Met co2 toevoegen valt het qua buizen wel mee. Zijn tegenwoordig hele leuke designs qua diffusors enzo. Ik vind co2 toevoegen persoonlijk ook duur hoor.

Dat wil ik ook weten. Ik schaf direct een set aan! 😉een co2 set voor 12 euro en vullen 5 euro?... waar haal je dat dat😀
een co2 set voor 12 euro en vullen 5 euro?... waar haal je dat dat😀
Dat wil ik ook weten. Ik schaf direct een set aan! 😉
Van Colombo, 12 gram co2 wegwerp bus. Niet goed te regelen, maar we willen het dan ook uittesten of we een uitgebreide set willen als we ooit een groter aquarium nemen met kast, extern filter etc.Leuk om eens te testen en ervaringen op te doen.Ja een schattig klein setje voor 50L heVan Colombo, 12 gram co2 wegwerp bus. Niet goed te regelen, maar we willen het dan ook uittesten of we een uitgebreide set willen als we ooit een groter aquarium nemen met kast, extern filter etc.
Dat is waarschijnlijk bio-Co2 ?
Daar zat ik ook aan te denken, alleen ik kreeg de tip dat dit niet zo stabiel zou zijn en dat dat niet altijd goed is voor je vissen en planten.
Maar proberen kan altijd 😀 Ben heel beniewd of het jullie bevalt.
Even uit nieuwsgierigheid nog een vraagje: Als je het niet kunt regelen, hoe weet je nu wat je waarde is in je bakje?
Hahaha, tot nu toe al nieuwe blaadjes bij de lotus gezien en geen drijvende visjes, dus we zitten nog goed 😛Als je vissen drijven, heb je teveel... als er niets verandert, waarschijnlijk te weinig... Ik hoop dat je er wat aan hebt!![]()
Maar even zonder gekheid: Volgens mij valt dat niet te regelen. Je bioCO2 is een mengsel van water, suiker en gist. Dat moet volgens een exact recept aangemaakt worden. Dan gaat het gas produceren. Als je dat gaat "knijpen" dan bouwt de druk in het (doorgaans kunststof) reservoir hoog op waardoor je fles of je "knijper" het begeeft. Ik heb er vroeger mee gespeeld en zoiets dergelijks meegemaakt. De helft van de fles (van het mengsel) kwam in mijn aquarium terecht. Ik ben toen maar overgegaan op CO2 middels een mooie gasfles die je kunt afstellen. Het kost meer, maar is minder gerommel. Je kunt preciezer werken.
Hoewel ik wel voor je hoop dat er betere ervaringen zijn met de bioCO2 dan de mijne!
😀😀.Als je vissen drijven, heb je teveel... als er niets verandert, waarschijnlijk te weinig... Ik hoop dat je er wat aan hebt!![]()
Ooh! Nu zie ik het. Wat een geinig setje. Je vult de diffusor met de spuitbus via een slangetje en dan wordt de CO2 opgenomen door het water. Als het leeg is, wordt het weer tijd om de spuitbus even in te drukken. toch? Ik denk niet dat je teveel CO2 zal toevoegen!
Fixed that! Staan nu op openbaar 😀video´s zijn prive dus we kunnen er niks op zien 🙂
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.