Wat is er nieuw

De bakjes van Sanneke80 ...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
Zie je zelfs niet met die rode cirkels van Ruben?? 😳 😀
 
Bij die 2 links beneden twijfel ik nog maar ja ik zal wel aan een nieuwe bril dan toe zijn😀😀. Ik zie dr daar maar een echt duidelijk.
Volgens mij heeft hij daar de led ook omcirkeld en niet een tweede bak.
 
Bij die 2 links beneden twijfel ik nog maar ja ik zal wel aan een nieuwe bril dan toe zijn😀😀. Ik zie dr daar maar een echt duidelijk.
Volgens mij heeft hij daar de led ook omcirkeld en niet een tweede bak.
Er staan er echt 2 links, dus dat word een nieuwe bril😀😀. Ik heb daar 2 cirketljes geplaatst. Van het ene aquarium zie je alleen het deksel😉

Sanneke, krijg je ook een prijs als je ze alle 11 hebt gevonden:S😀😀
 
Als je eenmaal aan de hobby begint........

Mooi hoor Sanneke!
 
Dank jullie wel allemaal!
Geweldig die reacties! Lig helemaal dubbel hier en dat in mijn eentje LOL 😀

@Ruben, je bent heel dicht bij!
Alleen is die deksel gewoon de ledlamp :!

Ik zat een beetje te dollen, je ziet er 10 en van de 11de zie je de reflectie in de kastdeur 😉

Leuke foto maar moet allemaal veel bij je geloof ik! ook veel klokken 😉

Die eerste zin snap ik even niet wat je bedoeld :sorry:

En dan het klokkenverhaal..... :juggle:
Even tellen hoeveel ik er heb...

2 in de slaapkamer en maar 12 in mijn woonkamertje.
Uiteraard staan ze niet allemaal tegelijk aan, zeker niet al het slagwerk. :stars: 😀

Ja en dan geen kleintjes ook zeg. Die ene is volgens mij de BigBen😀😀.

Helemaal goed! Alhoewel, zo noemen de meeste mensen hem. Eigenlijk is het een Bakregulateur 🙄
Die helemaal links boven in de hoek is een engelse schoolklok.
Die bij de Rio125 is een Comtoise Zonnetje met spillegang.
 
Haha😀, Ik trapte er ook al in hoor!
 
Sanneke, krijg je ook een prijs als je ze alle 11 hebt gevonden:S😀😀


Die kun je nu dan wel vergeten natuurlijk😉. Misschien zou je eens moeten overwegen om een leesbril aan te schaffen Ruben😀:sorry:.
 
Daar doe ik het voor, om anderen blij te maken. Ik wist heus wel dat het een lichtkap was😀😀😛😉

Jaja, dat zeggen ze allemaal 😀 😀 😀
 
Daar doe ik het voor, om anderen blij te maken. Ik wist heus wel dat het een lichtkap was😀😀😛😉


En dan toch durven te vragen of je iets hebt gewonnen:S🙁. Haha, wat een grappenmaker zeg Sanneke😉.
Btw, heb ik misschien wel iets gewonnen omdat ik zag dat het de verlichting was:juggle::sorry:.
 
Nou John : de hoofdprijs is één garnaal😀. Exclusief verzendkosten!
 
Nou John : de hoofdprijs is één garnaal😀. Exclusief verzendkosten!

A gossie, nee dat doe ik hem niet aan. Maar ik stuur je wel een heleboel positieve energie John!
Voel je het al :juggle: 😀
 
A gossie, nee dat doe ik hem niet aan. Maar ik stuur je wel een heleboel positieve energie John!
Voel je het al :juggle: 😀
Niet alleen ik maar ook de garnalen zijn veel actiever opeens Sanneke😀:thumbs:
 
In één woord: Wauw! Wat een mooie aquariums heb jij! Heel leuk ook om al die verschillende garnaaltjes te zien.
 
Dank je wel Mathe!
 
Wat een leuke verzameling 😀
 
Leuke verzameling!
Heb je ook een favoriet?
 
Ik had nog wat grote stukken van dat steen, dus hamer en beitel gepakt en me lekker uitgeleefd 😀

En dan nu een zoekplaatje....:juggle:

Toen ik gisteren op de bank zat, viel het mij op dat ik vanaf dat punt al mijn bakjes kon zien.
Dat was me nog niet eerder opgevallen 😀

Zoek de 11 bakjes! 🙄

Bekijk bijlage 4080


Sweet:smitten:
 
Dank jullie wel allemaal.

@Rikkert, mijn favoriete bakje?

Poeh, dat weet ik eigenlijk niet. Vind mijn laatste kleine bakje wel heel leuk geworden.
De garnaaltjes die op nr 1 staan, weet ik wel, dat blijven toch mijn King Kong garnaaltjes. Dat waren mijn eerste moeilijke garnaaltjes en praat ik het meeste mee 😀 😀 Ook vind ik het leuke bij dat groepje dat het altijd weer een verrassing is wat voor kleintjes je krijgt.
 
Nou nou Sanneke, lijkt wel een privé dierenwinkeltje😀 Geweldig mooi hoor
 
Vanochtend besloot ik het bakje van de citroengarnalen helemaal leeg te halen en opnieuw in te richten.
Dit omdat hij het niet goed deed, met als grootste oorzaak de ardenner breuksteen die voor knetterhard water zorgde.
De plantjes hadden hier ook veel moeite mee.
Zelfs de Sagiteria Sabulata werd als geler en was bijna net zo geel als de garnaaltjes zelf 😉

Ik neem jullie mee in de herinrichting....

Het begon dus met een lege bak

Nieuwe scape (1).jpg


Het glas even goed gepoetst, want ook de groene alg had hard toe geslagen.
Daarna nieuw zand erin. Er zat bruin zand in met restjes filterzand, maar heb nu gekozen voor zwart zand.

Nieuwe scape (2).jpg


Daarna het grootste deel van het water er weer uit gehaald en de scheidingswandjes erin gezet...

Nieuwe scape (5).jpg


De scheidingswandjes op hun plek gehouden door kleine zuignapjes...

Nieuwe scape (6).jpg


Toen paadje schoongemaakt...

Nieuwe scape (7).jpg


Daarna gevuld met filterzand...

Nieuwe scape (8).jpg
 
Volgende stap was alvast wat voorgrondplantjes erin zetten en ik heb de meest groene Sagiteria Sabulata eruit gezocht en terug geplaatst...

Nieuwe scape (10).jpg


En toen dacht ik : SHIT, hoe ga ik er voor zorgen dat wanneer ik de bak vul met water, het bruine zand niet op het filterzand terecht gaat komen. Ik kwam op het idee wat vershoudfolie over het paadje te doen...

Nieuwe scape (11).jpg


Nu kon ik heel rustig aan het water erbij in gieten tot de hoogte dat in elk geval de voorgrondplantjes onder water staan...

Nieuwe scape (14).jpg


Tot zover ben ik nu.
Denk dat ik morgen verder ga, ik kan niet zo lang achter elkaar op mijn beentjes staan, dus nu lekker plat op bed uit rusten 😉

Wordt vervolgd! 😀
 
Heel mooi Sanneke, met dat scheidingswandje. (En de rest ook hoor:daisy:)
Sanneke, die kan er wat van.😉
 
Leuk Sanneke! Die scheidingswandjes zijn ook super handig volgens mij! Is dat plexiglas wat je zelf gebogen hebt ofzo?

Ik ga nu nog even wat verder door album hoor.. dus zal zo wel nog een reactie komen 😉

Toevoeging:

Je hebt een mooie verzameling bakjes zo! en eindelijk iemand die de neos niet onderwaardeerd 😉
Haahhahahaha
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan