De bakjes van Sanneke80 ...


Hoi Sanneke, leuk die kleine visjes daar ben ik groot fan van:thumbs:

groetjes John.
 
Hangt ervan af wat je prijs is. :D:D

Ik bedoelde, dat als ik voor elk garnaaltje dat hier geboren wordt, ik een beschuit moet kopen, dat de winkel dan heel veel aan mij verdient van alle beschuiten en muisjes die ik moet kopen :D

Dank je John, ik ben er stiekum ook wel een beetje verliefd op ;)
 
Goed nieuws Sanneke!

Ik heb gelukkig ook 6 baby CR garnalen in de nano.
 
Wat super leuk Marcel!
 
Dank je Dark Wizzard!
 
Had van de week eindelijk weer eens een update geplaatst, maar nu is ie weg! Foetsie! Maar ik weet nu weer hoe het kwam :D :D :D

Dus even opnieuw een update van een paar bakjes....

Om te beginnen met de Juwel Rio 80 cm. Die doet het waanzinnig goed sinds ik overgestapt ben op andere plantenvoeding. Ben er erg blij mee. De vissen doen het ook allemaal heel lekker.

2017-01-18 08.01.50.jpg

2017-01-18 08.00.53.jpg
2017-01-18 08.01.02.jpg
2017-01-18 08.02.54.jpg



De Juwel Primo 60 cm doet het ook goed. Hier voeg ik helemaal geen plantenvoeding toe, maar er staan dan ook niet veeleisende planten in. Sinds ik dat donkere stuk hout erin heb kleurt het water mooi bruin. Het stuk hout vind ik heel grappig, lijkt net een schild van een schildpad :D

2017-01-13 17.21.46.jpg



De SuperFish Zen 30 doet het ook lekker. Hier zit een groepje Spotted Head garnalen in, op de vivariumbeurs gekocht. Binnenkort heb ik een babyboom, want heb drie dames die al weken lang eitjes bij zich dragen.

2017-01-12 17.48.53.jpg


Tot zover even deze update. Zal later de andere bakjes ook nog even op de foto zetten ;)
 
Waaw wat prachtig Sanne!
Dat donkere vind ik wel wat hebben eigelijk :D
 
Leuk die superfish Zen 30! wat heb je hem mooi ingericht zeg!
 
Mooi ingerichte bakjes Sanneke! :)
 
Prachtig weer San en welk rood plantje is dat op de laatste foto? Doet die het met minder licht goed?
 
De bakken staan er heel mooi bij!
 
Ik bedoelde, dat als ik voor elk garnaaltje dat hier geboren wordt, ik een beschuit moet kopen, dat de winkel dan heel veel aan mij verdient van alle beschuiten en muisjes die ik moet kopen :D

Dank je John, ik ben er stiekum ook wel een beetje verliefd op ;)
Ah zo. :D
 
Dank jullie wel allemaal!

@John, heb het even terug gezocht voor je ;) dat rode plantje is: Alternanthera reineckii 'Mini' - In vitro cup (slechts 1 cupje gebruikt!)

Blijkbaar kan het met heeeeel weinig ligt. In het echt zijn ze nog roder dan op de foto.
Dit is dat SuperFish bakje met dat hele kleine lichtbalkje wat ik toen nog had verzet.
Er zitten 6 witte lampjes in en een paar rode, groene en blauwe.
Ik heb overdag alle kleuren aan.
Ik voeg hier geen plantenvoeding toe.

Hieronder nog een leuke tijdlijn van het bakje, vanaf 13 november tot aan vandaag (net nog even een laatste foto gedaan)

2016-11-13.jpg
2016-11-17.jpg
2016-11-22.jpg
2016-11-28.jpg
2016-12-02.jpg
2017-01-12.jpg
2017-01-21.jpg
 
Leuk overzicht! Is lekker gegroeid de afgelopen tijd en mooi gekleurd die AR mini :)
 
Leuk overzicht! Is lekker gegroeid de afgelopen tijd en mooi gekleurd die AR mini :)

Dank je Stephan! Eerlijk gezegd sta ik er zelf van te kijken dat de AR het zo goed doet.
En weet je waar ik gisteravond nog achter kwam?

Ik heb voor het eerst mini baby'tjes in dit groepje!!! :D :D :D
Helemaal blij!
Er zitten 10 volwassen Spotted Head garnalen in, waarvan er nu nog 5 dames eitjes hebben, dus wordt dalijk een grote kinderspeelzaal ;)
 
Die doet het dan best goed in een nano. Mooi dat je kleintjes hebt San:thumbs:.
 
Dank jullie wel allemaal!

@John, heb het even terug gezocht voor je ;) dat rode plantje is: Alternanthera reineckii 'Mini' - In vitro cup (slechts 1 cupje gebruikt!)

Blijkbaar kan het met heeeeel weinig ligt. In het echt zijn ze nog roder dan op de foto.
Dit is dat SuperFish bakje met dat hele kleine lichtbalkje wat ik toen nog had verzet.
Er zitten 6 witte lampjes in en een paar rode, groene en blauwe.
Ik heb overdag alle kleuren aan.
Ik voeg hier geen plantenvoeding toe.

Hieronder nog een leuke tijdlijn van het bakje, vanaf 13 november tot aan vandaag (net nog even een laatste foto gedaan)

Bekijk bijlage 6889 Bekijk bijlage 6890 Bekijk bijlage 6891 Bekijk bijlage 6892 Bekijk bijlage 6893 Bekijk bijlage 6895 Bekijk bijlage 6896

Superleuk Sanneke! Dat die plantjes zo makkelijk zijn zeg! Die moet ik ook maar kopen;)
 
Gefeliciteerd met de kleintjes Sanneke!

Superleuk Sanneke! Dat die plantjes zo makkelijk zijn zeg! Die moet ik ook maar kopen;)
Ik had In Vitro AR Mini gekocht bij het opstarten van mijn 60cm aquarium (als complete leek), mijn ervaring was dat na +/- 3 weken allemaal verslijmd was en er niets meer over was. Dit terwijl andere plantjes wel groeiden. Wel heb ik matig licht en voegde ik toen nog geen NO3 / PO4 bemesting toe, alleen Profito. Mogelijk dat dat er ook mee te maken heeft gehad, maar voor mij was het dus niet echt een gemakkelijk plantje.

Je kan het altijd proberen natuurlijk, wellicht doet ie het in jouw bakje, net als bij Sanneke, prima :)
 
Ik wilde deze ook kopen maar ga nu weer twijfelen dus:br:
 
Omdat ik nog wat stekjes over had uit dat ene cupje, heb ik de rest in de dennerle 10 liter geplant.
Ook dit bakje is slecht verlicht. Deze alleen met wit en een enkel blauw lampje.
Wel dezelfde aquasoil amazoinia op de bodem.
Een ander soort plantje verslijmde wel, was ook in vitro, maar sloeg helemaal niet aan.

In elk geval, dit rode plantje heeft dus maar heel weinig licht nodig om mooi te blijven.
In de Superfish is hij wel wat roder dan in de dennerle, daar is hij meer bruin/rood ;)

Vanochtend even snel een foto genomen van de dennerle...

Dit was op 2 december:
2016-12.jpg


En dit was vanochtend:
2017-01-23 09.14.35.jpg
2017-01-23 09.13.55.jpg
 
Ook maar meteen een update van het bakje met de citroengarnalen en oranje visjes...

2017-01-22 19.39.37.jpg


En een overzichtje met metamorfoses ;)

2015-12.jpg
2016-01.jpg
2016-05.jpg
2016-07.jpg
2016-09.jpg
2016-10.jpg
2016-12.jpg
 
Verbeeld ik het me nou dat op de laatste foto s meer licht te zien is?

Heel goed gezien John! Je hebt je goede brilletje op hihi :D ;)

Dit is dat bakje waar ik de zelfgemaakte lichtbalkje op heb met twee ledstripjes.

2016-07-17 20.03.38.jpg
 
Ook maar meteen een update van het bakje met de citroengarnalen en oranje visjes...

Bekijk bijlage 6969

En een overzichtje met metamorfoses ;)

Bekijk bijlage 6970 Bekijk bijlage 6971 Bekijk bijlage 6972 Bekijk bijlage 6973 Bekijk bijlage 6974 Bekijk bijlage 6975 Bekijk bijlage 6976

Het bakje met citroengarnalen is echt super geworden! Je had toch plasticjes gemaakt zodat het grind niet ging mengen? Ook leuk dat alle plantjes het goed doen! Ik had niet verwacht dat met zwak licht én de lichtdemping van de braziliaanse klimop de AR mini het zo goed zou doen! Ze zien er prachtig uit!
 
Het bakje met citroengarnalen is echt super geworden! Je had toch plasticjes gemaakt zodat het grind niet ging mengen? Ook leuk dat alle plantjes het goed doen! Ik had niet verwacht dat met zwak licht én de lichtdemping van de braziliaanse klimop de AR mini het zo goed zou doen! Ze zien er prachtig uit!

Dank je wel Daan. Ja de plastic scheidingswandjes zitten er nog steeds in hoor. Maar door de kiezels en het cholla wood zie het bijna niet ;)

Dat de AR mini het zo goed doet had ik zelf ook nooit verwacht! Die brazilliaanse klimop had ik er even tijdelijk als snelgroeier in gedaan, maar die neemt idd heel veel licht weg. Ik ga hem strakjes vervangen door de kleinere variant hiervan. Niet omdat het moet, maar omdat het dan iets meer in evenwicht is met de rest.

Ik had trouwens ook nog een ander in vitro plantje geprobeerd in beide bakjes, de bacopa mini, maar de verslijmde en bleef helemaal niks van over.
Het blijft lastig voorspellen of een plantje het wel of niet goed gaat doen ;)
 
Dank jullie wel allemaal!

@John, heb het even terug gezocht voor je ;) dat rode plantje is: Alternanthera reineckii 'Mini' - In vitro cup (slechts 1 cupje gebruikt!)

Blijkbaar kan het met heeeeel weinig ligt. In het echt zijn ze nog roder dan op de foto.
Dit is dat SuperFish bakje met dat hele kleine lichtbalkje wat ik toen nog had verzet.
Er zitten 6 witte lampjes in en een paar rode, groene en blauwe.
Ik heb overdag alle kleuren aan.
Ik voeg hier geen plantenvoeding toe.

Hieronder nog een leuke tijdlijn van het bakje, vanaf 13 november tot aan vandaag (net nog even een laatste foto gedaan)

Bekijk bijlage 6889 Bekijk bijlage 6890 Bekijk bijlage 6891 Bekijk bijlage 6892 Bekijk bijlage 6893 Bekijk bijlage 6895 Bekijk bijlage 6896
Alternanthera's kunnen wel met minder licht toe maar prefereren wel een grotere lichtintensiteit. Dan kunnen ze, vooral deze soort, een prachtige, bijna, paarsrode kleur krijgen!
 
Alternanthera's kunnen wel met minder licht toe maar prefereren wel een grotere lichtintensiteit. Dan kunnen ze een prachtige, bijna, paarsrode kleur krijgen!

Hier doen ze het niet echt goed. De bovenste bladeren blijven mooi maar naar onderen worden ze lelijk. Wel gebruik ik veel drijvers dus dat zal ze ook weinig goed doen.
 
Het blijft lastig voorspellen of een plantje het wel of niet goed gaat doen ;)

Dat altijd..... De kleinste verandering kan een ramp zijn voor je plantjes......


Die brazilliaanse klimop had ik er even tijdelijk als snelgroeier in gedaan, maar die neemt idd heel veel licht weg. Ik ga hem strakjes vervangen door de kleinere variant hiervan.

Kleinere variant? Daar ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik in m'n juwel ook een 'grote' heb, zou een kleine variant niet misstaan!
 
Mooi hoor, (handige) Sanneke!

Dank je handige Ben! :D

Kleinere variant? Daar ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik in m'n juwel ook een 'grote' heb, zou een kleine variant niet misstaan!

Deze bedoel ik als 'kleinere variant' http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/tropica-hydrocotyle-tripartita-in-vitro-cup.html
Of gewoon de versie met steenwol, maar gaat even over het plantje zelf ;)
 

Terug
Bovenaan