Wat is er nieuw

De bakjes van Sanneke80 ...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
Dank jullie wel!

@nonnepot, ik vind de neo's ook erg leuk idd.

De scheidingswandjes zijn idd van plexiglas. Toevallig zijn deze wat dikker, maar met dunnere gaat het ook.
Bij de Ikea kun je van die grote foto lijsten kopen met ipv glas een plexiglas plaat. Die zijn ideaal!

Deze dikkere strookjes had ik nog over van het plexiglas dekseltje (toevallig ook van dit bakje).

Ik heb zo een klein gasbrandertje, die vul je met aansteker gas.

gasbrander-turbo-mini.jpg


En dan verwarm je het strookje plexiglas aan de kant van de buitenbocht. Pfff, hoe leg je dat nu toch uit :juggle: 😀

Ik heb eerder op deze manier wandjes gemaakt die ik insmeerde met aquarium siliconen en dan bestrooide met fijn grind en zand om als het ware een stenen muurtje te creeeren. Die gebruik ik om terrasjes aan te kunnen leggen. In de home 60 kun je ze zien (en op de oude foto's van de Rio 125)

Voor mijn citroenenbakje mis ik nog wat inspiratie, maar meestal komt dat ook pas wanneer ik ermee aan de slag ga 😉
 
Moo hoor Sanneke! Zo kun je de hobby blijven vernieuwen😀. Altijd leuk dat inrichten! De garnaaltjes zeker even in een ander bakje gezet?
 
Mooi hoor. Gaaf om te zien zo'n paadje er door.
 
Dank jullie wel!

@Daan, de garnaaltjes zitten in een grote emmer met het eigen water, wat plantjes en het eigen filter. Zo behoud ik ook meteen de bacterien in het filter.

Inmiddels weer een stapje verder, heb links in de hoek met wat drakensteen een stukje gemaakt waar het zand wat hoger is.

2016-12-09 11.53.55.jpg
 
Leuk! Wanneer denk je het klaar te hebben? Ben benieuwd naar het eindresultaat als je het folie weghaald!
 
Ziet er leuk uit Sanneke met een tweede kleur erbij.
 
Dank je John! Ik hoop dat het lukt.
@Daan, ik ben weer een stapje verder 😉
Ik kan niet alles op 1 dag doen helaas, omdat ik niet zo lang achter elkaar kan staan.
Dus nog een beetje geduld 😀 😀 😀

Dit was de volgende stap: ik zette links in de verhoogde hoek twee soorten plantjes neer. Hier komt ook het filter in de hoek te hangen.

Nieuwe Scape (16).jpg
Nieuwe Scape (17).jpg


Daarna heb ik rechts achter in de hoek ook een stukje gemaakt waar het zand wat hoger is en daar een vierde soort plantje in gezet.

Nieuwe Scape (18).jpg
 
Jo daar ben ik weer 😀

Ik besloot er nu eerst twee stukkies spiderwood in te zetten.
Ben er alleen nog niet tevreden over, maar morgen maar even verder naar kijken.

Nieuwe scape (19).jpg
Nieuwe scape (20).jpg


En als laatste voor vandaag nog weer een klein soort plantje bij in gezet...

Nieuwe scape (21).jpg


Nu zit ik nog even te denken waar ik een deel mos wil. Misschien kan ik rechts nog een stuk kienhout met mos plaatsen.

Maar voor vandaag ben ik klaar.
Soms is het juist fijn om er even een nachtje over te slapen.
De volgende ochtend kijk je er weer fris tegen aan.
 
Persoonlijk vind ik de eerste foto (met 1 stuk hout) nog het best ogen. Dat ene stuk hout kan heel goed op zichzelf staan, maar door toevoeging van het andere stuk raak hij z'n charme kwijt. Misschien komt je onvrede met de bak voort uit de losse elementen die niet samenvoegen. Het staat leuk, maar alles lijkt een beetje op zichzelf te staan. Geen harmonie. Een extra stuk kienhout zou dat ook verstoren.

Persoonlijk denk ik dat als je het hoekje van drakensteen iets minder een hoekje maakt, wat verder naar voren zet met het ene stuk spiderwood je meer diepte creëert. Het plantje wat er achter staat contrasteert super met het hout! Dat staat er mooi achter, maar dan wordt je oog weer getrokken naar dat andere plukje helemaal rechts. Als je dat meer bij het hout betrekt, dan blijft dat je pronkstuk zeg maar.

ho... wacht... ik draaf door! Excuses, dit is uiteraard mijn persoonlijke mening! Ik zie dat je richting een hele leuke aquascape gaat (het stijltje wat ik zo gaaf vind) en ik begin gelijk te sturen...


wacht, even overnieuw:


't Ziet er veelbelovend uit!! :koffie:
 
Mooi gedaan Sanneke!
Ben erg benieuwd naar het eind resulktaat.
(en ook ik vind het enkele stukje spiderwood het mooist staan 🙂 )
 
Erg mooi San en wat mos zullen ze vast waarderen gaan.
 
Dank jullie wel!

@Feiko en Anton, ik ben het helemaal met jullie eens!

En feedback is juist super fijn! Ik ga het tweede stuk hout eruit halen. Ze passen gewoon niet mooi bij elkaar. Less is more 😀

Ga dalijk weer wat freubelen en dan komen de foto'tjes weer 😉

@John, idd mos mag ook in mijn ogen niet ontbreken in een garnalenbakje 😉
 
Leuk hoor Sanneke, het begint nu echt mooi te worden, en ik denk dat de garnaaltjes het ook zullen waarderen! Ben benieuwd naar de foto's!
 
Hier zijn de volgende Daan 😉
U vraagt, wij draaien 😀

Tweede stuk hout is weer verwijderd. De foto's zijn bacher, omdat het water nogal mistig is geworden door het hout, maar daar moeten jullie maar even doorheen kijken 😉

Nieuwe scape (22).jpg


Van het tweede stuk hout heb ik de takjes eraf geknipt en bij het eerste stuk hout in de bodem gezet. Zo blijft het 1 geheel, maar net wat meer gevuld en het lijkt ook net alsof de bakken over de rand heen groeien.

Nieuwe scape (23).jpg


Nu zat ik te denken om de stronk van het tweede stuk hout rechts in de bak te plaatsen en hier het mos omheen te wikkelen. Dus dat ga ik dalijk doen.

Nieuwe scape (24).jpg


Tot laters!
 
Heel mooi Sanneke, ben benieuwd naar het eindresultaat.:thumbs:
 
Thanks Ruben!

Het javamos heb ik op het stronkje hout bevestigd. Het ziet er nu nog een beetje raar uit, maar als het gaat groeien lijkt het meer op een wilde struik 😉

Nieuwe scape (25).jpg


Inmiddels heb ik ook het plastic weggehaald en het filter erin gedaan.
Vanavond zal ik foto's maken van het eindresultaat. Nu is het nog behoorlijk mistig en heb je last van de weerspiegeling in het glas, wat geen mooie foto's oplevert, dus het spijt me, maar nog een heeeel klein beetje geduld :sorry:
 
Mooi geworden sanneke.
Dat enkele stuk spiderwood ziet er inderdaad beter uit, minder druk.
 
Zoals je nu het linker stuk hout hebt geplaatst, met de extra takjes ziet er super uit! Naar mijn idee is dat genoeg eye-catcher!
 
Thanks!

En dan nu het eindresultaat van :

"Een wandeling door het park" 😀


Nieuwe scape (27).jpg


Nieuwe scape (29).jpg



De garnaaltjes lijken het erg naar hun zin te hebben:

2016-12-10 18.17.49.jpg
 
Grappig idee, ziet er leuk uit!
 
Leuk!
Bak is een stuk dieper dan ik in eerste instantie dacht zeg
 
Ziet er mooi uit! Alle garnalen die buiten het wandelpad lopen op de bon slingeren 😀
 
Wauw, ik vind het echt heel mooi!
 
Dank jullie wel allemaal! Leuk om al die positieve reacties te krijgen.

Dat geeft veel goede energie.

@Feiko, bakje is vierkant met de afmetingen 40x40x30 = 48 liter bruto
@BlupGups, daar zal ik ze eens een waarschuwing voor geven 😉
 
In het stadsparkje is er opeens een blad aan de boom gegroeid en zijn er twee savupods uit de hemel komen vallen 😉

Heb een paar drijfplantjes nog toegevoegd en het water is nu mooi helder geworden.

2016-12-11 19.33.54.jpg
2016-12-11 19.34.51.jpg
 
Ziet er mooi uit maar weet je zeker dat het pods zijn? Ik vind ze wel wat weghebben van een niet ontplofte bom namelijk:stars::help:.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan