Wat is er nieuw

De lantis aquaria van Don1262

Hoe zat het ook al weer @jessicapilon, blauw en bruin gekruist toch?! 😂
IMG_20230619_170828.jpg

Hij doet het! Mn bakje is alleen niet waterdicht dus dit is onhandig
IMG_20230619_173816.jpg

Denk ff een externe filter maken voor me 60l, die is zo snel verstopt 🤪

Ja natuurlijk maar het probleem is denk ik dat je de roze draad kwijt bent:DD
Ben een hoop tijd kwijt en een heleboel niets bereikt dan ben ik. Het werkt niet. Bakje is naar de knoppe, slang voor niets door midden, kabel van filter voor niets door midden en me huis 5 keer half onder water gezet. Ik ga maar is op jacht naar eten. Agja ik weet nu dat me lijmpistool werkt. Nu nog leren omgaan er mee 😐

Blijft leuk dit kommetje. Lekker trippy zo met de muziek. Me planten groeien goed. Ben benieuwd hoe het zal zijn als het kouder word, een paar groeien de kom al uit 😄

Video met geluid

Heb minimaal 3 babyguppen uit mn grote aquarium kunnen redden 🥳 zie ook nog een baby ancistus die krijg ik alleen niet te pakken dus die word waarschijnlijk maanvisvoer.

Wat ik alleen niet snap, is dat ik 4 babyguppen er uitvang, maar 3 terug kan vinden. Maar wel in eens een volwassen gup zag rond zwemmen. En ik weet toch echt heel zeker dat het 4 babyguppen waren niet een volwassen gup. Die is dus tijdens het uitvangen van de babyguppen zelf in mn 60l gesprongen? Achter mn babyguppen aan, die misschien wel van haar zijn? Ik hoorde al een plons maar dacht er niet veel van 😂 had erger gekund!

Heb jij dan Maanvissen?
Jaheb 2 maanvissen in mn 100l rond zwemmen. Die jongen die ik help mn zn aquarium had er een boel gekregen van een fokker die er teveel had, en hij wilde die kleinste 2 niet meer, die waren niet zo mooi en 1 zn rugvin is beschadigd. dus ik met me stomme kop gezegd kom maar hier 😂

Alleen 1 groeid dus echt als kool en de andere met beschadigde rugvin groei niet hard. Dus hoop dat die een beetje oke is.

Ik ga ze uiteindelijk toch weg doen denk ik, ik kan niet helemaal peilen of het lieve vissen zijn of dat ze de boel door de war schoppen. een paar dagen lager waren er namelijk een boel planten kapot en was er een vis dood. Uiteindelijk zijn ze toch te groot voor mn smaak. Straks komen ze in mn 300l beter tot recht.

De laatste en komende maanden komen er in iedergeval geen vissen meer in bij. Was echt geschrokken laatst toen er een paar dood waren. Denk dat ik de laatste maanden wel 8 vissen kwijt ben aan de dood en weet niet zo goed de oorzaak. Nitriet was het niet misschien moet ik is op ammoniak meten en ligt daar de oorzaak...

Mooi dat je ze hebt opgevangen maar inderdaad is 100 liter niet veel. Hier laten ze de planten echt met rust en ook naar andere bewoners is er weinig agressie hoor.
In 300 liter komen ze beter uit Don en de Fusion van mij is 330 liter.

Mooi dat je ze hebt opgevangen maar inderdaad is 100 liter niet veel. Hier laten ze de planten echt met rust en ook naar andere bewoners is er weinig agressie hoor.
In 300 liter komen ze beter uit Don en de Fusion van mij is 330 liter.
Hm dan zijn het toch mn siamese qlgeneters geweest, of mn ancistrussen. Of ze zijn achter elkaar aangeweest 😛 de maanvissen zijn nog jong alleen die nu zo hard groeit die groeit straks mn bak uit ja. Ik had begrepen dat ze pas zo groot zouden worden na een jaar ofzo.

Als ze mn andere vissen een beetje met rust laten dan denk ik dat ik eerst in mn brokaatbarbeel een nieuw huisje zoek want die zit echt achter mn andere vissen aan 😔

Ze zijn zover ik weet na ongeveer 1,5 jaar uitgegroeid. Die Siamese kunnen soms etters zijn dus ja misschien hebben die het gedaan.

Gekke vis dat is toch niet hoe je werkt 😂
Ze was in diepe slaap, luiwammes ligt weer eens op haar rug 😂
IMG_20230621_203435.jpg

Babygup! 🥳 1 van de 3
IMG_20230621_223122.jpg

En toen was het nog maar 1 baby guppy over 😔 een paar uur geleden waren het er nog 2... Ik weet niet eens wat de rede is, want ik ben in het aquarium bezig geweest en voor het zelfde geld heb ik iets gedaan....

Heb planten uit mn aquarium gedaan. Maar heb ze 4 keer in een emmer water geschud om zeker te zijn dat er geen vissen en garnalen bij zaten, voor ik ze in een apparte emmer deed waar ze nu in zitten en de 2 visjes ook niet zijn. Dus ze zijn foetsie. Misschien opgegeten door mb 5 streep barbeel. Ik zie mn corydoras ook nog wel een jonkie de bak uit slaan met hun staart als ze een hap lucht nemen. Aangezien de deksel even open stond...

Had beter de bak met rust kunnen laten 🙁 de volgende keer als ik 3 guppys in mn 100liter vind dan stop ik ze gewoon in het kommetje op mn salontafel. Als ze dan een cm groot zijn kan ik ze altijd nog in mn 60l doen. Dan weet ik in iedergeval zeker dat ik ze niet per ongeluk kwaad doe, of mn andere vissen. Weet namelijk niet wat zieliger is 😜

Ja zo n barbeel lust wel een kleintje denk ik en had alle kans toen je de bak leeg hebt gehaald. Nou ja weer wat geleerd moet je maar denken Don.

Ja zo n barbeel lust wel een kleintje denk ik en had alle kans toen je de bak leeg hebt gehaald. Nou ja weer wat geleerd moet je maar denken Don.
Blijken er toch nog 2 te zijn! 😁 Kleine avonturiers zijn het. Het is maar goed dat ze in mn 60l zitten en niet in mn 100.

Mn barbeel zit vooral achter nn fantoomzalmpjes te jagen😔 barbelen zijn toch niet echt mijn type vissen denk ik. Allemaal stuk voor stuk dominant haantjes gedrag.

Barbelen staan daar ook wel bekend om volgens mij al verschilt het ook per soort nog wel als ik het goed heb. Ik zou ze omruilen voor een pot haringen😉

Ik vind de cherry barbelen nog wel leuk. Daar wordt ook veel achter elkaar aan gejaagd, maar het ziet er meer uit als stoeien. En andere vissen doen ze niets.

Ik vind de cherry barbelen nog wel leuk. Daar wordt ook veel achter elkaar aan gejaagd, maar het ziet er meer uit als stoeien. En andere vissen doen ze niets.
Ja misschien missen ze soortgenoten... Ik bedoel ik heb een brokaat cherry en 5streep barbeel en alle 3 zie ik het zelfde gedrag.

Barbelen staan daar ook wel bekend om volgens mij al verschilt het ook per soort nog wel als ik het goed heb. Ik zou ze omruilen voor een pot haringen😉
Ik wil ze het liefst een goedde foreverhome geven bij mij of iemand anders 😄 het is dat @Ronald_J wat verder weg woont anders had ik een cherry barbeel voor je 😜

Die was zeker welkom. Maar ik ga er inderdaad niet twee uur voor in de auto zitten 🤪

Maar ik heb inderdaad ook weleens gehoord dat ze aggressief kunnen worden als ze hun school missen

Die was zeker welkom. Maar ik ga er inderdaad niet twee uur voor in de auto zitten 🤪

Maar ik heb inderdaad ook weleens gehoord dat ze aggressief kunnen worden als ze hun school missen
Ik doe binnenkort gewoon eens een oproepje hier op het forum zal toch vast wel iemand in de buurt wonen 🤔

Je kan wel zien waar mn rotola bsd graag groeit. In mn 60l of in het kommetje? De fotos zijn genomen in het kommetje 😄
IMG_20230624_200008.jpg
IMG_20230624_200038.jpg

Weet iemand toevallig nog een leuke aanvulling voor in mn kommetje? @Edwin68 misschien?
Heb op het moment een paar garnaaltjes en toren slakken er in zitten.

Zit er zelf aan te denken wat watervlooien in te doen. Las vandaag dat je die namelijk heel goed en bijna gratis op kan kweken thuis. Dan hebben me vissen ook gelijk wat als ik zn bakje met vlooien ln heb staan 😄

Zijn er nog insectjes of kevertjes misschien

Ik heb een vijver! 🥳 Laat de muggen maar komen! De kat van de buren vond het ook lekker smaken 🤦
IMG_20230627_190423.jpg

En weet iemand toevallig waarom de bladeren van mn vetplant zo slap hangen? 🙁
IMG_20230627_190415.jpg

Allemaal hangen ze in eens slap allemaal stuk voor stuk. Zou het het weer zijn? Of mn aquarium water misschien...

Voedertijd! Voor het eerst muggen larven van buiten. 😄 (Je ziet meer dan alleen het bakje 😉 )

Bijlagen

• YouCut_20230628_205118465.mp4
    68 MB
Dat is een flinke hoeveelheid. Heb je die bewust ergens al in gekweekt?
Nee had toevallig een bakje staan nog buiten. Wist niet dat er muggen larven in zaten tot ik er met me netje in roerde 😂 en in een andere bak ben ik regenwater aan het opvangen die zit vol met alg. Dus ik gooi daar gewoon een zooitje daphnia in

Nou ja omgerekend heb je heel wat euro s uitgespaard zo.
Dat dacht ik dus ook 😉 maarja ald ik ook zag wat er in zn zakje zit... Het zijn alleen maar artemia schillen en ik zag letterlijk maar 1 watervlo zwemmen. Ik snap nu waarom ik de vorige keer ook al niets zag. Op youtube gooien ze wel eens zakjes met miljoenen van die beestjes in hun bak. Dit is gewoon uitmelken. Daarom ga ik ze zelf kweken dan kan ik mensen wat betaalbaars aanbieden 😜 ken ondertussen best wel wat mensen met aquaria in de buurt dmv marktplaats dus weet mensen nog wel te vinden 😄

Zwaarddrager maanvis blooper (met voice, nee zo praat ik niet normaal gesproken😂)
Wanneer je een vis probeert te filmen maar je de kans niet krijgt omdat er iemand aandacht wilt

Bijlagen

• VID_20230629_111606.mp4
    62 MB
Ben nogsteeds dolblij met mn mooie tuinslang die ik van @Lysia heb gekregen! Waterwisselen ging nooit zo makkelijk als nu 😁

Potentieel kweekbakje gehaald eergisteren😇 hebben jullie tips voor mij om dit bruikbaar te maken? Mamavis er in of de babys er in?
IMG_20230629_155212.jpg

Kweekbakje met daphnia opgezet met 50% regenwater met alg, en 50% aquarium water met alg. Dit keer iets minder melk in gedaan want het zag er niet uit. 2 druppeltjes genoeg, morgen weer een dag.
Een ander deel heb ik buiten in mn regenbak gedaan waar blijkbaar al regen in zat. (Kunnen geen muggen bij)

Mn garnalen in het kommetje ook blij gemaakt, hun kleine neefjes op bezoek 😁

Potentieel kweekbakje gehaald eergisteren😇 hebben jullie tips voor mij om dit bruikbaar te maken? Mamavis er in of de babys er in?
IMG_20230629_155212.jpg
Is dit wat?
IMG_20230629_182322.jpg

Gaan babyvissen dit vinden en blijven ze hier in schuilen voor de andere vissen?

Goed nieuws! Het pompje wat ik een paar weken terug probeerde te maken/solderen maar vervolgens niet werkte is weer gemaakt.

Blijkbaar zat het propellertje vast. Toen ik er aan duwde wilde hij weer draaien dus weer gesoldeerd, 3 dubbeldik met een lijmpistool dicht gelijmd en hij doet het 🥳

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan