Wat is er nieuw

De Rekord 600 van Manon en Robin (ManonAmy)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ManonAmy
  • Startdatum Startdatum
Met co2 toevoegen valt het qua buizen wel mee. Zijn tegenwoordig hele leuke designs qua diffusors enzo. Ik vind co2 toevoegen persoonlijk ook duur hoor.

Met co2 toevoegen valt het qua buizen wel mee. Zijn tegenwoordig hele leuke designs qua diffusors enzo. Ik vind co2 toevoegen persoonlijk ook duur hoor.

Ja, dat ook nog.. De afgelopen maanden zijn er al genoeg centjes verdwenen in de glazen bak 😀 Maar even rustig aan doen en dan weer kijken wat de volgende stap/verbetering is.

Ook mooi dat jullie wat reliëf in de bodem hebben gemaakt. Geeft meer diepte.. Veel mensen vergeten dat🙂

Wat is jullie bakje prachtig geworden :smitten:

En qua bewoners een zeer zeer leuke keuze gemaakt!

Het zand en het grind scheiden doe ik hier met een zeefje, maar met een visnetje kan ik het ook eens proberen, misschien nog wel makkelijker!

"Helaas" hebben we ons bij het bezoekje voor een nieuwe plant niet kunnen weerhouden om een CO2 systeempje aan te schaffen. Met als kosten voor de basis €12 en aanvullen €5 (wat volgens de beste man in de zaak 1x per 3/4 maand hoeft als het CO2 level stabiel is geworden) erg goed te doen is 😀 Daarnaast een ledstripje gekocht en in de kap geplakt om ook schemer te kunnen nabootsen voor de goudjes. Het is tenslotte bijna dierendag zullen we dan maar zeggen 😀. Al is het voor ons ook genieten met de prachtige kleuren die de vissen dan krijgen :smitten:

- Manon en Robin

een co2 set voor 12 euro en vullen 5 euro?... waar haal je dat dat😀

IMG_0512.JPG

Met de ledverlichting aan. Er zijn super veel kleurencombinaties mogelijk, dus we zijn af en toe wat aan het proberen met verschillende kleuren 😀 (Zonder er een disco van te maken haha)

een co2 set voor 12 euro en vullen 5 euro?... waar haal je dat dat😀
Dat wil ik ook weten. Ik schaf direct een set aan! 😉

Ja een schattig klein setje voor 50L he :engel: Van Colombo, 12 gram co2 wegwerp bus. Niet goed te regelen, maar we willen het dan ook uittesten of we een uitgebreide set willen als we ooit een groter aquarium nemen met kast, extern filter etc.

De bak ziet er super uit. Doe een paar leuke ideeën op voor mijn eigen bak 🙂

Dit vind ik nou zo'n gezellige bak! Echt mooi!

Ja een schattig klein setje voor 50L he :engel: Van Colombo, 12 gram co2 wegwerp bus. Niet goed te regelen, maar we willen het dan ook uittesten of we een uitgebreide set willen als we ooit een groter aquarium nemen met kast, extern filter etc.
Leuk om eens te testen en ervaringen op te doen.

Dat is waarschijnlijk bio-Co2 ?

Daar zat ik ook aan te denken, alleen ik kreeg de tip dat dit niet zo stabiel zou zijn en dat dat niet altijd goed is voor je vissen en planten.

Maar proberen kan altijd 😀 Ben heel beniewd of het jullie bevalt.

Even uit nieuwsgierigheid nog een vraagje: Als je het niet kunt regelen, hoe weet je nu wat je waarde is in je bakje?

Als je vissen drijven, heb je teveel... als er niets verandert, waarschijnlijk te weinig... Ik hoop dat je er wat aan hebt! :petjeaf:

Maar even zonder gekheid: Volgens mij valt dat niet te regelen. Je bioCO2 is een mengsel van water, suiker en gist. Dat moet volgens een exact recept aangemaakt worden. Dan gaat het gas produceren. Als je dat gaat "knijpen" dan bouwt de druk in het (doorgaans kunststof) reservoir hoog op waardoor je fles of je "knijper" het begeeft. Ik heb er vroeger mee gespeeld en zoiets dergelijks meegemaakt. De helft van de fles (van het mengsel) kwam in mijn aquarium terecht. Ik ben toen maar overgegaan op CO2 middels een mooie gasfles die je kunt afstellen. Het kost meer, maar is minder gerommel. Je kunt preciezer werken.

Hoewel ik wel voor je hoop dat er betere ervaringen zijn met de bioCO2 dan de mijne!

Dat is waarschijnlijk bio-Co2 ?

Daar zat ik ook aan te denken, alleen ik kreeg de tip dat dit niet zo stabiel zou zijn en dat dat niet altijd goed is voor je vissen en planten.

Maar proberen kan altijd 😀 Ben heel beniewd of het jullie bevalt.

Even uit nieuwsgierigheid nog een vraagje: Als je het niet kunt regelen, hoe weet je nu wat je waarde is in je bakje?

Heel eenvoudig, die weten we niet haha. We kijken goed naar het gedrag van de vissen. Laatst waren er inwoners die ineens schuw waren en amper bewogen. Een paar minuten nadat we de zuurstof aan hadden gezet deden ze weer normaal. We doen er zoveel co2 in dat hij voor de nacht zo goed als leeg is. Tot nu toe werkt het in ieder geval..

Als je vissen drijven, heb je teveel... als er niets verandert, waarschijnlijk te weinig... Ik hoop dat je er wat aan hebt! :petjeaf:
Hahaha, tot nu toe al nieuwe blaadjes bij de lotus gezien en geen drijvende visjes, dus we zitten nog goed 😛

Maar even zonder gekheid: Volgens mij valt dat niet te regelen. Je bioCO2 is een mengsel van water, suiker en gist. Dat moet volgens een exact recept aangemaakt worden. Dan gaat het gas produceren. Als je dat gaat "knijpen" dan bouwt de druk in het (doorgaans kunststof) reservoir hoog op waardoor je fles of je "knijper" het begeeft. Ik heb er vroeger mee gespeeld en zoiets dergelijks meegemaakt. De helft van de fles (van het mengsel) kwam in mijn aquarium terecht. Ik ben toen maar overgegaan op CO2 middels een mooie gasfles die je kunt afstellen. Het kost meer, maar is minder gerommel. Je kunt preciezer werken.

Hoewel ik wel voor je hoop dat er betere ervaringen zijn met de bioCO2 dan de mijne!

Ik vraag me af of het wel bio co2 is. De bus waar het in zit bevat alleen gas namelijk, geen mengsel.

Ooh! Nu zie ik het. Wat een geinig setje. Je vult de diffusor met de spuitbus via een slangetje en dan wordt de CO2 opgenomen door het water. Als het leeg is, wordt het weer tijd om de spuitbus even in te drukken. toch? Ik denk niet dat je teveel CO2 zal toevoegen!

Ooh! Nu zie ik het. Wat een geinig setje. Je vult de diffusor met de spuitbus via een slangetje en dan wordt de CO2 opgenomen door het water. Als het leeg is, wordt het weer tijd om de spuitbus even in te drukken. toch? Ik denk niet dat je teveel CO2 zal toevoegen!

Precies! Een prachtig Japans filmpje hoe je het moet installeren:
Het werkt dus op basis van gasuitwisseling en niet actief toevoegen van co2. Ik hoop dat we hierdoor inderdaad niet teveel kunnen toevoegen.

Grappig systeem, moet je alleen wel altijd thuis zijn, maar wel een goedkopere oplossing dan de andere systemen.
Dat mannetje is wel een droogkloot zeg 😉

Weer een update!
Het lijkt wel lente: garnalenbaby's, corydoraskindjes en een goerami die alsmaar met zijn schuimnest bezig is. De hoek van het garnalenhotel is omgedoopt tot 'de kinderkamer' want het zit vol met garnaaltjes en af en toe een corydorasje. Die laatste laat zich weinig zien en we denken dat we er 2 hebben gezien. Dat kan natuurlijk net zo goed 1 hele snelle zijn haha.
Foto's maken wil niet echt, maar zal toch wat proberen te plaatsen. We gaan morgen zo'n drijf-netje halen voor als we eitjes van de goerami's kunnen spotten. De huidige kleintjes blijven in de 'grote-vissen' bak met de survival of the fittest gedachte.

Groeten Robin en Manon 😀

Beschuit met muisjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Foto's:S

Het eeuwig groeiende schuimnest
IMG_0729.JPG

De lotus die het op het CO2 setje goed doet, veel nieuwe bladeren 😀
IMG_0730.JPG

Het vrouwtje, althans.. dat denken we. Vandaag gespot dat ze/hij/het ook belletjes aan het blazen was, was er niet zo goed in haha
IMG_0735.JPG

Zoekplaatje: In de bovenste buis zit een kleintje, en in het driehoekige gat onder de bovenste buis een echte mini garnaal
IMG_0688.JPG

De nestbouwer. Even z'n mooie kleuren laten zien.
IMG_0666.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
En wat filmpjes (hoop dat het te zien is):

"schuimnest maken"

Vissenverliefdheid??

Dat was het 😀

video´s zijn prive dus we kunnen er niks op zien 🙂

jaa nu wel 🙂

die goerami´s maar baltsen en die cory´s maar stoorzenderen op de 3e video (VIDEO 1) 😀

Er waren een aantal moedige baby garnaaltjes die een theekransje hielden op de steen
IMG_0753.JPG

Hier twee van de drie lichtingen op de foto kunnen zetten. De derde lichting laat zich heel weinig zien, maar ze halen de 5mm dan ook nog niet 😀
IMG_0755.JPG

Helaas de baby Cory's niet meer kunnen vinden. Het was er één, mogelijk twee. Maar wie weet zijn ze nog ergens, had ook geen eitjes gezien.

- Manon

Mooi dat je kleintjes hebt hoor. De eerste week zie je ze ook amper hoor.

Gisteravond de bak weer netjes gemaakt. Er zijn een aantal planten die een beetje gaan woekeren maar die laten we redelijk hun gang gaan want de goerami's waarderen het bladerdakje wel.
Helaas moest ik weer het lege schuimnest uit elkaar halen, maar het mannetje heeft nu een ander plekje uitgezocht om bellen te blazen. De twee zijn as-we-speak weer aan het baltsen.

Zoals te zien is hebben we een netje in het water hangen, dicht genoeg bij de filteruitgang dat er wel stroming in staat. Twee (waarschijnlijk) corydoras eitjes heb ik van de ruit kunnen halen en nu is het wachten of ze ook bevrucht zijn 😀

Uit het filter kwam een hele garnalen-kinderopvang zetten. Een half uur bezig geweest om het filtermateriaal baby-vrij te krijgen en de kleintjes weer terug in het water te zetten.. Leuk spul zeg, die oogjes.

IMG_0774.JPG

IMG_0771.JPG

IMG_0775.JPG

IMG_0780.JPG

IMG_0781.JPG

IMG_0782.JPG

IMG_0790.JPG

Groetjes! 😀

Laatst bewerkt door een moderator:
garnalen in het filter heeft iedereen wel geloof ik 🙂 afijn. ze kunnen er goed in vertoeven en hebben er genoeg in te eten.

ben benieuwd of het wat word met de eitjes.

En nog meer baby's! De rollen beschuit zijn niet aan te slepen! Dit keer zijn de gourami's papa en mama geworden. Wat wel resulteerd in een enorm agressief mannetje, de baby's daarom maar in het netje gedaan in de hoop dat papa weer wat rustiger wordt.

De cory-eitjes waren helaas niet bevrucht en beschimmelden :-(

Het zijn wel zoekplaatjes.. 😀

IMG_0879.JPG
IMG_0882.JPG

IMG_0883.JPG

Het territoriumgedrag naar de andere vissen baart ons wel zorgen.. iemand nog tips? Hij gaat echt achter ze aan, alle soorte moeten het ontgelden.

Morgen in ieder geval extra planten halen om de boel nog wat dichter te maken..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan