De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Brutaaltjes die garnalen :D
P6300030.JPG
 
Dank je, ja ik knip ze regelmatig kort dat hele hoge vind ik niet zo mooi, ik zal een poging wagen om het een keer door te laten groeien :juggle:
 
Een keertje hoog mag wel, krijg je wel mooie volle toppen van, om ze vervolgens weer af te knippen:D
 
haha, nee zo heel snel gaat het nou ook weer niet, alleen de limnophila sessiliflora en het hoornblad gaan dat redden over een paar dagen.
 
Potverdikkie, nu gaat de varen weer verticaal groeien door het extra licht van de reflectoren, een tijd terug met de sterkere Tl buisjes deed ie dat ook.
Met de zwakkere buisjes deed ie het ook nog wel iets, maar nu wordt het weer extremer.
P7050051.JPG
 
Kleine update
Het gaat goed met de onlangs geplaatste reflectoren, plantjes krijgen net iets vollere topjes.

De Becketti wordt ook eindelijk goed wakker.
1.JPG


Spiky Moss begint aan te slaan, zit nu iets meer dan een week in de bak,

2a.JPG


Middengebied is nog wat kaal, niet zo lang geleden de Willow en de Lobelia helemaal terug gesnoeid.

2.JPG



3.JPG


De Costata begint ook vorm te krijgen, behoorlijk wat blad verwijderd onlangs en nu begint ie eindelijk volwassen bladeren te maken.

4.JPG


En ook weer een drijfplant in de bak (bamboe)

5.JPG


Met de vissen gaat het ook goed, van de jonge Panda's ben ik er helaas twee verloren zitten er nu nog 6 zo ver ik weet.
 
Laatst bewerkt:
Mooi, ik mis nog wat hoogte groei, maar dat kan nog komen of is een keuze.
 
Dank je, ja de lage groei is een keuze, zo af en toe komt het wel wat hoger maar dan gaat de schaar er alweer in :D
Nu met de toegevoegde drijfplanten is het de bedoeling om het bovenin wat op te vullen.
 
Laatst bewerkt:
:D Alweer bijna een week geleden dus maar weer een update.

Tot mijn grote vreugde is de kaamlaag zo goed als verleden tijd, er blijft nog een heeeel dun laagje op het water liggen maar dat is normaal volgens mij?
Het viel me op dat de ruiten de laatste tijd niet meer zo vettig werden, dus ik dacht laat ik de skimmer eens uitzetten, en ja hoor, pas na een aantal uren begint er een licht vliesje te ontstaan:thumbs:

Desalniettemin blijft het skimmertje wel in de bak hangen, een smetteloze oppervlakte is toch wel erg verslavend, en mooi om te zien (als een spiegeltje)

Gister de bak ook weer even schoongemaakt, filterslangen ook weer schoongeragd en voorzien van een (flexibele) pvc pijp die ik over de slangen heb geschoven, zo komt er geen licht bij en worden ze hopelijk wat minder snel vuil??

En ook weer gesnoeid natuurlijk:D daarom lijken de planten niet gegroeid te zijn tov van vorige week.

Paar foto's om het af te ronden.

01.JPG
02.JPG
04.JPG
05.JPG
07.JPG
08.JPG
09.JPG
11.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik kan de foto's nu wel zien.

Bak staat er fris bij hoor, en weer flink gesnoeid zie ik. Heeft wel wat al die lage plantjes.
 
en weer flink gesnoeid zie ik.
Valt mee hoor, hetgeen wat er bij was gegroeid is er weer af :D en de sessiliflora MOET ik iedere week inkorten, niet normaal zo snel als dat groeit.

Heeft wel wat al die lage plantjes.
Ja dat vindt ik dus ook, de bak lijkt dan wat breder, en de open ruimte bevalt me wel.

De Blyxa rechts heb ik wel even uit de bak gehad en weer een paar stekjes terug gezet, man wat was dat een compacte bos geworden.
Wat ooit begon als 3 stekjes was ontploft tot zeker 15 plantjes.
 
Er missen ook ineens wat berichten zie ik?
 
Dank je, ja groeit lekker door, alleen die varen wil de hoogte niet meer in, die heeft besloten horizontaal te gaan groeien, dat deed ie al iets maar nu nog meer met de reflectors
 

Terug
Bovenaan