De lantis aquaria van Don1262


Je bakken staan er leuk bij hoor.👍 maar wat ga je met die rietjes doen?
Ik wilde een opening maken in mn drijfplanten zodat er ook nog wat contact met de lucht was maar ik heb het plan gestaakt aangezien het me stroming verpest. Verder dacht ik ook nog eens aan een automatisch primende siphon maar ik denk niet dat dat werkt. Ik zie wel ik knutsel graag 😄
 
Zou je dat onkruid niet liever vervangen voor een andere drijver want je komt er haast niet meer vanaf Don.
 
komt er haast niet meer vanaf Don
Hoeft ook niet 😄 ik zit er aan te twijfelen want ze halen natuurlijk veel voedingstoffen uit het waterterwijl mn andere planten het goed kunnen gebruiken :/ maar ik heb wel 2 andere drijfers in mn 100l die wil ik eerst wat laten groeien 😄
 
Ik ben echt gek misschien maar ik ga dus zometeen op de fiets op eerste kerstdag een lekker fietstochtje naar breugel maken want daar kan ik gratis 2 aquariums op komen halen inclusief wat andere spulletjes 🤣. Iemand met een koopverslaving, zonder geld moet wat doen om zn verslaving in stand te houden hé😂
 
Wat moet ik nou weer hier van denken, uitsloverig gedrag😆 wat voor kleur komt er uit blauw en rood.. paars? Of krijg je dan zn nederlandse vlag iedee... Laat het dan toch maar geen frans zijn 🙊
Hollandse vlag op zijn kop 😊
 
Leuk topic Don, ik had deze even gemist. Staat er allemaal fris bij! (y)
 
Ik ben echt gek misschien maar ik ga dus zometeen op de fiets op eerste kerstdag een lekker fietstochtje naar breugel maken want daar kan ik gratis 2 aquariums op komen halen inclusief wat andere spulletjes 🤣. Iemand met een koopverslaving, zonder geld moet wat doen om zn verslaving in stand te houden hé😂
Zo ik ben weer thuis aangekomen! Ik heb het voor elkaar gekregen 2x 25L aquariums in 1 keer op de fiets mee naar huis te nemen 😁 was maar een uurtje fietsen in totaal 😇 met filters en grote lappen filtersponsen en lampen en een hele berg mos wat ook erg heel erg van pas gaat komen! Super blij 😶‍🌫️ misschien dat ik wel 2 buitenaquariums kan maken! Dan hoef ik geen gat in de grond te graven ^^ beetje Nederlands natuur er in onderhouden 😄
 
Hollandse vlag op zijn kop 😊
Ik zie de gup al een flag inclusief flaggenstok produceren. Dat lijkt me een pijnlijke bevalling maar als als hjj eenmaal staat staat hij er natuurlijk, vrolijk in de wind te wapperen 😂
 
Zo ik heb weer een beetje geklungeld. Ik heb mn lage planten meer naar voren gezet en mn hoge ook weer ergens anders. Ik had nog een lege plek in mn 60l waar ik wat van mn 100 liter in heb gedaan, nu is alles wel naar mn smaak voor de komende weken hoop ik 😂 ik zit er aan te denken mn 100l de deksel er af te halen alleen ik weet niet hoe mn katten er op reageren 😅 ze zijn er niet gewend op te springen in iedergeval!
 

Bijlagen

  • IMG_20221226_034317.jpg
    IMG_20221226_034317.jpg
    608.4 KB · Weergaven: 70
  • IMG_20221226_012447.jpg
    IMG_20221226_012447.jpg
    455.9 KB · Weergaven: 71
Super blij 😶‍🌫️ misschien dat ik wel 2 buitenaquariums kan maken! Dan hoef ik geen gat in de grond te graven ^^ beetje Nederlands natuur er in onderhouden 😄
Dan mag je wel opletten met vorst, die zijn zo lek als het een beetje vriest.
 
Dan mag je wel opletten met vorst, die zijn zo lek als het een beetje vriest.
Laat maar dan 😂 ik maak wel gewoon een plantenbak ik zie wel wat ik met die aquariums doe :') het ging me vooral om de spullen die er bij zaten 🙈
Leuk gedaan en ik hoop niet dat je tot bijna 4 uur bezig bent geweest;)
Uhhm 🙈 ik weet het niet meer zo goed 😂 was om 10 uur thuis met de aquariums en vanaf toen... ja zou wel kunnen 😂 mn ritme is weer terug geschoven 😮 hmf maar dan zit ik zo in nn aquarium te turen en iets staat me niet aan, ik ben niet moe ik kijk niet naar de klok en ja dan ben ik weer 5 uur verder 😂
 
Haha, een nachtbraker dus Don.
Dat, en stress en als je dan vervolgens om 4 uur je bed uit komt staat er een boel op de planning 😂 en ipv de planning af te werken ga ik stressen op de bank en dan maar weer het aquarium in turen om mn rust te vinden. The circle of my life 😂
 
Ik probeer wat slakken te vissen! Alleen ze vinden het mandje van de knoflookpers interessanter dan heel de komkommer 😂 heb er net al 5 uit het mandje gevist, zit er net een kwartier in!
 

Bijlagen

  • IMG_20221228_174332.jpg
    IMG_20221228_174332.jpg
    94 KB · Weergaven: 56
Ik denk dat jij zowaar de 1e bent op welk forum dan ook die slakken vangt met een knoflookpers :ROFLMAO:
 
Ik denk dat jij zowaar de 1e bent op welk forum dan ook die slakken vangt met een knoflookpers :ROFLMAO:
Ja had iets nodig was zwaar was en het is rvs als het goed is dus ik dacht is een goed plan. Ben er best tevreden over, voor herhaling vatbaar 😄 normaal blancheer ik de komkommer alleen was lui en wilde het toch vooral voor de slakken doen. Heb de helft er op zitten 😮‍💨 is toch meer werk dan ik me dacht te herinneren met die slakken. Heb toch liever torenslakken eigenlijk 😅
 
Ik haal de schil er altijd even af en geef het dan want anders wordt het binnenste snel snotterig.
 
Ik haal de schil er altijd even af en geef het dan want anders wordt het binnenste snel snotterig.
Ik snijd dunne plakjes en rijg door de schil met garen zodat ik hm weer uit het aquarium kan halen tussendoor. Dat binnenste is meestal snel op de de ancistrussen, het buitenste voor de slakkies en guppys 😀
 
Ja dat kan ook en ik prikte het op een gebaksvorkje. Eventueel aan dat vorkje een stuk scheepsketting binden om het weer eruit te kunnen halen;)
 
En dan komt het bezoek binnen die zich verbazen over dat vorkje in de bak. En ze zijn nog verbaasder als je vertelt dat je daar groenten aan prikt voor de visjes ;-)
Maar ik denk dat het 'woooooooow effect' groter is met de knoflookpers.
 
Ja dat kan ook en ik prikte het op een gebaksvorkje. Eventueel aan dat vorkje een stuk scheepsketting binden om het weer eruit te kunnen halen;)
De volgende keer bouw ik gewoon een aquarium om me komkommer heen op en af.. dat scheeld weer hm er uit en in doen 😂 ik ben bang dat een gebaksvorje omvalt misschien of puntig is. Ik heb er ook geen eigenlijk als ik me zo bedenk.. opzich werkt het wel zo. Ik ben benieuwd wat ze nog meer lusten. Heb nog geen granaatappel geprobeerd die heb ik nog liggen. In principe mogen ze het eten 😄
 
Courgette kun je ook nog proberen of een spercieboon.
Ja dat moet ik dan net toevallig eten of ik moet perongeluk een sperziebonen tussen mn kropsla hebben liggen als ik die bij de jumbo haal 🙊🙈 ik weet niet of ze 1 sperziebonen bij de jumbo kunnen afwegen.... Ik zie me al op de markt aan komen, met een stalen gezicht om 1 sperzieboon vragen 😂
Maar sla mogen ze vast ook 😄 ik denk dat ik me moet gaan verdiepen wat ze niet mogen want er ie meer wel als niet volgens mij. Kan natuurlijk ook gewoon met bonen er bij van hak. Erwtensoep van maken 😂
Een kattenbrokje heb ik nog niet aangedurfd wat denken jullie? En voor me garnalen misschien. Das misschien wel heel erg voedzaam en veel eiwitten denk ik...
 
Ik koop voor de garnalen vaak zo n klein potje bij de super en spoel die even goed af en dan gaan ze er zo in. Kattebrokken zou ik niet aandurven.
 

Terug
Bovenaan