De lantis aquaria van Don1262


4 fototjes 😁
 
Bubbels!
 
Mn spinnetje heeft een holletje gemaakt 😁
Is ie niet lief! Wat denk jij @Edwin68 😜
 
Ik moet er niks van hebben en heb nog wel ruimte in de stofzuiger:sorry:
Ik heb me nog zo weerhouden jou niet in een tag te zetten maarja ik vraag me wel af hoeveel mensen er nu gillend hun telefoon hebben weg gegooid 😂
 
Zal best wel meevallen denk ik want weinig gooien hun mobiel weg bij het zien van een spin:ROFLMAO:
 
Zal best wel meevallen denk ik want weinig gooien hun mobiel weg bij het zien van een spin:ROFLMAO:
Ik krijg meer de rillingen van wepsen. Net ook ik werd belaagd door zn beest en daarna kwam er een bij naar me toe. Was nog even in paniek van de wesp maar toen ik me besefde dat de 2de een bij was voelde ik me opgelucht 😂 ze doen me altijd aan me ex denken. Niet te vertrouwen en prikken gemeen
 
Nou in dat geval zul je nog vaak aan je ex denken Don:DD
Maar ja je kan ze beter niet teveel in de buurt hebben en bij de buren hier hebben ze net vorige week een nest verwijderd.
 
Nou in dat geval zul je nog vaak aan je ex denken Don:DD
Maar ja je kan ze beter niet teveel in de buurt hebben en bij de buren hier hebben ze net vorige week een nest verwijderd.
Het valt gelukkig hier nog wel mee heb er nog maar 3 gezien. Wel heel veel muggen maar iedereen heeft hier stilstaand water in hun tuin zitten dusja daar kan ik niet omheen. Heb nu al meer bulten dan vorig jaar bij elkaar. Snachts geef ik ze vaak heel tacties een voet als aas. Dan blijft mn gezicht gespaard. En anders sla ik ze gewoon plat tegen me gezicht aan. Dan zie ik de volgende dag de schade wel. Snap niet waarom ze allemaal zo moeten prikken...
 
Ja hier ook heel veel muggen hoor Don en veel meer dan voorgaande jaren. Gelukkig laten ze mij wel met rust maar ja af en toe gilt er iemand hier dat ze worden geprikt:DD
 
Ja hier ook heel veel muggen hoor Don en veel meer dan voorgaande jaren. Gelukkig laten ze mij wel met rust maar ja af en toe gilt er iemand hier dat ze worden geprikt:DD
Dat ze me bloed willen prima maar waarom moet het ook zo erg jeuken steeds 😐 gillen doe ik alleen als ik mn teen stoot. Die bloedzuigers halen vooral het bloed onder me nagels vandaan. Ik sla ze met liefde plat. Elke spatter op mn muur waard om eerlijk te zijn. Herinneringen aan mn wraak. Net zo zoet als mn bloed voor hun is, zeker weten!
 
Deel (jonge) goudvissen in de buurt uit: die zijn gek op muggenlarven. (moet natuurlijk wel een geschikte waterbak zijn voor goudvissen) of iets van elritsen ofzo.... Of ga regelmatig de waterbak leeg maken en voer het aan je vissen.
 
Nou dat bloed kan flink vlekken dus ik vang ze bij voorkeur met een glas.
Als je maar vaak genoeg van die beesten plat mept word je muur vanzelf een kunstwerk hoor 😁 ik hoop vooral dat die dooie muggen de levende wegjagen maar ik denk dat dat vooral tussen mn oren zit. Die jeuk kan je wanhopig maken. 😂
 
200.gif
 
Tijgermug



Onder het motto van "waarom wist ik dat niet", want door eczeem stik ik soms van de jeuk, tante Google gebruikt, maar ik trok de conclusie dat het een broodje aap is.
Ik kan me voorstellen dat paracetamol kan helpen net zoals koffie ook een verdovend middel is. De jeuk zal niet weg zijn het valt alleen minder op. Jeuk is er vooral als je er op let he 😄
 
Ik kan me voorstellen dat paracetamol kan helpen net zoals koffie ook een verdovend middel is. De jeuk zal niet weg zijn het valt alleen minder op. Jeuk is er vooral als je er op let he 😄
Wat ik begreep is dat jeuk en pijn een soort antagonisten zijn van elkaar. Met pijn zal het minder jeuken. Neem je pijn weg dmv slikken van paracetamol kan de jeuk volledig op de voorgrond treden. Daarom zou ook met je nagel drukken op een een muggenbult de jeuk (tijdelijk) niet voelen.

Het is dus precies het omgekeerde van wat jij vermoedt.
 
Wat ik begreep is dat jeuk en pijn een soort antagonisten zijn van elkaar. Met pijn zal het minder jeuken. Neem je pijn weg dmv slikken van paracetamol kan de jeuk volledig op de voorgrond treden. Daarom zou ook met je nagel drukken op een een muggenbult de jeuk (tijdelijk) niet voelen.

Het is dus precies het omgekeerde van wat jij vermoedt.
Kortom helpt het wanneer ik mezelf met een hamer op mn hoofd sla als ik jeuk op mn hoofd heb:ROFLMAO::ROFLMAO:
Tja, ik kan het weer niet laten he:sorry:
 
Paracetamol grijpt op dezelfde stofjes in als die pijn veroorzaken. Enige verschil is de dosis. Bij pijn komt er erg veel van vrij, bij jeuk een veel lagere dosering.
 
Ubdeets
Had baby ancistrus in mn 100l maar die besloten opgegeten te worden dus die zijn volgens mij weg, was mn filter en verwarming vergeten aan te zetten dus dat was even een dingetje. Mn blauwe gup is weg en ik tel een stuk minder vissen. Heb maar even goed het water gewisseld.

In mn 60l geen spoor van wormen dus ik maak me daar niet druk om.

In mn 25l zitten de 2 neontetra vrouwtjes. Ze zijn een stuk slanker geworden, de bult is niet weg. Wat het is geen iedee. Voor nu zwemmen ze daar nog prima rond en ik houd ze goed in de gaten.

Mn garnalenbak zit vol met kleine garnalen. Steeds minder grote, plus de middelmatige krijgen nu eitjes, volgens mij is er een overbevolking 😅 blijf maar voeren en water wisselen. Weet niet of ze nog groter worden. Misschien ben ik gewoon door een vergrijzing heen.

Heb een blanke torenslak gevonden, die heb ik in mn kommetje op tafel gedaan. Daar zitten nog een paar torenslakken in. Dat ze maar lekker kweken😁
IMG_20230611_142522.jpg


Zat eens naar nn rotala BSD te kijken maar dat groeit in mn 60l voor geen meter, dit is het resultaat na een half jaar. Denk een cm gegroeid! Denk dat ie een voedingsbodem nodig heeft 😄
Zonder titel42_20230611142020.png


Eggs n' waffels hmm
IMG_20230611_140146.jpg
 
Laatst bewerkt:

Enige manier om dit mannetje stil te laten staan is door de tijd te vertragen 😁


Ps Hoop niet dat iemand last heeft ondervonden van het continu versnellen en vertragen van de tijd. Alles werkt als het goed is weer op de goedde snelheid!
 
Épic shot. Teminste een poging tot. Muziekje er bij voor het genot. Mn dag kan niet meer kapot 😄
 
Leuk Don en hoevaak ververs je daar?
Ik denk 1 keer in de week. Er zitten 4 slakken en 5 garnalen in. En soms doe ik een beetje water van mn garnalenbak er bij maar in denk dat ik dat een beetje gescheiden ga houden.

Er zit vijveraarde in de bodem dus ik houd de geur vooral goed in de gate vanwege de gassen die vrij komen. Heb nog geen bubbels gezien maar met die mooie torenslakken moet dat snel wel eens gebeuren.

In mn 25l kwamen ook flinke rotte eiluchtbubbels omhoog toen ik er planten in deed. De bodem moet rijpen 😜
IMG_20230612_174316.jpg
 
Ok, en ik zou ook met dit weer de temp in de gaten houden want zo n kommetje warmt snel op denk ik.
 
Ok, en ik zou ook met dit weer de temp in de gaten houden want zo n kommetje warmt snel op denk ik.
De zon schijnt nooit naar binnen door mn zonnescherm dus de max temperatuur is die van mn woonkamer wat de perfecte temperatuur zou zijn voor een tropisch aquarium, wat het zou moeten zijn aangezien alles wat er in zit uit een tropisch aquarium komt 😂

Zou er bijna in willen duiken, kommetje voelt koeler dan mn huis. Ff pootje baden en de garnalen mn voeten schoon laten maken 😜
 
Hoop dat de video niet te groot is @jessicapilon, heb hm al verkleind van een halve gb 😳 wilde ook even mn poezen laten zien 😁

Mooie video van mn guppys en fantoomzalmen, en aan het eind wat poezigs!
 

Terug
Bovenaan