De lantis aquaria van Don1262


don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Well ik denk dat ik even een foto album ga starten van mn aquaria. Ik heb als naam voor mn bakken "lantis" gekozen. Dit omdat ik dan kan zeggen dat mn vissen wonen," at lantis"
Ik wil voor elke bak nog een toevoeging bedenken tegen de tijd ze een beetje character hebben 😄

Ik heb ondertussen een voetafdrukje achter gelaten op het forum en ben mij zelf een beetje wegwijs geworden in het aquaforum wereldje.
Ik heb me alleen nog niet eerder formeel voorgesteld en aangezien mn aquariumhobby toch wel een blijvertje is zal ik mij nog even voorstellen.

Mijn naam is Don, mensen kennen mij daarom ook als Don, maar jullie mogen me Don noemen. Soms ben ik de leukste thuis tot ik me besef dat ik alleen woon en helemaal niet grappig ben, en moet ik even op de rem getrapt worden. Het aquarium vergt dan ook soms enige serieusheid en zou humor of emotie hier niet door in de weg moeten gaan staan. Het hoort er uiteindelijk allemaal bij en moet vooral leuk blijven.
Mijn grootste hobby is gitaar en muziek. Maar ik heb altijd graag dieren om mij heen gehad.

Begon met dwerghamstertjes maar sinds de laatste niet meer leeft ben ik naar een aquarium gaan kijken. In de tussentijd heb ik 2 katten en 6 wandelende takken verzameld en moet ik oppassen dat ik niet nog meer dieren op mn hooivork neem want ze moeten natuurlijk wel kunnen krijgen wat ze verdienen.

Ik ben stapsgewijs van 20l naar 60l en nu een 100l aquaruim gestapt. Vooral omdat ik eerste instantie van alles wat gewild heb. Voor elke laag wat vis, vissen voor de ruiten vissen voor de bodem slakjes garnaaltjes. Het iedee van een gesloten ecosysteem in mn bak trekt mij ook heel erg aan. Alleen een 20 en 60l zijn voor de meeste vissen niet geschikt met die grootte aan bestand. Dus ben ik maar voor groter gegaan.

De vissen die ik in de tussentijd verzameld heb zijn mij erg dierbaar geworden en de enige rede waarom ze niet allemaal een naam hebben is mijn gebrek aan inspiratie en omdat ik ze toch niet uit elkaar kan houden maar ze voelen allemaal stuk voor stuk belangrijk.

Toen ik de 100l aangeschaft had heb ik hm in een paar weken tijd in kunnen draaien. Door middel van een vruchtbare bodem vol bacteriën, met daarover nieuwe bodem om alles goed in te sluiten, her en der goeie deals kunnen sluiten voor wat planten. En doormiddel van al het advies en leerzame wat ik mee heb gekregen de laatste weken op dit forum is deze bak samen met de andere 2 stabiel geworden met verschillende vissen dr in.

Momenteel zwemmen er 5 vissen in de 100l die ik in eerdere topics genoemd heb (3 zwaarddragers, 1 ancistrus, en nog een ander waar ik de naam niet van weet) alleen wat ik nog niet eerder op het forum benoemd heb is dat er bij de bak ook vissen zaten. Waaronder 5 roodoogzalmen en een stuk of 7 andere kleinere vissen. Die zwemmen nu ook in de bak rond. Was niet de bedoeling, is wel gebeurt... De 60l heb ik in iedergeval hierdoor kunnen ontlasten (ben er nog niet klaar mee)

De roodoogzalmen heb ik op marktplaats gezet aangezien ik ze niet wil houden, en de meeste van mn vissen in de 100l kwijt wil. De 60 liter wil ik omtoveren naar een garnalen paradijs die hopelijk ooit op een dag zonder filter kan draaien. Waar ik een paar kuhlii in heb zitten, slakken, garnalen, 5 neontetras en wat kleinere soort corydoras. De grote corys, ancistrussen en fantoomzalmen gaan naar het grote aquarium. Waar de meeste balasting zal liggen en vooral met een groot filter door blijft draaien.

Mn 20l heb ik nu om een aantal planten in te laten groeien. Ik wil wat proefjes met hoornblad doen en ik zit aan verschillende dingen te denken wat ik met het aquarium kan. Hoewel ik me nu vooral wil gaan focussen op de 60 en 100l aangezien dat al geld genoeg heeft gekost en ik eerst mn energie rekening wat in de gate moet gaan houden.

Ik wil de komende tijd, mocht er ook vooral belangstelling en interesse van jullie zijn verschillende verhalen en fotos met jullie delen in dit album. Ik denk dat er op deze manier wat meer kennis met mij en me bakken gemaakt kan worden als jullie dit interessant vinden althans.

Lang verhaal, bedankt voor het lezen in iedergeval en ik hoor graag wat jullie denken van het iedee om dit op deze manier te gaan delen! Alvast een paar fotos van hoe het er nu aan toe staat at lantis 😄 groetjes

IMG_20221029_204607.jpg
 
Een paar weken geleden vond ik 1 van mn fantoomzalmpjes vast tussen de achterkant van mn filter. Ik heb gelijk gezorgd dat hij vrij kwam en het zag er niet best uit. Hij miste compleet de onderkant van zn staartvin. Heel zn lichaam was aan 1 kant aangedaan, hij zwom scheef en was uitgeput. Een uur later zag ik dat hij geen kracht meer leek te hebben om te zwemmen want ik trof hem hangend op zn zij aan de oppervlakte aan. Ik vond het er bedroevend uit zien ik baalde dat het mij niet eerder opgevallen was. In mn hoofd dacht ik bij mezelf, ga je het opgeven maatje. Hij leefde duidelijk nog en ik wilde vooral checken wat zn status van gezondheid was op dat moment.

Toen ik hem voorzichtig van onder uit het water wilde tillen begon hij lichtelijk te spartelen en heb ik hm laten verder zwemmen. Sinds dien is hij door blijven zwemmen. Hij is genezen van zn schade en zwemt weer recht. Hij lijkt er sterker uit gekomen te zijn dan dat hij al was. Eerste instantie met alleen de bovenkant van zn staartvin, het had wel wat charme, als of het een haai was. Maar sinds de laatste weken groeide de staartvin helemaal terug en ben ik natuurlijk alleen maar blij dat hij zo goed heeft kunnen herstellen. Was wel even schrikken!
16670718347315918203999591303569.jpg
 
Wel mooi geworden hoor! Zag ik daar nu ook een brokaat barbeel?
 
Altijd leuk om een fotoalbum te lezen en te kijken en iemand zijn vorderingen te zien, ik doe het per bakje om het overzichtelijker te houden ( anders gaan de verhalen van 4 bakjes door elkaar heen )
Goed dat de vis het overleefd heb, gezonde vissen kunnen wel wat hebben.:cooll:
 
Wel mooi geworden hoor! Zag ik daar nu ook een brokaat barbeel?
Ja die 2 vissen daar moet ik ff de naam van op schrijven het is volgens mij idd brokaat barbeel, ben bang dat die 2 samen met me roodoogzalmen mn nieuwe garnalen opeten :S heb ook nog 1 5 gestreepte nog wat barbeel achtige vis in mn andere kom zitten. Volgens mij een mannetje. Weet nog niet zeker of ik die 3 houd maar ze zijn lekker actief in mn aquarium 😄
 
Die andere naast de brokaat barbeel is een cherry barbeel (puntius titteya).
 
Altijd leuk om een fotoalbum te lezen en te kijken en iemand zijn vorderingen te zien, ik doe het per bakje om het overzichtelijker te houden ( anders gaan de verhalen van 4 bakjes door elkaar heen )
Goed dat de vis het overleefd heb, gezonde vissen kunnen wel wat hebben.:cooll:
Nice zo te horen word het wel gewaardeerd 😁. Het zijn 3 bakjes,
1 bak 20l, goeie voedzame bodem weinig belasting. Ik wil kijken of ik van dat aquarium een levend filter kan maken. Waar ik de inloop van onder wil hebben zodat alles door het grind spoelt waar de bacterien zich bevinden en het daarna de bak in beland, gefilterd word door garnalen slakken vooral. En vervolgens de no3 ook omgezet word door de planten. Dan hoop ik de uitlaat van boven te kunnen doen terug mn andere bak in zodat het verwerkte vuile water gezuiverd word en ik daarmee een soort biologisch filter kan maken in een aquarium ipv een externe filter zoals veel mensen gebruiken.
Hier gebeurt nu nog niet zo veel.

60l zitten nu 6 fantoomzalmen in 9 corydoras(die gaan naar de 100l) 3 ancistus en stuk of 40 babys (paps is overleden) 5 neon tetras, ik heb 3 kuhllis gespot, 2 kleinere corys (daar wil ik er een paar meer van) en een 5 streep nogwat vis. Eigenlijk wil ik deze bak een beetje tot een garnalen paradijs omtoveren maar ik weet nog niet goed hoe ik het ga aanpakken...

100 liter, met 5 roodoogzalmen, stuk of 6 gevlekte zalmpjes, 3 jonge zwaarvissen, 2 barbelen geloof ik, en een grote ancistrus. De roodoogzalmen verkoop ik de corys gaan er in en dan een paar kleine corys in mn 60 en dan zit ik vol 😋

Ik twijfel nog een beetje over de 20l project en ik ga eerst focussen op de 60 en 100. Alleen wist ik gisteren totaal niet wat ik met mn garnalen aanmoest omdat het vuurgarnalen zijn en in mn 60 liter allerlij kleuren zitten. Dan zou ik overblijven met wildkleur en dat vind ik prachtig maar rood ook dusja dan nog maar ff de 20l als garnalen bak en misschien de rooie de 100l in. Heb er gisteren 10 ingedaan. Kan ze niet meer terug vinden. Waar ze zijn. Ik ga het joost eens vragen die schijnt vaak veel te weten 😂
 
Ik neem er ook een stoeltje en een bak popcorn bij :)

Mooie bakjes wat je hebt staan,
veel plezier ermee.
Bedankt! Het groeit allemaal heel goed ik ga het alleen de komende dagen helemaal omgooien. Hoornblad er uit, grasstengels verplaatsen, luchtpompjes er uit die gebruik ik toch niet meer aangezien mn filter al lucht meezuigtn dan heb ik ruimte om mn hoornblad goed terug te stoppen alleen een deel gaat naar nn 100 liter die ik totaal nog niet af vind, dr gaan in de 60l nieuwe stenen, in de 100l gaan de stenen van de 60, ik ga binnenkort een stuk hout van 40cm hoog op halen dus ik ga flink verbouwen de komende dagen 😁
 
Wat er buiten gebeurt trek ik me niets van aan. Bij mij is het lente en heeft mn boom die nu boom 2.0 is mooie bladeren aangegroeit. Wat goeie voeding (en nylon draad😂) wel niet voor elkaar kan krijgen 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20221031_184111.jpg
    IMG_20221031_184111.jpg
    373.5 KB · Weergaven: 88
Ik denk dat ik vandaag voor me "23" garnalen zo ga laten voor vandaag. Ik vraag me af of het er echt 23 waren aangezien ik er maar 13 telde gisteren maargoed 😅 ik heb een tijdje geleden een rekje gemaakt voor mn hoornblad, ik wilde wat uit proberen door 1 hoornblad door de ene kant de laten groeien, de aftakkingen daarvan wilde ik naar de andere kant toe rijgen en de rest gaat te lucht in. Dan heb ik in een vierkant precies de hoornblad optimaal benut.😄 Alleen nu wilde me mos ook zwemmen dus vind dat hekje eigenlijk wel een grappige afscheiding. Het begint bijna op een groente tuintje met druiven ronk en appelboom dr in te lijken zo 😄
Ik heb ook de uitstroom van mn pompje veranderd door er een slangetje er op aan te sluiten. Vond de stroming vet onhandig en heb zn tuutje nie meer 😛
Nou ff filteren want mn bodem werd boos toen ik er aan kwam
IMG_20221031_195031.jpg
 
Inspirerend ben jij zeg, weer eens wat frisse lucht door het iq gegeven.
1667248811762484129373.jpg
mooie rek of scheiding eigen fabrikaat, ik blijf maar die boom aankijken.
Waarom plak je de verwarming en themometertje niet naar achter of is dit een suffe vraag😀
 
Inspirerend ben jij zeg, weer eens wat frisse lucht door het iq gegeven.
Bekijk bijlage 350780 mooie rek of scheiding eigen fabrikaat, ik blijf maar die boom aankijken.
Waarom plak je de verwarming en themometertje niet naar achter of is dit een suffe vraag😀
Ik wil die thermometer en verwarming vooral inderdaad verplaatsen. Het was elke keer zn geklungel de laatste dagen ik liet het maar gewoon eventjes zoals het was, dan kon er wat dat betreft niet veel fout gaan. Moet mezelf momenteel meer stabiliseren dan het aquarium merk ik 😂. Ik denk dat mn 10 garnalen in me 100 liter met alibaba naar de eeuwige werelden zijn vertrokken. (Ach nee waren bandieten in het verhaal natuurlijk.) Mn garnalen zijn spoorloos. Heb al overal van die minatuurpostertjes gehangen in het aquarium in de hoop dat ik iets van 1 van de bewoners te horen kreeg over de vermissing. Maar buiten wat rooie poep van me zwaarddrager kreeg ik nog niet veel terug. Ben ze van plan 1 voor 1 te gaan verhoren maar dat kan wel een jaar of 3 gaan duren nog (net zoals de nederlandse staat lekker op zn nederlands) al dat papierwerk ook natuurlijk maar ik denk dat het vooral afwachten is of er 1tje nog.. boven water duikt?
 
mooie rek of scheiding eigen fabrikaat, ik blijf maar die boom aankijken.
Ik zal hm achter het hek zetten 😂 dan gleurt ie door de gaten heen 😂
Ja dat hekje was een vlugge uitprobeersel, heb met meesterlijke geduld satestokjes zodanig in dunne plakjes gesplit dat ze vrij buigzaam werden dus kon ik ze om en om door elkaar rijgen. Dat wilt niet blijven zitten natuurlijk dus ik heb vrij geduld veel met garen zitten binden waardoor ik daar ook weer beter in ben geworden, heb nou eindelijk zn galgenknoop door, ik bind op die manier mn naald vast mn draad vast alleen de laatste knoop is nog een dingetje om hm goed strak te krijgen.. had hier niet eens een naald voor gebruikt trouwens ik stond er van te kijken hoe kundig ik soms met het kleinste stukje touw nog een knoop vast kon krijgen met me vingers, dat terzijde..

Mn iedee was dus hierbij om bij de rode stip met hoornblad te beginnen en de hoofdstrengel de blauwe lijn te laten volgen, en elke aftakking die die dan kreeg vervolgens de groene lijn te laten volgen. Waar vervolgens bij elke opening een apparte knop van de hoorblad zou komen te zitten zodat ze allemaal op een optimale afstand van elkaar zouden groeien. En het wat makkelijker te controleren zou zijn (met onderhoud veel makkelijker zo)


IMG_20221102_013205.jpg

Ben vooral benieuwd hoe dat er uit zou zien, of het zou werken en hoe het hoornblad groeit. En dan heb ik wat extra stekkies voor in mn andere aquarium. zijwaards zoals ik het nu doe kan ook wel alleen dan groeit de hoornblad door elkaar heen das niet erg dat groeit vanzelf uit elkaar heb ik gemerkt. Maar het dient nu ook vooral het mos tegen te houden 😄
Ik denk dat ik volgens mij heel veel geluk had met in elkaar zetten want alles stond op spanning en ik kreeg de indruk dat zonder garen met een beetje beweging alles uit elkaar zou vliegen 😂
 

Bijlagen

  • IMG_20221025_182448.jpg
    IMG_20221025_182448.jpg
    106.3 KB · Weergaven: 61
Status 10 garnalen in 100l bak NOS Journaal style (lees dit met een nieuwslezerstem in je hoofd)
(Nos soundtrack)
Goedde avond

We beginnen vanavond met wat minder goed nieuws, 10 geëmigreerde garnalen zijn op 27 oktober tussen 17:00 en 12 uur snachts brutaal van hun leven beroofd.
Het gebeurde allemaal toen de garnalen net binnen waren gekomen en zichzelf aan het huisvesten waren. Ze waren samen met hun gezin net ingetrokken in 1 van onze prachtige schuilplaatsen toen hoogstwaarschijnlijk alles mis ging.
De politie is nog met onderzoek bezig en ze weten nog niet of dit om een terroristise aanslag of een serie moordenaar gaat. Hier ziet u wat schrokkende gereconstrueerde beelden:

IMG_20221103_235404.jpg

De politie wilt verder niet in detail treden door gebrek aan informatie.
Wel weten ze dat de sporen lijken te leiden naar 1 van de inwoners. Maar gebrek aan bewijsmateriaal houd op dit moment de betrokken vis op vrije vinnen. Na verschillende overhoringen is jammer genoeg niet duidelijk geworden wie de dader óf daders kunnen zijn. Complot theoristen zijn aan het protesteren en zeggen dat het komt door invloeden van buitenaf maar tot op heden heeft zich nog niets weten uit te sluiten. Tot slot, dit was het nieuws van vandaag, straks in shownieuws: selina zuigvis heeft wat gedaan?! U hoor het straks maar nu eerst het weer, met alfred fantoomzalm *matig corona-publiek-appausje*:
IMG_20221103_235909.jpg

IMG_20221103_034451.jpg

Fijne avond!
*Nog een muziekje om te laten weten dat het programma afgelopen is* 😁
Vond je dit nou een leuk filmpje! Druk dan op like of abboneer op ons kanaal! bedankt voor het kijken en hopelijk tot ziens! Hoo oeps verkeerde social media 😄
 
Laatst bewerkt:
Beetje lang filmpje misschien, wel waard om het af te kijken denk ik 😄

De water kwaliteits controles worden hier in huis uitgebreid en zorgvuldig uitgevoerd, naast smaak testen en heftige discussies kan er na 2 minuten geduld wel een concussie getrokken worden .. het water was aan verversing toe! Jep... Over me houten vloer ik had beter moeten weten😂
 

Bijlagen

  • VID_20221016_143525(0).mp4
    52.6 MB
Even een paar mooie plaatjes delen van de laatste 2 dagen 😄, op foto 1 zie ik volgens mij eitjes? En waarom mn steen zo mooie kleurtjes heeft is mij ook door het toeval gegund 😇
 

Bijlagen

  • IMG_20221026_014419.jpg
    IMG_20221026_014419.jpg
    666.7 KB · Weergaven: 61
  • IMG_20221103_033841_1.jpg
    IMG_20221103_033841_1.jpg
    275 KB · Weergaven: 61
  • IMG_20221103_034733.jpg
    IMG_20221103_034733.jpg
    98.5 KB · Weergaven: 65
  • IMG_20221103_034825_1.jpg
    IMG_20221103_034825_1.jpg
    323.6 KB · Weergaven: 65
  • IMG_20221103_040835.jpg
    IMG_20221103_040835.jpg
    252.4 KB · Weergaven: 65
Update 😄
100 liter en 60 liter gedeeltelijk herinricht en nu ook eindelijk alles in mn bakken zitten (wil vooral nog wat hout)
100l: meter hoornblad toegevoegd, baardalg uit bak gehaald (mos zat er vol mee) en wat van die grasstrengels toegevoegd
En breaking nieuws, enkele garnalen tussen het mos gevonden. Of ze de herinrichting overleefd hebben weet ik niet want mn zalmen zijn meedogenloos maar ze waren er toch nog! Ukkies
60l: wat planten overgezet naar 100L, hardscape en zuurstofsteen verwijderd en wat extra planten toegevoegd

Heb grote waterwissel uitgevoerd en mn garnalen blij gemaakt met alles wat ik uit heb gefilterd (wat extra waterwissels in mn garnalenbak voor in de toekomst geplanned vanwege de verwachtte no2 en nh2 piek
Ook zag ik mn goud gestipte ancistrus weer. Het is er 1 die heel erg goudkleurig gestipt is. De rest is meer silver dan grijs met een gouden gloed als het licht op de juiste manier valt dus dat kan ook wel iets interessants worden misschien
 

Bijlagen

  • IMG_20221107_060600_1.jpg
    IMG_20221107_060600_1.jpg
    362.7 KB · Weergaven: 72
  • 16678418284099090348906679615437.jpg
    16678418284099090348906679615437.jpg
    624.5 KB · Weergaven: 84
  • 16678418459101051246204818557578.jpg
    16678418459101051246204818557578.jpg
    701 KB · Weergaven: 72
  • 16678418842808456946114115493248.jpg
    16678418842808456946114115493248.jpg
    228.8 KB · Weergaven: 82
  • 16678419686213343157022656903981.jpg
    16678419686213343157022656903981.jpg
    153.9 KB · Weergaven: 71
Is mn zwaarddrager zwanger denken jullie of gewoon dik... ik hoop namelijk niet dat er iets vervelends aan de hand is met die dikke buik 😔
 

Bijlagen

  • IMG_20221114_050507.jpg
    IMG_20221114_050507.jpg
    286.7 KB · Weergaven: 64
Die zou best zwanger kunnen zijn want ik zie geen openstaande schubben of iets raars.
Ieeh moet ik nu iets doen? Worden de babys opgegeten? Ik moet echt van mn roodoogzalmen af die jagen echt heel mn bak op :/ als mn roodoogzalmen en ancistus eindelijk verkocht zijn kan ik ook alles in de 100l kwijt dat scheelt me gewoon 20 euro per maand. Die vissen kosten me gewoon meer dan dat ik ze kan verkopen besef ik me net. Dan kan ik ze net zo goed weg geven als dat me 20 euro per maand gaat schelen 😵‍💫
 
Of gewoon de natuur zijn werk laten doen. Als elk eitje ter wereld tot een volwassen vis zou uitgroeien dan zou al snel elke druppel water krioelen van de vis. Dieren eten nu eenmaal dieren. Dat doen wel zelf ook. Of ben je ook vegetariër?
 
Of gewoon de natuur zijn werk laten doen. Als elk eitje ter wereld tot een volwassen vis zou uitgroeien dan zou al snel elke druppel water krioelen van de vis. Dieren eten nu eenmaal dieren. Dat doen wel zelf ook. Of ben je ook vegetariër?
Haha het zou wat zijn als ik nu zou zeggen, nee ik eet zelf vlees dat is namelijk nuttig, maar al die natuurgeweld van tegenwoordig, nergens voor nodig 😂 ik zou het niet erg vinden een paar baby zwaarddragers te hebben, van alle vissen die ik heb zijn dat wel vissen waar ik een paar kleintjes van wil een keer 😄

misschien de fantoomzalmpjes of kuhllis maar de rest maakt me niet zo uit. Ik weet niet wat het is met mij ik moet eerst die roodogen maar is kwijt raken 😂 ik zal ze zo is hier op het forum zetten. Ondertussen 3 aquariums terwijl ik er maar 1tje wilde en als ik mn stroom rekening zie dan word ik stiekem toch niet echt blij. Ik zal er toch anders naar moeten gaan kijken. Denk dat mn stroomgebruik sinds mn aquarium begonnen ben 10x meer is (ik gebruikte bijna nooit gas en stroom)

Moet een keer flink mn aandacht gaan besteden aan perceptie van tijd en geld voordat het mn eigen geluk en welzijn een keer in de weg gaat staan (als dat het het nog niet doet)
 
Je zou eens kunnen kijken welke van jouw vissen echt tropische temperaturen nodig hebben. De barbelen en de zwaarddrager kunnen waarschijnlijk ook op 23 graden. Dat scheelt toch weer wat stroom
 
Je zou eens kunnen kijken welke van jouw vissen echt tropische temperaturen nodig hebben. De barbelen en de zwaarddrager kunnen waarschijnlijk ook op 23 graden. Dat scheelt toch weer wat stroom
Ja ik heb eergisteren alles een graadje om laag gezet ze zitten nu allemaal op 24 graden maar misschien kan het binnenkort nog iets lager. Momenteel is alleen mn woonkamer verwarmt waar mn aquariums staan. Dat scheelt dan heb ik niet heel veel verlies 😄 heb een elektrisch kacheltje die eens in de 40 minuten voor 5 minuten lang aanspringt gericht op mn benen. En een veltilator aan voor de luchtstroming en ik weet mn woonkamer goed op 20 graden te houden 😄☃️ tegen de tijd dat de winter voorbij is ben ik gewend dat het koud is 😂
 
Moet ff me ei kwijt hoor 😂
 

Bijlagen

  • VID_20221123_183915(0).mp4
    21.3 MB
Neo s kweken soms heel hard.
Dat is helemaal niet erg haha, 3 maal raden waar ik mn verstopte filterwatten laat 😂 zit vol met eiwitten voor de baby garnalen. Heb dr een stuk stof en een potie vieze filterwatten inzitten die ze voor mij helemaal schoon en leeg peuzelen zodat ik hm weer kan herbruiken in mn filters 😂 (niet dat ik het nog graag gebruik) het vraagt alleen wel wat vaker waterwissels met al dat vieze filter materiaal, het is best veel op het moment 😛
1669296371467631943015689508993.jpg
Het is tegenwoordig meer poep dan eetbaar spul ik denk dat ik dit er wel een keer uit mag halen (wat op de bodem ligt als ze uit gegeten zijn) biomassa genoeg!
 
Echt leuk om zn hartje te zien bonsen. Als je goed kijkt kan je volgens mij zn hartklep zien 😄
 

Bijlagen

  • VID_20221125_042759(0).mp4
    22.1 MB
IMG_20221124_005443.jpg

Hoeveel ogen tellen jullie hier? 😁 Stiekeme gluurdert, zitten we hem nou te bekijken of hij ons!

IMG_20221119_061050.jpg
 
Ik zie 3 vissen en 4 ogen. En ja nu ben ik benieuwd wat ik heb gewonnen maar je mag de prijs wel verrekenen met mijn boete van 12 uur Don;)
 

Terug
Bovenaan