Wat is er nieuw

De nieuwe bak van Patrix (3.0)

Erg mooie en smaakvolle bak Patrick. Goed werk!

Heel mooi Patrick! Moest even glimlachen bij het zien van je drijver, de wortels zo netjes van groot naar klein 🙂

Erg mooie en smaakvolle bak Patrick. Goed werk!
Erg mooi Patrick.
Dank jullie, en ik doe mijn best Nicole

Heel mooi Patrick! Moest even glimlachen bij het zien van je drijver, de wortels zo netjes van groot naar klein
Dank je, die drijvers maken de wortels vanzelf op deze manier, er drijft nu één lange tak vandaar dit effect.
Ziet er wel grappig uit ja, was mijzelf ook al opgevallen.

Dank je.

Nou, dat nog net niet, maar ze hebben wel een goed kosthuis, en af en toe een aai over de bol vinden ze ook fijn😀

geinig spul da drijf drijfbamboe groeit het makkelijk ?

Ja dat groeit als een malle, is ook een mooie plant om te zien, wortels groeien trapsgewijs zoals je kunt zien, de kortste bij de jongste bladeren.

Veel licht heeft het ook niet nodig, ik heb maar twee buisjes van 21 watt, en het drijft nog net naast de straal van de lamp ook.

Ik heb de drijfbamboe ook in de meterbak en de 80cm en daar doet het het goed. In een 60 cm of nano met weinig licht wil het voor geen meter dus deze plant heeft wel een redelijke belichting nodig en in een nano van 30 liter met 5 W zal deze het denk ik niet redden.

Oké, toch nog wel redelijk licht nodig dus, hier drijven ze net naast de straal van de TL buis en het groeit goed.

Ja het is mijn ervaring hoor en in de bakjes die ik noemde werd het niks en zag je de blaadjes snel verpieteren.

Ik ben er wel blij mee, het is echt een stuk makkelijker met onderhoud (en mooier) dan Limnobium bijvoorbeeld

Ja het is een fijne plant hoor en inderdaad hoef je hem enkel af en toe te toppen. Wel kort ik zelf de wortels vaak om de week wat in maar ja dat is niet noodzakelijk.

Ik was van plan om een Dumbo Female Betta aan te schaffen, maar eenmaal in de winkel zag deze....lijkt bijna wit maar in de bak is ie lichtblauw.
P8130060.JPG

P8130071.JPG

Rugvin is iets beschadigd maar dat weerhield me niet.

Heel veel plezier met je nieuwste bewoner!

Mooie dame!

Ja die moest ik hebben toen ik m zag, zal proberen mooiere foto's te maken straks.

Ik was van plan om een Dumbo Female Betta aan te schaffen, maar eenmaal in de winkel zag deze....lijkt bijna wit maar in de bak is ie lichtblauw.
Bekijk bijlage 278018

Bekijk bijlage 278019

Rugvin is iets beschadigd maar dat weerhield me niet.
Om zo'n vrouwtje nu direct als Dumbo te betitelen.... Ze ziet er toch goed uit? Zuiglipjes, dat wel...
Oh, nu lees ik pas dat het een man is? Een man met zuiglipjes... Hmm..
confused-smiley.png

Oh, nu lees ik pas dat het een man is? Een man met zuiglipjes... Hmm..
😀
Ja hij heeft behoorlijk grote lippen, lijkt ook zo door de kleur denk ik.

Een strakke bak met een hele fraaie betta. Goede keus gemaakt

Laatst bewerkt:
Dank je, ja visje is mooi! In de avond is ie een stuk blauwer onder de Led verlichting

Maar het is wél een mooie vis!
Ben er blij mee, hij loert wel op de garnaaltjes en heeft al twee kleintjes te pakken gehad, de grote laat ie met rust.

Dank je, ja visje is mooi! In de avond is ie een stuk blauwer onder de Led verlichting

Ben er blij mee, hij loert wel op de garnaaltjes en heeft al twee kleintjes te pakken gehad, de grote laat ie met rust.
Niet elke man is een held...😉

Gelukkig niet 😉

Op mijn foto's lijkt ie echt wit overigens, dit is de kleur blauw die hij heeft.
1397575-right-1.jpg

Wat een schitterende bak zeg. Ik pleit ook wel voor minder snoeien 😀
Ik hou wel van wat hogere plantjes. Niet alles maar één of twee planten de hoogte in. Drijfbamboe heb ik ook. Begint nu ook al wortels te vormen, super leuk.

Dank je, een mix van hoge en lage planten is eigenlijk het mooist idd, maar ik betrap mezelf er steeds op dat als ik ga snoeien meteen alles omlaag breng, wat ik ook mooi vind, de bak oogt dan ruimer en breder.

Meneer Betta heeft het prima naar zijn zin, erg beweeglijk ook, nog even een betere foto willen nemen maar dat is bijna niet te doen.
De 4 lange sprieten onder zijn kin zijn erg gaaf als die stil hangt, maar krijg het niet voor elkaar om daar een mooie foto van te krijgen
P8140101.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan