De bakjes van Sanneke80 ...


AquariaManiak zei:
Nickey zei:
Leuk zech!!! Iedereen begint met de stomste beginnersfouten ;)


1 ding vind ik wel knap :D
20 juli 2016:
Hij is er!! Net nieuw

17 juli 2016:
....

20 juli 2016:
....

Je krijgt hem op de 20e dan is het ineens de 17e en dan weer de 20e :D

'leuk zech' ... Over beginnersfouten gesproken..


@Nickey en Timo, dat staat er idd wel erg stom zo :D

Heb het even nagekeken en heb hem op de 12 ste binnen gekregen. Dan klopt het rijtje weer :D
 
benvo zei:
Sanneke80 zei:
Een up-date van het Citroengarnalenbakje!

@Ben, ook een beetje speciaal voor jou ;)

Eergisteren kreeg ik namelijk mijn nieuwe voorgrond-plantje binnen en gisteren dus 'lekker' creatief bezig geweest.
Wat een ramp! Wat een ergernis! Wat een troep! Om van te huilen! ;( :stom: :S

Zo heet het plantje...
Utricularia graminifolia (in Vitro)
En zo komt het binnen...
982938sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg


Ten minste, ��n bakje zag er idd zo mooi uit, maar het andere bakje had alleen maar een groen pluimpje in het midden van 1 bij 1 cm.
Dat was de eerste tegenslag :(

In principe moet je bij in vitro plantjes altijd de gellaag die onderin zit verwijderen. Nou dat was door de vele miniscule worteltjes niet te doen, want het hele plantje voelde aan als pudding. Dat was tegenslag 2.

Je zou nu het ronde plantje in verschillende kleine hompjes moeten knippen en dan kun je ze gaan planten. Op zich ging dat goed! Yes! We kregen weer hoop! ;)

Alleen kon je de kleine hompjes plant daarna niet meer oppakken. Het was alsof je een blubberpudding wilde oppakken met twee vingers, wat ook niet gaat.

Toen moest ik die vieze geleipudding hompjes ook nog zien te planten in het aquarium. Maar helaas, ze schoten constant en met een rotvaart richting hemel. Zwaartekracht werkt in het water toch net even ietsjes anders :p

Uiteindelijk heb ik de grootste hompjes uit het goede bakje, tussen de steentjes vast weten te zetten.

Daarna kon ik met een visnetje een uur lang alle inimini sprietjes gaan vangen die aan vrij zwemmen deden.

Het mos helpt ook mee met vangen, maar dat is juist niet zo handig van meneer Mos.
Helaas zitten er nu dus nog wat in, maar dat is niks vergeleken bij de hoeveelheid losse troep wat er daarvoor in zat.
887874sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg


De hompjes die ik nog over ga, ga ik maar in een plastic bakje zetten en kijken of daar nog wat uit wil groeien.


Hier nog even alle metamorfoses...
413641sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




En dit is hoe het nu geworden is! Tips zijn welkom, want ik ben nog niet helemaal tevreden. :juggle:

Wat ik heb veranderd:
-nieuwe voorgrondplantje toegevoegd op een bedje van steentjes,
-het mos flink teruggesnoeid
-��n Cryptocorine eruit gehaald, omdat ze zo groot waren geworden dat ze elkaar nu echt in de weg stonden.
-het garnalen flatje gedraaid zodat nu de groene kant in zicht is en niet de bruine.
466767sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg

676174sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg

Lang heb ik erover gedacht, Sanneke. Waar ken ik dit plantje ook alweer van? Is dit niet een vleesetende plant? Kan dit eigenlijk met garnalen of met broedsel? Wel weet ik nog dat het plantje niet zo van CO2 houdt. Wel een schitterend plantje vind ik. Wordt vast weer een hele mooie bak! Ben benieuwd hoe het er uit gaan zien!

Groet,
Ben.


Projectje is helaas niet veel meer van over :{

De garnaaltjes hebben alles losgehaald en opgepeuzeld. Ik heb nog een paar stukjes apart gezet in een kweekbakje, hopelijk slaat dat wel aan. En anders krijgen ze gewoon een ander tapijtje. :D Heb nu ook Riccia Fluitens net op steentjes gebonden en in een kweekbakje gezet.

Ik hoorde van anderen al dat het eerste plantje ��n van de moeilijkste was en eigenlijk wat zachter water wil.
 
Haha, de boefjes zeg. Zoals jij ook al las zag ik ook al dat het geen makkelijk plantje is.
Maar goed, er is keus genoeg denk ik Sanneke ;).
 
AquariaManiak zei:
Nickey zei:
Leuk zech!!! Iedereen begint met de stomste beginnersfouten ;)


1 ding vind ik wel knap :D
20 juli 2016:
Hij is er!! Net nieuw

17 juli 2016:
....

20 juli 2016:
....

Je krijgt hem op de 20e dan is het ineens de 17e en dan weer de 20e :D

'leuk zech' ... Over beginnersfouten gesproken..

hier, professor in het nederlands door de bocht.
 
