De lantis aquaria van Don1262


Bijlagen

  • IMG_20230428_222340.jpg
    IMG_20230428_222340.jpg
    314.7 KB · Weergaven: 52
Zou 1000l/h voldoende zijn voor mn bioloog??
 
Dat bedoelde ik.
Zul je goed over de bodem nadenken, daarbij dacht ik aan simpel rivierzand.
Nu merk ik net pas dat je er met een biologisch filter mee gaat werken.
Die gaat je energierekening veranderen.
 
Dat bedoelde ik.
Zul je goed over de bodem nadenken, daarbij dacht ik aan simpel rivierzand.
Nu merk ik net pas dat je er met een biologisch filter mee gaat werken.
Die gaat je energierekening veranderen.
Wat gaat er in mn energierekening veranderen dan? Ik weet niet precies wat het met de kosten zal doen heb nu 200l aan aquariums en straks 400 dus het zal wel iets doen 😄

Ik ga filterzand gebruiken en walstad methode proberen toe te passen. Heb in iedergeval een 40 watt opvoerpomp op het oog. Maar ik weet niet of 2500l een beetje te veel is als ik nog garnalen wil laten leven in mn bioloog 😋
 
Mn guppy krijgt ook een blauwe gloed 😍
Heeft deze versie ook een bepaalde naam of iets opmerkelijks @stanovic? 😄
 

Bijlagen

  • YouCut_20230511_220132102.mp4
    4.4 MB
Mooi visje Don.
Dankje 😄 kreeg deze nog toen hij klein was. Ben benieuwd hoe de hier gekweekte 3 gupjes er uit gaan zien. Er lijken er 2 iets groter dan de andere. Misschien 2 vrouwjtes 1 mannetje. Hij lijkt andere vinnen te ontwikkelen dus misschien is het een andere slag. Dat lijkt me iets logischer teminste 😋
 
Steelblue fireredtails, vooral jou varieteit met de ronde staart😀 die zouden wel eens zeer gewild zijn voor handelaren😁
 
Mn guppy krijgt ook een blauwe gloed 😍
Heeft deze versie ook een bepaalde naam of iets opmerkelijks @stanovic? 😄
Gezien de vinnen en een deel van de romp rood is en wat er aan japan blauw/groen-achtigs (richting kop) verder op het lijf zit, is het gewoon een japan blue red gup. De combinatie lichtblauw met rood doet het altijd wel goed bij mensen. Je zou er een lijn mee op kunnen zetten indien je dat wenselijk vindt.
Maar nogmaals, de basis is bij dit mannetje "japan blue". In de regel is het met japan blue dusdanig dat het dominant Y-linked is. Je zou eventueel een maagdelijke blonde gupvrouw nemen met klare vinnen (dus kleurloos transparant) of een maagdelijke flamingo gup (blond met rood in de vinnen en op het zadel (bovengedeelte van de romp) om mannetjes eruit te kweken die vergelijkbaar zijn met de vader.
 
Gezien de vinnen en een deel van de romp rood is en wat er aan japan blauw/groen-achtigs (richting kop) verder op het lijf zit, is het gewoon een japan blue red gup. De combinatie lichtblauw met rood doet het altijd wel goed bij mensen. Je zou er een lijn mee op kunnen zetten indien je dat wenselijk vindt.
Maar nogmaals, de basis is bij dit mannetje "japan blue". In de regel is het met japan blue dusdanig dat het dominant Y-linked is. Je zou eventueel een maagdelijke blonde gupvrouw nemen met klare vinnen (dus kleurloos transparant) of een maagdelijke flamingo gup (blond met rood in de vinnen en op het zadel (bovengedeelte van de romp) om mannetjes eruit te kweken die vergelijkbaar zijn met de vader.
Interessant! Hij zal dit van 2 vaders gehad hebben misschien. Ik had namelijk 2 van die rode met gelijk soort 6vinnen. En heb nog een blauw mannetje (die van mn profielfoto) of de vrouwtjes dragen ook die kleur mee.
 
Persoonlijk vind ik dat vrouwtje waar dat mannetje achter zit er niet 100% uit zien,
heb het filmpje aantal x bekeken,vooral op het einde vind ik dat ze er redelijk krom uit ziet,
ingetrokken rugvin,zwemt raar,...
Of heb ik het nu helemaal mis?
Of sta ik nu net zo scherp en ben ik de enige die het heeft opgemerkt? ;)
 
Ik heb de video ook nog ff bekeken en ben geen expert maar mss wel een mama op leeftijd. Ze oogt ook wat dunnetjes.
 
Persoonlijk vind ik dat vrouwtje waar dat mannetje achter zit er niet 100% uit zien,
heb het filmpje aantal x bekeken,vooral op het einde vind ik dat ze er redelijk krom uit ziet,
ingetrokken rugvin,zwemt raar,...
Of heb ik het nu helemaal mis?
Of sta ik nu net zo scherp en ben ik de enige die het heeft opgemerkt? ;)
Oh had dat gezegd haha dan had je geen 10 keer terug hoeven kijken 😝

Het klopt dit vrouwtje heeft een vervorming. Een flinke boggelrug, een platte rugvin door de kromming ook en ze schommeld door het water. Ze doet net als de andere guppen gezellig mee alleen op dr eigen tempo. Heb drniet echt zien lijden

Ik heb haar 2 maanden geleden zo gekregen omdat zemet 2 guppys alleen zaten dus ik dacht ik geef ze nog ff een goed plekje.

Ze zal al iets ouder zijn maar aangezien guppen maar een paar jaar worden wacht ik het even af

Mn stervlekzalm wil ik wel in laten slapen die zwemt recht overeind maar ik blijf het moeilijk vinden. Zolang er levenslust in zit wil ik geen leven bewust eindigen alsof ik god ben.

Ik heb zat vissen gezien die het gewoonweg opgeven, zichzelf omhoog laten drijven plat gaan liggen en afwachten tot ze dood zijn.
Mn fantoomzalmpje was een wonder.

Die dreef op de oppervlakte en ik tilde hm uit het water. Ik zei tegen hem is dit echt wat je wilt en hij begon te spartelen. Heb hm terug het water gelaten en sinds dien zwemt hij weer vrolijk rond.

Vissen zijn weerbaar en kwetsbaar tegelijkertijd 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Ik heb de video ook nog ff bekeken en ben geen expert maar mss wel een mama op leeftijd. Ze oogt ook wat dunnetjes.
Ik weet ook nog steeds niet of ik genoeg eten geef 😅 ik denk dat ze genoeg eten. Die andere guppen zijn gewoon te dik die vreten alles op als piranjas 😝
 
Tja zolang er na enkele minuten niets over is dan is het goed en als je niet zeker bent zou je kunnen proberen om iets extra s te geven of later op de dag nogeens.
 
Tja zolang er na enkele minuten niets over is dan is het goed en als je niet zeker bent zou je kunnen proberen om iets extra s te geven of later op de dag nogeens.
Ik geef nu meer maar ik geef wel eens dagen niet. Vooral afhankelijk van of ik de ruimte voor een waterwissel kan vinden want meer eten vraagt meer wissels.

Dan heb ik het probleem dat mn ancistrussen bijvoorbeeld een paar uur nodig hebben hun eten op te sabbelen. Heel het water aan het einde troebel is door de spirulina (wat overigens ook in mn jellybeans zat een paar dagen terug best grappig ik snoepte visvoer)

Ik geef ook van die waffers, die zijn vaak na een kwartier pas op. Ik heb van die fijne guppystrooisel wat blijft drijven (niet flakes das troep)
Heb ook van die (bijna) bruistabletten die net als een paracetamol oplossen. Als ik zin heb om me filters te verstoppen geef ik dat nog wel eens aan mn ancistrus (groente)

En soms ben ik lui dan strooi ik granulaat, en expres wat meer op 1 plek zodat dat juist door naar de bodem zakt voor mn corys en ancistrussen.

Want van de 40-80 baby ancistrussen heb ik er maar een stuk of 10 over :( ze worden al groter gelukkig. Dr bleven een paar klein wilde niet groeien en dikker worden. Dan denk ik dat ze toch te weinig kregen.. hoewel de albinos allemaal dood zijn en ik niet weet of het gewoon aan de vissen zelf lag... Ging hard in eens. Hun broertjes en zusjes die 2 weken later geboren waren schoten hun voorbij ook
 
Tel de garnalen
🤪😁
IMG_20230517_223746.jpg
 
Ik wil best een poging doen maar wat valt er te winnen als ik het goed raad:DD
Haha als een hele boel een getal was, de komt het erg in de buurt van het aantal garnalen 😂 moeten we er weer een wedstrijd van maken 😂 is het spel nog niet goed genoeg. Als je maar geen rookbommen gaat gooien 🤪

De winnaar wint de garnalencup
IMG_20230518_080759.jpg


Ben er vroeg voor opgestaan op een "vrije dag" maar heb via een oproepje op marktplaats een doos vol "cups" weten te bemachtigen speciaal voor de tel wedstrijd natuurlijk 😂

Heel misschien voor deze planten
IMG_20230514_152025.jpg

Nee weet het wel zeker eigenlijk🤪 ze groeien me pot uit.
 
Dus naast de aquaria ben je ook flink bezig met gewone planten Don?
Ja ik heb wel altijd wat op de vensterbank liggen 😄 een paar jaar geleden nog een meloenplant over mn vensterbank laten kruipen die gaf hele mooie bloemetjes maar nooit bevrucht geraakt. En nu heb ik vooral vetplanten die achter een stuk karton staan omdat ik niet wat dat mn katten er aan komen 😅

Heb 4 van deze planten vorig jaar gekregen. En ze heten niet voor niets de bommenwerper. Die plant is uit de grond nog amper dood te krijgen. Zn aardsvijand zijn mn katten. Die hadden een paar maanden geleden de grootste planten allemaal vernield. Dat was wel balen.

En in mn tuin gebeurt ook van alles
IMG_20230517_113711.jpg

Heb dr ook wortels geplant en wat uien. Deze hongerlap wilt gratis zelfgeteelde groenvoer 😁
 
Ziet er mooi en verzorg uit.
Dankje 😀 ik heb er gelukkig nog weinig aan hoeven doen sinds ik hier woon. Te tuin was al zo mooi aan gelegd voor me 😁 alleen sinds dit jaar ben ik ook meer bezig in me tuin. Voor het eerst een moestuintje, en me planten goed verzorgen. Mn hortensia gesnoeid en me varens probeer ik ook zo mooi mogelijk op te laten groeien 😄
 
Het is dan wel geen vis maar wel een aquarium
Heb vandaag mn wandelende takken in een grotere bak gezet. Vond het een beetje zielig worden.
Nu met een bodem dus als ze eitjes krijgen ga ik ze niet meer terug vinden 😅 zie wel wat er gebeurd. Heb nog geen eitjes gezien.
IMG_20230519_182025.jpg
 
Wat eten die Don want de lfs hier verkocht ze laatst ook na een explosie van kleintjes. Niet dat ik ze zou nemen want ze zijn niet erg actief denk ik.
 
Wat eten die Don want de lfs hier verkocht ze laatst ook na een explosie van kleintjes. Niet dat ik ze zou nemen want ze zijn niet erg actief denk ik.
In de winter zogoed als alleen klimop en bramen want er groeit verder niets.
In de zomer kunnen ze meer eten maar ik weet het niet precies volgens mij is er meer wat ze mogen dan dat er bekend is. Ze mogen heel veel maar of ze het lusten en aantrekkelijk vinden om te eten is de vraag. Dus ik ga gewoon verschillende dingen aanbieden en kijken wat er opgegeten word 😄

Heb er ook pissenbedden en een duizendpoot in. En nog wat andere beesies. Ik ga de komende tijd ff rond kijken naar insecten. Een goudkever en krekel lijken me wel leuk 😄
 
Takken van bomen met blad eraan en stukjes sla en komkommer en ander groente mogen ze toch ook?
 
Takken van bomen met blad eraan en stukjes sla en komkommer en ander groente mogen ze toch ook?
Ik denk dat als ze iets niet mogen ze het niet lusten. Volgens mij kunnen ze wel tegen de meeste planten. Klimop is ook giftig dusja. Ik probeer is wat dingen uit 😄
 
Als je elzenbomen, beuken, wilgen in de buurt hebt, kun je daar een tak van afknippen, in een pot met water zetten. Dan eten ze dat groen wel op.
 

Terug
Bovenaan