De bakjes van Sanneke80 ...


Dank je wel Loaches!
 
Dank je trotse mammie!

Gisteren een nieuw heel klein Taiwan Bee garnaaltje gespot, zo klein als een korreltje van de soil.
En er is één mama hoog zwanger. De foto is niet van de allerbeste kwaliteit, maar ik kan nu al zien dat de twee voorste baby's een rode kleur hebben en de achterste blauwig, ook zie hun oogjes een heel klein beetje.

2016-11-13 09.44.28.jpg
2016-11-14 17.10.05.jpg
 
Dar is mooi nieuws Sanneke!!

Beschuit met muisjes!!!!!!!!!!!:D
 
Dat worden heel veel beschuitjes ben ik bang...
bij mijn orange sakura stikt het van de baby's ;)

2016-11-14 18.17.10.jpg
 
Wat veel kleintjes, Sanneke.

Dat worden heel veel beschuitjes:D
 
Wat een prachtige bakken heb jij toch San! Ben er stiekem jaloers op hoor :juggle:
 
Dus jij hebt 7 aquaria... :petjeaf:
 
Dank jullie wel!
@Ruben, ik zal even gaan tellen.... :juggle:
Hier een overzichtje:

-Juwel Rio 125, cory goldstripe en gezelschapsvisjes
-Juwel Primo 70 cory similis, cory axelrodi, rode garnalen en jonge caca's
-SuperFish Home 60 cory arcuatus, oranje garnalen
-SuperFish Expert 30 taiwan bee garnalen
-SuperFish Zen 30 -net nieuw en ingericht en nu nog leeg maar hoop iets leuks te vinden op de beurs
-Volglas 40x40x30 citroen garnalen
-Volglas 40x25x25 white pearl garnelen
-Volglas 40x25x25 -nu nog leeg maar na het weekend gevuld met crystal black & red met taiwan gen van John

-Volglas 40x25x25 leeg, is reserve om eventueel jonge cory's in op te kweken als ik een keer eitjes krijg
-Volglas 30x20x20 leeg, is quarantaine bakje garnalen

Na het weekend heb ik als het goed is 8 bakjes draaien.

En ik heb nog een nieuwtje, want de zwangere Taiwan Bee dame van de laatste foto heeft vandaag haar baby's losgelaten!
Ik heb de hele middag gezocht naar de baby's maar kon ze nergens vinden. Maar net een uurtje terug zag ik ineens een paar kleine blauwe puntjes in het mos zitten :D

Tot nu toe heb ik 9 blauwe baby'tjes gespot en 1 rode.
De blauwe worden straks zwarte King Kong.

Hieronder op deze foto zie je het rode baby'tje, maar ze is nog heel glazig omdat ze net uit het ei is gekropen hier...

2016-11-16 17.05.29.jpg



En hier zie je drie verschillende leeftijden. De zwarte KK is nog niet helemaal volgroeid, de Shadow Panda is iets van 7 mm, en het (nu nog) lichtblauwe baby'tje is nog maar 2-3mm en net geboren.

2016-11-16 17.38.36.jpg
 
Jemig, je hebt zo langzamerhand een hele kwekerij daar. Ben je wel ingeschreven bij de kvk??:D Ook nog even een vraagje. Ik zit met het idee te spelen om wat garnalen op de bodem te houden. Dit ook om de voerrestjes op te eten van de vissen. Ik wil liever geen grote vis omdat die mijn scape om zeep kan helpen. En ik vind die garnaaltjes van jou wel leuk alleen wil ik niet dat ze over mijn hele bodem krioelen als een mini leger. Maar gewoon een klein bescheiden kolonie. Of is het dan handiger om gewoon weer japonica te nemen?
 
Kwijl kwijl...

Let op dat je niet boven je toetsenbord hangt John ;)

Jemig, je hebt zo langzamerhand een hele kwekerij daar. Ben je wel ingeschreven bij de kvk??:D Ook nog even een vraagje. Ik zit met het idee te spelen om wat garnalen op de bodem te houden. Dit ook om de voerrestjes op te eten van de vissen. Ik wil liever geen grote vis omdat die mijn scape om zeep kan helpen. En ik vind die garnaaltjes van jou wel leuk alleen wil ik niet dat ze over mijn hele bodem krioelen als een mini leger. Maar gewoon een klein bescheiden kolonie. Of is het dan handiger om gewoon weer japonica te nemen?

Bij de KvK sta ik niet ingeschreven hoor :D Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog geen garnalen verkocht heb aan particulieren, enkel nog aan de plaatselijke LFS, maar dan in ruil voor wat voer of een stukkie hout of zo.

Het hangt er een beetje van af wat je zelf mooi vind. Maar je moet wel heeeeeel veel garnaaltjes hebben om een leger te krijgen hoor ;) Ik heb die foto van mijn oranje legertje genomen net nadat ik gevoerd had. Maar de rest van de dag zitten ze eigenlijk door het hele aquarium verspreid.
 
