Wat is er nieuw

De bakjes van Sanneke80 ...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
Ziet er mooi uit maar weet je zeker dat het pods zijn? Ik vind ze wel wat weghebben van een niet ontplofte bom namelijk:stars::help:.

Nee he, niet alweer een bommetje 😀 😀
 
Leuk ingericht en mooie garnaaltjes met die lichte streep over de rug! 🙂
Ziet er mooi uit! Alle garnalen die buiten het wandelpad lopen op de bon slingeren 😀
😀 Het is ook niet helemaal het rechte pad wat hier loopt, dus dan gaat het van kwaad tot erger denk ik :sorry:
 
Dank jullie wel.

Ik ben ooit begonnen met 15 garnaaltjes met en zonder streep, van donker geel tot kleurloos.
Daarna ben ik regelmatig gaan uitsorteren.

Hoop wel dat ze weer willen gaan kweken, want dat doen ze al maanden niet.
Ze zien er wel heel gezond uit en gedragen zich ook normaal.
Het schijnt vaker voor te komen bij garnalen en ik sprak iemand op de beurs die ook veel problemen had met de citroengarnaaltjes.

Tja en als ik ze bonnen had gegeven voor naast het pad lopen, nou dan was ik nu al rijk! 😀 😀 😀
 
Soms kweken ze tijden niet is ook mijn ervaring maar opeens kunnen ze weer los gaan hoor. Waarom dat zo verloopt is ook voor mij een vraag.
 
Ik had nog wat grote stukken van dat steen, dus hamer en beitel gepakt en me lekker uitgeleefd 😀

En dan nu een zoekplaatje....:juggle:

Toen ik gisteren op de bank zat, viel het mij op dat ik vanaf dat punt al mijn bakjes kon zien.
Dat was me nog niet eerder opgevallen 😀

Zoek de 11 bakjes! 🙄

Bekijk bijlage 4080
Wow😱.
 
In het stadsparkje is er opeens een blad aan de boom gegroeid en zijn er twee savupods uit de hemel komen vallen 😉

Heb een paar drijfplantjes nog toegevoegd en het water is nu mooi helder geworden.

Bekijk bijlage 4493 Bekijk bijlage 4494
Door m'n afwezigheid had ik 4 nieuwe pagina's te bewonderen.
En dit is toch wel de topper: wat is dit mooi geworden op zo'n korte tijd!
 
Dank je wel Cédric!
 
Wat me opvalt is, als je zo even weg bent geweest en er zo'n heleboel veranderd is, dat je veel beter en veel feller de wijzigingen (positieve wijzigingen) ziet.
Alleen voor die eigenschap zou ik af en toe al eens meer offline blijven😛😀😀.
 
Als jij dan zegt wanneer je even een tijdje weg bent dan zal ik meer updates plaatsen 😀 😉
 
Hahaha. Ik heb het ook regelmatig met mijn crystal red garnalen. Vaak net na aanschaf beginnen ze een aantal maanden als gekken voort te planten. Ik voer dan altijd zoveel en vaak mogelijk stofvoer om zoveel mogelijk jongen over te houden. Daarna is er vaak een rustperiode, hierin ga ik ze overzetten en sorteren etc. Na een grote verandering gaan ze vaak weer kweken.

3 jaar geleden ging ik mn crystals op de daphnia beurs verkopen... week van tevoren begonnen met uitvangen. Toen ik na een week de emmer open maakte, had ik ineens weer 4 zwangeren van mijn 9 vrouwtjes... Enigste verschil was het licht en de geringe stroming. Temperatuur en waterwaardes waren wel gelijk.
 
Wie weet krijgen ze dan dalijk weer zin bij mij in hun nieuwe omgeving 😀
Ik spreek ze iedere dag toe, hopelijk helpt dat ook een beetje 😉
 
Misschien dat het ook invloed heeft dat de bak voller gaat raken maar dat is maar een idee van mij. Hier zat ik in de 30 liter op zo n 80 cr s dus dat is niet zo heel erg veel. Vaak lees je dat met gemak er 5 per liter in moeten kunnen dus of dat dan de reden is..........:S
 
We, lees ik, wacht gewoon vol spanning af en laat me verrassen 😀

Nog even een update van mijn Rio125.

In deze bak had ik achterin grind liggen en voorin zand. Omdat het me te veel werk werd, wilde ik een simpelere opzet. De terrasjes waren heel lelijk geworden door de te grote L-nummers, maar had/heb niet de energie die even opnieuw te maken.
Daarom de terrasjes verwijdert en het ook het grind. Dus alleen zand overgehouden.

Oude situatie.... (foto net genomen nadat ik alle algen had verwijdert)

2016-07-24 (1).jpg



En zo zag het er direct na de 'verbouwing' uit...

2016-08-12 (1).jpg



De waterwaarden hebben na deze 'verbouwing' een enorme klap gekregen en zo ook de planten en vissen. Vissen hebben het gelukkig wel allemaal overleefd 😉

De rode plant links achter in de hoek was er het slechtst aan toe samen met de javavaren windelov en de myriophyllum sp in het midden...

Zo zag het er na een week of twee al uit...

2016-10-20 (1).jpg


2016-10-19 (2).jpg
2016-10-19 (3).jpg
2016-10-19 (4).jpg



Dit alles wilde niet herstellen en dus ging plan b van start.
Wat nieuwe plantjes erin gedaan en over op een andere plantenvoeding.

Dit heb ik er nu van gemaakt en ik ben benieuwd hoe het nu gaat met de nieuwe voeding. Updates volgen uiteraard 😀

2016-12-12 07.40.25.jpg


De myriophyllum sp. was te erg aangetast door de algen en heb ik vervangen door de cabomba aquatica.
Een nieuwe myriophyllum mattogrossense is toegevoegd.
De rest heb ik weer 'teruggezet'.
 
Ziet er nu mooi uit San en nu maar hopen dat het zo blijft.
 
Ziet er heel mooi uit indd! Corydoras peru gold stripe zo te zien? 😉 Die wil ik ook nog een keer hebben.
M'n kleine bakkie is amper 20 liter, maar bevatte tot een maand terug nog zo'n 250-300 garnalen. Denk dat het meer aan de seizoenen ligt of dat het gewoon een ademstop is...

Ik ben wel zeer gecharmeerd van je nieuw-ingerichte bak! 🙂
 
Dat is behoorlijk gewijzigd maar ziet er nu alweer goed uit.
 
Dank jullie wel.

@Thomas, heb idd de cory gold stripe. Erg mooie cory's. De vrouwtjes zijn nu op leeftijd dat ze wat ronder en voller worden, dus hopelijk gaan ze komend jaar kweken.
 
Dank je John!

En ik heb leuk nieuws!

Mijn Red Sakura garnaaltjes hadden voor het laatst in mei enkele baby's. Daarna niet meer, dus op het vivarium een paar nieuwe bijgekocht. Beetje vers bloed, wie weet...
De red sukara kon ik alleen niet vinden dus toen maar 10 bloody mary meegenomen.

En tot mijn vreugde zie ik net één van de oude sakura vrouwtje met eitjes!
En tegelijkertijd ziet mijn andere oog dat ik bij de Spotted Head garnalen (gekocht op vivarium) nu al een vrouwtje met eitjes heb! Heel benieuwd wat daar voor jonkies uit gaan komen.

Foto's zijn supersnel genomen, maar ze staan erop 😀

2016-12-16 12.55.33.jpg
2016-12-16 16.20.20.jpg
 
Vandaag van mijn lieve paps een heel leuk kerstcadeautje mogen uitzoeken!

10 super schattige kleine feloranje visjes!
Ze heten hyphessobrycon amandae en wonen nu samen met mijn citroengarnaaltjes.

Hier nog in het zakje aan het overwennen...
2016-12-26 18.37.14.jpg




En hier maken ze al kennis met de garnaaltjes!

2016-12-26 18.45.18.jpg
 
Leuk spul Sanneke en een mooie kleurencombinatie met de garnalen!
 
Leuke visjes! Ze zijn bijna even klein als de garnaaltjes:smitten:
 
Je garnalen zijn zowat groter als de visjes xD

Wel een leuke combi 🙂
 
Dank jullie wel! Ze hebben alle 10 de nacht overleefd, dus ben erg blij.
Ze zijn idd kleiner dan de volwassen garnalen!
Ze zullen nog een klein beetje groeien, maar blijven wel leuk klein.
 
Die kleuren inderdaad echt leuk met je citroengarnalen.
Ze zijn mooi klein, ben wel benieuwd of ze echt groter worden dan je garnalen, of ongeveer even klein blijven.
 
Dank je melle, ben ook wel benieuwd 😀
 
Hele mooie combinatie! Ben je niet bang dat ze de jonge garnalen opeten?
 
Excuus voor deze heeeeeele late reactie, niet persoonlijk bedoeld hoor 😉

Ik denk niet dat ze de garnaaltjes gaan opeten. Ze hebben echt een mega klein bekkie 😀
En het javamos zal snel wat voller worden, waar ze dan hun schuilplekje hebben.

Maar..... dat is de reden dat ik mijn foto album even opzocht......

Na zeker een half jaar geen enkele baby garnaal te hebben gehad in dit bakje, zag ik enkele weken terug voor het eerst dames met een eivlek!
En vandaag, jawel!, een dame met eitjes!!! En er zijn nog veel meer dames waarvan ik kan zien dat de eivlek zich al heeft ontwikkeld tot eitjes, dus ik verwacht de komende periode een heuze babyboom 😀

2017-01-08 17.17.57.jpg
 
Binnenkort beschuit met muisjes 😀
 
De groothandel zou schatrijk worden van mij 😀 😀 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan