Wat is er nieuw

De nieuwe bak van Patrix (3.0)

Dank je,
De bak is nu ook ''af'' vissen en planten genoeg nu, alles lijkt in harmonie te gaan, enkel een klein garnaaltje moet er aan geloven.
En wederom (mini) baby Panda's gespot maar die moeten wel oppassen want de Betta man houd ze goed in het oog, ze zitten gelukkig in de Blyxa verstopt dus hij kan er slecht bij.

Mooie foto's Patrick, ook erg leuk gemaakt die collage.

Mooie bak en leuke vissen.
Enig idee wat je gaat doen als het ooit zover komt dat de Betta's gaan paren en er kleintjes zijn?

Mooie foto's Patrick, ook erg leuk gemaakt die collage.
Dank je, was vanochtend alom 05:30 wakker, dus wat aan het knippen en plakken gegaan.
Mooie bak en leuke vissen.
Enig idee wat je gaat doen als het ooit zover komt dat de Betta's gaan paren en er kleintjes zijn?
Ik heb eventueel nog een 80 cm bak klaar staan mocht het zo ver komen, (en anders wat curver boxen) maar deze zomer niet meer denk ik het moet behoorlijk warm zijn heb ik gelezen.
En of ze het doen in deze bak weet ik niet, water moet volgens mij redelijk laag zijn?
Stel dat het gebeurd zal ik ze wel in de verkoop moeten gaan doen.

Elke Betta kweker heeft zo wat zijn eigen voorbereiding voor de kweek.
Temperatuur is meestal 28-30 graden.
Het water wordt lager gehouden voor het gemak van de vissen.
Vermoeiend proces hoor dat paren 😀

Nuja het neemt niet weg natuurlijk dat er in jouw bak niet kan gepaard worden.
Je zal de signalen wel tijdig zien als het zover komt.

Ik vind het een geslaagde bak, misschien nog wat hoogte aan de achterkant, maar dat komt vanzelf.

Nuja het neemt niet weg natuurlijk dat er in jouw bak niet kan gepaard worden.
Je zal de signalen wel tijdig zien als het zover komt.
Verticale strepen heb ik al gezien bij één van de vrouwtjes (filmpje) maar de man heeft geen trek, en er is ook geen schuimnest, wie weet wat er ooit gaat gebeuren maar ik ga niets ondernemen verder, als het moet gebeuren zal het in deze bak zijn, de temperatuur moet wel lukken als het buiten een paar dagen 35 graden wordt.
Ik vind het een geslaagde bak, misschien nog wat hoogte aan de achterkant, maar dat komt vanzelf.
Dank je, tja de hoogte dat is een dingetje bij mij, ik pak nogal snel de schaar namelijk 😀 maar nu ga ik ''proberen'' wat meer hoogte te houden zodat de Betta''s elkander niet steeds zien.

Haha, je man als profielfoto, gaaf! Ik moet hem ook maar eens gaan veranderen denk ik 😀 Gaaf weer die kleintjes, blijft leuk. Je betta's zullen wel iets nodig hebben om hun schuimnest tussen/tegen te maken.

Ja die Pand's lusten er wel pap van😀 maar heb er nu al 11 waarvan 5 kleuters, nog meer hoeft eigenlijk niet.
Ik heb sinds een paar weken drijbamboe in de bak, dus als meneer wilt kan hij daar een nest gaan bouwen, stroming is daar bovenin ook amper.

Dank

Het is weer smullen geblazen, één blaadje is niet genoeg met een leger aan garnalen 😀
P8250003.JPG P8250004.JPG P8250005.JPG

En nog even het bakje.

P8250007.JPG

Laatst bewerkt:
Dank je,
De bak is nu ook ''af'' vissen en planten genoeg nu, alles lijkt in harmonie te gaan, enkel een klein garnaaltje moet er aan geloven.
En wederom (mini) baby Panda's gespot maar die moeten wel oppassen want de Betta man houd ze goed in het oog, ze zitten gelukkig in de Blyxa verstopt dus hij kan er slecht bij.
Het ziet er super in harmonie uit...
Welke bewoners heb je?

Blijf heel erg mooi Patrick. De foto's met de garnalen vond ik echt genieten.

Leuke foto's van je garnalen! Welke soort is het ook alweer?

Blijf heel erg mooi Patrick. De foto's met de garnalen vond ik echt genieten.
Dank je, had de foto nog even wat scherper gemaakt net, leek een beetje wazig online.
De garnalen zijn echt blij met de spinazie ja, als wolven vliegen ze erop.
Leuke foto's van je garnalen! Welke soort is het ook alweer?
Dit zijn mini Japonica's, hoeveel geen idee, ik schat zo'n 150.

Dit zijn geen mini-japonica's want die zijn altijd kleurloos en niet gestreept, jij hebt malawagarnalen
Ooh! haha, ze hebben ze mij verkocht als Japonica, zelf wist ik ook niet beter.
Die strepen zie je ook niet altijd, maar zo op de spinazie zie je het wel beter idd, ik dacht dat het te maken had met het moment dat ze gingen vervellen.

Bij sommige lijkt het net of ze een beetje goudstof op zich hebben.
Enkele zijn soms wel wat gekleurd idd, maar dat is ook maar net waar ze opzitten.

Ooh! haha, ze hebben ze mij verkocht als Japonica, zelf wist ik ook niet beter.
Die strepen zie je ook niet altijd, maar zo op de spinazie zie je het wel beter idd, ik dacht dat het te maken had met het moment dat ze gingen vervellen.
Enkele zijn soms wel wat gekleurd idd, maar dat is ook maar net waar ze opzitten.
Ja dat is een nadeel van garnalen hobbyisten, (niet jij maar de amateurkwekers) die hebben de ballen verstand en kopen iets en plakken er een naam op die vervolgens door jan en alleman word nageplakt zonder even zelf na te denken, en dan belanden ze in winkels en dergelijke onder de verkeerde naam.

Ja dat is een nadeel van garnalen hobbyisten,
Tja, omdat ze er erg op lijken ging ik er vanuit dat het ook de bewuste soort was, zo op het grind zie je de strepen ook amper.
De strepen waren mij wel eens opgevallen, (als ze op het hout zaten) maar ik dacht dat het vel dan een vervanging toe was, maar nu ik goed kijk hebben ze allemaal die strepen.

jij hebt malawagarnalen

Het zijn deze idd.
https://sites.google.com/site/crustahobby/database/caridina-parvidentata
Maar dan heb ik bij nader inzien (misschien) wel twee soorten in de bak zitten, ik ben ooit begonnen met 25 mini Japonica's, en later heb ik er nog 50 bijgekocht via een ander adres, lijkt me sterk dat beide aankopen dan de Malawa garnaal zou zijn.

De twee genoemde soorten kruisen niet toch?

Met dank aan @Nicolientje-W weet ik sinds kort dat ik dus twee soorten garnalen in de bak heb zitten, de Malawa en de mini Japonica.
P8310027.JPG

De malawa ganalen ga ik uit de bak halen en verder kweken in hun eigen bak, de Betta's snoepen aardig wat garnalen weg dus ga ik het aantal op pijl houden in de 80 cm.
Mocht het allemaal goed gaan kan ik ze evt. ook nog aanbieden op marktplaats.

80 cm bakje staat al in te draaien in de schuur,

P8310033.JPG

Laatst bewerkt:
Bakje erbij dus:thumbs:
In huis geen plek meer?

In huis geen plek meer?
Ja zou wel kunnen, maar vrouwlief vind één genoeg in de woonkamer dus dan maar zo.
Het bakje gaat ook alleen maar voor de garnalen worden, volwassen exemplaren worden (tot nu toe) niet gepakt door de Betta, dus die kunnen dan naar mijn grote bak.

Ja zijn wel leuk idd, ik dacht eerst dat die streepjes normaal waren bij de japonica, maar niet dus😳

En als je die malawa's gaat kweken moet je niet vreemd opkijken als e rook rode en blauwe garnalen uit voortkomen, hoort er allemaal bij

niet vreemd opkijken als e rook rode en blauwe garnalen uit voortkomen
dat lijkt me wel gaaf, tot nu toe nog niet gezien, ze schijnen ook niet met andere soorten te kruisen, dus als het goed is heb ik geen half/half Japonica Malawa
Weet je toevallig ook op welke temperatuur ze het beste kweken? ik lees temperaturen van 20 tot 30 graden.
In mijn bak zaten ze deze zomer rond de 25 graden, en dat ging wel goed.

dat lijkt me wel gaaf, tot nu toe nog niet gezien, ze schijnen ook niet met andere soorten te kruisen, dus als het goed is heb ik geen half/half Japonica Malawa
Weet je toevallig ook op welke temperatuur ze het beste kweken? ik lees temperaturen van 20 tot 30 graden.
In mijn bak zaten ze deze zomer rond de 25 graden, en dat ging wel goed.
Ja ik had ze hier op kamertemperatuur (22 graden) en er was geen houden aan qua kweek

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan