De aquaria van MaestroCygni


En je kunt de leverancier niet vragen waar ze geleverd zijn?
Kans zal niet heel groot zijn, maar toch. Of de winkel laten vragen
De winkel weet nog niets. WJ ging maandag contact opnemen met Ruinemans om te kijken wat er is gebeurd en of ze nog binnenkomen. Dat ze bij een andere winkel zijn geleverd heb ik van iemand anders gehoord die ook deze vissen had besteld en ze ook niet binnenkreeg. Ik neem aan dat hier hetzelfde is gebeurd. Het rare is dat hij wel een andere Betta soort binnen kreeg terwijl er bij Frits gewoon niets is geleverd.
 
Was vandaag bij Frits en kon het niet laten....
Ze zitten in quarantaine, 7 Nannostomus eques en 1 unifasciatus die ik mee heb gekreken omdat hij anders alleen zou zijn :pp
20200717_222526.jpg
 
Leuk hoor. Eindelijk geslaagd dus.
Nog iets van de Betta gehoord?
 
Ik heb helaas bij de unifasciatus wat stip gevonden dus ik heb gelijk esha exit gehaald en de temperatuur zal worden verhoogd.
Ik denk dat ik er erg vroeg bij ben gezien de andere vissen niets hebben en de unifasciatus zich nirmaal gedraagt.

20200722_155022.jpg
 
Wat jammer zeg.

Overigens een schitterende foto.
 
Wat jammer zeg.

Overigens een schitterende foto.
Het is inderdaad wel jammer maar het komt vast wel goed.

En bedankt! Het is wel een beetje jammer dat ik de prachtige kleuren van de mannetjes niet goed op de foto krijg.
 
Leuke visje Christiaan dus ik hoop dat ze snel mogen herstellen.
 
De behandeling is voorbij en de vis lijkt nu stipvrij te zijn. De fabrikant zegt dat het medicijn vanzelf afbreekt en dat een waterwissel niet nodig is maar na 5 dagen vind ik het wel tijd voor een wissel dus dat moet ik morgen doen. Dan nog een paar dagen observeren en als de stippen niet terugkomen kan ik ze langzaam overwennen op het zuur water.

De 60x60 heeft ook nieuwe verlichting waar ik erg blij mee ben en ik ben een rescape aan het plannen omdat ik achteraf toch gedeeltelijk een zandbodem wil.
 
Goed om te horen dat het heeft geholpen. Welke medicatie heb je gebruikt? Ik lees Esha maar dan moet je toch verversen?
 
Goed om te horen dat het heeft geholpen. Welke medicatie heb je gebruikt? Ik lees Esha maar dan moet je toch verversen?
Esha exit inderdaad. Ik weet niet of je misschien esha 2000 bedoelt maar hier staat op dat je tussendoor niet moet verversen en dat het medicijn na de behandeling vanzelf afbreekt. Bij waterverversing zou je zelfs extra moeten doseren om te compenseren.
 
Ok, ik gebruik eigenlijk geen Esha en wist dit dus niet omdat je bij de meeste medicatie wel moet verversen achteraf.
 
Hoe staat het met de ww in de bak?
Wat bedoel je precies? Ik neem aan dat je waterwissels bedoelt maar ik weet niet precies wat je daarover wil weten :pp Ik doe om de week een 10% wissel met puur osmose. Een paar dagen geleden heb ik de bak helemaal leeg gehaald en omdat ik niet zomaar 150 liter water kon opslaan heb ik ongeveer 40% moeten wisselen. De rescape is ook de reden dat de bak nu misschien iets waziger is dan normaal, het feit dat er een barstje op de lens van mijn telefooncamera zit helpt ook niet bepaald mee :pp
 
Wat bedoel je precies? Ik neem aan dat je waterwissels bedoelt maar ik weet niet precies wat je daarover wil weten :pp Ik doe om de week een 10% wissel met puur osmose. Een paar dagen geleden heb ik de bak helemaal leeg gehaald en omdat ik niet zomaar 150 liter water kon opslaan heb ik ongeveer 40% moeten wisselen. De rescape is ook de reden dat de bak nu misschien iets waziger is dan normaal, het feit dat er een barstje op de lens van mijn telefooncamera zit helpt ook niet bepaald mee :pp

bedoelde eigenlijk hoe de water waarden ervoor staan :)) maar snap de verwarring :juggle:
 
bedoelde eigenlijk hoe de water waarden ervoor staan :)) maar snap de verwarring :juggle:
Ohhh haha ik krijg best vaak de vraag hoe ik water wissel met zulke waardes dus ik vond het ook geen rare vraag ofzo :pp . Ph 4.9, KH en GH <1, TDS 70 en EC 110. Temperatuur 26 graden
 
Even een video van de "nieuwe" bewoners, met name de unifasciatus omdat hij nu lekker actief is.



Ik vond hem al op een siamese algeneter lijken, nu gaat hij ook nog mijn Eleocharis schoonmaken... Hij heeft een identiteitscrisis denk ik :pp

De kardinalen zijn trouwens ineens totaal niet schuw, ook zij profiteren blijkbaar van een dither... Niet verwacht maar het is een aangename verrassing.
 
Omdat de mandor maar niet binnenkomen en ik contact heb met een B. persephone kweker in NL waar ik eventueel een veel leukere blauwe wilde betta kan halen voor de 30l heb ik besloten om in de 60cm Betta coccina nog een kans te geven.
Dit keer wel met een koppel en niet 2 vrouwen....
Ze zijn nog schuw dus ik heb er even geen foto van, jullie zullen even geduld moeten hebben
 
succes met de aanwinsten
Bedankt Stefan.

Ik ga morgen proberen een foto te maken, ze zijn echt super schuw.


Ze hebben net al droogvoer gepakt, Hikari heeft het weer gedaan. Dat stelt mij iig weer gerust. Het is mij altijd gelukt om deze vissen van levend naar diepvries en dan eventueel naar droog te laten overstappen maar zo snel is het nog nooit gebeurd.
 
Gisteren werd ik wakker en zat het mannetje onder de schimmel, ik heb gelijk met bactopur direct behandeld maar het had geen zin. Was toch een zwak visje helaas.
Zaterdag (Zondag technisch gezien) om 2 uur 's nachts deed het mannetje het perfect, zondag om 10 uur zat ie onder de schimmel en om 2 uur 's middags was hij dood, het is super snel gegaan. Het voelt k*t maar het ligt iig niet aan mij en ik heb alles gedaan wat ik kon doen.
Gelukkig is het ook met Frits goed geregeld en krijg ik vrijdag als het goed is een nieuwe man, die direct in een kuur bactopur gaat just in case.

Het vrouwtje doet het goed en zit nu artemia achterna te jagen dus dat is in ieder geval mooi :daisy: Die wordt uiteraard nog steeds behandeld voor het geval dat.
 
Jammer zeg en gelukkig biedt Frits wel de nodige service.
 
Spijtig Christian maar wel een geweldige service
 
Zonde. Wat ging het ook snel.
 
Ook het vrouwtje ging een tijdje later dood ondanks de behandeling.
De vis die ik als vervanging kreeg voor het mannetje doet het gelukkig al 2 weken erg goed en eet al perfect droogvoer. Het is alleen wel een vrouwtje :pp
20200916_142401.jpg



En een tijdje geleden kreeg ik een paar planten om te testen in de 60cm, ze doen het best goed ondanks de lage pH, slechte lamp en afwezigheid van CO2 :pp
Hygrophilla pinnatifida:
20200916_142716.jpg

20200916_142732.jpg


En Bucephalandra sp. "Venus"
20200916_142654.jpg

20200916_142756.jpg
 
Leuke foto s Christian en jammer dat de visjes het niet hebben gehaald. Hopen dat je nu meer geluk hebt maar dat lijkt er wel op na 2 weken.
 

Terug
Bovenaan