Diamond Aquarium van Felereca


Ben van plan om een aardige partij stenen op 1 stuk te plaatsen maar ben bang voor drukpunten. Zal ik hieronder een tempex plaat leggen van 5cm die de druk verdeelt of zijn er nog wat makkelijkere alternatieven?
 
Als er veel steen opkomt kan dat maar ik heb in mn vrij kleine zeewaterbak van 170 liter zo n 20 kilo steen liggen en zonder iets eronder hoor. Wel opletten voor scherpe punten die op het glas zouden kunnen drukken.
 
Ben van plan om een aardige partij stenen op 1 stuk te plaatsen maar ben bang voor drukpunten. Zal ik hieronder een tempex plaat leggen van 5cm die de druk verdeelt of zijn er nog wat makkelijkere alternatieven?
Ik zou een tempex plaat leggen voor de zekerheid,je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.
 
Heb hier een styrodur plaat gebruikt voor dit euvel.
 
ik gebruik hiervoor deze 'egg crates'

egg crate.jpg
 
Waar zijn die te koop? Ik heb ze online vaker gezien maar geen idee waar ze verkrijgbaar zijn.
 
Zag voor een erg klein prijsje nog wat Seiryu voorbij komen wat ik gewoon niet kon laten liggen. Echt pracht exemplaren, misschien niet op de foto te zien maar 3 stenen 21.5 Kg.

Structuur en spleten zie je niet goed op de foto maar zijn echt prachtig.

:sorry:
20180730_195658.jpg
 
Wat een joekels!
 
Dat zijn behoorlijk zware stenen Peter.
 
Ja dat zijn ze zeker! Zat eventjes te spelen met de grote stenen, vind dit wel echt tof eruit zien.
20180730_211857.jpg
 
Waaw, zoiets vind je ook in de natuur, door water/wind/zand uitgesleten.
Ja precies, zo'n beeld had ik ook al voor me. Denk dat dit sowieso een basis is voor de eindscape.
 
Mooie stenen Peter en als het stevig blijft liggen is dat top.
 
En weg is alles zonde! Maar ach we zullen weer verwend worden met nieuwe updates en die zag ik al voorkomen! Mooie set up zo met de stenen.
 
Mooie stenen Peter en als het stevig blijft liggen is dat top.
Uiterst belangrijk, zorg eerst ervoor dat het stevig staat voordat ik weg loop. Voor je het weet ligt je voorruit in tweeën :D

En weg is alles zonde! Maar ach we zullen weer verwend worden met nieuwe updates en die zag ik al voorkomen! Mooie set up zo met de stenen.
Ja zonde zonde... Ik zie het altijd meer als een voortgang, ik leg de lat telkens wat hoger tot ik er niet meer bij kan :D hopen dat dit weer een vooruitgang word op mijn vorige setup.
 
Telkens weer een stapje verder. Langzaam maar zeker, wil bij elke steen denken "waauw" dit is 'm.
20180731_200406.jpg
 
Dat gaat weer wat fantastisch worden!
Succes met inrichten.
 
Jeetje, deze ga ik volgen hoor, spannende setting, nu al.
 
Weer een beetje bezig geweest, het ziet er op een foto wat rommelig uit door de stompjes van de takken die als wortels moeten dienen, deze worden later afgezaagd zodat het er wat netter uit komt te zien. Tuurlijk word dit later ook volgroeid dus zal je alleen de wortels zien die in over de stenen heen hangen.

Beetje lastig op een foto om te zien hoe alles erbij staat maar in het echt is het echt super om te zien, vooral als straks de kleinere detail stenen worden toegevoegd.
20180802_203816.jpg
20180802_203756.jpg
 
Crea Bea! euh Peter :)
 
Hardscape is bijna zo goed als klaar, misschien nog wat kleine wijzigingen maar ben er tot nu toe erg tevreden mee. Oogt wat druk momenteel maar ben ervan overtuigd dat als er eenmaal planten in staan dat het een mooi rustig tropische uitstraling krijg :D
20180804_205841.jpg
20180804_205901.jpg
 
Ik vind he al erg mooi, je gaat ons weer verrassen.

Waarvoor is dat stripje van plastiek?
 
Ik vind he al erg mooi, je gaat ons weer verrassen.

Waarvoor is dat stripje van plastiek?
Zat even te kijken waar ik de scheiding tussen aquasoil en zand ga maken, dit voorkomt dat de substraten met elkaar gaan mixen. :D
 

Terug
Bovenaan