verder eten ze eigenlijk alles, het zijn omnivoren.
En ja, ik had het andere topic ook gezien :)
En ben het eens met de tot nu toe gegeven antwoorden!

Ik hoef niet bang te zijn dat ze voer te kort komen omdat ze vaak trager eten dan de andere vissen?

Gewoon zorgen dat ik een tabletje verstop tussen de planten ofzo?

Rode muggenlarven dwarrelen door de hele bak ( diepvries) als ik het verdeel, dus daar zullen ze sowieso wel wat van mee krijgen dan.

En de komkommer zullen ze vast wel vinden denk ik?

Of zullen ze zodra ze gewend zijn zich ook wel in de groep mengen tijdens het eten?
 
Ik merkte vanmorgen dat de Co2 opwas, dus gauw even een zaak in Purmerend opgezocht en daar de fles omgeruild tegen een volle.
Ik heb met de 1e fles ongeveer 4 maanden gedaan (2 Ltr.) daar ben ik wel tevreden mee.
 
Waar ruil jij je co2 om als ik vragen mag. Ik dacht dat het niet kon in Purmerend.
 
Hier het adres, een 2Ltr fles koste mij � 27.50

H.J. Meines Faunaland
Achterdijk 26-28
1441 DH Purmerend
Tel: 0299-424104

Opmerking: Vult CO2 flessen niet, maar ruilt ze om.

Info staat ook hier op de site bij Vulstations Nederland.
 
Aa ok bedankt. Ik dacht dat ze alleen sera flessen omruilen .
Heb zelf namelijk dennerle co2 flessen.
 
TonHageraats zei:
Dank jullie wel.

Inmiddels zijn er weer planten uit gegaan en vervangen door anderen, tevens zijn sommige planten meer bij elkaar geconcentreerd, zo gauw deze zijn gegroeid zal ik weer een update plaatsen.

Groeien wel traag die planten bij je hoor :foto:
 
Ja, het zijn geen snelgroeiers John :D
 
Seabait zei:
TonHageraats zei:
Dank jullie wel.

Inmiddels zijn er weer planten uit gegaan en vervangen door anderen, tevens zijn sommige planten meer bij elkaar geconcentreerd, zo gauw deze zijn gegroeid zal ik weer een update plaatsen.

Groeien wel traag die planten bij je hoor :foto:

Ben ook wel benieuwd.
 
Even een kleine up-date, ik heb nog niet gesnoeid, dat komt morgen voor het water verversen.
Wel heb ik besloten om er minder planten in te houden en een soort of 8 a 9 meer logisch gaan neerzetten.

971111tonhageraats_0_82_20151025_16.jpg


284397tonhageraats_0_82_20151025_19.jpg



De groene lotus rechtsonder is nu slecht te zien maar wordt elke week gesnoeid, er staat sinds kort ook een rodelotus in het midden maar die moet nog zichtbaar worden.
Of de steen in het midden blijft is nog een twist punt! ( valt minder op dan op de foto)
 
Mooi hoor Ton maar nu je het zegt vallen de verschillende planten wel op idd.
Misschien sowieso een idee om 1 van die zwaardplanten (als ik het goed heb?) weg te doen,scheelt veel ruimte.
 
Klopt John, deze zijn idd heel prominent aanwezig.
Ik ben nog bezig om het ideaal beeld in mijn gedachten gang te krijgen :juggle:

Tips daarbij zijn van harte welkom :!
 
Nou die vind ik wel wat hebben hoor en ik heb in de meterbak die ook op 2 plaatsen.
Zelf zou ik niet veel in je bak wijzigen dus, maar ja smaken verschillen he ;) .
 
Ik vind hem prachtig! Zou persoonlijk geen planten verwijderen. Ik houd wel van dat 'wilde'..
 
Even voor de duidelijkheid,vind het zelf ook niet lelijk staan maar is omdat Ton zelf aangeeft wat minder planten te houden he! ;)
 
Ik snap het John en natuurlijk moet Ton zelf bepalen of hij er wat minder in wil hebben. Ik zou het niet doen dus ;).
En ja anders zou er mss wel een Bleheri uit kunnen.
 
Jullie hebben een punt.

Het is best een mooi geheel en redelijk "natuurlijk" qua uiterlijk, niet elk plantje hoeft perfect te zijn en dat doet goed aan de uitstraling.

Doch wil ik de "lat" wat hoger gaan leggen door de planten beter te rangschikken en het minder is meer effect te verkrijgen, momenteel tel ik een 16 verschillende planten en wil ik dit terug brengen naar een stuk 8 a 9 verdeeld in lagen om meer zicht te krijgen en hopelijk een minder "chaotisch" geheel te cre�ren.

De E.I. en de Co2 heeft geholpen in een betere planten groei en mooiere kleuren, en ben ik bezig om te kijken of ik bepaalde planten mooier kan laten groeien want als je wat dichterbij kijkt zie je wel redelijk wat min punten.

Ik ben een weekje of 3 geleden met een projectje gestart om meer zuurstof in de avond toe te voegen door middel van een zuurstof pompje, ik moet zeggen dat ik b.v. de Rotala nu mooier zie groeien voornamelijk aan de onderkant van de plant, misschien moet ik hier eens een apart topic voor openen.
 
Met minder planten en grotere groepen, kun je ook een mooi geheel maken.
Ik heb zelf 21 plantensoorten, incl. 2 drijfplanten, dus hou wel van wat meer planten...wel iets gegroepeerd.
 
Dank je wel Ronald,
Dat bedoelde ik ook met mijn post van 25-10-2015.
 
Top :thumbs:
 
Meer weer eens een kleine update.


Beginnende Rode Lotus
182741tonhageraats_0_82_20151115_12.jpg


Groene lotus
593733tonhageraats_0_82_20151115_12.jpg


Overzicht
368825tonhageraats_0_82_20151115_12.jpg


Links
286852tonhageraats_0_82_20151115_12.jpg


De kleuren komen wat flets over het origineel is veel beter :sorry:
 
Wat gaat het nieuwe visbestand worden?
 
Zoals in mijn post van 13.58 uur aangegeven..... ;)


Ik wil nu na een paar jaar Danio Kyathit te hebben gehad overgaan naar een rustiger bestand..

Zelf zit ik te denken aan;
6 colisa chuna (2M / 4V) Komen er zeker in! aantal kan nog vari�ren.
8 Nannostomus beckfordi (4M / 4V)
3 L010a Rineloricaria Sp.

Dus 3 soortjes rustige vissen waarin de potloodvis in aantal domineert en de Colisa chuna voor prachtige geel/oranje kleur zorgt.

Voor een indruk van mijn bak zie de handtekening.


Wat denken jullie?


P.S.
7 Danio Kyathit bij mij af te halen. :)
 
Ik zou eerder de 12 prachtige Hyphessobrycon megalopterus nemen die Ivan momenteel heeft zitten ipv de Nannostomus beckfordi.
 
Daar zal je vast een reden voor hebben, wil je die verklappen? :)
 
De Nannostomus beckfordi vind ik een prachtige vis maar wat druk voor bij chuna's. En 8 is wel een erg een klein groepje. Dan zou ik voor minimaal 12 Nannostomus beckfordi gaan. Maar in dat geval de chuna's weg laten
 
Duidelijk, dat was ook eigenlijk de twijfel welke ik had t.o.v. de chuna's.

Het aantal van de NANNOSTOMUS BECKFORDI was maar een "triggertje" om aandacht te vragen :D

Ik ga het overwegen, of heb je soms nog meer opties?
ik weet dat jij in de "zee" van vissen er meer weet dan ik kan bedenken :)
 
Terug
Bovenaan