De aquaria van MaestroCygni

TS
MaestroCygni

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
18
En je kunt de leverancier niet vragen waar ze geleverd zijn?
Kans zal niet heel groot zijn, maar toch. Of de winkel laten vragen
De winkel weet nog niets. WJ ging maandag contact opnemen met Ruinemans om te kijken wat er is gebeurd en of ze nog binnenkomen. Dat ze bij een andere winkel zijn geleverd heb ik van iemand anders gehoord die ook deze vissen had besteld en ze ook niet binnenkreeg. Ik neem aan dat hier hetzelfde is gebeurd. Het rare is dat hij wel een andere Betta soort binnen kreeg terwijl er bij Frits gewoon niets is geleverd.

quistero

Well-known member
Lid geworden
28 sep 2016
Leuk hoor. Eindelijk geslaagd dus.
Nog iets van de Betta gehoord?

TS
MaestroCygni

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
18
Ik heb helaas bij de unifasciatus wat stip gevonden dus ik heb gelijk esha exit gehaald en de temperatuur zal worden verhoogd.
Ik denk dat ik er erg vroeg bij ben gezien de andere vissen niets hebben en de unifasciatus zich nirmaal gedraagt.

20200722_155022.jpg

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 jul 2013
Wat jammer zeg.

Overigens een schitterende foto.

TS
MaestroCygni

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
18
Wat jammer zeg.

Overigens een schitterende foto.
Het is inderdaad wel jammer maar het komt vast wel goed.

En bedankt! Het is wel een beetje jammer dat ik de prachtige kleuren van de mannetjes niet goed op de foto krijg.

TS
MaestroCygni

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
18
De behandeling is voorbij en de vis lijkt nu stipvrij te zijn. De fabrikant zegt dat het medicijn vanzelf afbreekt en dat een waterwissel niet nodig is maar na 5 dagen vind ik het wel tijd voor een wissel dus dat moet ik morgen doen. Dan nog een paar dagen observeren en als de stippen niet terugkomen kan ik ze langzaam overwennen op het zuur water.

De 60x60 heeft ook nieuwe verlichting waar ik erg blij mee ben en ik ben een rescape aan het plannen omdat ik achteraf toch gedeeltelijk een zandbodem wil.

TS
MaestroCygni

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
18
Goed om te horen dat het heeft geholpen. Welke medicatie heb je gebruikt? Ik lees Esha maar dan moet je toch verversen?
Esha exit inderdaad. Ik weet niet of je misschien esha 2000 bedoelt maar hier staat op dat je tussendoor niet moet verversen en dat het medicijn na de behandeling vanzelf afbreekt. Bij waterverversing zou je zelfs extra moeten doseren om te compenseren.

TS
MaestroCygni

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
18
Hoe staat het met de ww in de bak?
Wat bedoel je precies? Ik neem aan dat je waterwissels bedoelt maar ik weet niet precies wat je daarover wil weten :pp Ik doe om de week een 10% wissel met puur osmose. Een paar dagen geleden heb ik de bak helemaal leeg gehaald en omdat ik niet zomaar 150 liter water kon opslaan heb ik ongeveer 40% moeten wisselen. De rescape is ook de reden dat de bak nu misschien iets waziger is dan normaal, het feit dat er een barstje op de lens van mijn telefooncamera zit helpt ook niet bepaald mee :pp

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 dec 2015
Leeftijd
26
Wat bedoel je precies? Ik neem aan dat je waterwissels bedoelt maar ik weet niet precies wat je daarover wil weten :pp Ik doe om de week een 10% wissel met puur osmose. Een paar dagen geleden heb ik de bak helemaal leeg gehaald en omdat ik niet zomaar 150 liter water kon opslaan heb ik ongeveer 40% moeten wisselen. De rescape is ook de reden dat de bak nu misschien iets waziger is dan normaal, het feit dat er een barstje op de lens van mijn telefooncamera zit helpt ook niet bepaald mee :pp
bedoelde eigenlijk hoe de water waarden ervoor staan :)) maar snap de verwarring :juggle:

TS
MaestroCygni

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
18
bedoelde eigenlijk hoe de water waarden ervoor staan :)) maar snap de verwarring :juggle:
Ohhh haha ik krijg best vaak de vraag hoe ik water wissel met zulke waardes dus ik vond het ook geen rare vraag ofzo :pp . Ph 4.9, KH en GH <1, TDS 70 en EC 110. Temperatuur 26 graden

TS
MaestroCygni

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
18
Even een video van de "nieuwe" bewoners, met name de unifasciatus omdat hij nu lekker actief is.

Ik vond hem al op een siamese algeneter lijken, nu gaat hij ook nog mijn Eleocharis schoonmaken... Hij heeft een identiteitscrisis denk ik :pp

De kardinalen zijn trouwens ineens totaal niet schuw, ook zij profiteren blijkbaar van een dither... Niet verwacht maar het is een aangename verrassing.

stefanC

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
28 mrt 2017
Leeftijd
50
Knap hoor Christian .

Private conversations
Help Users
    Bovenaan