Dubai 80 (Killerfish)


Plak ze er niet altijd in hoor, soms gaan ze er rechtstreeks in ej duikt iedereen er daar op :DD
 
Zo dat is een heel ander gezicht Mike en was je zat van het hout?
Nope, vast uit de bak om eens te kijken hoe alles in de 1m zou staan. Kan ik de komende periode daar vast een beetje mee gaan rommelen. Daar ook een filmpje van alle stukken die ik nu heb
 
Nou, zonder hout is de bak nog nooit zo helder geweest. Spiderwood geeft dus toch wel dusdanig veel af, maar ach. Hoort erbij. Zien wel weer hoe het in de andere bak is straks.

20210411_111818.jpg

Vissen doen er niet anders om, met of zonder hout; je zuigt ze net niet op met een waterwissel :DD Extra mos deze week opgehaald, deed iemand gratis weg. Helft in deze bak, andere helft in de Lido. Kijk wel waar het straks terecht komt, maar met garnalen is het nooit verkeerd. Zitten wat dode stukjes tussen, maar dat snoeien/halen we dan wel weg. Overigens tonen de galaxy's ook erg veel interesse in het mos, dus wie weet
20210411_124353.jpg
 
Wauw wat zonde van die bak! Zo zonder hout...
Ben benieuwd wat je ermee gaat doen in je andere bak.
 
Ik weet het, maar kon niet wachten om vast met de andere bak aan de slag te gaan...


Hier is te zien wat ik er tot nu toe van gemaakt heb en daar ben ik eigenlijk reuze tevreden mee, dus zal niet veel veranderen
 
Maar even de tijd genomen om de drijvende planten te planten, deels los nu in de D ubai 100Hebben de vissen wat meer zwemruimte en krijgen alle planten voldoende licht, had niet het ieee dat die anders heel goed zou gaan.

20210502_153730.jpg


Filter ook verhangen want die zat elke keer vol met mos (en dus ramvol kleine garnaaltjes)
De ukkies zitten in de voormalige bettabak . Kwam zelf nog een klein visje tegen, die zit nu ook in dat bakje, met sponsfilter

20210502_153922.jpg
20210502_153149.jpg
 
Tnx, is gewoon met de telefoon gemaakt. Vond vooral die handjes heel vet om goed op beeld te krijgen
 
da wil wel eet zoon l nummer of wat da is geen jongen garnalen?
 
Is 1 van de L104 die ik hier heb zwemmen. Nee, voor zover ik weet zijn de garnalen veilig bij deze vissen.
 
meschien ga ik dan wel een bakje doen met l236sw en sulawesi shrimp kijke wat da doet
 
Twijfel twijfel over deze bak. Zit nu met de gedachte om er met een glasplaatje een 60cm/20cm verdeling in te maken. De 60cm voor de crystalclub met een habrosus of pygmaeus op de bodem. De 20cm voor meneer Betta, die niet te combineren is met andere vissen helaas. Bij een LFS in de buurt geïnformeerd naar de kosten van zo'n plaatje, die bouwen ook aquaria dus hebben vast wel wat liggen.

Voor het deel van meneer denk ik erover om een dennerle hoekfilter XL te plaatsen (of toch mijn sponsfilter te houden, al vind ik die een doorn in het oog), voor de garnalen zit het idee om mijn tetratec ex600 te plaatsen met een spons over de intake tegen de jonge garnaaltjes. Mochten ze er dan toch doorkomen, dan overleven die het ook wel in dit filter. Qua scape loopt nu het idee om de boomstronk van eerder weer in de bak te plaatsen. Die kan ik zo doorzagen voor een geheel. Qua inrichting verder weet ik het nog niet goed.

Vragen waar ik tegenaan loop;
1) is dit met een glasplaatje van 6mm te realiseren. Afkitten wil ik aan de voor en achterkant doen, niet aan de onderkant omdat daar de bodem in zit. Zo hoop ik ook de druk te verminderen doordat er iets waterwissel zal zijn?! Ik zal zeer waarschijnlijk de dennerle kristalquartz gaan gebruiken die ik nog heb liggen. (met een zandvlakte voor de corydoras)

2) Wat is een geschikt, niet te opvallend filter voor de bettakant?

3) Werkt de spons over de intake om de jonge garnalen veelal uit het filter te houden? Of is dit niet aan te raden. Heb ook al gekeken naar een bodemfilter, maar die zijn vrij prijzig (dit idee
 
zoon hoek filter halen van dennerle das echt troep. meschien gewoon een plastic scheiding met wat gaten zo dat je maar een filter in je bak nodig hebt? en ja gewoon een spons over de intake doen das prima
 
in keer in de paar weken dat licht er ook aan hoeveel stof voer je geeft en stroming
 
Vanmiddag naar de LFS geweest iets verder weg om het bestelde glasplaatje op te halen

Eerst natuurlijk alles netjes afmeten en afplakken. 23 van de 81cm breed is nu voor meneer betta, glashoogte is 40 en diepte is 33,5cm. Ruim genoeg voor meneer straks. 2 keramische ringetjes om hem mooi van de bodem te houden. Hier zal tzt nog een stukje filterspons onder komen.
20210522_153910.jpg20210522_153642.jpg

Strak langs het glas, wil aan de voorkant zo min mogelijk zien eigenlijk. Kit zit hier dus vooral tussen glas en glas en minder aan de zijkant.

20210522_153905.jpg20210522_153937.jpg

Afgekit en afgesmeerd. Bewust keuze voor transparant, valt naar mijn idee wat minder op dan zwart aan de voorkant. Achterkant was zwart mooier geweest denk ik nu het gekit is, maar dat is moeilijk over te doen. Wellicht dat ik er nog wat overheen smeer als dit droog is, puur voor het zicht. Weet ook niet hoe storend in dit ga vinden natuurlijk. Nu lekker laten drogen
20210522_155248.jpg20210522_155952.jpg20210522_155945.jpg
 
Beetje lopen scapen. Stenen zitten ingekit zodat het zand daar blijft; strandje en gelijk voerplek. De rest afgeronde korrel dus ook prima voor de habrosus of pygmaeus

Kleine deel ondertussen wat anders, maar daar geen foto van gemaakt zie ik 😶
20210522_202148.jpg
20210522_202155.jpg
20210522_202213.jpg
20210522_202222.jpg
20210522_202230.jpg
 
Grind uit het schoolaquarium gehaald en gespoeld, dat staat klaar.
Meubel naast het bureau weg en schoon en de bak stond al klaar.

Morgen de sleutel en dan denk ik dat ik met een goeie week of anderhalf water in deze bak heb staan. Dan kunnen de garnalen ook over en heb ik die 60cm voor de vissen uit de meterbak. Iemand nog een klein potje geduld :juggle:

Qua filter gaat de huidige mee, de aquael turbo 500. Grote kans dat ik er ook nog wat extra biomedia in verstop, heb het toch in de bakken al zitten. Al gaan de aantallen omlaag natuurlijk, wil ze ook niet binnen no-time op de kop hebben drijven.
 
Ja hoor, bak gevuld en draaiend. Tijdelijk met een klein stromingspompje en extra heater, die zitten nog in de bak met de garnalen.

Slecht te zien door de weerspiegeling denk ik, even kijken hoe laat ik hier vnv nog ben

20210720_135740.jpg

Edit; Pakket van @Nicolientje-W is net binnengekomen, dus links nu mooi een grote windlovvaren. Heb nog zo'n joekel, maar die gaat waarschijnlijk in de 1m
20210720_152325.jpg
 
Bewoners!!! Waar de lido 120 de crystal blacks heeft gekregen, zitten er in deze bak de crystal reds en witte garnalen samen met beide heren L104. Heel slim het filter meegekomen, maar dom het zuignapstuk thuis laten hangen; morgen maar even meenemen dan.

1 verloren pygmaeus in de bak maar die vermaakt zich vooralsnog prima. Zal meegaan met de habrosus die nog in de meterbak zwemmen

Catappablad drijft hier nog rond, geeft wat schaduw maar is denk ik ook zo gezonken. Meneer is wel nieuwsgierig door het glas, maar was de interesse al snel weer kwijt

Plukje mos is gaan drijven, morgen alles maar goed ophangen met de juiste rubbers :DD
20210722_214902.jpg20210722_184302.jpg20210722_184256.jpg20210722_184251.jpg
 
Ook met de vissen heeft het even wat tijd gekost om alles goed te verdelen, maar hier zijn de volgende visjes ingegaan. De laatste paar valse neons en boraras urophthalmoides die ik nog had in een verdeling van 8 om 3

Daarnaast een tiental habrosus voor op de bodem
20210724_190633.jpg
20210724_190639.jpg

Edit, vanuit bed maar even wat foto's gemaakt van de bak zelf met hun bewoners. Rechtsachter staat het filter en de stroming zwemmen ze lekker veel tegenin zie ik

Eerste met enkel de ledstrips en voor de 2de foto even de tl aangezet
20210725_085240.jpg20210725_085157.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ehh.. Nee, daar kun je niet onderdoor graven. Heeft hem even gekost voor ie het in de gaten had en weer in de duisternis verdween. Ondanks dat hij de last man (or woman) standing is, doet ie het prima en is ie regelmatig te zien.



Ook deze last fish standing mag zijn leven slijten met de rest van de kleine cory's.
20210724_190706.jpg
20210728_190602.jpg


Wat die overigens in hun schild voeren, overleg met z'n allen. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken :DD
20210731_191511.jpg


Garnalen doen het verder ook goed en zijn door de hele bak te vinden. Wel nieuwsgierig wie die man met de camera nou is
20210728_190612.jpg
20210728_190553.jpg


Meneer betta moet nog even wennen dat het voer aan de andere kant van het glas niet altijd voor hem is, maar de bak is perfect zo. Je kijkt er mooi doorheen en mijn nichtje viel de glasplaat niet eens op :DD Bak tint wat door het hout, maar dat vind ik niet erg.
20210730_162245.jpg
 

Terug
Bovenaan