... en dan in een ander topic jammeren over mensen in hun waarde laten :juggle:

Jammer Sanneke, dat dit in je leuke fotoalbum terechtkomt :O
 
Helaas zit ik zelf ook wel eens fout met bepaalde letters en had daarom niet eens gezien dat Nickey een schrijffoutje had gemaakt.

Jammer dat ze dan op die manier de grond in wordt getrapt.

Daarom dacht ik ook, gewoon negeren :juggle:
 
Bertus zei:
https://youtu.be/GxplejTXL1U

Dank je Bertus, in dat filmpje hebben ze alleen een ander plantje. De meeste plantjes krijg je die gel er heel makkelijk vanaf gespoeld.

Maar niet van het plantje wat ik had. Het ene bakje ging redelijk goed (mooi stevig hoog plantenbedje, helemaal fris groen), maar het andere bakje was ��n en al snot.

Gisteren een bakje Riccia Fluitens en dat ging weer super, net als in het filmpje :D
 
Dit was de avond na het planten... Mooi he :D
688476sanneke80_0_85_2016_garnalen_citroe.jpg



En zo was het gisteren... Tja, wat zal ik er van zeggen...:juggle:
558671sanneke80_0_85_2016_garnalen_citroe.jpg


Maar... de riccia Fluitens zouden beter tegen mijn waterwaarden en Garnalen bestemd zijn, dus we blijven lachen! :D
 
Ahh wat jammer.. De garnaal zit op de foto nog na te smullen van de laatste restjes :engel:
 
nouja ik vond het ook een beetje stijlloos om een reactie te maken omdat iemand iets verkeerd heeft gespeld, daarom mijn reactie.

had het misschien beter in een pb�tje kunnen doen :) want zo vervuilde ik het topic alleen maar meer, me is sorry :D

maar weer even on topic: na het planten is inderdaad 10x beter dan zonder de plantjes ertussen :p
 
@Loaches, ja, ze smikkelen alles lekker op en lachen dan ook nog eens naar me ;)

@Richard, je reactie is helemaal terecht hoor, jij bent wel de laatste die sorry hoeft te zeggen :D
O en nog bedankt voor je opbeurende woorden he! ;)


Ik dacht ik plaats ook gewoon foto's van mislukte dingen.

Trouwens wel een mooie foto net kunnen maken van een white pearl garnaal met eitjes. Je kunt zelfs op de foto de oogjes van de baby's zien. Nou ja, oogjes :juggle: je ziet inimini zwarte stipjes. :D
473583sanneke80_0_85_2016_aquari.jpg
 
Wat een hoop bakken en allemaal mooi.
Leuk die verschillende projecten :D
 
Dank jullie, ik ben heel blij dat ze veel baby's krijgt. En er is nog een zwanger vrouwtje. Daarnaast nog maar ��n man en een 20 tal baby's. De overige volwassen garnalen hebben de warme dagen niet overleefd, terwijl de baby's er wel tegen konden. In de andere bakken geen ��n dode, maar deze stond net op een verkeerde plaats en ze zijn misschien net iets gevoeliger.

Dus ik kan niet wachten, laat de baby's maar komen! :D
 
Super mooi die foto van de White Pearls! Echt leuk om te zien. Denk dat ze ze snel zal loslaten.
Als je veel jongen wil overhouden zou ik ook wat stofvoer erin doen, bij mij scheelde dat aanzienlijk in het overlevingspercentage.

Qua voorgrondplantje ben ik erg te spreken over micranthemum ''Monte Carlo''. Heb het plantje nu zelf en het is even pielen met erin zetten, maar het bleef redelijk goed zitten bij mij! Zelfs met soil. Normaal gaan dit soort plantjes altijd dood bij mij, maar nu blijven ze groen en groeien ze zelfs. Veel en veel makkelijker dan HC en ongeveer hetzelfde.
 
Dank je Thomas, en de tip van het plantje zal ik zeker onthouden, heb hem even opgezocht en ziet er erg leuk uit!
 
algeneter12 zei:
Super mooi die foto van de White Pearls! Echt leuk om te zien. Denk dat ze ze snel zal loslaten.
Als je veel jongen wil overhouden zou ik ook wat stofvoer erin doen, bij mij scheelde dat aanzienlijk in het overlevingspercentage.

Qua voorgrondplantje ben ik erg te spreken over micranthemum ''Monte Carlo''. Heb het plantje nu zelf en het is even pielen met erin zetten, maar het bleef redelijk goed zitten bij mij! Zelfs met soil. Normaal gaan dit soort plantjes altijd dood bij mij, maar nu blijven ze groen en groeien ze zelfs. Veel en veel makkelijker dan HC en ongeveer hetzelfde.

Ik heb deze niet zelf maar heb wel begrepen dat deze veel makkelijker is dan een plantje als de HC. Stofvoer is zeker een goed idee. Zelf neem ik 3 soorten voer en met een vijzel stamp ik een deel fijn en een deel tot stofvoer en dat meng ik allemaal zodat er in het potje voer in alle formaten zit en op deze manier geef je ook altijd een deel stofvoer.
natuurlijk kun je dit ook doen met maar 1 soort voer en hoef je niet perse meerdere soorten te mixen.
 
