Dennerle 30 Ltr. van TonHageraats

  • Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum

Dank je, het bakje draait goed, veel mooie garnaaltjes maar wel steeds de minder gedekte eruit blijven selecteren.
 
Dank je, het bakje draait goed, veel mooie garnaaltjes maar wel steeds de minder gedekte eruit blijven selecteren.
Zeker doen. Lijkt me nog een lastig klusje om net die ene eruit te halen.
 
Zeker doen. Lijkt me nog een lastig klusje om net die ene eruit te halen.
Valt wel mee hoor, rustig blijven en denken "de aanhouder wint" :)
 
Valt wel mee hoor, rustig blijven en denken "de aanhouder wint" :)
Eigenlijk zoals altijd, ook met vissen vangen, dat snelle kleine spul zoals de espei of neons. Was hier zelfs in een beplante bak te doen.
 
Ik vergeet nog wel eens om hier ook een foto van te plaatsen, maar het bakje staat ook lastig in het licht, recht tegen over een raam. :sorry:

2019-04-29 19.37.30.jpg


Betere foto's zijn er momenteel niet te maken, maar het gaat om de indruk natuurlijk :D

2019-04-29 19.47.43.jpg
 
Word bijna verblind door je zonnige garnaaltjes :D Mooie groep Ton.
 
Dan zo maar even, ik denk dat de kwaliteit ook aan het glas van de Dennerle cube ligt. (ik moet natuurlijk iets de schuld geven om mijzelf achter te verbergen)

 
Gaat ook lekker met die mooie gele rakkers!
 
Het complete planten bestand in deze bak, toch leuk om te zien hoe goed dit groeit zonder enige vorm van plantenvoeding toe te dienen.

2019-05-03 21.53.28.jpg
2019-05-03 21.53.36.jpg
2019-05-03 21.54.05.jpg



Totaaltje,

2019-05-03 21.53.17.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Déjà vu ;)
Plantenvoeding is idd niet altijd nodig. Gebruik in m'n kleine bakje ook niks en plantjes groeien daar ook gewoon, al is het misschien langzaam.
 
Ziet er goed uit Ton.
 
Mooi! Het hout vind ik ook erg goed gekozen :thumbs:
 
Heel mooi Ton!

Het complete planten bestand in deze bak, toch leuk om te zien hoe goed dit groeit zonder enige vorm van plantenvoeding toe te dienen.

Precies wat ik steeds bedoel in verschillende topics!
Je kan een hoop planten houden zonder toevoegingen van allerlei middeltjes,groeien misschien wat minder snel zoals Thea al aangeeft maar het kan! ;)
 
Precies wat ik steeds bedoel in verschillende topics!
Je kan een hoop planten houden zonder toevoegingen van allerlei middeltjes,groeien misschien wat minder snel zoals Thea al aangeeft maar het kan! ;)
Klopt, een bak maakt zelf nitraat en fosfaat aan daar kan een wat sober plantbestand prima op teren, en ja het groeit langzamer, maar dat is ook weer een voordeel.
 
Klopt, een bak maakt zelf nitraat en fosfaat aan daar kan een wat sober plantbestand prima op teren, en ja het groeit langzamer, maar dat is ook weer een voordeel.

Sober zou ik nog niet eens zeggen,zijn de veeleisende planten waar het niet bij lukt maar blijven nog een hoop mooie kandidaten over hoor.
 
Lang geen echte update gedaan, maar er was ook niets te melden, maar vandaag zag ik opeens een aantal jonkies rondscharrelen van diverse grootte :daisy:
2019-09-11 15.59.02.jpg
 
Leuk leuk Ton!
 
Kleine update,
De kleintjes zijn er nog steeds en groeien, zelfs nog meer héle kleintjes gespot, dus mogelijk hersteld de populatie zich zelf nu, afwachten en tijd geven, vaak is rust de beste remedie ;)

2019-09-18 21.46.57.jpg
 
Hoe gaat het met deze rakkers nu dan Ton?
 
De garnaaltjes hebben het niet vol gehouden, nagenoeg is de hele groep verdwenen, nu zijn er te weinig om het nog een groep te noemen, dus hierin maar een langvinnige Betta gedaan om eens wat ervaring met deze op te doen, daar hoor ik veel verschillende ervaringen mee dus dan zelf maar wat ervaring in een Betta opdoen.

2020-05-23 15.32.34-1.jpg


Wel in dezelfde kleur gebleven :DD
 

Terug
Bovenaan