Wat is er nieuw

De avonturen van Dora en Diego

Wanneer mag ik op kraamvisite komen?
 
Nu al interesse 😀 ?
Woon niet echt dichtbij 😛

Dora en Diego zijn ( nu al) naar de oude vijver verhuisd 🙂
Want de vijver was goed op temperatuur en ik zie liever twee visjes in een wat vieze vijver dan 2 in een curverbak van 50 liter :engel:
 
Jaazeker k hou wel van beschuit met muisjes 😛 is dat zo? Hoever woon je weg?
nou veel beter. Kunnen ze lekker wennen aan het buitenleven 🙂
 
Zuid-holland 😉
 
k kom wel ff op t fietsje aan 😛
 
😛
 
Voer besteld! ben benieuwd! Wilde eigenlijk voor liquifry gaan maar de verzendkosten op die website vond ik te hoog! Dus op een andere site Artemia vervanger en spirulina poeder gekocht. Als het goed is is dat er morgen al! 🙂

Wanneer kunnen ze de artemiavervanger eten denken jullie? De eerste drie dagen eten ze sowieso niks. Maar daarna? iemand een idee?
 
De eerste eitjes zijn uitgekomen! Ik zie nu ongeveer 20 visjes, maar dat worden er als het goed is nog veel meer 😛

Ik zal vanavond wat foto's proberen te maken 🙂
 
Leuk nu kan het harde werken en opvoeden beginnen 😀
 
Mooi nieuws, ik ben benieuwd naar de foto's...
 
Foto's maken lukt helaas niet, ze zijn nog echt te klein!
Ik heb er nu zo rond de 200-250 denk ik. Is het normaal dat ze af en toe zwemmen en dan bijv. Heel lang op hun zij op de bodem blijven liggen?
 
En ik ga ze zeker goed opvoeden! 😀
Dank voor jullie reacties
 
Ik denk dat ze dan een beetje uitrusten van uit het eitje kruipen? Bij mij hingen ze vrij snel aan de ruiten 'geplakt' 😉
 
Bij mij sommige ook maar veel op de bodem
 
Hoe gaat het nu? Ik heb er zelf geen verstand van, maar van wat ik lees, wordt er veelal geadviseerd om Methyleenblauw aan het aquariumwater toe te voegen om schimmels te doden. Hier zouden zowel veel eitjes als net uitgekomen kleintjes door gered kunnen worden, omdat die vaak door schimmel aangetast worden. Maar misschien heb je al een schimmeldodend middel gebruikt en roep ik maar wat, hahahaha.
 
Ja ik heb veel beschimmelde eitjes maar die haal ik er morgen vroeg uit. Gebruik liever geen chemicali�n bij vissen.
Bedankt voor de link!
Heb nu zelf artemiavervanger en spirulinapoeder in huis.

De visjes zijn al wat actiever trouwens! 🙂
 
Bedankt! Maar het geld is nu echt op 😛
Daarnaast lijken alle visjes het goed te doen. Beschimmelde eitjes haal ik er morgen uit
 
Hahahaha, ja 'stiekem' een dure hobby h�. Fijn dat ze het al wel beter doen. We horen het vervolg wel!
 
Ja ik heb echt al m'n extra geld hieraan uitgegeven! 🙂

Ik geef jullie morgen een update!
 
Nou ik schat dat er inmiddels zo'n 500 zijn 😛

Kan er een appelslak bij denken jullie om schimmelresten en voedingsresten op te eten?
 
500!! Hahaha, dat gaat lekker. Goed bezig. Volgens mij kan een appelslak zeker nuttig werk leveren. In koud water is de slak wel minder actief en eet hij minder, geen idee hoeveel je er dan in zou moeten zetten.
 
Ik heb er zelf maar 1 dus beter iets dan niets 🙂
Want ik ben nu al tijden bezig de beschimmelde eitjes eruit te zuigen 😛
 
Rkbb9Ij06YQ9xhZtGgLFHr-MVRL3nagb.jpeg
 
i_EIJx5p2U1DABSi-GN3Xn1Y6_YWEswp.jpeg
 
Z� klein. Knap dat je ze zo goed op de foto hebt gekregen. Leuk hoor!
 
Wat leuk zeg! en idd wat een duidelijke foto heb je.
 
Bedankt!
De visjes zijn al ietsje groter. Maar zwemmen nog niet vrij. Het water is 19 graden Celsius.
Ik heb wel een beetje eiwitophoping aan het oppervlak van het water( wit schuim). Niet veel maar toch.
Kan dit de visjes belemmeren in het binnenkort vullen van hun zwemblazen? Voor zoveel ik het kan zien is er niet echt een kaamlaag.
 
Volgens mij valt dat wel wat mee,
Ik weet wel dat je de eerste paar dagen geen zuurstof pompje moet gebruiken.

Ik heb volgens mij nog wel ergens een goed artikel liggen, ik zal het ff opzoeken
 
Ok� ik gebruik nu wel een zuurstofpompje dat maar voor heel weinig stroming zorgt. Is puur om het wateroppervlak te breken
 
Zal ook wel wat meevallen,
ik kant artikel niet vinden -.-
 
Geeft niet hoor 😛

Ze proberen nu wel lucht te happen of het lijkt er in ieder geval op. Niet veel succes tot nu toe. Toch maar even die laag eraf halen als deze er �berhaupt is 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan