De 80 Cm.2.0 van TonHageraats


Inderdaad erg leuke beestjes, ook een stuk rustiger volgens de filmpjes, ik vermoed een vergelijkbaar gedrag als de Iriatherina werneri tegen over elkaar.

Gezien de grote van de vissen is misschien een stuk of 12 met 3 chuna's (1M / 2V) beter? :juggle:

Ik zal ze morgen eens bij Ivan gaan bekijken :thumbs:
 
Op zich vindt ik het "vechten' van de mannetjes wel leuk, maar het gaat er om hoe de combi is met de chuna's, wat juist een wat schuwe rustige vis is.
 
Hij heeft ook nog de Trigonostigma espei die zou ook nog kunnen. Leuk visje maar weinig boeiend gedrag.

Ik denk dat de zwarte fantoomzalm meer iets voor je is. En de man/vrouw verhouding van dat groepje wat hij heeft is ook goed.

Zo mooi pronken de mannen.
hyphessobrycon_megalopterus.jpg


En hij heeft nog hele mooie Rode minors. Erg mooie vissen maar kunnen wat bijterig zijn en zijn niet geschikt voor bij chuna's.
 
Die had je inderdaad al genoemd Bart.
De Rode minor is denk ik wel een onderling wat "agressievere' vis, terwijl de Hyphessobrycon megalopterus juist wat meer pronkerig is tegenover elkaar, dus rustiger naar de chuna's toe denk ik.
 
Ik kwam even terug op mijn reactie wat betreft de zwarte fantomen. En ik reageerde op het stukje voor Ivo (wat ik nog niet eens had gezien).

Ik denk idd ook dat de zwarte fantoom de beste keuze is.
 
In combinatie met hoeveel chuna's voor mijn goed beplante met drijfplanten voorziene 80 cm zou jij adviseren?
 
Een hele wilde gedachte: trio Apistogramma erythura (ch: A. sp. "Rio Mamor�") in plaats van chuna's? (of een andere rustige Apistogramma)
Je hebt nu net een van de weinige L-nummertjes (misschien wel de enige voor 80 cm) die heel aardig combineert met dwergjes.
 
TonHageraats zei:
In combinatie met hoeveel chuna's voor mijn goed beplante met drijfplanten voorziene 80 cm zou jij adviseren?
Dan zou ik 1 man met 1 of 2 vrouwen doen.

Ivan heeft volgens mij momenteel alleen de Gold vorm.
 
Je bedoelt om de keuze "makkelijk" voor me te maken Mascha? :D

Ik heb sinds kort al 2 chuna's welke ik heb geruild voor een paar Danio's, dus die keuze heb ik al gemaakt, en ik wil deze houden en liefst iets uitbreiden.

Maar het was absoluut een optie geweest. :thumbs:
 
Botia zei:
TonHageraats zei:
In combinatie met hoeveel chuna's voor mijn goed beplante met drijfplanten voorziene 80 cm zou jij adviseren?
Dan zou ik 1 man met 1 of 2 vrouwen doen.

Ivan heeft volgens mij momenteel alleen de Gold vorm.

klopt Bart, ik zag ze vanmiddag nog zitten, en ik heb ook de gold vorm.
 
Ik ga hier eens een nachtje over slapen, tenslotte moet ik eerst de 7 Danio kyathit nog zien kwijt te raken.
 
Gewoon leuk.....

131168tonhageraats_0_82_20151126_16.jpg
 
Leuk Ton. Zitten die in een aparte bak of niet??
 
TonHageraats zei:
Ik ga hier eens een nachtje over slapen, tenslotte moet ik eerst de 7 Danio kyathit nog zien kwijt te raken.

Je mag ze komen brengen hoor ;)
 
Als jij de transportkosten betaald kom ik met de eerste vlucht.
Maar daar zal het zwakke punt wel zitten ;)
 
yepppppp......maar transport is niet zo duur.....alleen viegen wel....maar kom met de boot...binnen 10 dagen ben je hier :D
 
jessicapilon zei:
Leuk Ton. Zitten die in een aparte bak of niet??

nee, deze zitten gewoon in mijn 80 cm.
ik heb er redelijk veel in zitten maar ook de Danio's lusten er volgens mij wel ��n maar dan alleen de kleinste, de grotere laten ze met rust.
 
Dan zal ik de kosten voor je drukken door de roeiboot te nemen :D
Tot over 6 maanden.
 
hahahahaha ok ik ga vast op de uitkijk staan! :D
 
Dan zal ik we toe zijn aan een koud biertje zet die maar vast klaar.
 
Kijk ff bj de GMT....heb er twee verdiend
 
Mooi :thumbs: staan die vast klaar.
 
TonHageraats zei:
jessicapilon zei:
Leuk Ton. Zitten die in een aparte bak of niet??

nee, deze zitten gewoon in mijn 80 cm.
ik heb er redelijk veel in zitten maar ook de Danio's lusten er volgens mij wel ��n maar dan alleen de kleinste, de grotere laten ze met rust.

Zijn mooie vuurtjes moet ik zeggen.
 
Een soort van High tea voor garnaaltjes (of met)...


913492tonhageraats_0_82_20151126_17.jpg
 
Paal dansers,helaas niet alleen danseressen. :D
 
Ik had beter zeemeerminnen kunnen gaan houden Alex. :juggle:
 
Dat wordt dan aansluiten in de rij denk ik :D
 
VOOR de roeiboot inspannen denk ik.
 
Niets mis mee en erg constant.

825817tonhageraats_0_82_jblproscan.jpg
 
545918tonhageraats_0_82_20151203_16.jpg
 

Terug
Bovenaan