Wat is er nieuw

De avonturen van Dora en Diego

Het is echt afwachten hoeveel er over blijven, dat is nu nog lastig te zeggen. Ik begon met mn laatste kweek ook met heeeeeeel veel visjes, maar uiteindelijk hield ik er 8 over, waarvan ik er toch nog 2 in moest laten slapen vanwege problemen 😉

Maar ik hoop natuurlijk dat je er veel leuke visjes aan over houdt 😀
 
Ik ben benieuwd 😛

Vandaag heb ik er in ieder geval 6 geculled want die lagen vermagerd op de bodem of dreven juist door een te volle zwemblaas
 
Op zich jammer van die visjes, maar ja gelet op het aantal was het waarschijnlijk er toch wel van gekomen 😉.
Dat hou je op zoveel jongen natuurlijk altijd.
 
Dan kunnen ze beter uit hun lijden verlost worden ja.
 
Ja in zo n geval ben ik het daar ook helemaal mee eens hoor. Ze moeten niet lijden vind ik.
 
Ik heb zojuist een ronde vijverbak op de kop getikt voor een tientje. Deze is 100 cm. in doorsnee en 78 cm. hoog. Daar gaat dus meer dan 500 liter in! Dit wordt de uitgroeibak voor de babies. Zodra het warm genoeg is gaan ze naar buiten.
 
Mooi werk. Zet je er weer een foto op als ze erin zitten? Ik ben erg benieuwd hoe ze aan het groeien zijn.
 
Zo snel groeien ze ook weer niet hoor 😀
Maar zal zo snel mogelijk een foto plaatsen als ze weer een beetje veranderd zijn 😉
 
Het nieuwe bakje is er 😉
110 cm. In diameter en 80 centimeter hoog. Er gaat zo'n 600 liter in 🙂

-qfTNlalHjw2X34DDP3TYRpxLWI5Ki-b.jpeg
 
Olympus zei:
Het nieuwe bakje is er 😉
110 cm. In diameter en 80 centimeter hoog. Er gaat zo'n 600 liter in 🙂

x5WcSVNR2Rj5Vhrn45U-lj2QAWb8q6Sv.jpeg

Knappe vijver 🙂

Toch wel een beetje mee oppassen hoor, ik zou hem voor minimum 50% en beter voor 80% ingraven en in de schaduw zetten of er een parasol boven zetten, deze mand vol water in de zon kan gemakkelijk 30� en meer worden, dat is gewoon te warm voor je visjes.
 
Hoi Luc. Bedankt voor de waarschuwing! Gelukkig heb ik de bak zo geplaatst dat deze 24/7 in de schaduw staat 😉
 
Mooie bak Laurens! Kunnen ze lkkr in groeien ^^
En idd niet in de zon maar dat had je zelf ook al door 😛
 
😛
Ik heb ze gisteren stuk voor stuk moeten vangen zodat ik de bak waar ze in zaten schoon kon maken 😀
Ben er zo'n 6 uur mee bezig geweest..... Wat je op de foto ziet is ongeveer een derde van de werkelijke hoeveelheid
 
Allemachtig, nou daar ben je voorlopig mee van de straat dan!
 
waarom zitten ze in een opbergbox
 
BettaFish96 zei:
waarom zitten ze in een opbergbox

Goedkoop en kan veel water in. De ouders zitten allang in de vijver. De jonkies zitten nu in een aquarium.
 
Hoe weet je dat een opbergbox geen schadelijke stoffen bevat
 
Leuke vis! Is ie nieuw? Ik kan er verder niks over vinden in je topic?

@BettaFish96: Waar wil je naartoe met deze vragen? Het is toch goed gegaan?
 
Ja die is nieuw 🙂
Zwemt nu al lekker buiten in een 600 liter bak
 
Van de +- 300 baby's heb ik er nu nog 13 🙂
Vandaag de bak leeggehaald. Ik gooide er alleen wat voer in eigenlijk, verder niks.
Want ik had er een groen water bak van gemaakt. Nu heb ik dus 13 mooie visjes uitgeselecteerd die al echte visjes zijn en zelfs een rugvin hebben! Binnenkort foto's 😉
 
Leuk Laurens. Wat is er met de andere 287 gebeurt dan??
 
Als levend voer gebruikt. In deze vissen zag ik gewoonweg geen toekomst ( scheef, veel te klein, zwemproblemen enz.)
Dus dan moet je keuzes maken.
Was wel een slechte 'batch' moet ik zeggen.
Maar is meestal bij eerste nageslacht van een vis.
 
Poeh zeg, dat zijn wel weinig die je dan over hebt gehouden. Tja ik heb er geen idee van hoe die verhoudingen liggen hoor.
Ik ben geen Sluier kenner zoals je al wel weet denk ik.
 
Ja klopt. Het was moeilijk hoor. Ben blij dat ik dat nu niet meer hoef te doen..
 
Als je zo een stuk of 10 echt gezonde en goede vissen overhoudt, is het toch mooi. Waar moet je ze anders ook allemaal laten? Ik haal de 'slechte' guppen er bij mij ook uit. Niemand zit op een kromme of ongezonde vis te wachten toch?
 
Ja klopt Mascha!
 
Wat een leuke,mooie vis is dat zeg!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan