Dubai 80 (Killerfish)


Normaal ben ik niet zo van de scapes, maar ik vind dit een leuke, frisse bak.

Galaxy's zijn ook erg leuke vissen. Best veel karakter voor zulke kleine vissen.

Op dat filmpje zijn twee mannetjes bezig te bepalen wie groter en sterker is.
 
Ah helder, tnx!

Ook gelijk maar even een foto van hoe de bak er op het moment bijstaat
20201222_115030.jpg
 
Ze doen het echt geweldig en volgens mij heb ik er wellicht 1 of 2 verloren, maar tellen met dit aantal is best lastig. Ben bezig om naar een eigen huis te kijken, eind van de maand krijg ik te horen of mijn contract van bepaald naar onbepaalde tijd gaat. Morgen een tweede bezichtiging op een huis en als alles dan meezit, over een niet al te lange tijd mijn eigen stekkie. Dat zou dan ook betekenen dat de aquaria leeg moeten en tellen doen we dan wel.

De vissen doen het echt super op droogvoer en krijgen de afwisseling die de rest van de bewoners ook krijgen. Nog steeds voer ik dagelijks 1 of 2x en ververs ik een keer extra vanwege de belasting. Ook de garnalen zijn een stuk meer te zien dan met de espei, heel nieuwsgierig ook hoe veel dat er ondertussen zijn. Omdat een foto wat lastiger is nu, net maar even een kort filmpje gemaakt. Mijn volwassen vis is nog te onderscheiden, maar dat duurt volgens mij niet heel veel langer meer.

 
Tnx, ja best spannend allemaal. Wat mij betreft gelijk onderhandelen over de prijs van het huis, maar een contract is met een hypotheek wel handig :DD Even 2 weekjes geduld, dan weten we het zeker. Hoef het huis niet uit gelukkig en zit hier op zich nog wel op mijn plek, maar keertje op mijzelf is ook niet erg.
 
Gave clean-up/bodem crew heb je!
En succes met je contract e.d.
 
Ja klopt, tis een leuke groep bij elkaar. De beide L104 zitten wel vaak verstopt, maar des te leuker als ze eens tevoorschijn komen. Moet wel zeggend at het voer wonderen doet

Tnx, maandag is de big day
 
Bedoeling was een schooltje boraras brigittae. Ruinemans had ze niet op voorraad, dus even gaan kijken op marktplaats. Galaxy's zijne n blijven toch favoriet.
Advertentie gevonden, maar best een beetje uit de buurt (rii amsterdam). Gaven aan ook naar Lochem te kunnen, dat is een klein halfuurtje vanaf hier.

Gisteren contact, op dezelfde dag ophalen kon al niet. Of het dan vandaag kon vroeg hij. Ja prima, voorstel gedaan qua tijd. Hij moest even vragen aan zijn baas of hij aan de vissen kon komen. Okay, so be it.
Het kon dus afspraak gemaakt. Kreeg een vakantiepark als adres, had liever niemand thuis over de vloer. Hij zou daar ook heenkomen met zijn eigen auto. Woonde daar in de buurt. Misschien ben ik iets te goed van vertrouwen, maar begrijp de reden.

14:00 netjes op het park, bleken we op het verkeerde park te staan. Teruggereden en aan zo'n vaag laantje, plek voor 5/6 auto's, het juiste park. Of ja, park. Leek niet echt heel bewoond of verzorgd. Niet in de auto waarin hij zou zijn, kwam hij aangelopen met een tas vanaf het park. Nog steeds geen auto of iets van hem te bekennen, maar hij herkende mijn auto. Had aangegeven waarin ik rijd.

Vreemd persoon, leek meer een zij en klonk als een hij. Voor jullie beeld; denk maar aan een slecht opgemaakte drag. Niks op tegen, maar maakte het wel even wat vreemder. Vissen uit een rieten mand/tasachtig geval in een plastic tas, omwikkeld met kranten in weet ik veel wat voor een taal. Vissen uit de tas en laten zien; ja het zijn galaxy's. Enkel de zakken met vis in de koeltas in de auto en betaald. Ik voor €30,- 27 galaxy's. Of ik even wou laten weten of ze het hadden overleefd, dan kreeg ik de volgende keer een hele euro korting.

Voelde beetje illegaal allemaal, alsof er iemand boven zat die ze weet ik veel waar vandaag haalde en deze persoon beetje zo'n runner was. Bleek dat hij enorm veel soorten verkoopt onder zijn account, zover had ik dan weer niet gekeken en dat zag ik net thuis pas.

Kwartje in de auto viel ook pas dat 13+14 geen 25 is zoals besteld. Maar he, 2 extra prima. Ga even kijken wat deze week doorkomt en hoe goed ik ze aan het eten krijg. Wouden blijkbaar alleen artemia levend, of ik dat er ook even bij wou kopen. Net even beetje gevoerd en doken gelijk op de tabletten af. Vooralsnog zwemt alles levend rond. Eens zien hoe dit gaat, jullie worden op de hoogte gehouden.

Achteraf gezien wellicht iets te goed van vertrouwen als ik alles een beetje teruglees. Maar; ik heb mijn galaxy's voor een enorm lage prijs. Plan is niet om alles te houden, maar met een schooltje van 17 ofzo over te blijven. Heb er rekening mee gehouden dat niet alles het zou overleven en verkopen kan ik er altijd wel weer een paar. Liever dat dan de hoofdprijs te betalen bij de LFS als ik er toch wat bij wil

Wauw heel erg bijzonder verhaal, heeft dat toevallig met dit topic te maken ook?



Daarnaast heel erg mooi hoor zo'n grote school galaxy's
 
Haha, ja die persoon ja :DD Wist niet dat er een topic over was :juggle: Vooralsnog doen ze het hier prima en heb ik weinig uitval gehad volgens mij. Tijd zal het leren als ik de verhalen daar zo lees :eek:
 
Haha, ja die persoon ja :DD Wist niet dat er een topic over was :juggle: Vooralsnog doen ze het hier prima en heb ik weinig uitval gehad volgens mij. Tijd zal het leren als ik de verhalen daar zo lees :eek:
Je bent nu twee maanden verder het zal dus wel goed gaan.
Probleem is dat die veel te kleine vissen verkoopt, zie het maar als dat je een kat van vier weken koopt.
Bak ziet er overigens wel goed uit, genot om naar te kijken zo.
 
Tnx! De tijd zal het leren, ze zijn in ieder geval vrijwel constant op de voorgrond en groeien goed.
 
Haha, ja klopt. Die gaat dit weekend weer terug op de juiste plek :DD
 
Paar extra anubias gehaald. Vind de crypto's mooi, maar voorin te hoog. Wil hiermee de beplanting wel hebben, maar wat meer eenheid creëren. 3 soorten gehaald, de nana, nana mini en goldleaf voor wat afwisseling. Dat zijn ook de 3 die ik nu heb. Morgen even naar g&d kijken voor een extra stuk spiderwood waarmee ik wat meer de hoogte en breedte in kan, afhankelijk van de prijs. Komend weekend dan even een kleine rescape. Fixen we gelijk het filter even, want die is ook losgekomen.
Bewoners blijven gewoon allemaal in de bak en gaat vooralsnog niks van weg.

20210204_120502.jpg
20210204_120322.jpg
20210204_122703.jpg
20210204_122656.jpg
 
Bevalt hij jou nog steeds?
Zeer zeker! Zou er niet iets anders inhangen. Onderhoud is zo simpel als wekelijks even de watjes vervangen


Ziet er leuk uit Mike.
Tnx, al komt er dit weekend wel een kleine transformatie. Heel mooi stuk hout kunnen halen, dus g en d gaat morgen niet meer door. Dit moet precies passen, anders breek ik wel een stukje tak af :DD
20210204_193608.jpg
20210204_193602.jpg
 
Drukke dag gehad en stond op het punt om dit door te schuiven naar een ander keer, maar tja... na het eten toch maar vast een start gemaakt. Kon het niet laten :DD

Op zich niks mis met de inrichting, maar wou toch wat meer hout, want zoveel stond er niet in
20210206_185121.jpg
20210206_190810.jpg


Visjes tijdelijk in een 60cm bak
20210206_193431.jpg


En nieuwe hout in de bak, ook mooi de hoogte in kunnen gaan. Met de 3 stukken die er in zaten en 2 nieuwe stukken tot onderstaand resultaat. Foto van de vorige post rechtop/schuin gezet
20210206_190816.jpg
20210206_200251.jpg


Alle planten in een emmer, de anubias bij de betta in de bak
20210206_203713.jpg


Morgen planten toevoegen en dan de vissen terug, nu lekker niks doen
 
Dat kan maar 1 ding betekenen :DD
20210207_100205.jpg20210207_100903.jpg20210207_101126.jpg20210207_101131.jpg20210207_101136.jpg

De bak is ingericht en de vissen kunnen terug. Uitstroom wat verlengd zodat er bovenin een wat rustigere plek komt.
20210207_105514.jpg

