Dennerle Cube 60L (Justinvd)


Of bodem eruit en licht verhogen?
Ik heb de schaal/heuvel vol gegooid met grind. Zo hoog is het niet en het blijft afgesloten voor restafval. Het nitriet probleem is ook opgelost en alles lijkt nu goed te gaan. Er zitten 5+ baby garnalen in die lekker gaan groeien.
 
DSC_0004.jpg

Foto tijd ;)
 
Omdat de pot onder de heuvel steeds zichtbaar werd heb ik vandaag even met steentjes gespeeld.
20181024_192124.jpg


20181024_192139.jpg


Er liggen nu nog wat veel losse stenen ook in maar die gaan nog weg, dat is nu wat druk met de stenen die er in liggen en vallen buiten het thema soort van.
 
Het was me wel een jaartje dit. Als ik terug kijk op deze bak is het afgelopen jaar erg leuk geweest. Ik begon rond maart met de bak en had 20 vuurgarnalen. Vervolgens werden deze terug gedrongen naar een stuk of 12. Maar nu een jaar later heb ik er omgeveer 100 verkocht en zitten er nog 30-50 in de bak, zeer lastig te tellen.
Ik denk eraan om crystal reds in de bak te doen. Dan moet ik denk ik wel de vuurtjes eruit halen. Alle planten doen het goed en zijn mooi groen behalve het mos. Ik heb sinds kort fissidens fontanus, ik denk dat het momenteel veel vuil opneemt door een vieze filter en het is ook toe aan een snoeibeurt. Het komende jaar staat dus in beide bakken ook meer in het teken van de planten, eerst stonden de vissen voorop.

Foto komt binnenkort
 
Hierbij dan de foto's! Ik blijf het lastig vinden om een mooie foto te maken hopelijk is dit genoeg voor nu haha. Let niet op de reflectie en de kleine beetjes alg op de ruit, deze periode is een beetje druk om echt een grondige schoonmaak uit te voeren

20181227_135124_resized.jpg

Hier een foto van bijna het gehele aquarium. Zoals te zien is zijn de planten fel groen, alleen het mos vind ik nog niet mooi op kleur voor fissidens fontantus. Ik gebruik dan wel geen CO2 maar hoop het feller te krijgen. Heb het ook pas enkele maanden en net gesnoeid om een vollere bos te krijgen per tak.

20181227_134820_resized.jpg


Hier een foto ingezoomd op het mos. Het mos is goed schoon dus ik moet even kijken wat het anders kan zijn. De garnalen vinden het in ieder geval heel leuk daar en het mos doet het beter dan het javamos wat ik er eerst had. Van dichtbij ziet het er best mooi groen uit, maar eerder donkergroen dan fel groen zoals de vallisneria etc. op de achtergrond
 
Mooi hoor en zijn er aardig wat ook.
Ja ze zitten in een Dennerle cube 60L en planten zich goed voort, heb er al een stuk of 100 verkocht in minder dan een jaar, terwijl ik er begon met 20. Binnenkort hopelijk een 2e bak maar dan wat meer uitdaging
 
Meer uitdaging in de zin van een ander soort garnalen?
Ja ik denk dat ik voor crystal reds ga, vind die zelf heel mooi, misschien TB's maar dat is wel een heel grote stap misschien. Vuurgarnalen zijn sterker dan sommige vissen vind ik
 
Ik zie de laatste tijd steeds vaker Taiwan Bee garnalen die enkel op gewoon kraanwater gekweekt worden dus zonder ph verlagende bodem dus dat scheelt al een hoop gedoe met osmosewater bv.
 

Terug
Bovenaan