De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Best zielig:'( er zat nog wel iets van beweging in toen ze ermee bezig waren, maar ik weet niet zeker of dat de garnaan zelf was die nog wat bewoog, of dat het kwam omdat ze er mee bezig waren.
 
Net vervelde zijn na het vervellen kwetsbaar en soms worden die te pakken genomen inderdaad. Ook als ze vaak al bijna dood zijn wil de groep zich er wel tegoed aan doen. Het nige wat ze doorgaans misschien is een sausje:juggle:
 
Best zielig:'( er zat nog wel iets van beweging in toen ze ermee bezig waren, maar ik weet niet zeker of dat de garnaan zelf was die nog wat bewoog, of dat het kwam omdat ze er mee bezig waren.

Een aquarium is niet voor teerhartige zielen :(

Ik moest gisteren ook even slikken toen ik onze dwergkogel een volwassen garnaal zag opeten. Hij at in elk geval wel het grootste gedeelte op, dat scheelde nog iets. Maar ook hier bewogen de pootjes nog. Brrrr
 
Een aquarium is niet voor teerhartige zielen :(

Ik moest gisteren ook even slikken toen ik onze dwergkogel een volwassen garnaal zag opeten. Hij at in elk geval wel het grootste gedeelte op, dat scheelde nog iets. Maar ook hier bewogen de pootjes nog. Brrrr
Hoewel; ook hier zijn er velen die naast het aquariaan zijn ook de hengelsport(?) beoefenen.
 
Hoewel; ook hier zijn er velen die naast het aquariaan zijn ook de hengelsport(?) beoefenen.

Steekt vinger op. Maar, het moet gezegd worden dat ik zelden mijn best doe iets te vangen, en het resultaat is dan ook navenant :)
 
Hoewel; ook hier zijn er velen die naast het aquariaan zijn ook de hengelsport(?) beoefenen.
Jarenlang op wedstrijdniveau gevist in het zoete water, deed het best aardig ook (7x op rij over all clubkampioen (dus van zowel de mannen als vrouwen) En viste in mijn vrije tijd het liefst in zee en nam dan bijna alles mee wat ik ving, ging wel gelijk de kop en ingewanden naar de meeuwen
 
Zal wellicht met de temperaturen te maken hebben, hier ook massaal op een garnaal gezien gisteren
 
Nou, laat de warmte maar komen...

Bekijk bijlage 275124

Dit is een tijdelijke opstelling, het is de bedoeling dat ik een tweede klep ga maken waar de ventilators dan in gaan komen.
Eerst maar eens zien of 3 stuks genoeg zullen zijn, ze zijn wel heerlijk stil gelukkig :thumbs:
Erg blij hiermee, het was nog even afwachten wat het resultaat zou gaan zijn met de echte hoge temperaturen zoals vandaag, het was het 29,5 graden in de woonkamer en het aquarium bleef met de lampen aan (2 x T5) op 26 graden steken :thumbs:

Het zijn 120 mm ventilatoren, draaien rustig en bijna niet te horen.
 
Laatst bewerkt:
Het zal best goed werken en dat is super, maar ik zit meer te kijken naar hoe enorm elegant en mooi het er zo uitziet :)
 
Haha, ja ik ben nogal een pietje precies, het is de bedoeling dat de ventilatoren straks in eenzelfde klep komen als die er nu schuin op ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Gister de boel een beetje omgegooid, rode plantjes van plek gewisseld, wat mosjes erbij geknoopt, voor het eerst Hoornblad in de bak staan, en wat drijfbamboe erbij (thanks @GCJ)

P6080050.JPG


P6300024.JPG


Ik ben het alleen niet eens met de twee mosbollen die daar liggen, er moet toch iets van een lichtgroen plantje voor zie ik

P6290019.JPG
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Heb je de hoornblad geplant? :) Dat hebben wij hier opgegeven. We hadden het met een siporaxringetje op de bodem staan maar inmiddels drijft het vrij.

Ik hoop dat de bamboe het weer oppakt. Netjes zo tegen die strip/plaat.

Hier inmiddels al je mos in de bakken om te groeien. Reuze blij mee.

Je bak ziet er fantastisch uit.
 
Heb je de hoornblad geplant?
Ja dat gaat prima, het heeft wel een enorm drijfvermogen ben ik achter maar ik laat wat stekels zitten aan de onderkant van de stengel, tot nu toe blijft ie staan.

Ik hoop dat de bamboe het weer oppakt. Netjes zo tegen die strip/plaat.
Ik kan nu nu al zien dat ie groeit, wat gister nog een puntje was begint nu een blaadje te worden (rolt langzaam uit blijkbaar)
Alleen gister had ik de steel bovenop de strip in de zuignap geplaatst, maar dan sterft het steeltje af, dus nu zit de zuignap onder de strip.
Hier inmiddels al je mos in de bakken om te groeien. Reuze blij mee.
:thumbs:

Je bak ziet er fantastisch uit
Op het moment niet zo maar dat komt wel weer.
 
Ik ben even opnieuw begonnen, toen ik er wat bosjes uithaalde zag ik dat de onderkant niet zo fris meer was, zo op het oog zie je het niet totdat je er wat uitpakt.
Het kunnen trouwens behoorlijke stuiken worden zag ik gister.

Next on the list is de Blyxa rechts, die wordt ook gigantisch
 
Ik dacht eens iets gelezen te hebben dat hoornblad er niet goed tegen kan om in de bodem te staan, dat het gedeelte in de bodem dan gewoon afrot, en de plant naar de oppervlakte zwemt.
Een optie is misschien zo'n zuignapje, dan staat het toch in licht en water, of een streng ergens onder een andere tak door ofzo. Wat ik zei, wij hadden er een buisje siporax onderaan, dat was net voldoende om 1 streng beneden te houden.
 
Ik dacht eens iets gelezen te hebben dat hoornblad er niet goed tegen kan om in de bodem te staan, dat het gedeelte in de bodem dan gewoon afrot, en de plant naar de oppervlakte zwemt.
Ik wacht even af om te zien wat er gaat gebeuren, en anders moeten de plannen worden aangepast ja.
En volgens mij groeit het zo hard dat de plant eerder bovenin is als dat de steel weg kan rotten?
 
Laatst bewerkt:
Een paar dagen terug (home made) reflectoren geplaatst op de verlichting, ik had in het begin 2 x 39 watt maar dat bleek iets teveel van het goede, veranderd naar 2 x 21 wat eigenlijk weer wat krapjes was.
Zo te zien werken de reflectoren want de mosbollen beginnen bellen te blazen, gister steeg er zelfs één bol langzaam op, erg grappig om te zien want hij bleef even als een UFO halverwege de bak drijven :D

P6300028.JPG
 
Ziet er fris uit hoor.
Nou nog een foto van de reflectoren, of heb ik die gemist?
 
Nou nog een foto van de reflectoren, of heb ik die gemist?
Nee hoor :) die heb je niet gemist, maar het zijn gewoon 2 strips met aluminium tape daarop, één bij iedere buis (aan de buitenkanten) onder een hoek van 45 graden
 

Terug
Bovenaan