De lantis aquaria van Don1262

Ik ben ouderwets dus zou ik deze kleurstelling nooit doen, simpelweg omdat je dit in de natuur nooit tegen zou komen. Ik keur het niet af omdat het iedereen vrijstaat te doen wat hij/zij wil met hun bak, dus blauw kan en Winterfell kan ook alleen zou ik het nooit doen.
 
Ik ben ouderwets dus zou ik deze kleurstelling nooit doen, simpelweg omdat je dit in de natuur nooit tegen zou komen. Ik keur het niet af omdat het iedereen vrijstaat te doen wat hij/zij wil met hun bak, dus blauw kan en Winterfell kan ook alleen zou ik het nooit doen.
Ik had het gebruikt omdat ik het kreeg en zo snel mogelijk de bak moest indraaien... Dus blauwe bodem lag er beetje noodgedwongen in. Daaronder zit weer een natuurlijke kleur grind, en daaronder weer een soort zand met voedingstoffen. Heb het allemaal maar gekregen en zo tactisch mogelijk gebruikt. Mn planten vinden het heerlijk ๐Ÿ˜„

Ik begon het alleen een beetje te verafschuwen. Het is zo plastic... Heb er aan de ene kant spijt van. Aan de andere kant is het perfect. En ik zal vertellen waarom. Deze bodem is geen blijvertje. Ik weet nog nog niet wanneer maar binnenkort ga ik een dirted tank maken met finterzand ipv grind als bovenlaag. Dus alles gaat er uiteindelijk uit.

Dus nu ik toch voor ff dit heb, waarom niet eens gek en leg ik me er bij neer dat alles een beetje onnatuurlijk er uit ziet ๐Ÿ˜„ het is toch voor tijdelijk.

Daarnaast komt de onderste grind laag langzaam omhoog en de blauwe kleur word steeds minder en vermengt wat opzich wel mooi is met donker grijs er doorheen

En nu ben ik er dus met een ander oog naar gaan kijken. Dit is geen zeebodem. Dit is 1 of andere gekke rare alien planeet, ik had een blauwe lamp liggen ik dacht hoppa die past er ondertussen ook wel bij. En als je goed kijkt dan kan je in die zwarte vlekken op de achtergrond ook wat draken herkennen ๐Ÿ˜

Die vliegen ook nog op de achtergrond rond ๐Ÿ˜„
Ben het helemaal met je eens hoor ๐Ÿ˜ natuurlijke look heeft zn charmes. Maar nu het toch is zoals het is blijf ik er lekker mee knoeien ๐Ÿ˜‚
 

Bijlagen

  • 16816520559871485826180279501365.jpg
    16816520559871485826180279501365.jpg
    260.5 KB · Weergaven: 39
De dans van de zwarte fantoomzalm:
 
Kijk, we doen dit allemaal voor onze lol, als jij op deze manier plezier beleeft aan je bak dan is dat geweldig. Dat betekent dat je gewoon door blijft gaan en je niet voor de hobby verloren gaat zoals mensen die er geen lol meer aan hebben en er mee op houden.(y)
 
Inderdaad doet iedereen het op zijn manier en geen mens is gelijk en het belangrijkste is dat je er zelf lol in hebt want jij moet per slot van rekening naar de bak kijken:deal:
 
Kijk, we doen dit allemaal voor onze lol, als jij op deze manier plezier beleeft aan je bak dan is dat geweldig. Dat betekent dat je gewoon door blijft gaan en je niet voor de hobby verloren gaat zoals mensen die er geen lol meer aan hebben en er mee op houden.(y)
Oh jij zou er dan ook echt geen plezier van hebben als je het in je woonkamer zou hebben staat dat is natuurlijk een ander verhaal๐Ÿ˜‚ had wel iets anders voor ogen maar dit was gewoon ik stop het er in en ik zie wel welke kant het op groeid ๐Ÿ˜„ voorbereiden en geduld zijn niet mijn sterkste kanten ๐Ÿ˜‹ ik ben al blij met een kever in een potje ๐Ÿ˜‚
 
Er zat wat lucht vast in mn plant (hij was al een week geleden gesnoeid) wist niet dat ze hol waren๐Ÿ˜ (stond even droog met een waterwissel)
 

Bijlagen

  • VID_20230421_230650.mp4
    11.2 MB
Dit valt onder het motto, work smarter not harder @Lysia gaat helemaal goed komen dat schoon maken hij heeft al wieltjes ๐Ÿ˜

Edit:je leert elke dag weer wat nieuws...
 

Bijlagen

  • IMG_20230423_142239.jpg
    IMG_20230423_142239.jpg
    118.6 KB · Weergaven: 37
  • VID_20230423_142656.mp4
    17.3 MB
Laatst bewerkt:
Don's bak een beetje kennende is het de hygrophila siamensis, sterrenkruid of Pogostemon octopus. Ik vermoed de eerste, de afgeknipte stengel zou eruit kunnen zien als รฉรฉn van mijn stekken...
 
Ik heb de Octopus jaren gehad en die herken ik er niet in en je kan deze in de submerse vorm hier goed zien:

 
Pogostemon stellatus (octopus) staat er bij mij op google lens die ziet er iets anders uit dan op jou linkje
 
Ik denk dat het de Hygrophila is, Don. Kun je een foto van een groter stuk van de plant maken?
 
Ja je hebt de Stellatus en de Erectus als het goed is en die jij hebt is dan denk ik de Stellatus. Hier zie je de Stellatus:

 
Duidelijkere fotos krijg ik niet al het groen vermengt samen ๐Ÿ˜‚
 

Bijlagen

  • IMG_20230423_170704.jpg
    IMG_20230423_170704.jpg
    129.4 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20230423_170629.jpg
    IMG_20230423_170629.jpg
    191.7 KB · Weergaven: 40
Ja je hebt de Stellatus en de Erectus als het goed is en die jij hebt is dan denk ik de Stellatus. Hier zie je de Stellatus:

Is dit emerse? Deze zijn wel veel bossiger. Ze zullen wel meer co2 hebben dan mij ๐Ÿ˜‚
 
Volgens mij is de foto rechts in de link emerse.
 
ja dat is de octopus. Ik heb er een stek van, en daar zijn de vier blaadjes per knoop goed te herkennen.
Alle 3 de plantjes (P. octopus, sterrenkruid, nymphoides taiwan) doen het trouwens als een speer.
 
ja dat is de octopus. Ik heb er een stek van, en daar zijn de vier blaadjes per knoop goed te herkennen.
Alle 3 de plantjes (P. octopus, sterrenkruid, nymphoides taiwan) doen het trouwens als een speer.
Ik denk dat ze je voedingsrijke aquaruim waarderen bij mij is het allemaal een beetje minimaal. Die nymphoides wortelt als een malle als je niet op past ๐Ÿ˜
 
Ze zijn van keuken schraalhans in het paradijs terechtgekomen :6:engel:
 
Ze zijn van keuken schraalhans in het paradijs terechtgekomen :6:engel:
Als ze maar niet naast hun wortels gaan lopen ๐Ÿคช
 
Dat noem je drijfplanten....
 
Victoria amazonica heeft toch van die harige bladeren?
 
Dit is de De Salvinia Minima, is een drijfplant die ook wel bekend is als de kleine vlotvaren

Waar jij het over hebt is wel een hele andere plant. Ik denk dat de meeste drijfers kleine haartjes heeft. De lotus in iedergeval ook. Dat maakt ze hydrophobies ๐Ÿ˜„
 
Waar die haartjes goed voor zijn dat weet ik niet maar het klopt wel:

 
Heb een nieuw bakje gekregen. Vandaag ff flink gepoetst want het is een zout water aquarium geweest ๐Ÿ˜„ nou is ie mooi schoon. sommige vlekken krijg ik er niet helemaal af dat is wel jammer maar we gaan zien wat het word ๐Ÿ˜„

Stap 2 is de stelling in elkaar zetten ๐Ÿ˜
IMG_20230428_204329.jpg
 
Ziet er fors uit! Wat zijn de maten?
 
Ziet er fors uit! Wat zijn de maten?
50x50x120 ๐Ÿ˜„ plus er zit een bioloog bij alleen de schotjes zijn niet echt praktisch dus ik gebruik gewoon mn 100l aquarium wat het zelfde formaat heeft. Dan leg ik daar een kleiner aquarium met opvoerpomp en filtersponsen.

En ik het bioloog zelf doe ik mn garnalen en slakken, dan is dat mn voorfilter. En mn filtersponsen het biologisch filter en dan komt het vast wel goed ๐Ÿ˜„ hoop dat 20l aan filterspons groot genoeg is voor zn aquarium. Anders moet ik zeg een bioloog kitten dat heb ik nog nooit gedaan dusja ..
 
Laatst bewerkt:
Wow! Dat is een boel meer zwemruimte dan je andere bakken! Mooie vangst hoor!
 
Wow! Dat is een boel meer zwemruimte dan je andere bakken! Mooie vangst hoor!
Ja ik kan niet wachten tot ik kan inrichten ik heb geen flauw iedee hoe ik het er uit wil laten zien maar ik weet wel dat ik van nano houd dus ik denk dat ik het stap voor stap ga doen. En het lijkt me ook veel mooier om te zien hoe mn kleine visjes allemaal door die grote bak heen kunnen toeren en scholen
 
Terug
Bovenaan