De lantis aquaria van Don1262


Heb er ook pissenbedden en een duizendpoot in. En nog wat andere beesies. Ik ga de komende tijd ff rond kijken naar insecten. Een goudkever en krekel lijken me wel leuk
Nou dat is dus een bak waar ik niet in de buurt van wil komen met al dat ongedierte.
 
Nou dat is dus een bak waar ik niet in de buurt van wil komen met al dat ongedierte.
Hmm, ik geloof dat ik ooit in het verre verleden, ongeveer 1200 voor Chr., iets heb gelezen over een krokettenboer in Grunn met houtworm in zijn houten fiets.
:deal::juggle:
 
Leuk een insectarium.
Een spin met fruitvliegjes is ook leuk en ook een vleesetendplantje 🤗
 
Hmm, ik geloof dat ik ooit in het verre verleden, ongeveer 1200 voor Chr., iets heb gelezen over een krokettenboer in Grunn met houtworm in zijn houten fiets.
:deal::juggle:
Daar begon de ongediertefobie natuurlijk 😂 naja ik heb er een deksel op liggen 😄 heb muggengaas gevonden wat klein genoeg is om bijvoorbeeld babygarnalen tegen te houden. Dat kwam gelijk goed uit. Nou hopen dat ze er niet doorheen knagen 😜
 
Leuk een insectarium.
Een spin met fruitvliegjes is ook leuk en ook een vleesetendplantje 🤗
Ohh zn kleine spring spin met van die lieve ogen! Die zijn leuk das een goed iedee 😄 maar een kruisspin met zn eigen lading fruitvliegjes is ook een grappig iedee 🤔 heb nog een bak staan? 😂 Heb vroeger wel eens kruisspinnen in een potje gehad maar how to catch a fly was nog een vaardigheid dat ik me aan moest leren. En de potjes waren te klein. 😜
 
Spinnen?????? Die belanden hier in de plee of in de stofzuiger want ik heb een giga hekel aan ongedierte.
Halloween Spider GIF by Storyful
 
Als jij een giga hekel hebt aan ongedierte, moet je de spinnen juist laten lopen. Die vangen dat ongedierte voor je....
 
Als jij een giga hekel hebt aan ongedierte, moet je de spinnen juist laten lopen. Die vangen dat ongedierte voor je....
Spinnen?????? Die belanden hier in de plee of in de stofzuiger want ik heb een giga hekel aan ongedierte.
Halloween Spider GIF by Storyful

Ongedierte klinkt in mijn ogen als een rattenplaag. Ik zie het al voor me een volwaardige rat die in een spinnenweb hangt 😂

Vind dat toch wel bij een man horen hoor john: 1 met de natuur en je medebewoners zijn.😜 Dat er dan is wat levends door je huis heen loopt is niet onvermijdelijk of erg 😂

Maar zo te horen heb je heel veel liefde en passie voor ongedierte. Nou je liefde en passie de juiste kant op laten wijzen 😜 ☯️ (hekel hebben/haten is ook een vorm van liefde)

Had laatst bezoek die stond versteld hoe ik een bij met een klein bakje en een te klein stukje papier weer naar buiten liet. Ik denk... Iemand moet het doen? 😂 Heb het al lang geaccepteerd dat ik geprikt kan worden. Maar dat beest laten rond vliegen, met de gedachten op me hoede te moeten zijn om geprikt te kunnen worden. Dat is het laatste wat ik wil. Dan maar nu of naar buiten 1 van de 2 😂

Wespen blijven ook bij me weg sinds mn instelling zo is. Maar met zn hoornaar ben ik weg. Heb nog wel een deobus en een aansteker liggen ofzo.

Ongedierte.. dat zijn de mensen die hier recht voor mn huis parkeren omdat ik dan toevallig geen auto heb. En dan hun auto recht tegen mn huis aan zetten zodat ik er niet meer langs kan met me fiets 😂
 
Hoornaars moet je juist beschermen en naar buiten doen! Die jagen op wespen en zullen net zo lang wachten met steken als bijen. Een wesp is een stuk agressiever en steekt veel sneller.
 
Hoornaars moet je juist beschermen en naar buiten doen! Die jagen op wespen en zullen net zo lang wachten met steken als bijen. Een wesp is een stuk agressiever en steekt veel sneller.
Brr ik weet het verschil tussen die Aziatische en europeese niet maar ik weet wel dat ze bij mij geen daglicht meer zien. als er bij mij 1 in huis zit dan denk ik dat ik een paar dagen op vakantie ga eerlijk gezegd 😂 dan pak ik mn katten bij de bagagedrager hengsel en dan ben ik er vandoor. Het is zn beetje mn aardsvijand.
 