Oke bedankt, Selecteer je ook op kleur. Mocht het goed gaan dan zou ik graag de felst gekleurden willen houden en de fletse in mijn rekord600 willen doen. Hoe vang jij ze dan uit?
 
Dank jullie wel!
@Ruben, ik zal even gaan tellen.... :juggle:
Hier een overzichtje:

-Juwel Rio 125, cory goldstripe en gezelschapsvisjes
-Juwel Primo 70 cory similis, cory axelrodi, rode garnalen en jonge caca's
-SuperFish Home 60 cory arcuatus, oranje garnalen
-SuperFish Expert 30 taiwan bee garnalen
-SuperFish Zen 30 -net nieuw en ingericht en nu nog leeg maar hoop iets leuks te vinden op de beurs
-Volglas 40x40x30 citroen garnalen
-Volglas 40x25x25 white pearl garnelen
-Volglas 40x25x25 -nu nog leeg maar na het weekend gevuld met crystal black & red met taiwan gen van John

-Volglas 40x25x25 leeg, is reserve om eventueel jonge cory's in op te kweken als ik een keer eitjes krijg
-Volglas 30x20x20 leeg, is quarantaine bakje garnalen

Na het weekend heb ik als het goed is 8 bakjes draaien.

En ik heb nog een nieuwtje, want de zwangere Taiwan Bee dame van de laatste foto heeft vandaag haar baby's losgelaten!
Ik heb de hele middag gezocht naar de baby's maar kon ze nergens vinden. Maar net een uurtje terug zag ik ineens een paar kleine blauwe puntjes in het mos zitten :D

Tot nu toe heb ik 9 blauwe baby'tjes gespot en 1 rode.
De blauwe worden straks zwarte King Kong.

Hieronder op deze foto zie je het rode baby'tje, maar ze is nog heel glazig omdat ze net uit het ei is gekropen hier...

Bekijk bijlage 3153


En hier zie je drie verschillende leeftijden. De zwarte KK is nog niet helemaal volgroeid, de Shadow Panda is iets van 7 mm, en het (nu nog) lichtblauwe baby'tje is nog maar 2-3mm en net geboren.

Bekijk bijlage 3154
Een post met inspiratie waar ik 10 jaar mee verder kan!;):D.
 
Je bent goed bezig!!! Die KK ziet er prachtig uit!!! Ik overweeg nog een soort dat straks mijn 140x40x55 mag bevolken maar er is zo veel keuze en 10 bakjes zoals bij jou is helaas geen optie! :p
 
@Ruben, ik selecteer idd op kleur. De minst gekleurde haalde ik eruit en bracht ik naar de LFS. Maar waar je heel goed op moet letten is dat de vrouwtjes van de Neocaridina soorten, heel vaak veel mooier en groter zijn dan de mannen. Dus zorg er voor dat je niet alleen maar vrouwen over houdt! ;)

Bij de Caridina garnalen heb ik nog niet gesorteerd, omdat ik die pas heb en al blij ben met iedere baby die geboren wordt ;)

@Cédric, dank je wel!

@yov, dank je wel, dat er zo veel keuze is is heel leuk, maar idd dan heb je heeeeeeel veel bakjes nodig :D
Ik kan nu ook geen grotere bakken meer kwijt hoor, die plek heb niet meer.
Er zou nog een enkel 30 cm bakje bij kunnen op een kastje of plankje aan de muur, maar voorlopig even niet ;)

Maar ehhh, je kunt toch ook je 140 cm aquarium weg doen?
Daar kun je dan 4! bakjes van 30 cm voor in de plaats zetten :juggle: :D :D :D ;)
 
Ik had hier trouwens nog geen foto's geplaatst van mijn nieuwste bakje...

Merk: SuperFish Zen 30...
Afmetingen: 30x30x30 (30 liter netto)
Filter: Aquael mini pat
Verwarming: SF 50W heater
Bodem: ADA Amazonia Soil
Decoratie: Mopani? hout en kiezelsteentjes
Planten: Voor nu, Monosolenium tenerum (levermos), Nymphoides hydrophylla Taiwan en rode Alternanthera reineckii 'mini'
Garnalen: Ik laat me verrassen op de vivariumbeurs ;)

Het lege aquarium met Floortje die al die kleine belletjes reuze interessant vond, dus besloot ze uren lang bij het ...Zen... bakje te gaan zitten mediteren ;)

2016-11-10 08.02.07.jpg


Toen de lekproef geslaagd was, ben ik begonnen aan het verven van de achterkant...

2016-11-10 09.44.02.jpg


En daarna kon het inrichten gaan beginnen! En al snel kwam ik tot de conclusie dat de verlichting echt ruk was. Het achterste gedeelte bleef pikkedonker :stom:

Hieronder zie je op dat op de de eerste foto. Op de foto rechtsboven zie je het bovenaanzicht, op de foto links onder het zij-aanzicht en rechts onder de 4 kleuren afzonderlijk, maar die kan je ook leuk mengen.

