De lantis aquaria van Don1262


Klopt, heb ik inderdaad ook gelezen, en ook dat ze wel 'vlok'voer eten. Neem aan dus ook granulaat wat de bodem raakt.
Hoop dat wat je hier ziet gelijk staat aan 1+1=veel ;)
Kleine kans dat ze elkaar op eten. Ik geloof nog eerder dat mn posthoornslakken mn helenaslakken opeten. Mn helenas kwam ik na een maand met lege schelpies tegen terwijl mn posthoornslakken rustig doorkweekte. Ik zie wel veel lege huisjes van de posthoorn dat is een goed teken. Weet niet zeker of dwt allemaal door de helena komt 🤔 ze eten toch geen 5 slakken per dag (van hun eigen formaat)of wel dan?
Als ze maar van mn torenslakken afblijven 😛
 
Pas op guppys dr vliegen draken rond! 😱
IMG_20230113_214838.jpg
 
Ff een mooi plaatje 😀
 

Bijlagen

  • IMG_20230113_220732.jpg
    IMG_20230113_220732.jpg
    772.4 KB · Weergaven: 50
  • IMG_20230112_200729.jpg
    IMG_20230112_200729.jpg
    421.7 KB · Weergaven: 48
  • IMG_20230112_200647.jpg
    IMG_20230112_200647.jpg
    444.6 KB · Weergaven: 50
Omdat ze niet stil zaten in het mooie laagstaande zon licht dan maar wezen filmen he! Wat een mooie kleuren hebben die danios toch😍
 

Bijlagen

  • VID_20230117_155151.mp4
    2.8 MB
Ik moet zeggen dat die Guppen ook erg mooi zijn Don.
Dankje ben het er helemaal mee eens heb echt de mooie guppys gekregen. Mooi rood met vlamachtige vinnen, en blauw met stippeltjes. Had 1 baby gup er bij gekregen die heeft nou ook sinds een weekje kleur 😀 denk dat ik wel weet wie de papa en mama is 😄
 

Bijlagen

  • IMG_20230112_144030.jpg
    IMG_20230112_144030.jpg
    424.7 KB · Weergaven: 40
Babyvissiesss 😁 nu hopen dat het van mn zwaarddrager is en niet van de guppys ^^ ik zag ze al achterna gezeten worden door de rest dus heb er 6 gevangen en bij mn garnalen gedaan. Kunnen ze eerst opgroeien voor ze tussen de grote vissen zwemmen. Heb niet genoeg verstop plekken :/

Vond mevrouw zwaarddraager al bijna knappen paar nachten terug en gister hadden ze me mos helemaal overhoop gegooid. Denk dat ze de baby vissen opgejaagd hebben. Rommel makers.
 

Bijlagen

  • IMG_20230123_140118.jpg
    IMG_20230123_140118.jpg
    309 KB · Weergaven: 55
Babyvissiesss 😁 nu hopen dat het van mn zwaarddrager is en niet van de guppys ^^ ik zag ze al achterna gezeten worden door de rest dus heb er 6 gevangen en bij mn garnalen gedaan. Kunnen ze eerst opgroeien voor ze tussen de grote vissen zwemmen. Heb niet genoeg verstop plekken :/

Vond mevrouw zwaarddraager al bijna knappen paar nachten terug en gister hadden ze me mos helemaal overhoop gegooid. Denk dat ze de baby vissen opgejaagd hebben. Rommel makers.
Fijn voor je dat je jonge visjes hebt Don (y)
Hopelijk krijg je ze groot,
maar je hebt ze omgezet dus dat zal wel lukken.
Hier afgelopen weekend ook een guppy bevallen,
heb redelijk wat kleintjes gezien,
maar volgens mij zijn ze weer allemaal opgegeten.
Ik heb maar 1 bak dus kan ze niet omzetten zoals jou.

Succes en geniet van je bakjes he :thumbs:
 
Fijn voor je dat je jonge visjes hebt Don (y)
Hopelijk krijg je ze groot,
maar je hebt ze omgezet dus dat zal wel lukken.
Hier afgelopen weekend ook een guppy bevallen,
heb redelijk wat kleintjes gezien,
maar volgens mij zijn ze weer allemaal opgegeten.
Ik heb maar 1 bak dus kan ze niet omzetten zoals jou.

Succes en geniet van je bakjes he :thumbs:
Ohh dat is jammer! Zo te horen heb ik er dus goed aan gedaan ze over te zetten. Ik wist gisteren niet zo goed wat te doen en op het forum werd al gezegd, niets doen de natuur regelt het zelf. Alleen ja, dan worden ze opgegeten 😔

Klinkt als de moeite waard marktplaats eens door te kijken 😁 ik heb nog een 4de aquarium met wat plantjes staan maar zonder verwarming ik dacht ik doe ze daar in maar toen ik er 1 tussen me garnalen zag zwemmen (vraag me niet hoe die dáár nou weer terrecht was gekomen) ik dacht ag daar passen ze vast ook goed bij, zolang ze de baby garnalen niet opeten 😄

Weet niet of 15-16 graden te koud geweest zou zijn maar ik heb die ene ook bij de garnalen gedaan die zat zo zielig en alleen rond te zwemmen daar in mn onverwarmde plantenbak.
De volgende keer probeer ik op de valreep moedervis te vangen en haar daar te laten bevallen. Ik kreeg haar alleen niet te pakken (mn dikke zwaarddrager althans bij de guppen is het geen beginnen aan)
 
Ik heb er ook 1 in mn 60l zitten die mag daar proefdraaien (in de 100l werd hij zeker opgegeten) 😁 het was ff zoeken 😂
 

Bijlagen

  • IMG_20230123_161000.jpg
    IMG_20230123_161000.jpg
    713.6 KB · Weergaven: 40
Ff wat fototjes 😁 (klik gerust de andere ook aan😇)
 

Bijlagen

  • IMG_20230124_003208.jpg
    IMG_20230124_003208.jpg
    501.7 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20230124_003255.jpg
    IMG_20230124_003255.jpg
    497.8 KB · Weergaven: 37
  • IMG_20230124_003009.jpg
    IMG_20230124_003009.jpg
    493.8 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20230124_003837.jpg
    IMG_20230124_003837.jpg
    730.6 KB · Weergaven: 58
  • IMG_20230124_003956.jpg
    IMG_20230124_003956.jpg
    731.3 KB · Weergaven: 55
  • IMG_20230124_004725.jpg
    IMG_20230124_004725.jpg
    536.3 KB · Weergaven: 44
Mooi dichtgegroeid Don, je hebt het in de vingers.
Dankje ❤️ ik vraag me het af hoor :) mn 60l loopt echt lekker stabiel voor mijn gevoel en dan denk ik dat zal wel toeval zijn. En mn 100l is een experimenteel gepuzzel met planten en vissen die er niet in thuis horen en ben ik alleen maar gezegend dat de voeding in mn bodem bij draagt bij het mooi groeien van mn planten.

Maar wat er nou echt in mn bodem zit joost mag het weten😂 een gevoel voor koken heb ik opzich ook wel dus misschien heb ik dan toch dit groentesoepje ook in de vingers haha 😁

Als ik kijk naar hoe het was en hoe het nu is is er wel heel veel gegroeid. Niet alleen plantenmassa maar misschien ook wat van dat grijze spul in mn hoofd😁

En daarnaast, het forum is ook heel behulpzaam geweest, ronald heeft me met de testen vooruit geholpen wat voor mij de trigger gaf weer daar in te verdiepen en vervolgens grote stappen vooruit te komen. Zonder het forum was ik nooit zo ver gekomen als nu, en jouw steun is ook heel fijn geweest in het hele proces!
 
Groene vingers heeft hij den Don (y)
Mooie bakjes kerel,
moest je mijn buurman zijn,kwam ik gelijk wat stekken bij je halen :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Zo frisgroen (y)
 
Groene vingers heeft hij den Don (y)
Mooie bakjes kerel,
moest je mijn buurman zijn,kwam ik gelijk wat stekken bij je halen :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Zo frisgroen (y)
Zal niet lang duren dan zal ik zelf stekken gaan overhouden ja 😁 grotendeels heb ik via mp door iemand laten bezorgen die heeft zn bak nog veeel groener die doet regelmatig stekjes verkopen. Had hm al gezegd dat hij ze ook hier kon aanbieden dus kan best zijn dat hij dat snel is doet.

Werkte goed dat met de post nu is het te koud misschien maar een pakketje versturen is best goed te doen als de planten toch over zijn😋

Ik wil me gaan verdiepen in hoe ik mn planten kan clonen want van sommige wil ik meer en van sommige juist minder. En mn bodem van mn 100l moet er ook ooit een keer uit. Voor nu staat groeien groeien groeien op de planning. Dan kan ik later, knippen en met een nieuwe bodem hopelijk wat moois maken 😁

Maar eerst een projectje bioloog starten. Ik moet nog filterzand kopen, buizen/slangen en een lijmpistool. En dan uitzoeken wat voor beaarde bodem in wil gebruiken. En dan kan ik weer verder knutselen 😁
 
Zal niet lang duren dan zal ik zelf stekken gaan overhouden ja 😁 grotendeels heb ik via mp door iemand laten bezorgen die heeft zn bak nog veeel groener die doet regelmatig stekjes verkopen. Had hm al gezegd dat hij ze ook hier kon aanbieden dus kan best zijn dat hij dat snel is doet.

Werkte goed dat met de post nu is het te koud misschien maar een pakketje versturen is best goed te doen als de planten toch over zijn😋

Ik wil me gaan verdiepen in hoe ik mn planten kan clonen want van sommige wil ik meer en van sommige juist minder. En mn bodem van mn 100l moet er ook ooit een keer uit. Voor nu staat groeien groeien groeien op de planning. Dan kan ik later, knippen en met een nieuwe bodem hopelijk wat moois maken 😁

Maar eerst een projectje bioloog starten. Ik moet nog filterzand kopen, buizen/slangen en een lijmpistool. En dan uitzoeken wat voor beaarde bodem in wil gebruiken. En dan kan ik weer verder knutselen 😁
Leuke plannen Don (y)
 
Zou dit van een guppy zijn? Of kan het een zwaarddrager zijn en dat ie nog kleur moet krijgen?
 

Bijlagen

  • VID_20230125_014716.mp4
    19.5 MB
Dan ga ik nog geduldig wachten tot ze wat groter zijn (en deze hopelijk niet op word gegeten mn fantoomzalmen en tetras doen wild vanavond.

Vooral de neon tetras in iedergeval, de fantoomzalm mannetjes weten vooral niet hoe ze met hun hormonen moeten omgaan, ze glimmen helemaal en lijken nog zwarter 😁 dan krijg ik misschien wel fantoom tetras dat werkt vast.

Zou er gek van op kijken 😂
What happens at lantis stays at lantis🤪
Kan allebei. :) Is nog wel erg jong.
 
Dan ga ik nog geduldig wachten tot ze wat groter zijn (en deze hopelijk niet op word gegeten mn fantoomzalmen en tetras doen wild vanavond.

Vooral de neon tetras in iedergeval, de fantoomzalm mannetjes weten vooral niet hoe ze met hun hormonen moeten omgaan, ze glimmen helemaal en lijken nog zwarter 😁 dan krijg ik misschien wel fantoom tetras dat werkt vast.

Zou er gek van op kijken 😂
What happens at lantis stays at lantis🤪
@Gino88 correctie... Mn kardinaal tetra was aan het bevallen en er vielen honderde eitjes door het water heen en al mn vissen gingen er achter aan 😱 heb die 2 die zo zaten klef te doen in 1 tactical sweep in mn netje gevangen vraag me niet hoe en ze zitten in mn kleinere aquarium.

Dat ze daar de eitjes maar achter laten dan zet ik ze morgen terug. Ik weet namelijk niet wat ik van dit fuckfest moest denken. Het vloog alle kanten op als of ze het niet meer bij zich kon houden, ik denk kan dat niet ergens achter in bij het mos ofzo.

Heb de boel wel verstoord had dat misschien moeten laten maargoed komen we vanzelf achter. @AquaInfo had nog interesse in het kweken van kardinaal tetras, hier vliegen de eieren me toevallig vanavond om de oren 😂
 
Jeej mn co2 generator tuutjes zijn binnen 😂 nou nog een paar kraantjes en iets van bakingsoda en citroenzuur en 2 lege cola flessen en dan kan ik ook gaan bubbelen 😀

IMG_20230203_144508.jpg

En ik heb laatst ook appelslakjes aangeschaft 😁 hopen dat ze het goed doen in mn 100l!
IMG_20230203_145432.jpg
 
Wat een hoop groen! Een toffe jungle zo zeg
Dankje 😄 mn 100l groeit goed met een voedingsbodem dr in, ik wil binnenkort alles opnieuw starten en de 2 bakken samenvoegen dus voor nu groei ik lekker mn planten uit dan heb ik straks veel keuze 😄
 

Terug
Bovenaan