Even een update na een tijdje afwezig te zijn op het forum. Lees her en der nog wel eens mee, maar met de start van een nieuwe baan toch wat minder tijd voor dan we zouden willen. Bakken doen het prima en wissel ik wat water bij en verschoon ik de watten. Verder eigenlijk geen onderhoud aan nodig merk ik. Vissen zwemmen vrolijk rond, de garnalen doen het meer dan prima en laten zich vrij veel zien. Planten groeien goed en ook de nieuwe crypto slaat goed aan. Deze heer laat zich steeds vaker zien;
En ook de garnalen grazen mooi door de bak. Dekking is bij de meeste erg mooi en het langzame overwennen heeft zijn vruchten afgeworpen; verder geen toevoegingen aan het water of PH verlagers, maar ze kweken en zie zelden een lijkje.
Zie ook steeds meer kleintjes, onder andere in het filter. Daar even goed oppassen bij het wisselen van de spons dus
Ook in de bak zijn er steeds wel wat te zien.
Op het moment staat de bak er zo bij. Klaar voor een waterwissel, schoonmaak van de ruiten en wat werk aan de plantjes.
En na het schoonmaken, snoeien, het plaatsen van een steen en wat snoeisels/drijvende planten ziet de bak er nu net wat anders uit. De steen lag in de weg voor de crypto, die heeft nu de ruimte om te wortelen. Iets verder naar rechts nu tussen de planten verstopt, waarbij alleen de bovenkant nog zichtbaar is
Soms kom je dan ook nog wat leuks tegen, deze laat zich niet zo veel zien namelijk (zal ook zijn omdat hij de enige witte in deze bak is)
edit; after toegevoegd