2016-11-17 10.45.52.jpg



Het ledbalkje heb ik losgehaald en meer naar het midden toe vastgezet met aquariumkit. En het resultaat is nu veel beter en voor de plantjes achterin ook veel fijner. Nu alleen nog het filtertje wat wegwerken, want die zie je nu ook veel beter ;)

2016-11-17 09.23.30.jpg
 
Maar ehhh, je kunt toch ook je 140 cm aquarium weg doen?
Daar kun je dan 4! bakjes van 30 cm voor in de plaats zetten :juggle: :D :D :D ;)

Schreeuwt nu: "MOORD !!! BRAND!!!" Schandalig voorstel! haha :p Ik heb er letterlijk zoveel zweet en bloed in gestoken (nog geen Tranen neen ;)) De 140 blijft tot er een grotere mag komen! XD Maar het word wel nano-vis :p!

Ik heb nog een 1500l/h filter die ik wil laten indraaien.... mss kan ik deze ff bij u op dat 30 liter nanotje hangen ? :juggle:
 
Schreeuwt nu: "MOORD !!! BRAND!!!" Schandalig voorstel! haha :p Ik heb er letterlijk zoveel zweet en bloed in gestoken (nog geen Tranen neen ;)) De 140 blijft tot er een grotere mag komen! XD Maar het word wel nano-vis :p!

Ik heb nog een 1500l/h filter die ik wil laten indraaien.... mss kan ik deze ff bij u op dat 30 liter nanotje hangen ? :juggle:

Hihi geweldig! :D :D :D
 
Sanneke,

jij weet ook van ieder bakje weer iets moois te maken.
Fijn dat je het probleem met de ledverlichting ook weer zelf zo snel hebt weten op te lossen.
Zeker voor de plantjes op de achtergrond, ziet er nu allemaal erg ZEN uit.
Ben heel benieiuwd naar de nieuwe bewoners ???

Mvg Martijn
 
@ Martijn, dank je wel. Ik hoop dat ze leuke garnaaltjes hebben op de beurs. Ik weet echt nog niet wat ik ga kiezen. Wel in elk geval een caridina soortje.
@ Cédric, nee hoor, deze had ik al in het lijstje staan ;)
 
Sanneke heb je ervaring met de blauwe tijgergarnaal? En wat vind je van de combinatie vis garnaal?
 
Sanneke heb je ervaring met de blauwe tijgergarnaal? En wat vind je van de combinatie vis garnaal?

Nog geen ervaring met de tijgergarnalen, die had ik wel op mijn lijstje staan om eens goed te bekijken als ze ze op de beurs hebben.

Combi vis-garnaal heb ik verschillende meningen over ;)
uitgaande van de dwerggarnaaltjes...

-garnalen combineren met corydorassen gaat super goed! (denk met oto's, L-nummers, anciistrus dat dat ook goed gaat)
-garnalen combineren met kleine visjes (max. neontetra formaat) doe ik enkel bij vuurgarnalen
-garnalen combineren met jonge cacatuoides heb ik nu ook, maar deze garnalen kweken niet, terwijl het de simpelste zouden moeten zijn, maar ook voor de komst van de Caca's kweekten ze niet. Bang voor de Caca's zijn ze zeker niet, eerder brutaal)

-je kunt vuurgarnalen altijd combineren met vissen, maar ze zullen wel de jongen opeten of een deel daarvan. Dat is dan persoonlijk of je dat wel of niet erg vind en of je je groep dan wel in stand kan houden uiteraard.
-caridina garnalen houdt je bijna nooit bij vissen, ten eerste vanwege de prijs van de garnalen, ten tweede omdat deze veel langzamer kweken en je de groep denk ik niet in stand kunt houden.

-de rest van mijn garnaaltjes zitten allemaal in eigen bakken, zonder vissen, omdat die (op 1 na) gewoon te klein zijn voor vissen.

In alle gavallen waarbij je vissen en garnalen wilt combineren zorg je altijd voor lekker veel mos en fijnbladerige planten waar de garnalen in kunnen schuilen en de vissen niet bij kunnen komen.
 
Ze zijn wel stunning:



Ik wil nog iets op de bodem bij de microdevario kubotai. Wat me weerhoudt is meer het medicijn gebruik mocht ik zieke vissen hebben. Ik heb geen quarantaine bak En dat maakt de combi wat link. Aangezien ik ook dik betaald heb voor deze visjes. Je hebt mijn bak volgens mij al gezien, het gaat om de rekord800. Ik denk dat ik toch voor een schooltje otocinclus ga. Bedankt voor je reactie neem het mee in de uiteindelijke afweging.
 
Interessant te lezen dat je ook kleinere garnalen bij de caca's hebt Sanneke. Ik overweeg om er ook vuurgarnalen bij te zetten, ik heb nog berichten van mensen gevonden dat dat wel goed gaat, met de volwassen garnalen toch. Het zou leuk zijn als ze dan toch kweken en nog leuker als dan toch een aantal garnalen het redden, maar als het niet zo is, dan vind ik het nog een te verantwoorden experiment. Zo lang ik er maar geen garnalen in doe die meteen als voer dienen kan ik er wel mee leven.
 

Terug
Bovenaan