Dubai 80 (Killerfish)


Leuk al die garnalen Mike!
Stiekem met een kweekstelling bezig ;))
 
Met alle liefde. Vooralsnog mogen ze lekker in de bakken kweken. Even wat nieuw bloed want merk dat het kweken toch wel een stuk minder is geworden. Nu een 40 tal toegevoegd, even kijken wat het daar van overleefd; tis toch weer even een vervoer. En echt opvallen doen ze nog niet; teveel ruimte en plek in onder tussen achter voor en naast het hout en de planten denk ik :DD
 
Binnenkort waarschijnlijk een explosie van jonge garnalen :))
En mocht je ooit in Emmen zijn en nog een paar nodig zijn laat het even weten.
 
Binnenkort waarschijnlijk een explosie van jonge garnalen :))
En mocht je ooit in Emmen zijn en nog een paar nodig zijn laat het even weten.
Komt goed, tnx! Daar hoop ik wel op ja. Ben ook heel benieuwd wat er dan uit komt, vooral de laatste groep heeft met een cadisina mix gezeten en dus niet enkel cr of cb genen
 
Iets minder inkijk sinds kort, maar de bak en bewoners doen het prima. Enige minpuntje; linksachter wil mn crypto maar niet in de bodem blijven door de corydoras. Hoop deze strijd op korte termijn nog te gaan winnen :juggle:
20200726_210922.jpg
 
De rest doet het eigenlijk ook meer dan prima. Naast de wekelijkse waterwissel en het wisselen van de sponzen hoef ik eigenlijk niks aan de bak te doen.
20200802_185615.jpg
20200802_185706.jpg


De gesnoeide crypto's beginnen linksachter ook weer hun blad te laten zien, alleen heb ik niet echt genoeg om alles te vullen. Binnenkort maar even een extra potje halen denk ik. De garnalen doen het ook echt geweldig en scharrelen de hele bak door. Zijn meer gewend dus ook veel meer te zien
20200802_191635.jpg
 
Goed om te lezen, een potje crypto erbij en ?. Je Dubai is lekker in balans.

Gr. Ed
 
Heel leuk om te zien, blijft een mooie bak!! Zijn dat Corydoras Aneus? Die heb ik namelijk ook altijd als ik begin met voeren komen ze naar de voorkant omdat ze weten dat ik Cory waffers voer hahaha
 
Zijn corydoras melanotaenia, meestal wel redelijk op de voorgrond maar merk dat het water warmer is. Wissel af tussen korrels en tabletten, daar gaan ze net zo gretig op af :DD
 
Even een update na een tijdje afwezig te zijn op het forum. Lees her en der nog wel eens mee, maar met de start van een nieuwe baan toch wat minder tijd voor dan we zouden willen. Bakken doen het prima en wissel ik wat water bij en verschoon ik de watten. Verder eigenlijk geen onderhoud aan nodig merk ik. Vissen zwemmen vrolijk rond, de garnalen doen het meer dan prima en laten zich vrij veel zien. Planten groeien goed en ook de nieuwe crypto slaat goed aan. Deze heer laat zich steeds vaker zien;
20200903_200343.jpg


En ook de garnalen grazen mooi door de bak. Dekking is bij de meeste erg mooi en het langzame overwennen heeft zijn vruchten afgeworpen; verder geen toevoegingen aan het water of PH verlagers, maar ze kweken en zie zelden een lijkje.
20200830_152958.jpg
20200830_153135.jpg
20200830_153204.jpg


Zie ook steeds meer kleintjes, onder andere in het filter. Daar even goed oppassen bij het wisselen van de spons dus :DD Ook in de bak zijn er steeds wel wat te zien.
20200829_125530.jpg


Op het moment staat de bak er zo bij. Klaar voor een waterwissel, schoonmaak van de ruiten en wat werk aan de plantjes.
20200906_132502.jpg


En na het schoonmaken, snoeien, het plaatsen van een steen en wat snoeisels/drijvende planten ziet de bak er nu net wat anders uit. De steen lag in de weg voor de crypto, die heeft nu de ruimte om te wortelen. Iets verder naar rechts nu tussen de planten verstopt, waarbij alleen de bovenkant nog zichtbaar is
20200906_140518.jpg

20200906_133706.jpg


Soms kom je dan ook nog wat leuks tegen, deze laat zich niet zo veel zien namelijk (zal ook zijn omdat hij de enige witte in deze bak is)
20200906_134855.jpg
20200906_134857.jpg


edit; after toegevoegd
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat alles goedgaat Mike en met een nieuwe baan moet je keuzes maken zolang een dag maar 24 uur heeft ;)
 
Ja daarom. En zolang alles nog leeft, dan maar een iets meer verwilderde look ind e bakken. Waterkwaliteit gaat dan even voor, net als de vissen.
 
ja zijn echt mooie garnalen die crystals voor groteren bakken veel beter dan doorzichtige garnaaltjes
 
Tja, als je dan toch naar de ortho moet en op tijd thuis bent; maar even voor elke bak wat visjes halen. Ze zijn er eindelijk weer :DD

20200921_164930.jpg
 
Nope, maar vind ik ook niet erg. Zijn ook gewoon onwijs leuke vissen om te zien
 
Maar een paar bewonerfoto's, samen met een totaaltje natuurlijk. Bak blijft toch door al het hout en de 2 L104 wat zweefvuil houden, de ene keer wat meer zichtbaar dan de andere keer. Tja, hoort er nou eenmaal wat bij en zolang de vissen gezond zijn. Garnalen doen het meer dan prima en kweken lekker door, vaak genoeg een jong dat door de bak struint.

Wil binnenkort ook even een keertje mn gimball weer pakken voor een mooie timelaps, maar dat zal wss de herfstvakantie worden
20200921_201617.jpg
20200921_201610.jpg
20200921_201523.jpg
20200921_201456.jpg
20200921_201302.jpg


Even een before van net ingericht (30 juni 2020)
20200630_213007.jpg


Naar hie die er nu bij staat (foto van 10 min geleden). Erg blij met het verschil van maar 3 maand, vooral hoe de crypto zijn gegroeid.
20200921_201227.jpg
 
Weinig te melden eigenlijk. Bak doet het goed en vergt weinig onderhoud. Naast een wekelijkse waterwissel en het uitknijpen van de spons in de emmers weinig mee te doen. Merk wel dat ik de bak niet 100% zweefvuilvrij krijg, maar dat zal ook komen door het spiderwood en de L104 die graag lopen knabbelen. Het hoort erbij en ik stoor me er eigenlijk ook niet aan. Alle bewoners doen het goed en zwemmen enthousiast door de bak heen. Voordeel is dat de meeste houtpulp/spul voor in de bak komt te liggen dus dit makkelijk af te hevelen is met een waterwissel

20201107_133734.jpg
20201108_100612.jpg
 
Als je dan toch een dagje verplicht thuis zit omdat je een beetje verkouden bent, dan maar even van de tijd gebruikmaken om je aquarium even wat groter onderhoud te geven. Wat crypto's gesnoeid tot aan de grond, links achter de stenen wat meer uit het bosje gehaald en los van elkaar geplant. De helferi wat meer naar achter, luifelt het niet zo tegen het voorste glas aan en heb ik wat meer oppervlak open aan de linkerzijde. Verder wat anubias teruggezet of verzet en overal weer even nieuwe voedingscapsules bijgedrukt. Als je dan toch bezig bent.
Zo zag het eruit
20201119_125344.jpg


En zo ziet het er nu uit. Water moet nog even bijtrekken, maar dat geduld moeten we dan maar even hebben. Spoel het sponsje vnv nog wel een keer uit. Ook mooi om te zien hoe de corydoras ook gelijk de hele bak weer doorwroeten als je even bezig bent.
Vanavond ofzo maar even een betere foto als alles weer wat helderder is
20201119_135643.jpg
 

Terug
Bovenaan