Dubai 80 (Killerfish)


Was er ook een beetje huiverig voor, maar zag het laatst bij een ander lid dat het ook goed ging. Eerste blaadjes komen al weer langzaam tevoorschijn. Onder het hout rechts, boven de stenen, had ik het al weggesnoeid en dat groeit ook langzaamaan weer terug. Ben benieuwd hoe, maar dat zal even geduld nodig hebben. Vond het ook wel even spannend hoor, maar toch de knoop maar doorgehakt

Heb een schooltje van 14 rasbora espei in de bak. Leuke, enthousiaste visjes met een hele mooie dieprode/oranje kleur, zie mijn eerdere foto's
 
Wat een ruimte zo Mike en die Crypto s zullen vast snel weer teruggroeien.
 
Mooi gesnoeid. Bak staat er goed bij :thumbs:
 
Stoere ingreep! Wat een ruimte ineens?
Ja klopt, ineens een hele kale bak. Moet zeggen dat ik aan de cory's niet veel merk, die walsen de hele bak ook nog wel door.

Wat een ruimte zo Mike en die Crypto s zullen vast snel weer teruggroeien.
Zie de eerste kleine sprietjes al weer tevoorschijn komen nu zo naar een paar daagjes. Denk als we een week of 2 verder zijn het meeste wel redelijk terug is gegroeid (hoop ik)

Mooi gesnoeid. Bak staat er goed bij :thumbs:
Tnx
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Dat komt helemaal goed, veel aquascapers gebruiken dit ook om te voorkomen dat een crypt. gaat melten.

Gr. Ed
 
Durf zelf nog niet zo radicaal te snoeien omdat ik bang ben dat de co2 balans te veel verstoord wordt. Dat is onzin zeker.?
 
Hangt ervan af hoeveel crypts je hebt staan denk ik ??
 
Durf zelf nog niet zo radicaal te snoeien omdat ik bang ben dat de co2 balans te veel verstoord wordt. Dat is onzin zeker.?
Doe je het in delen, om en om een stuk
 
Ze zijn dan niet vaak te zien, maar des te leuker als ze even komen kijken :smitten:
20200628_154738.jpg20200628_154142.jpg

Visjes waren toch niet heel tevreden met de inrichting... Helaas, dus maar even iets veranderd. Gelijk wel een optie om het nieuwe stuk spiderwood toe te voegen. Van 3 stukken nu 1 groot stuk gemaakt Zinkt nog niet, vandaar het pvc pijpje. Zand toevoegen zonder spoelen is niet aan te raden, dus even geduld tot het echt weer helder is. Dan even kijken hoe het met de beplanting zit. Nog niks extra gehaald, enkel gebruikt wat ik had voor nu
20200628_153738.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker met zn allen in de stroming, alle neuzen dezelfde kant op :DD
Morgen nog even een extra waterwissel en dan is ie weer zo goed als helder
20200629_221148.jpg
 
Na het eten even alles er weer afzwemmen. Denk dat ze dit al zeker een halfuur volhouden met z'n allen, meestal hetzelfde rondje. Af en toe het rondje afmaken voor de voorruit langs.
Denk dat de scapewissel wel geslaagd is, vooral nu alles achter de stronk weg is aan techniek en ze hier dus nu vrij achterlangs kunnen


Edit;
 
Laatst bewerkt:
Wow! Wat een turbo's zeg. Daarmee vergeleken heb ik een stelletje sufkezen.?
 
Ze zijn nog steeds bezig, lekker tegen de stroming in
 
Het wordt wel wat... Bijna helder #hoezoweiniggeduld
20200630_213126.jpg20200630_213007.jpg

Edit; overigens is het wel, hoe helderder de bak, hoe meer me dat (ik dacht doorzichtige) pijpje gaat storen... Daar nog even wat voor vinden, omdat de output net iets te hoog staat
 
dat pijpje stoort inderdaad:(
 
Eens kijken or dit gaat werken als de kit droog is:!
Men neme een pijpje van een juwel filterbox, zaagt daar een stukje af en plakt dit gedraaid weer terug. Morgen eens uittesten
20200630_222437.jpg
20200630_222448.jpg
20200630_222452.jpg
 
Erg tevreden met de bak, maar ja die planten. Heb ze bij de rescape op mijn bureau gelegd en sommige wat te lang. Daar was ik al wel een beetje bang voor, maar dat krijg je als je 'even' wat anders gaat doen doordat je hulp gevraagd wordt.
Vandaag dus even naar de LFS en wat nieuwe planten gehaald. Net klaar, maar erg tevreden. Vallisneria achter de stenen begint ook terug te komen, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben voor dat vol staat. De rest doet het eigenlijk prima en mag ik niet over klagen.

Before
20200710_222953.jpg


Toen enkel 2 stuks cyperus helferii gehaald en geplaatst. Wist wel dat dit niet genoeg ging zijn, maar wist ook nog niet helemaal goed hoe het er in de bak uit zou zien. Deze dus geplant, met de gedachte om later nog even een keer naar de LFS te rijden.
Dus de semi-after foto, de waterwissel en alles moest nog
20200711_155912.jpg


2 anubias gehaald voor tussen het hout, nog een extra cyperus en 2 stuks ammania pedicellata gold. Kende het niet, maar vond hem er wel leuk uit zien. Benieuwd hoe die het in de bak gaat doen, maar geeft wel een gaaf contrast. Deze op aanraden van de LFS meegenomen bij het laten zien van de foto hierboven.
Planten geplant, ramen schoon en een waterwissel verder is dit het resultaat. Filterwatten verschoond en deze mogen hun werk doen om de bak weer helder te trekken. Erg tevreden met het andere filter, de biobox 2, omdat ik hier gewoon wekelijks de watten van kan vervangen. Vooral vanwege de, ik vermoed vooral de L104, ronddrijfende fijnstof aan hout van het gegraas. Dat is nu veel beter uit de bak te houden.

dat pijpje stoort inderdaad:(
Hier moet ik echter nog wel even wat op vinden. Wil nog even een keer naar de DIY shop om te kijken of ze ook een zwart flexibel buisje hebben. Zonder werkt helaas niet, want de filteroutlet zit vrij hoog op het filter. Moet zeggen nu met alle planten dat ik me er wat minder aan stoor, al zie ik hem liever niet. Voordeel vanaf mijn bureau is wel dat ik het zicht heb van onderstaande foto, en ik hem dan toch niet echt goed zie. Links de before, rechts de after. Wereld van verschil door enkel de toevoeging van wat extra planten. Oh ja, de leli die achter het hout stond, staat nu in de Lido
20200710_222953.jpg
20200711_171117.jpg
 
Mooie verbeteringen! En wat is je Vallisneria lekker fris groen! :love: Voor mijn gevoel heb ik dan gister een kat in de zak gekocht... Die van mij is niet zo fris groen.
 
Mooie verbeteringen! En wat is je Vallisneria lekker fris groen! :love: Voor mijn gevoel heb ik dan gister een kat in de zak gekocht... Die van mij is niet zo fris groen.
Eh... Moet ik je denk ik een beetje teleurstellen. Enkel op de before foto staan een paar sprietjes vallisneria rechtsonderin. Verder is het de cyperus helferii wat ik toe heb gevoegd in de bak.. Vallisneria wel gewoon laten staan daar, zie wel wat die doet en of die ook de bak door gaat groeien
 
Ik heb niet goed gelezen blijkbaar :ROFLMAO: Het is geen teleurstelling, eerder een geruststelling... Dan klopt de kleur van mijn Vallis waarschijnlijk haha
 
Zo een paar kleine aanpassingen kan al echt een groot verschil maken! Ik vond de bak al heel mooi maar het toevoegen van de planten zorgt er toch wel voor dat de bak helemaal af is
 
Ja echt topbak voor dit formaat!!!
 
Tnx beide, wat een paar plantjes idd niet al kunnen doen. Gisteren ook wat extra garnalen gehaald, deze keer alleen cr. Komende week nog even een mix cr/cb voor ook daarin wat nieuw bloed. Vrij goedkoop voor de kwaliteit; €15 voor 20 stuks en die ik nog moet halen hetzelfde
De eerste groep gisteren anderhalf uur over laten druppelen. Ben benieuwd als straks de lampen aan zijn. Drijvers zijn de Lido ingegaan
20200713_210901.jpg
20200713_212209.jpg
Snapchat-1451602869.jpg
 
Wat een mooie bak! En wat ben je lekker aan het rommelen, leuk om te lezen hoe het aquarium zich ontwikkeld.
 
Hele mooie combi zo, ik had één vraagje en of komt dat door aan mijn eigen afwijking
Heb je nou zo'n dun laagje bodem, lol ik heb 4 keer 4 kg voeding(2 keer substraatzand en 2 keer substraat grint) en 6 keer 4 kg rivierzand klaarliggen totaal ongeveer 6-7 cm dik

En ik ben zo'n beejte de allergrootste voorstander van drijfplantjes, geweldig spul is dat
 
Wat een mooie bak! En wat ben je lekker aan het rommelen, leuk om te lezen hoe het aquarium zich ontwikkeld.
Tnx! Beetje bij beetje krijgt het steeds meer mijn smaak. Voor nu erg tevreden en gaan we er niks groots meer aan veranderen. Wellicht wat finetunen als, vooral linksachter, de crypto's gaan groeien maar verder nie.

Hele mooie combi zo, ik had één vraagje en of komt dat door aan mijn eigen afwijking
Heb je nou zo'n dun laagje bodem, lol ik heb 4 keer 4 kg voeding(2 keer substraatzand en 2 keer substraat grint) en 6 keer 4 kg rivierzand klaarliggen totaal ongeveer 6-7 cm dik

En ik ben zo'n beejte de allergrootste voorstander van drijfplantjes, geweldig spul is dat
Klopt, vrij dunne bodem. Al moet ik zeggen, dit is ook wel vooral aan de voorkant zo hoor. Rechts wordt het al wat dikker en achterin staan de planten ook wel in een goede laag. Overal de plantenvoeding van @tuinkabouter bij zodat de planten voldoende voeding bij de wortels hebben. Rand van het aquarium verbergt denk ik een cm of 2, zal op de dikste punten 4/5 cm liggen denk ik. Voldoende om de planten (meestal) in de bodem te houden. Maar ook al is ie dikker, ik heb gemerkt dat de corydoras dan ook de planten wel uit de bodem krijgen als deze net nieuw zijn.
 
heb ook nog crystal black en red te koop kunne op een ph van 7.5
 
En de tweede club. Ongeveer 25 stuks van groot naar wat kleiner. Dit keer een caridina mixje
20200715_203453.jpg
20200715_203448.jpg
 

Terug
Bovenaan