De bakjes van Sanneke80 ...


Ssssst, dat weet Sanne nog niet!:juggle::D:p

Mmmm, misschien toch eens een blik werpen in jouw foto-album :p


Hoi Sanneke leuk dat je er weer bent!
Hopelijk weer regelmatig veel leuke berichten en mooie foto's van je! :deal:;)


Ik heb zo veel gemist hier, weet niet waar ik moet beginnen met bijlezen.
Dus alle topics nu op "gelezen" gezet en bij nieuwe berichten/reacties weer lekker meedoen dacht ik zelf :deal::D


Sinds kort heb ik ook weer lol in de hobby. Want als je zo veel aan je hoofd hebt en zo moe bent, dan is het bijhouden van de bakjes echt iets wat je doet als een soort van een verplichting. En ja als er dan ook zo veel verloren gaat, van wat je voor de verhuizing hebt opgebouwd, dan zakt de moed je ook wel even in de schoenen.

Tot slot van dit berichtje een foto van één van mijn nieuwe garnalenvriendjes...
Een baby taiwan bee king kong die worden blauw geworden.

2018-10-11 19.06.32.jpg
 
Fijn om weer updates in je topic te zien Sanne. Prachtige foto's en dat laatste garnaaltje is echt om op te vreten, bij wijze van spreken dan hoor ;)
 
Dank jullie wel! Vind het erg leuk om weer terug te zijn!
 
Gister de twee 60 cm bakjes op de foto gezet

De home 60 met de panda's wat oranje garnaaltjes, de waaierhandjes en wat los spul ;)
Het water is bruin gekleurd door het nieuwe hout. De plantjes beginnen weer een beetje vorm te krijgen.

2018-11-16 16.24.30.jpg


De juwel primo 70 met de axelrodi's en wat rode garnaaltjes. Ook deze bak is wat donker, maar dat ligt aan de ledbalk waar heel wat ledjes van kapot zijn.

2018-11-16 16.17.24.jpg


Nu hopen dat ik deze twee groepjes cory's weer aan het kweken krijg, want die kleintjes waren toch wel erg leuk :D
 
Er mooi Sanne. Benieuwd hoe Home 60 er uit gaat zien als de planten flink gaan groeien.
 
Even een update van de SuperFish Expert 30.

Voor de verhuizing zag hij er zo uit...
2017-11.jpg


Omdat ik dit bakje met zo veel stenen niet durfde te verhuizen, vanwege het risico op glasbreuk. Besloot ik de bak leeg te halen.

Daarna hebben er tijdelijk wat endler gupjes van Elize in gezeten.
Die zijn nu naar een 40x40 bakje op haar slaapkamer verhuisd.

Tijd voor een nieuwe scape. Een paar jaar terug stopte er een aquariumwinkel hier in de buurt en wist ik een mooi stukje spiderwood op de kop te tikken.
De achterkant van de bak heb ik zwart gespoten en op de bodem ligt het zwarte hornbach zand.

Het is de bedoeling dat er iets van een mos op gaat groeien en als de bak is ingedraaid komen er citroengarnalen in.

2018-11-24 17.26.53.jpg
 
Even een update van de SuperFish Expert 30.

Voor de verhuizing zag hij er zo uit...
Bekijk bijlage 262919

Omdat ik dit bakje met zo veel stenen niet durfde te verhuizen, vanwege het risico op glasbreuk. Besloot ik de bak leeg te halen.

Daarna hebben er tijdelijk wat endler gupjes van Elize in gezeten.
Die zijn nu naar een 40x40 bakje op haar slaapkamer verhuisd.

Tijd voor een nieuwe scape. Een paar jaar terug stopte er een aquariumwinkel hier in de buurt en wist ik een mooi stukje spiderwood op de kop te tikken.
De achterkant van de bak heb ik zwart gespoten en op de bodem ligt het zwarte hornbach zand.

Het is de bedoeling dat er iets van een mos op gaat groeien en als de bak is ingedraaid komen er citroengarnalen in.

Bekijk bijlage 262920
Dat is zeker een mooi stuk hout! Mooi contrast met de zwarte bodem en achterwand.
 
Dank jullie wel mensen, heb verder nog even niks kunnen doen aan het bakje, vanwege de beurs.

We zijn maar liefst 13 bewoners rijker :D

Laat ik ze aan u voorstellen...
De foto's zijn even snel genomen.

Met de Tombola had ik een waardebon gewonnen van Aquabeek en met 5 euro bijbetalen kon ik 6 corydoras habrosus kopen.
2018-11-25 19.38.09.jpg


Van vriendjelief kreeg ik 5 hele mooie galaxy garnaaltjes.
ZIj wonen nu in het Dennerle 10 liter bakje.
2018-11-26 12.53.09.jpg
2018-11-26 12.56.06.jpg


En dan hebben we nog 4 tylamelania slakken sp. golden spotted

2018-11-25 19.42.47.jpg
2018-11-25 19.59.06.jpg

2018-11-25 20.00.56.jpg
 
Mooie aanwinsten Sanne en binnenkort heb je vast kleine Tylo s rondkruipen.
 
Wat een leuke en mooie nieuwe huisgenoten!
 
Veel plezier met de aanwinsten.
 
Mooi hoor Sanneke rustig weer opbouwen
En hoe herkenbaar dat schrijven van alleen wonen naar samen wonen das een hele verandering
Mooi poesenbeest en fijn dat deze zijn laast levensjaren mag slijten bij jullie :thumbs::D
 
Prachtige garnaaltjes! En die Tylo's, ik wist niet dat die zulke mooie kopjes hebben. Geweldige foto's :)
 
De galaxy garnalen hebben een lastige start gehad. Van de 5 zijn er 2 doodgegaan.
Ik heb nog even contact gehad met de verkoper over de waterwaarden, maar dat zat wel redelijk dicht bij elkaar. Hij wilde direct de twee overleden garnalen aanvullen. Erg aardig en spontaan gebaar. Terwijl het niet aan hem ligt. Je weet dat je altijd wel iets uitval hebt en met maar 5 stuks was het risico ook groter.

Maar... :Dk

Tot mijn grote verrassing zag ik gisteren dat het super mooie grote vrouwtje eitjes bij zich draagt! En daarmee is de groep hopelijk gered!

2018-12-16 18.52.48.jpg
2018-12-16 18.56.38.jpg
 
De boel haperde hier ff,dan maar een tweede berichtje! ;)
Is de verkeerde weg.

Mooie garnalen Sanneke,hopelijk binnenkort heel veel kleintjes idd!
 
Laatst bewerkt:
Dat zou wel super zijn! Gefeliciteerd :daisy:
 
De boel haperde hier ff,dan maar een tweede berichtje! ;)
Is de verkeerde weg.

Mooie garnalen Sanneke,hopelijk binnenkort heel veel kleintjes idd!

Dat zou wel super zijn! Gefeliciteerd :daisy:

Mooi dat je binnenkort kleintjes krijgt Sanne.

Erg gaaf! Ben benieuwd naar de kleintjes!


Dank je wel. Helaas zag ik dat het vrouwtje de meeste eitjes verloren heeft. Ik denk dat er nog een stuk of 5 of 7 zitten, dus hopen nu dat ze die wel bij zich kan houden.

En omdat het een foto-album is, hier weer wat foto's :foto::Dk

De Rio bij de fysio
2018-12-13 12.53.02.jpg


De Rio bij mijn paps
2018-12-23 16.01.54.jpg

De Expert 30
Het begin is er, op deze foto zat er nog heel veel schimmel op het hout en het groen is inmiddels al lekker gegroeid...
2018-12-16 18.50.37.jpg
 
Helaas zag ik dat het vrouwtje de meeste eitjes verloren heeft.
Das nou jammer, misschien moet ze nog een beetje oefenen :)kHopelijk komt het goed met de resterende eitjes.

Leuke bakjes en die bij de fysio heb je echt iets moois van gemaakt! Volgens mij heb ik net iets verrekt.....misschien moet ik ook maar even naar de fysio, nieuw soort watertherapie :Dk
 
Mooi Sanne. Die van de Fysio heeft sinds jij hem onderhoudt een metamorfose ondergaan.
 

Terug
Bovenaan