Erg tevreden met de bak, maar ja die planten. Heb ze bij de rescape op mijn bureau gelegd en sommige wat te lang. Daar was ik al wel een beetje bang voor, maar dat krijg je als je 'even' wat anders gaat doen doordat je hulp gevraagd wordt.
Vandaag dus even naar de LFS en wat nieuwe planten gehaald. Net klaar, maar erg tevreden. Vallisneria achter de stenen begint ook terug te komen, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben voor dat vol staat. De rest doet het eigenlijk prima en mag ik niet over klagen.
Before
Toen enkel 2 stuks cyperus helferii gehaald en geplaatst. Wist wel dat dit niet genoeg ging zijn, maar wist ook nog niet helemaal goed hoe het er in de bak uit zou zien. Deze dus geplant, met de gedachte om later nog even een keer naar de LFS te rijden.
Dus de semi-after foto, de waterwissel en alles moest nog
2 anubias gehaald voor tussen het hout, nog een extra cyperus en 2 stuks ammania pedicellata gold. Kende het niet, maar vond hem er wel leuk uit zien. Benieuwd hoe die het in de bak gaat doen, maar geeft wel een gaaf contrast. Deze op aanraden van de LFS meegenomen bij het laten zien van de foto hierboven.
Planten geplant, ramen schoon en een waterwissel verder is dit het resultaat. Filterwatten verschoond en deze mogen hun werk doen om de bak weer helder te trekken. Erg tevreden met het andere filter, de biobox 2, omdat ik hier gewoon wekelijks de watten van kan vervangen. Vooral vanwege de, ik vermoed vooral de L104, ronddrijfende fijnstof aan hout van het gegraas. Dat is nu veel beter uit de bak te houden.
dat pijpje stoort inderdaad🙁
Hier moet ik echter nog wel even wat op vinden. Wil nog even een keer naar de DIY shop om te kijken of ze ook een zwart flexibel buisje hebben. Zonder werkt helaas niet, want de filteroutlet zit vrij hoog op het filter. Moet zeggen nu met alle planten dat ik me er wat minder aan stoor, al zie ik hem liever niet. Voordeel vanaf mijn bureau is wel dat ik het zicht heb van onderstaande foto, en ik hem dan toch niet echt goed zie. Links de before, rechts de after. Wereld van verschil door enkel de toevoeging van wat extra planten. Oh ja, de leli die achter het hout stond, staat nu in de Lido