Nou als ik weet dat er een spin in de kamer zit dan moet die er eerst uit en anders blijf ik wel buiten. Ik ben doodsbang voor dat smerige ongedierte dus af en toe ben ik op jacht.
 
Nou als ik weet dat er een spin in de kamer zit dan moet die er eerst uit en anders blijf ik wel buiten. Ik ben doodsbang voor dat smerige ongedierte dus af en toe ben ik op jacht.
Ja ik krijg wel de kriebels van meeste spinnen. Hoewel ik sommige juist weer leuk vind.

@Edwin68 Heb me springspin gevonden 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20230520_130436.jpg
    IMG_20230520_130436.jpg
    16.6 KB · Weergaven: 33
Brr ik weet het verschil tussen die Aziatische en europeese niet maar ik weet wel dat ze bij mij geen daglicht meer zien. als er bij mij 1 in huis zit dan denk ik dat ik een paar dagen op vakantie ga eerlijk gezegd 😂 dan pak ik mn katten bij de bagagedrager hengsel en dan ben ik er vandoor. Het is zn beetje mn aardsvijand.
Hoornaars moet je juist beschermen en naar buiten doen! Die jagen op wespen en zullen net zo lang wachten met steken als bijen. Een wesp is een stuk agressiever en steekt veel sneller.
IMG_20230520_175849.jpg

Nou dat probleem ook opgelost. Die grote rechts is de goeie die zwarte links moet je dood meppen 😂 google home heeft mn gebeden verhoord. Beetje forum afluisteren wat ze doen😜
Heb je nog wat leuks over vlinders te zeggen google? Zie het straks wel op de homepage terug 😂
 
Ff mededelen dat ik de gup en mn stervlekzalm bijde onlangs "geeutaniseerd" heb. Allebij begonnen ze nu wel heel moeilijk te zwemmen en ze waren allebij op.
@Marc76 dan zag je inderdaad goed dat het niet oke zat!
het word er gelukkig makkelijker op dan de eerste keren en ik ben blij dat ik ze heb kunnen helpen.
een last van me schouders aangezien het met allebij al zo lang op het randje lag. Kan weer iets meer met genot mn aquarium in kijken nu het wat rustiger is.
 
Altijd vervelend Don maar ja het hoort bij de hobby.
 
Ff mededelen dat ik de gup en mn stervlekzalm bijde onlangs "geeutaniseerd" heb. Allebij begonnen ze nu wel heel moeilijk te zwemmen en ze waren allebij op.
@Marc76 dan zag je inderdaad goed dat het niet oke zat!
het word er gelukkig makkelijker op dan de eerste keren en ik ben blij dat ik ze heb kunnen helpen.
een last van me schouders aangezien het met allebij al zo lang op het randje lag. Kan weer iets meer met genot mn aquarium in kijken nu het wat rustiger is.
Ik heb er zo ook een stuk of 3 gehad tot nu toe.
Steeds de vrouwtjes die constant zwanger zjn/bevallen.
Begint met een lichte kromming en word steeds erger.
Ik snap dat het vervelend en moeilijk is om ze er uit te halen,
ik heb daar ook moeite mee,
Maar ik denk dan van ik kan het visje niet langer laten lijden en het word er toch niet meer beter op,
ik bespaar haar de lijdensweg om uiteindelijk van zelf te sterven,
beter de korte pijn,en dan is het ook voorbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Ik heb er zo ook een stuk of 3 gehad tot nu toe.
Steeds de vrouwtjes die constant zwanger zjn/bevallen.
Begint met een lichte kromming en word steeds erger.
Ik snap dat het vervelend en moeilijk is om ze er uit te halen,
ik heb daar ook moeite mee,
Maar ik denk dan van ik kan het visje niet langer laten lijden en het word er toch niet meer beter op,
ik bespaar haar de lijdensweg om uiteindelijk van zelf te sterven,
beter de korte pijn,en dan is het ook voorbij.
Het moeilijkste was er zelf nog niet klaar voor zijn en zo met die twijfel te zitten. Het was een opluchting dat het steeds meer duidelijk werd in iedergeval. Misschien dat ik toch uiteindelijk een grens voor mezelf gevonden heb waarin ik het acceptabel vind want als ik zie dat het zo ver is twijfel ik ook niet meer. Dan voel ik me vooral zelfverzekerd. Vaak zie je het visje opgeven als het zo ver is voor mijn gevoel. Als ik zie dat de vis nog strijd dan geef ik hm een kans. Tenzij het echt niet te doen is natuurlijk. Maar die stervlek zalm heeft 7 maanden lang recht op gezwommen. Volgens mij heeft ie nog best van het leven genoten. Liet zich niet klein maken door de rest en hij vond ook steun bij de andere vissen.
 
Aangezien het kommetje leeg was omdat mn wandelende takken nu groter zitten. Vond ik het wel een leuk iedee om hm op mn salontafel neer te zetten. Want ik kwam er achter dat ik heel veel van die kleine stekjes had drijven die afgebroken waren. Of van die halve gare stekjes die niet goed wilden groeien of steeds omhoog dreven door de vissen.

Dus nu heb ik een bakje voor nn 2dekansjes 😄 kijken of het wat doet. Misschien doe ik er een garnaal tussen stoppen.
IMG_20230524_195518.jpg
 
Is dat gaas om ervoor te zorgen dat de baby Orca er niet uitspringt:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Wel een leuk probeersel Don.
 
Is dat gaas om ervoor te zorgen dat de baby Orca er niet uitspringt:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Wel een leuk probeersel Don.
Ik denk dat mn katten dat kommetje in 2 dagen tijd helemaal leeg hebben gedronken 😂 ik heb nog een andere deksel die wat omhoog gaat, dan kunnen de planten ook uit het water groeien. Moet alleen het muggengaas los maken 😄 de wandelende takken wilde er uit ontsnappen 😂

Als je je afvraagt of dat blijft zitten, ja, sterker nog ik krijg die hoge deksel bijna niet los als hij er op zit zo strak heb ik het weten te maken 😄 klikt er precies op. Had nog geduld toen der tijd.
 

Bijlagen

  • 16849559600824752511033632247640.jpg
    16849559600824752511033632247640.jpg
    74.4 KB · Weergaven: 29
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Sommige planten willen gewoon niet dood 😂
 

Bijlagen

  • IMG_20230524_212318.jpg
    IMG_20230524_212318.jpg
    23.8 KB · Weergaven: 31
Komen die kerstlampjes toch weer van pas he 😄
 

Bijlagen

  • IMG_20230524_230006.jpg
    IMG_20230524_230006.jpg
    63.4 KB · Weergaven: 39
Ja katten zijn daar vaak gek op.
 
7 fotos 5 aquaria! 😄 (4 en n kommetje)
 
Bekijk bijlage 360440
Nou dat probleem ook opgelost. Die grote rechts is de goeie die zwarte links moet je dood meppen 😂 google home heeft mn gebeden verhoord. Beetje forum afluisteren wat ze doen😜
Heb je nog wat leuks over vlinders te zeggen google? Zie het straks wel op de homepage terug 😂

Ik had vorige zomer een nest boven mijn garage. Echt leuk.
De brandweer vraagt wel een mooie duit om dat weg te halen. Maar ze namen gezellig selfies toen het van de baan was.
 
Ik had vorige zomer een nest boven mijn garage. Echt leuk.
De brandweer vraagt wel een mooie duit om dat weg te halen. Maar ze namen gezellig selfies toen het van de baan was.
Ja dat is wel een nadeel ik denk dat ik dat ondanks mn huurhuis ook zal moeten .. in mijn ogen is vuurwerk daar goed voor 😂 als ik ze niet weg krijg dan zou ik het ze zo ongemakkelijk maken dat ze vanzelf gaan verhuizen die wespen 😜 of ik zou me huis niet meer uit durven 😂 blijkbaar kunnen die wespen je gezicht onthouden en wrok voor je krijgen😅
 
Meestal beginnen ze pas in de nazomer herfst een plaag of gevaar te vormen dat kun je niet willen in een woonwijk.
 
Meestal beginnen ze pas in de nazomer herfst een plaag of gevaar te vormen dat kun je niet willen in een woonwijk.
O no dan zijn we er dus nog niet. Dan spijker ik de ramen met planken dicht tegen de nazomer. Misschien zijn ze gewoon heel onbegrepen en heel sociaal zoals kraaien zijn 😆 als ik er zo aan terug denk dan was het waarschijnlijk de Europese hoornaar die ik een paar jaar terug zag. Ik denk dat ik maar wat horren ga plaatsen 🤔 ik zie me katten al met een dikke neus
 
Zit er geen deur in dat nest want dan kun je daar beter een hangslot opdoen:DD
Met katten moet je zeker oppassen want ja die vangen ze graag in de regel.
 
Zit er geen deur in dat nest want dan kun je daar beter een hangslot opdoen:DD
Met katten moet je zeker oppassen want ja die vangen ze graag in de regel.
Oh daarom doen ze soms van die linten om de boom heen! Dat is niet voor ons maar voor de wesp dan zijn ze bedwongen door de linten!
 
Ik heb me mos hier vanaf gehaald @NicoleE 😄 deze heb ik vorige week opgehaald van marktplaats te voet met me skateboard 😆
 
Voor de sier! 😄 Struikje is toch bijna uitgebloeid.
IMG_20230528_213622.jpg
 

Terug
Bovenaan