Wat is er nieuw

Dubai 100 gezelschap SaskiaP

Update:

Eindelijk weer een update. De planten beginnen alweer aan te trekken, het nieuwe bosje ludwigia repens mini red begint al aardig aan te slaan, ter compensatie van de alternanthera die echt volledig verpieterd was...

Overzichtje:
saskiap16.jpg

De waaierhandgarnalen komen steeds vaker naar voren:
saskiap17.jpg

Een vuurgarnaal:
saskiap18.jpg

Een uitloper van de klimop:
saskiap19.jpg

Is dit een vrouwtje of een mannetje?
saskiap20.jpg

Koekkoek:
saskiap21.jpg

L144:
saskiap22.jpg

Dikke dame:
saskiap23.jpg

Een oude vuurneon en de nieuwe plantjes:
saskiap24.jpg

saskiap25.jpg

Een oude neon tetra:
saskiap26.jpg

En een laatste overzichtje:
saskiap27.jpg

Prachtig Saskia! 🙂
Tof om te horen dat de waaierhanden zich meer laten zien 😀

Dank jullie! De waaierhandjes lijken nergens meer bang voor gelukkig, dus daar zeker helemaal blij mee!

Mooi weer allemaal Saskia!
Vind het altijd zo'n komisch zicht als waaierhanden door en over de plantjes stuntelen.

Ik vind dat altijd wel een beetje spannend, soms ligt er eentje ineens op zijn zij te wurmen...maar het komt altijd goed 🙂

je bak staat er mooi bij Saskia!
je planten staan er fris bij, vooral die uitloper van de klimop!

Mooie bak hoor hoop dat mijn planten het ook zo goed gaan doen leuk drijf plantje mag ik vragen wat de naam is misschien iets voor in mijn bak 😉

Bedankt allemaal! De drijver is limnobium laevigatum, een zeer snelle groeier, ik haal regelmatig een emmer uit mijn bak. Ik heb er ook salvinia natans bij gezet omdat de andere drijver wel erg veel wortels door mijn bak liet zweven. Als ik weer wat limnobium over heb zet ik dat weer bij aangeboden voor de liefhebber..

Dank jullie wel, het is inderdaad een jungle, maar dat is ook wel de bedoeling 🙂

Vandaag een dode neon tetra in de bak, zag er nog helemaal perfect uit, behalve dat 'ie dood was... Misschien 1 van de oudjes...toch jammer...

Als je nog een keer plantjes teveel hebt, stuur me een pb'tje 🙂 Ik heb nog wel ruimte

Wauw mooi bakkie hoor, mijne net opgezet. Afwachten wat dat gaat doen, hopelijk wordt het ook zo'n mooie plantenbak. 👍

Bedankt! Maar ik heb wel co2 hoor, maar dan bio-co2. Mengsel gaat ongeveer een week mee, als ik dan vervang gaat het altijd goed 🙂

Ziet er goed uit Saskia.
Welk mengsel gebruik je voor je BIO-CO2, want ik vind 1 week wel erg kort?

Bron: Hobbykweker.nl)
Het Diesel recept

Dit recept geeft een redelijke hoeveelheid CO2 maar gaat dan ook een stuk langer mee dan de vorige recepten. Bij mij loopt zo'n opzet zo max. 3-4 weken. De lagere produktie en lange standtijd komt omdat het suiker onderin de fles als gelei aanwezig is en zo geleidelijk wordt afgegeven. De gistbacterien doen er dan wat langer over om e.e.a. op te peuzelen.

1e fase, voorbereiden van de gelei
�300 gram suiker oplossen in 0,25 liter water voor een 1,5 liter fles (200 gram op 0,15 liter voor 1-liter fles)
�zakje geleipoeder toevoegen (bijv. van Baukje)
�het mengsel verwarmen en roeren tot het kookt.
�Het mengsel wat laten afkoelen (anders vervormt de fles!).
�Het mengsel in de 1,5 liter fles laten lopen.
�mengsel in de fles laten afkoelen, bijv. in koelkast.

2e fase, maken recept voor de gistfles
�We hebben dus de fles met het afgekoelde suikergelei mengsel onderin die fles
�0,5 gram gist toevoegen
�theelepel Pokon toevoegen
�Twee theelepels suiker toevoegen, om groei van de gistbacterien toch nog wat te bespoedigen
�Water in de fles tot ca. 80-90% bijvullen met lauwwarm water (20-25 graden)
�Klaar!! na enkele uren (opstarten duurt hier wat langer) kun je de eerste bubbels pas verwachten. Hou de fles wel op de goede temperatuur!

Hier doe ik ongeveer 2 maanden mee en na 1 maand, zet ik er een nieuwe fles bij. Hierdoor hou ik de CO2 toevoer redelijk constant.

Ik weet niet of het mengsel dan sterk genoeg zal zijn voor voldoende CO2 in mijn bak...?

Dank je wel, ik zie dat het duidelijk alweer tijd is voor nieuwe foto's! Zo maar eens even aan de slag!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan