Diamond Aquarium van Felereca


Mijn drop checker werd met de glas diffuser wel groen maar nu ik de inline diffuser ertussen heb zitten zie ik nog meer verschil in de dropchecker kwa kleur.
Hopelijk blijft die lekker licht en gaat mijn draadalg ook weer snel weg.
20170713_200303.jpg
 
Groen? Dat is bijna geel!
 
Als je daar iets wit achter gaat houden dan is dat zeker bijna geel denk ik zoals Marcel ook al aangeeft. Ik denk dat dit misschien wel erg veel co2 betekend.
 
Ja klopt, had erbij moeten vermelden dat t bijna geel was. Maar aangezien er nog geen vissen in zitten is dit toch geen probleem of wel? Had op meerdere aquascaping blogs gelezen dat je bij het begin beter meer co2 kan toevoegen omdat dit alleen maar beter zou zijn voor de groei van alles.. Of zit ik nu verkeerd? :S
 
Ja klopt, had erbij moeten vermelden dat t bijna geel was. Maar aangezien er nog geen vissen in zitten is dit toch geen probleem of wel? Had op meerdere aquascaping blogs gelezen dat je bij het begin beter meer co2 kan toevoegen omdat dit alleen maar beter zou zijn voor de groei van alles.. Of zit ik nu verkeerd? :S

Nou je planten kun je ook verwennen. En net als bij verwende kinderen, is het moeilijk om het af te pakken.
Dus beter een normale waarde aanhouden.
 
Als je maar niet boven de 40ppm uitkomt. want dat geeft een remming van fotosynthese bij de meeste planten.
Bij sommige planten werkt een te hoge concentratie CO2 letterlijk als "vergiftiging".
 
Bak ziet er goed uit! Benieuwd naar als er vissen in zitten. Succes met je c02 iig, kan ik je niet bij helpen
 
Bedankt voor de tips, ga ik ervoor zorgen dat het een normale waarde word.
Straks ook nog even wat draad alg proberen te verwijderen en hopen dat het dan goed komt.
 
Die van jou is ook erg mooi! had misschien nog enkele stenen links in het midden gedaan om de groene bodem wat te breken. Lavastenen vind ik ook echt nice!
 
Die van jou is ook erg mooi! had misschien nog enkele stenen links in het midden gedaan om de groene bodem wat te breken. Lavastenen vind ik ook echt nice!
Dankje! Ja dat had ik eerst ook in gedachte, maar vanaf de bank zal je dat moeilijk zien.
Ook als je op de bank zit lijkt het net of beide rots partijen dichter bij elkaar staan dus het leek mij niet echt nodig.

Foto vanaf de bank, ook wat draadalg verwijderd, knap lastig om te verwijderen van de HC.
20170714_161519.jpg
 
Wat een plaatje zo :thumbs:
zo ziet het er inderdaad mooi uit, alleen als je dichterbij gaat staan zie je jammer genoeg wat draadalg op het HC groeien.
Probeer het nu zo snel mogelijk aan te pakken voordat heel de bak er straks onder zit, bedankt voor het compliment! :D
 
Nou inderdaad vanuit deze hoek oogt het inderdaad meer 1 geheel! Niks meer aan doen! Echt een plaatje!
 
Co2 is op pijl, voeg voeding volgens de EI methode toe, wel delen door 7 en dan x2 aangezien ik om de 2 dagen een waterwissel doe.

Draadalg lijkt alleen maar erger te worden, probeerde mijn Po4 te meten maar lijkt alsof het testje niet meer werkt aangezien t water troebel word, No3 wel prima in orde.
Lijkt mij niet dat het een tekort is aan voeding want de dropchecker geeft nu mooi groen aan en doseer volgens EI, misschien gewoon een kwestie van afwachten?
 
Ga morgen eerst m'n licht even wat meer dimmen zodat er minder vraag naar voeding ontstaat, in de hoop dat de planten weer de overhand krijgen.
 
Zeker een eyecatcher in huis en wat een mooie hond heb je das een Duitse herder toch en ik zie dat je graag Cola Vanille lust hahahaha.;)
 
Zeker een eyecatcher in huis en wat een mooie hond heb je das een Duitse herder toch en ik zie dat je graag Cola Vanille lust hahahaha.;)
Ja klopt, de bak staat echt op een centrale plek in huis.
Klopt dat is een Duitse herder, en is echt overal nieuwsgierig naar :D

Cola vanille is inderdaad lekker, alleen kocht het meer omdat ik geen 1L flessen had om een stock oplossing te maken voor de EI methode.
 
Hier even weer een foto update van de bak.
Groeit goed, alleen jammer van de draadalg momenteel.
SPhotoEditor-20170716_195728.jpg
 
Wat een ongelooflijk verschil!
 
Bedankt voor de leuke complimentjes! Het groeit echt snel als je het vergelijkt met een oudere foto.
Gaat niet lang duren voordat je geen Aquasoil meer ziet :D
 
Hoelang heb je de lichten nu branden dan? Ik zit zelf op 9 uurtjes.
 
Gaaf hoor, en de draadalgen gaan vanzelf wel weg. Was bij mij ook in het begin
 
Dat groeit als kool!
 
Dat groeit snel zeg!
 
Hoelang heb je de lichten nu branden dan? Ik zit zelf op 9 uurtjes.
Lampen staan momenteel 8 uur aan, misschien dat ik het nog verder opbouw per week zodat ik er langer per dag van kan genieten :D

Gaaf hoor, en de draadalgen gaan vanzelf wel weg. Was bij mij ook in het begin
Ja het wordt al iets minder, heb er momenteel ook een paar Japonica garnalen in zitten die van het draadalg aan het genieten zijn.

In 9 dagen...? geloof er niets van
Ik kan het ook niet geloven maar het is toch echt zo, wie weet hoe het over een maand er uit ziet. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die staat er gezond bij!

Is deze winterhard??
 
Die staat er gezond bij!

Is deze winterhard??
Ja deze is inderdaad winterhard, staat het hele jaar door gewoon op zijn vertrouwde plekje.
Af en toe de onderste bladeren eraf snijden zodat die weer wat meer de hoogte in gaat.
 

Terug
Bovenaan