De nannostomussen gaan naar deze bak, omdat er in de andere bak niet zo heel veel oppervlaktebeplanting is. Hier wel, denk dat ze dat meer waarderen. De lido namelijk wat planten in verwisseld omdat ik merkte dat ik te weinig in de hoogte had aan de riesei. Deze bleven wat laag. Hopelijk nu wat meer opgelost. Eerste 2 zijn over, de andere even geduld mee tot ze bovenin de lido gaan hangen
20210207_105354.jpg

In deze bak zit nu
- 5 stukken spiderwood
- paar verschillende, kleinblijvende, anubias soorten
- 3 javavarens
- 1 soort cryptocoryne

Verder geen beplanting, dit is ook vol zat. De rest zit of in de andere bak of zit nu nog apart in een emmer. Dat gaat wss online voor iemand die ze kan gebruiken. Zijn vooral wat crypto's nog die ik niet kwijt kon.

Zandbodem zonder toevoegingen van voeding verder, alleen wat osmocote bij de crypto's toegevoegd. Achterwand is ook uit de bak, maar die had je anders toch niet gezien.

Bewoners:
+/- 25 rasbora galaxy
9 corydoras melanotaenia
2x L104
groep crystal reds. (de cb zitten nu in de lido, eens kijken in welke kleuren ze verder kweken.
5 nannostomus marginatus
3 otocinclus
1 gastromyzon

En de, nu nog wat mistige, totaalfoto waar het natuurlijk allemaal om draait. Planten moeten nog even wat aanslaan/aanpassen, hebben een nachtje in een emmer doorgebracht. Bewust een open stuk voor de cory's, kunnen ze lekker wroeten en rondscharrelen. Zal vanavond of morgen even een foto maken als het wat helderder is. De vissen doen in ieder geval alsof er niks is gebeurd, die zwemmen net zo vrolijk door de bak als voorheen. Nu op naar het minst favoriete klusje; opruimen
20210207_105454.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bak doet het erg goed en de vissen zwemmen allemaal nog steeds zo vrolijk rond. Extra hout betekende wel meer zweefvuil en mn filter zat binnen een dag of 2 al vol. Klein vakje dus daar heb je ook niet veel voor nidig.

Afgelopen week er dus maar een extern filter opgezet, de oase biomaster. Daar onwijs tevreden mee en trekt het wster echt helder. Ideaal om het voorfilter gewoon wekelijks uit te spoelen zonder dat je hele filter open hoeft.

Plaatsing is niet ideaal, maar wil ik niet nu aan gaan passen. Huis gekocht, alleen de hypotheek nog regelen. Dan over paar maandjes naar mn eigen stekkie, dus de bak moet dan toch leeg, pas ik het dan wel aan.

Vandaar ook de extra planten die ik nog over had, grote kans dat ik dir dan wel ergens voor ga gebruiken dis vooralsnog even of geplant of los in de bak
20210222_152318.jpg
20210225_132048.jpg
 
Van harte gefeliciteerd met je woning! Knap gedaan, valt momenteel niet mee om een woning te kopen.
 
Tnx beide, is idd een flinke zoektocht geweest. Wat staat je aan, maar past ook binnen je budget. Ben ook nog alleen, maar is gelukt. Nu bedenken wat ik met de aquaria wil en waar ik ze wil hebben staan. Heb al wel een aantal ideeën, maar is toch even kijken hoeveel ruimte er nou daadwerkelijk is en waar stroompunten zitten om alles aan te kunnen sluiten. Maar dat is toch makkelijker als ik er eenmaal de sleutels heb en alles daar leeg is. Tot die tijd lekker genieten van de voorpret :DD
 
Waterwissel gehad en gevoerd, maar eens de tijd genomen voor deze bak om wat mooie foto's van de bewoners te maken. De galaxy's zijn een enorm goede koop geweest, misschien een paar verloren maar de meeste zijn er nog. Weet het over een tijdje exact als de bak leeg moet, maar zo enthousiast als ze op de voorgrond zwemmen, eigenlijk constant :smitten: Vooralsnog staan deze als hoofdbewoners in de Dubai 100 gepland, wellicht zelfs met nog wat meer soortgenoten. Maar dat is nog een paar maand plan, die bak komt pas te draaien als ik op mezelf ga.

Plak de tabletten vaak op de ruiten, zo krijgt iedereen wat. Oto's en de gastromyzon duiken er dan ook gelijk op. Meestal 1 of 2 tabletten (combi van de knoflook variant en dierlijke tabletten van @Ludger )

20210321_144320.jpg
20210321_144326.jpg
20210321_144334.jpg
20210321_144336.jpg
20210321_144420.jpg
20210321_144528.jpg
20210321_144556.jpg
20210321_144653.jpg
20210321_144703.jpg
20210321_145647.jpg
 

Terug
Bovenaan