Ik heb het voer voor de andere garnalen baby's eigenlijk nooit vermalen tot poeder, maar ik ga het vanaf nu zeker proberen! Goede tip!
 
Wij hebben toen vrij goedkoop een vijzel bij de Action kunnen kopen. Er wordt ook weleens gebruik gemaakt van een pepermolentje maar die vond ik nog vrij grof. Ludger verkoopt voor 2 of 3 euro ook kant en klaar stofvoer overigens.
 
Hup in de blender, zit ook een molentje in.


Zo de Juwel bak is open, heeft een flinke knal gegeven, grote zwarte vlek in het deksel, gelijk maar een nieuwe Evsa besteld.
Bij Budget light.
 
Ja de blender is wellicht nog makkelijker want het voer is met een vijzel soms nog moeilijk fijn te krijgen.
 
Ik heb idd ook zo een vijzel, van de Ikea, maar sommige voer is idd kei en kei hard. Maar een koffie bonen malertje schijnt perfect te werken. Die heb je al voor een euro of 20. Blender heb ik ook, zal dat eerst eens proberen. De staafmixer werkte niet zo fijn.

Goed bezig Bertus, met de lichtkap!
 
Ja ik heb het dus wel met de vijzel gedaan maar daar was best nog kracht bij nodig en de harde korrels sprongen steeds onder de stamper vandaan. Zal dus ook een volgende keer de blender eens proberen.
 
Even een up-date!

Mijn nieuwe aquarium, de Juwel Primo 70 had ik gekocht voor mijn groepje jonge Corydorassen en de Garnalen. Ik heb hem drie weken ingedraaid met filtermateriaal uit hun huidige aquarium. De Corydoras Similis heb ik na ruim twee weken overgezet en de Dode Sakura Garnalen heb ik gisteren blij kunnen maken met de verhuizing. Er liggen nu super veel vervellingen van de granaatjes dus dat is een goed teken.
:)foto: volgen hoor! ;) )


Hun 'oude' aquarium is de SuperFish Expert 30 en die heb ik gisteren helemaal leeg gehaald.

En dus kon ik vandaag een beginnetje maken met de nieuwe indeling :D :D :D
Hier komen straks mijn King Kong garnaaltjes in. Beetje groot voor maar 14 garnaaltjes, maar ik hoop natuurlijk dat ze gaan kweken en wellicht kan er iets anders bij in.

Ik had al wat dingen gekocht en kon dus direct aan de gang met hamer en beitel.
Ik had drie grote stenen die ik kleiner heb gemaakt. Je weet niet welk stuk er af breekt dus het was wel spannend wat er van over bleef :juggle:

De stenen waren ietsje verschillend van kleur (bij twee shops besteld), maar op zich niet erg, want dat oogt wel natuurlijk.

Maar door mijn nieuwe lamp is het me nu iets te kleurrijk. De stenen zitten helemaal vol met piepkleine belletjes en doordat ik een gele en een blauwe lamp heb, lijken de middelste en voorste stenen nu PAARS :stom:

Ik hoop dat dit verminderd als de luchtbelletjes minder worden en ik wat drijfplantjes erboven heb en mosjes er op heb. Als dat niet helpt moet ik alsnog iets anders verzinnen. Een andere lamp of geen stenen. Blijft dus even spannend :juggle:


Tot nu toe...

Zonder water:
613344sanneke80_0_85_2016_superfish_expert_3.jpg

667448sanneke80_0_85_2016_superfish_expert_3.jpg


Met water en miljoenen belletjes :mad:
486312sanneke80_0_85_2016_superfish_expert_3.jpg


Het wateroppervlak van onder af, met duidelijk zichtbaar het witte (achter) en blauw/paarse licht (voor):
815644sanneke80_0_85_2016_superfish_expert_3.jpg
 
Sanneke80 zei:
Mijn nieuwe aquarium, de Juwel Primo 70 had ik gekocht voor mijn groepje jonge Corydorassen en de Garnalen. Ik heb hem drie weken ingedraaid met filtermateriaal uit hun huidige aquarium. De Corydoras Similis heb ik na ruim twee weken overgezet en de Dode Sakura Garnalen heb ik gisteren blij kunnen maken met de verhuizing. Er liggen nu super veel vervellingen van de granaatjes dus dat is een goed teken.
:)foto: volgen hoor! ;) )

jij hebt Dode sakura garnalen blij gemaakt? :D

vind de hard scape mooi gelukt zo, mooie set stenen ook.
 
Idd, mooie hardscape! mij stoort dat paarse niet zo, vind het wel een leuk effect geven !
 
Ja hoor een heel mooi begin. Ben benieuwd naar de plantjes.

Dat paarse zal wel door de witbalans komen van de camera. Wordt straks gecompenseerd door het groen van de plantjes.
 

Terug
Bovenaan