Wat is er nieuw

De nieuwe bak van Patrix (3.0)

Dank je, ja groeit lekker door, alleen die varen wil de hoogte niet meer in, die heeft besloten horizontaal te gaan groeien, dat deed ie al iets maar nu nog meer met de reflectors
Maar het totaaltje ziet er kei goed uit.

Thanks again

En toch gaat de schaar er weer in vanaaf 😀 (alleen het rechtergedeelte hoor)

Jammer weer hoor :'(😀
:sorry:

We gaan wel een petitie opstarten tegen het verder snoeien van deze bak 😀 😀
Te laat!!

Belgisch groen moest er even uit, 247 vertakkingen 😀
En het hout had wat last van alg dus ook even behandeld.
Limophila groeit als kool dus dat is zo weer hoog.

Jammer weer hoor :'(😀
Weer een foto erna?
Valt mee toch?:juggle:

P7210016.JPG

Alleen de mosbollen en de Anubiassen staan iets te symmetrisch links en rechts naast de Blyxa

Bekijk bijlage 276716

Alleen de mosbollen en de Anubiassen staan iets te symmetrisch links en rechts naast de Blyxa
Het wordt heel erg vervelend om deze fraaie bak te zien. Deze zich heer noemende Patrick doet dit om ons jaloers te maken. Hij blijkt hierin succesvol. Althans bij mij, ik ben jaloers op de kwaliteit van deze bak. Bah, wat goed!
56999450-winking-and-smiling-emoticon.jpg

Toch een prachtig resultaat Patrick.

Ja hoor, vooral als ik m'n rechteroog dicht doe😉 Drijfbamboe doet het ook goed zeg!
Ik wou dat mijn huis zo netjes was als jou bak 😀

Het wordt heel erg vervelend om deze fraaie bak te zien. Deze zich heer noemende Patrick doet dit om ons jaloers te maken. Hij blijkt hierin succesvol. Althans bij mij, ik ben jaloers op de kwaliteit van deze bak. Bah, wat goed!
Haha, leuk bericht Ben! ik zal voortaan wat minder foto's maken😀 en bedankt voor het compliment, zelf vind ik het wel meevallen en kijk op dezelfde manier naar jouw bak, met al die mooie kleuren.
Toch een prachtig resultaat Patrick.
Zo is de bak ook schitterend Patrick! Je hebt het in de vingers.
Dank jullie, ja zo is ie bijna goed, als het Belgisch groen weer halverwege is dan is het helemaal in harmonie, had ik gister ook kunnen doen maar dan moet ik volgende week weer knippen😀
Drijfbamboe doet het ook goed zeg!
Ik wou dat mijn huis zo netjes was als jou bak 😀
De Bamboe doet het goed ja, heeft blijkbaar niet zoveel licht nodig, er zitten sinds kort reflectors op de TL's waardoor hij bijna buiten de straal van de TL buisjes drijft
En ons huis is doorgaans ook wat rommeliger dan het aquarium hoor.

Koste wat moeite maar deze week de schaar in de kast laten liggen😀 goed te zien hoe snel sommige planten zijn gegroeid de afgelopen 6 dagen.
Drijfbamboe lijkt ook met de dag sneller te gaan groeien, en de varen links begint ook een oerwoud te worden.

P7210016.JPG

P7270030.JPG

Ben trots op je :thumbs:
Ziet er heel mooi uit!
Je moet je kijkers tevreden houden hé 😀 dank je
Wat enorm schandalig zeg, ik verwacht een kale bak, maar nee hoor, meneer houdt zijn handen in zijn zakken, kan je duidelijk zien dat het vakantietijd is 😀 :deal:
Het is idd een combinatie van vakantie en de warmte, was wel even makkelijk zo, water ververst...klaar
Doe je mij een enorm plezier mee, ik hou van groen!
Graag gedaan, veel groen is zeker mooi, maar wel binnen de perken, dat lage straalt rust uit vind ik.

De babyboom van de Panda's is nu ook voorbij, van de naar schatting 7 a 8 kleintjes heb ik nu 5 gezonde kleuters over.
In totaal heb ik er nu 11, alleen zijn sommige al behoorlijk op leeftijd, de oudsten zijn al bijna 5 jaar, dus het werd hoog tijd voor een nieuwe generatie.

Laatst bewerkt:
Als je bedenkt dat de gemiddelde corydoras 30 jaar word is 5 jaar vrij jong 😀

De babyboom van de Panda's is nu ook voorbij, van de naar schatting 7 a 8 kleintjes heb ik nu 5 gezonde kleuters over.
In totaal heb ik er nu 11, alleen zijn sommige al behoorlijk op leeftijd, de oudsten zijn al bijna 5 jaar, dus het werd hoog tijd voor een nieuwe generatie.

Erg leuk natuurlijk dat je kleintjes hebt Patrick :thumbs:

http://www.aquagids.nl/Leeftijd_zoetwatervissen.html
Hier staat tussen de 5 en de 16 maar ja ik ben bang dat de nakweek vaak minder oud zal worden. Wellicht is er een soortje die ouder wordt maar dat staat hier niet vermeld.
Ja en ladingen andere websites die weer anders vermelden, internep is geen betrouwbare bron, iedere zool kan een website starten en erop vermelden watie wil zonder dat het maar enigszins wetenschappelijk onderbouwd is

Als je bedenkt dat de gemiddelde corydoras 30 jaar word is 5 jaar vrij jong
Zo oud ja?? dat had ik niet gedacht.
Hier staat tussen de 5 en de 16
Ja dat kwam ik ook tegen.
Erg leuk natuurlijk dat je kleintjes hebt Patrick :thumbs:
Zeker, ik ben er ook erg blij mee, in de oude bak nog nooit een kleintje gezien en in deze bak binnen 5 maanden al.
Ja en ladingen andere websites die weer anders vermelden,
Ja helaas is dat altijd zo, al lijkt mij 30 jaar toch wel een beetje veel hoor, veel kleine vissen halen dat niet toch?

Laatst bewerkt:
Ja helaas is dat altijd zo, al lijkt mij 30 jaar toch wel een beetje veel hoor, veel kleine vissen halen dat niet toch?

Formaat van de vis zegt niks over hoe oud ze kunnen worden, de sterbai bijv. staat erom bekend datie gemiddeld 30 jaar word terwijl ladingen killifish max 1 jaar worden

Gaaf! Sluit me ook wel aan bij je, laag straalt wel meer rust uit en hoog wordt het een wat meer natuurlijke (rommeltje kwam eerst in me op maar is niet echt passend) uitstraling

Ja dat lage geniet ook mijn vookeur, en je mag best rommeltje zeggen hoor 😀 dat vind ik zelf namelijk ook als het te hoog/bossig gaat worden.

Dank je.

Thanks.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan