Ik vraag me dan wel even af wat ze doen als het licht gewoon aan isZeker zo in het half donker knallen ze uit je bak. Prachtig!
Ik vraag me dan wel even af wat ze doen als het licht gewoon aan isZeker zo in het half donker knallen ze uit je bak. Prachtig!
Zo'n luxe krijgen ze niet 😛 Als vissen bij mij komen weten ze heel goed dat ze nooit meer licht gaan zien 😛Ik vraag me dan wel even af wat ze doen als het licht gewoon aan is
Mwah, vind ze nog steeds beetje saai voor jouAnderhalf jaar geleden kreeg ik de vraag of kardinaaltjes niet iets te gewoon zijn voor mij maar dit blijft toch gewoon bijzonder
Bedankt John!Mooie vissen Christian.
Werkelijk prachtige vissen!Het zijn zonder twijfel de mooiste vissen die ik op het moment heb. Vandaag gaan ze uit quarantaine, in een grotere kweekbak en hopen dat ze kweken voor de display bak klaar is. Met zulke kleuren betwijfel ik dat de display echt blackwater wordt, zou zonde zijn!
Bekijk bijlage 340985
Bekijk bijlage 340986
Ik ga de groep ook waarschijnlijk niet uitbreiden, mogen ze lekker zelf doen. Doe ik dat wel, mogen ze het lekker uitvechten, de bak waar ze in komen is groot zat.Wel oppassen met toevoegen S. selatanensis, ze zullen de hierarchie opnieuw moeten opbouwen ;-) . Wij hadden 1 vrouw en voegden er 8 aan toe. Dat bleef nog dagenlang hommeles opleveren.
Het duurde wat langer dan ik hoopte maar toch! Er zijn baby's op komst!Sinds een maand heb ik een paar nieuwe vissen 🙂 Een viertal Sphaerichthys selatanensis. Ze beginnen al heel mooi te kleuren, dus hopelijk kunnen ze binnenkort zelf de groep uitbreiden.
Dit is zeker mama die de eitjes broedt. Bij selatanensis is het meestal het vrouwtje die broedt, maar af en toe toen de mannetjes het ook, zijn niet per se maternale broeders zoals osphromenoides of paternale broeders zoals acrostoma en vaillanti. Ik heb beide mannetjes nog rond zien zwemmen dus het is zeker een vrouwtje 😛@MaestroCygni De "papa" is hier de "mama". Papa Selatanensis broedt de eitjes in de mond. Ik hoop dat je meteen de vijf dagen haalt, maar er is een goede kans dat het eerste nest eindigt als voer ;-) . We hebben nu in totaal zeven nestjes gehad, ééntje hebben we een groepje kleintjes aan overgehouden.
Wel echt een mooi aquarium, trouwens! Mooie sloot.
Dit is zeker mama die de eitjes broedt. Bij selatanensis is het meestal het vrouwtje die broedt, maar af en toe toen de mannetjes het ook, zijn niet per se maternale broeders zoals osphromenoides of paternale broeders zoals acrostoma en vaillanti. Ik heb beide mannetjes nog rond zien zwemmen dus het is zeker een vrouwtje 😛
Maar bedankt!
Als broedende mannen bij tegenlicht zichtbare eierstokken krijgen is het inderdaad misschien een mannetje. Zover ik weet is dat biologisch niet mogelijk dus blijf ik erbij 🙂 Mocht dat niet genoeg zijn, zijn er duidelijke ervaringen en artikelen waardoor duidelijk wordt dat het géén stricte paternale broeder is, hoewel ze inderdaad wel zo zijn beschreven.Henk Grundmeijer, van wie wij vissen hebben overgenomen, zou claimen dat het onderste dier het vrouwtje is ;-) en het broedenden het mannetje. Dit bleek ook uit zijn paring-filmpje van deze soort. Anyway ;-) , ik vroeg me af of je al jongen had en hoe je ze groot gaat brengen. Onze 15 doen het goed, nu. Alleen eten ze nog nauwelijks ander voer dan de artemia die we dagelijks voeren. Ze proberen het droogvoer wel, maar lijken nog niet echt happig.
Na 17 dagen broeden is het eindelijk zover!
Bekijk bijlage 344413
Het is een zoekplaatje Richard en de winnaar mag door naar de volgende rondeWaar mag ik exact naar kijken?
Ik geef toe dat de foto iets beter had kunnen zijn hahaWaar mag ik exact naar kijken?
Ja dat dacht ik al Christian maar wilde het niet verraden😉De zwarte vlek is een baby choco
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.