Hangt ervan af wat je prijs is. 😀😀
Ah zo. 😀Ik bedoelde, dat als ik voor elk garnaaltje dat hier geboren wordt, ik een beschuit moet kopen, dat de winkel dan heel veel aan mij verdient van alle beschuiten en muisjes die ik moet kopen 😀
Dank je John, ik ben er stiekum ook wel een beetje verliefd op 😉
Leuk overzicht! Is lekker gegroeid de afgelopen tijd en mooi gekleurd die AR mini 🙂
Dank jullie wel allemaal!
@John, heb het even terug gezocht voor je 😉 dat rode plantje is: Alternanthera reineckii 'Mini' - In vitro cup (slechts 1 cupje gebruikt!)
Blijkbaar kan het met heeeeel weinig ligt. In het echt zijn ze nog roder dan op de foto.
Dit is dat SuperFish bakje met dat hele kleine lichtbalkje wat ik toen nog had verzet.
Er zitten 6 witte lampjes in en een paar rode, groene en blauwe.
Ik heb overdag alle kleuren aan.
Ik voeg hier geen plantenvoeding toe.
Hieronder nog een leuke tijdlijn van het bakje, vanaf 13 november tot aan vandaag (net nog even een laatste foto gedaan)
Bekijk bijlage 6889 Bekijk bijlage 6890 Bekijk bijlage 6891 Bekijk bijlage 6892 Bekijk bijlage 6893 Bekijk bijlage 6895 Bekijk bijlage 6896
Ik had In Vitro AR Mini gekocht bij het opstarten van mijn 60cm aquarium (als complete leek), mijn ervaring was dat na +/- 3 weken allemaal verslijmd was en er niets meer over was. Dit terwijl andere plantjes wel groeiden. Wel heb ik matig licht en voegde ik toen nog geen NO3 / PO4 bemesting toe, alleen Profito. Mogelijk dat dat er ook mee te maken heeft gehad, maar voor mij was het dus niet echt een gemakkelijk plantje.Superleuk Sanneke! Dat die plantjes zo makkelijk zijn zeg! Die moet ik ook maar kopen😉
Ook maar meteen een update van het bakje met de citroengarnalen en oranje visjes...
Bekijk bijlage 6969
En een overzichtje met metamorfoses 😉
Bekijk bijlage 6970 Bekijk bijlage 6971 Bekijk bijlage 6972 Bekijk bijlage 6973 Bekijk bijlage 6974 Bekijk bijlage 6975 Bekijk bijlage 6976
Verbeeld ik het me nou dat op de laatste foto s meer licht te zien is?
Ook maar meteen een update van het bakje met de citroengarnalen en oranje visjes...
Bekijk bijlage 6969
En een overzichtje met metamorfoses 😉
Bekijk bijlage 6970 Bekijk bijlage 6971 Bekijk bijlage 6972 Bekijk bijlage 6973 Bekijk bijlage 6974 Bekijk bijlage 6975 Bekijk bijlage 6976
Het bakje met citroengarnalen is echt super geworden! Je had toch plasticjes gemaakt zodat het grind niet ging mengen? Ook leuk dat alle plantjes het goed doen! Ik had niet verwacht dat met zwak licht én de lichtdemping van de braziliaanse klimop de AR mini het zo goed zou doen! Ze zien er prachtig uit!
Heel goed gezien John! Je hebt je goede brilletje op hih
Mooi hoor, (handige) Sanneke!
Alternanthera's kunnen wel met minder licht toe maar prefereren wel een grotere lichtintensiteit. Dan kunnen ze, vooral deze soort, een prachtige, bijna, paarsrode kleur krijgen!Dank jullie wel allemaal!
@John, heb het even terug gezocht voor je 😉 dat rode plantje is: Alternanthera reineckii 'Mini' - In vitro cup (slechts 1 cupje gebruikt!)
Blijkbaar kan het met heeeeel weinig ligt. In het echt zijn ze nog roder dan op de foto.
Dit is dat SuperFish bakje met dat hele kleine lichtbalkje wat ik toen nog had verzet.
Er zitten 6 witte lampjes in en een paar rode, groene en blauwe.
Ik heb overdag alle kleuren aan.
Ik voeg hier geen plantenvoeding toe.
Hieronder nog een leuke tijdlijn van het bakje, vanaf 13 november tot aan vandaag (net nog even een laatste foto gedaan)
Bekijk bijlage 6889 Bekijk bijlage 6890 Bekijk bijlage 6891 Bekijk bijlage 6892 Bekijk bijlage 6893 Bekijk bijlage 6895 Bekijk bijlage 6896
Alternanthera's kunnen wel met minder licht toe maar prefereren wel een grotere lichtintensiteit. Dan kunnen ze een prachtige, bijna, paarsrode kleur krijgen!
Het blijft lastig voorspellen of een plantje het wel of niet goed gaat doen 😉
Die brazilliaanse klimop had ik er even tijdelijk als snelgroeier in gedaan, maar die neemt idd heel veel licht weg. Ik ga hem strakjes vervangen door de kleinere variant hiervan.
Mooi hoor, (handige) Sanneke!
Kleinere variant? Daar ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik in m'n juwel ook een 'grote' heb, zou een kleine variant niet misstaan!
Oh, die ja! Die heb ik wel eens bij de lfs gezien, maar binnenlort even een bezoekje brengen😀Deze bedoel ik als 'kleinere variant' http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/tropica-hydrocotyle-tripartita-in-vitro-cup.html
Of gewoon de versie met steenwol, maar gaat even over het plantje zelf 😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.