De aquaria van MaestroCygni


Screenshot_20201003-192622_Video Player.jpg


20201007_010510.jpg



Ze zit al in de 60cm en is nu prachtig op kleur. Ik ga binnenkort 5 jonge bettas erbij bestellen, hopelijk heb ik dan in totaal 3 koppels en kunnen ze allemaal blijven. Blijft dan uiteraard wel een speciaalbak.
 
Knappe vis inderdaad
Zijn ze terug beschikbaar?
Ruinemans heeft ze weer op voorraad. Het zijn wel jongere vissen van zo'n 3cm ipv volwassenen, het geslacht zal niet zo goed te zien zijn vandaar dat ik er 5 neem :pp

Mooie vis hoor en heeft Frits die te koop want ik zie deze nooit volgens mij.
Nee, Frits heeft ze niet standaard op voorraad, ik laat ze bestellen.
 
Aha, ja ik dacht al dat visje ken ik niet maar ja het is mooi dat Frits ze voor je besteld.
 
Ik heb 5 nieuwe coccinas binnen! Of nouja, 3 coccinas, een livida man en een brownorum vrouwtje... Het belangrijkste is in ieder geval dat ik een coccina man heb voor mijn vrouwtje :) De livida en brownorum gaan waarschijnlijk de 60x60 in.

Daarbij heb ik een nieuw project! Een high tech scape die uiteraard nog WIP is... Ik wacht nog tot de soil en co2 binnen zijn...
20201104_152349.jpg
 
meschien kun je kijk voor zoon licht gevende achterwant da vind ik zelf heel mooie in aque scapes
 
Mooi bakje Christian en welke is dit en wat voor verlichting?
Het is een Superfish Scaper 60, met de standard verlichting. Bak zelf is "crystal clear" glas (Superfish versie van low iron of optiwhite), 50x35x35cm. De verlichting is voor nu prima, vergelijkbaar met een chihiros A2 serie en voorlopig zeker genoeg voor wat ik wil. Ik verwacht begin volgend jaar wel over te stappen op een Twinstar 450S of Chihiros WRGB2.

meschien kun je kijk voor zoon licht gevende achterwant da vind ik zelf heel mooie in aque scapes
Ja ik vond het ook wel leuk tot ik het prijskaartje zag :juggle: 360 euro voor een 50x36cm en dan is het nog niet eens de ADA!
 
Stevig prijskaartje:eek:. Enig idee welke richting je uit gaat met de scape?
Ik heb het skelet van de hardscape al, maar zolang ik de soil nog niet heb kan ik niet echt oordelen hoe het precies gaat worden. Inspiratie was deze bak van Josh Sim (Euhm tja beetje ambitieus als beginnende scaper misschien maar ja)
 

Bijlagen

  • topoftheworld2019_01_01-1.jpg
    topoftheworld2019_01_01-1.jpg
    435.5 KB · Weergaven: 150
vroeg me al af wat die kosten hahah meschien zelf maken meen dat er filmpjes op youtube staan
 
Gisteren heb ik de planten ontvangen dus ik ben gelijk aan de slag gegaan met planten...
20201118_165921.jpg

Daarna gevuld... Wat problemen gehad met luchtbellen in het hout ondanks dat het was ingewaterd waardoor het linker stuk opnieuw moest worden geplaatst maar goed....
De rotalas zien er nog zielig uit maar dat zou over een paar weken opgelost moeten zijn eenmaal ze de submerse vorm aannemen... De witte achtergrond moet ik opnieuw plakken want eenmaal vol met water bleek het nket goed op het glas te zitten...
20201118_165956.jpg


Voor de geïnteresseerden, dit is de plantenlijst:
Eleocharis parvula
Eleocharis acicularis
Hydrocotyle verticillata
Cryptocoryne parva
Rotala rotundifolia Green
Rotala rotundifolia Orange Juice
Micranthemum sp. Monte Carlo
Bucephalandra sp. Red/brown
Hygrophila pinnatifida
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet slapen dus dan maar een update plaatsen ;) De bettas doen het goed. Heel goed zelfs, maar ze vinden het met zijn vijven niet gezellig genoeg dus ze zijn bezig met uh.... nieuwe bettas maken :)


En een paar foto's :p
20210129_033459.jpg
20210129_033534.jpg


En morgen (of uh vandaag eigenlijk) komen 4 nieuwe Betta's. Dit keer 4 Betta strohi, waar hopelijk minstens 1 koppel tussen zit, al zijn ze nog te jong om dat te zien.
 

Terug
Bovenaan