De bakjes van Sanneke80 ...


Leuk om de verloop van de bakjes te zien, ze zijn er goed op vooruit gegaan. Het aquariumvirus is wel goed aangeslagen h�, hoeveel bakjes heb je nu op het moment?
 
Dank allemaal!

@Richard, de D(r)ode garnalen waren zo blij dat ze verhuisd zijn dat ze allemaal spontaan weer zijn opgestaan uit de dood! :D

@Catcorp, -plantjes wordt heel weinig, ik denk wat (lever)mos op de stenen en Riccia Fluitans op de voorgrond. En een drijfplantje de Phyllanthus Fluitans.
Verder weet ik het nog niet. Dit is mijn eerste bakje met van die stenen namelijk ;)

@Marcel, het paarse is nu gelukkig al iets minder. De vele kleine luchtbelletjes versterkten het effect behoorlijk. Nu de luchtbelletjes al een stuk minder zijn is het paarse ook al veel minder.

@Denise, mmmm, dat het aquariumvirus heeft toegeslagen??? :juggle: Ik geloof het wel ja :D

De aquaria die ik nu heb:
Juwel Rio 125, gezelschapsbak
Juwel Primo 70, rode sakura en corydoras Similis
SuperFish Home 60, oranje sakura garnalen en corydoras Arcuatus
SuperFish Expert 30, komen de King Kong garnaaltjes dalijk in

Glazen bakjes:
40x40x30, citroengarnalen
40x25x25, white pearl garnalen
40x25x25, opvang voor uitgeselecteerde garnaaltjes (die niet zo mooi van kleur zijn)
40x25x25, staat leeg, dwz er zitten een paar pantjes in een ph verlagende bodem
30x20x20, quarantaine bakje, zitten nu nog de king kong garnaaltjes in.
 
Weer een stapje verder... :D

Vanochtend heb ik wat mos en een drijfplantje toegevoegd aan het bakje.
Ook heb ik nog een klein beetje geschoven met de rotsen, omdat ik niet helemaal tevreden was. Nu is het wat meer in harmonie, hoe klein de verschillen ook zijn ;)
Het hele kleine rotsje links vooraan heb ik maar weggehaald. Het was net of die de hele tijd zijn middelvinger naar me opstak :p

Zo was het:
583932sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg


En zo is het nu:
722169sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg


De plantjes op de rotsblokken zelf is Monosolenium tenerum (levermos).
De plantjes op de grond is Riccia Fluitans (vorkjesmos)
Het plantje rechts, vlak voor de twee kleine rotsjes is Fissidens fontanus
Het drijfplantje is Phyllanthus fluitans
 
nou ik zie weinig verschil in hardscape hoor :) maarja kijken is dan ook niet mijn ding.
mosjes zitten er al leuk in zo.

ik heb het gevoel dat ik dit al eerder gevraagd heb maar kan het niet terug vinden, maar welke bodem zit daar nu in? vind hem erg mooi staan namelijk.
 
RichD1011 zei:
nou ik zie weinig verschil in hardscape hoor :) maarja kijken is dan ook niet mijn ding.
mosjes zitten er al leuk in zo.

ik heb het gevoel dat ik dit al eerder gevraagd heb maar kan het niet terug vinden, maar welke bodem zit daar nu in? vind hem erg mooi staan namelijk.

Links voor, die steen stak steeds de middelvinger op! xD
Viel mij eerst ook niet op totdat Sanneke80 het zelf zei.. what has been seen cannot be unseen!
 
Hihi, dank jullie wel!

@Richard, de bodem is van ADA en dan de Africana.
Ik dacht eerst dat hij veel roder zou zijn, omdat dat in de beschrijving staat, maar eigenlijk is het een hele mooie aarde kleur bruin.
 
catcorp zei:
RichD1011 zei:
nou ik zie weinig verschil in hardscape hoor :) maarja kijken is dan ook niet mijn ding.
mosjes zitten er al leuk in zo.

ik heb het gevoel dat ik dit al eerder gevraagd heb maar kan het niet terug vinden, maar welke bodem zit daar nu in? vind hem erg mooi staan namelijk.

Links voor, die steen stak steeds de middelvinger op! xD
Viel mij eerst ook niet op totdat Sanneke80 het zelf zei.. what has been seen cannot be unseen!

daar zou die steen dan wel zijn redenen voor hebben gehad :)
 
Sanneke80 zei:
Hihi, dank jullie wel!

@Richard, de bodem is van ADA en dan de Africana.
Ik dacht eerst dat hij veel roder zou zijn, omdat dat in de beschrijving staat, maar eigenlijk is het een hele mooie aarde kleur bruin.

ja dat vond ik dus ook :)
 
Ik dacht het wordt weer eens tijd voor een kleine up-date ;)

De indeling van mijn Rio 125 was ik ineens spuugzat. Waarom? Ik was er helemaal op uit gekeken, gaf me te veel werk en omdat mijn terrasmuurtjes al een tijd niet meer mooi waren, omdat deze kaalgegeten waren door mijn twee super mooie maar veels te grote vissen. Dankzij de info van jullie hier kwam ik daarachter en heb ik ze een ander mooi thuis kunnen geven. Het waren twee Acanthicus Adonis.

Waarschijnlijk ga ik nog een paar nieuwe veel lagere terrasmuurtjes maken, maar dat komt wel een keer. Ik zal dan ook laten zien hoe ik dat doe. :D

Bewoners:
-Pristella Maxillaris en Roodkopzalmpjes die samen in ��n mooi schooltjes zwemmmen.
-Vier Stiphodon nog wat? (weet de volledige naam niet)
-E�n antennebaarsje die mag blijven, maar niet meer aangevuld wordt
-Drie zilvermolly vrouwtjes (het mannetje is onlangs helaas overleden
-Negen Corydoras Aeneus Goldstripe

(nu mis ik alleen nog iets voor in de bovenlaag, want alles zwemt eigenlijk in de onderlaag of op de bodem)

De foto's ;)
Zo was ie...
422469sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg



En zo is ie nu...
455346sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg



Paar plantjes...
129226sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg



Links het prachtige monster de Acanthicus Adonis, ik mis ze nog steeds :snif:
Rechts de Pristella Maxillaris en Roodkop zalmpjes
754332sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg



De vier Stiphodon...
797862sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg



En twee foto's van mijn Cory Aeneus Goldstripe
993355sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg
 
Btw, ik heb in de 80cm 3 Ringbandsnoekjes zwemmen en die zijn ook leuk en rustig. Misschien is dat een idee voor je.
 
de Dragon stones zijn erg mooi! Het linker deel van de opstelling vind ik erg geslaagd, maar het rechter deel doet mij een beetje aan alsof het er niet echt bij hoort. Naar mijn idee zou het wat leuker/interessanter staan als je 2 rechter stenen convergeren met de grote partij. Iets dichter bij elkaar en de andere kant uit laten steken. Ik denk dat je dan ook wat minder aandacht vestigt op de 2 losse steentjes wat afbreuk doet aan je "hoofdpartij".

Weet je al wat je doet met de plantjes? Ik las al iets over mos, maar dat kan nogal gaan woekeren hoor. Een heel laag voorgrond plantje wat een tapijtje vormt (zoals glossostigma elatinoides) kan erg leuk zijn en blijft op de grond! Maar dan moet er wel voldoende licht zijn (om 'm laag te houden).

Ben heel benieuwd naar de verdere ontwikkelingen!
 
Dank jullie wel!

Vind het nu idd ook wat natuurlijker en vooral ook veel rustiger ogen. Die grondeltjes zijn echt de clowntjes van het aquarium :D Alleen met voedertijd zijn ze wat fel naar elkaar toe, maar ze zijn heel lief voor de andere bewoners.

@Feiko, ik vond ook dat het niet ��n geheel was en heb gisteren daarom ook wat veranderd. Zal vanavond even een foto maken en hier weer even updaten ;)

@John, ik weet eerlijk gezegd niet wat voor plantje dat is. Volgens mij iets van een Ludwiga Repens Red? Alleen als het oppervlak dicht zit met drijfplanten dan zijn de blaadjes meer groen. Dit is een foto van wat dichter bij. Ringbandsnoekjes zijn wel leuk! Ik dacht altijd dat die een lage ph moesten hebben. Zal er eens naar zoeken Thanks!
183246sanneke80_0_85_2016_juwel_rio_12.jpg
 
Gister ook nog even mijn King Kong Garnaaltjes op de foto kunnen nemen, maar dat is best lastig omdat ze zwart zijn ;)

397323sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg

448938sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg
 
jessicapilon zei:
Ja rond de 6.5 lees ik Sanneke maar ik weet je waarden zo niet.

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... andsnoekje

Garnalen zijn erg mooi hoor.

Dank je. Ook Marcel dank jewel.

Die ph is idd wat te laag. De ph in al mijn bakken (oftewel mijn kraanwater) is minimaal 7,5. Ik zal wel even kijken hoe ik dat misschien wat lager kan krijgen en of dat wel kan met de vissen die er nu in zitten. Bedankt voor het meedenken!
 
Speciaal voor Feiko, net nog even een fototje genomen van het nieuwe onderkomen voor de King Kong Garnaaltjes. Om de rechterkant bij het geheel te trekken heb ik daar nog een rotspartijtje gemaakt. Nu vormt het meer een landschapje. De Riccia Fluitans groeit goed. De Fissidens Fontanus niet echt. Het levermos doet het wel goed lijkt het.
Voor nu wil ik er denk ik even geen andere soorten planten of mossen bij. Simpelweg omdat ik niet zou weten welke en of het daar mooier van wordt ;)
In het rechtervoorhoekje moeten de steentjes niet zo raar omhoog lopen, dat wil ik nog even recht maken zie ik nu.

Soms zie je op een foto meer dan in het echt! Best gek eigenlijk :D

Zo was het op 8 augustus...
644139sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg



En zo heb ik het gisteren veranderd.
131887sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg
 
zeer mooi, je hebt dan ook wel hele mooie stukken drakensteen weten te bemachtigen, deze had je gewoon online besteld toch?
 
Dank voor de update! ;)
En ja, het ziet er beter uit!

Dapper om Riccia te gebruiken... daar heb ik vroeger heel wat ruzie mee gehad!
 
Dat stukje rechtsvoor oogt nu een stuk natuurlijker!
Ook je verwarming is weg. Echt heel mooi. Je hebt er kijk op.

Dat zullen de king kong wel waarderen.
 
Dank je wel allemaal voor de complimenten!
Ik vind het erg leuk om te doen merk ik :D

@Marcel, de verwarming heb ik links achter de stenen verstopt.
En de sponsfilter heb ik vervangen voor de aquael mini, die valt wat minder op ;)

@Cedric, ik vind het nu ook mooier. Ik zag het eerst niet wat ik eraan kon verbeteren, maar ik weet dat ik het dan het beste kan laten rusten. En dan komt het goede idee vaak op een onverwacht moment.

@Feiko, de Riccia Fluitans heb ik nog niet eerder gehad, ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen en ik hoop maar dat ik er dan geen ruzie mee krijg :p

@Loaches, het wordt inderdaad drakensteen of dragon stone genoemd, omdat het op een drakenhuid zou lijken. :juggle:

@Richard, het zijn in totaal drie stenen, twee heb ik besteld bij http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ ... stone.html Dit was een gokje, omdat je hier niet weet welke stenen je krijgt. De ene was net iets mooier dan de andere en er zat misschien wel een halve kilo aan modder nog op en in. De grootte was ongeveer 25x10x10 cm.

Omdat ik geen leuke opstelling kon maken met maar 2 stenen moest er 1 bij komen. En die heb ik zelf van een foto kunnen uitzoeken bij http://www.aquarium-planten.com/shop/5/ ... -stone/167
Ik zie dat de steen er nog (als verkocht) opstaat het de rechter de DR23.
Voordeel hier, behalve de foto's, is dat ze de stenen al erg mooi schoon hebben en je dus betaald voor het gewicht van de steen en niet voor de klei en modder. Uiteraard zit aan de binnenkant nog volop klei en modder, maar daar kon je pas bij toen ik de steen doormidden had geslagen.

Zo zag hij er dus oorspronkelijk uit ;) (33x12x12 cm en 2,5 kg)

716254sanneke80_0_85_2016_superfish_expert_3.jpg


Ik heb dus drie stenen gekocht en die in mootjes gehakt met een beiteltje en hamer.
De drie stenen samen kostten � 30,- Maar dan heb je je bakje dus wel volledig gevuld ;)
 
haha okedan
voornamelijk geluk dus met wat je binnen hebt gekregen.

zijn wle wat duurdere stenen maar dan heb je ook wat :)
 
En vooral geluk met het in stukken slaan, want het is daarna best wel puzzelen tot je een leuk resultaat hebt ;)
 
prachtige bak! ben benieuwd hoe het er straks uit ziet!

Drakensteen is best wel prijzig! wel mooie stukken.
Ik heb ze voor de helft gekocht, zelfs bij een tuincentrum!

Welke plantjes heb je erin zitten die zijn erg leuk!

Het mos brengt me zelf ook nog op idee�n :) blijft het er goed tussen zitten? thanks!
 

Terug
Bovenaan