Dubai 80 (Killerfish)


:stom:
20191227_201640.jpg
 
Mooie scape weer! Volgens mij ben je meer een scaper!
 
Leuke garnaal maar daar denk jij volgens mij anders over.....
Zijn zeker geweldige garnalen!!! Had ze liever enkel in de lido gehad, hier waren vuurtjes de planning die er al inzaten. Ach, eens zien of we ze een keer uit kunnen vangen.

Mooie scape weer! Volgens mij ben je meer een scaper!
Haha, sws! En dat het lukt is mooi meegenomen :D
 
Wanneer je beide hobby's kunt combineren, kun je maximaal genieten.Net klaar na het schuiven en opruimen op mijn slaapkamer, dus nu komt de inrichting van deze bak zoveel beter tot z'n recht. Niks aan blokkades qua zicht, gewoon mooi de bak inkijken.
Bak staat net dus de vissen moeten nog even wennen, maar dat komt vast goed. Tevens een nieuwe bewoner; Henk heeft zijn intrede mogen maken in deze bak. Ik ga even aankijken hoe dit gaat, maar ik had eigenlijk geen ruimte meer om Henk ergens mooi in het zicht te zetten. Op mn bureau past ie nu niet echt meer, omdat hij met z'n bak dan voor de Dubai stond. De rest van zijn medezwemgenoten zijn naar de Lido verhuist.

De Lido was voor Henk geen optie vanwege de crystal red en black garnalen, vind het zonde als die daar aan begint. Deze bak is zo goed als garnaalvrij, dus heeft ie niet veel mee te zoeken. Ik denk voldoende beplanting om te rusten, maar dat is dus even afwachten. Tis ook even kijken hoe de rest van de vissen reageert, vooral de riesei. Vooralsnog gaat het prima, de paar uur dat ze nu in dezelfde bak zitten. Maar ja, dan ben ik ook wel elke keer aan het schuiven en doen voor de bak, want ja; opruimen moest ook nog :eek: :D

Even de bak in het donker en één vanaf waar ik de bak inzit vanaf mijn bureaustoel. Had de verlichting ed even uit kunnen doen, maar zo is het normaal dus ook
20200104_173221.jpg20200104_172514.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Vissen lijken steeds meer te wennen en zwemmen vrolijk de bak door. Gaat vooralsnog ook prima met Henk, die lijkt het ook allemaal prima te vinden. Ook niks geen agressie gezien tegenover de rest van de vissen

20200107_190751.jpg
20200107_190750.jpg
 
Mooi om te zien hoe iedereen geniet na een waterwissel. Wat foto's en een kort filmpje. Blijft leuk hoe de paar Boraras urophthalmoides met de rest meezwemmen. Henk lijkt het ook nog steeds prima te doen. Komt regelmatig naar me toe, net als in de kleine bak.

20200109_134042.jpg20200110_182659.jpg20200110_182703.jpg20200110_182705.jpg20200110_182706.jpg

 
Hij doet het prima! Maandag even wat extra garnalen ophalen om de groep wat aan te vullen en nieuw bloed in te brengen. Zat al in de planning, maar wou de bak na de verhuizing ook even de tijd geven. Nu mini-vakantie, wachtend op de beoordeling van mijn afstuderen...
20200118_190940.jpg


Overigens groeien de planten enorm en een zekere heer weet dit maximaal te waarderen
20200118_190919.jpg


Daarnaast voor een hele mooie prijs onderstaande 3tal voorbij zien komen. Dus ja, toch als allerlaatste toevoeging het 3tal gehaald. Dan is de bak ook helemaal af verder
20200118_145454.jpg


En als afsluiter nog even een totaalfoto, net na het voeren
20200118_191434.jpg
 
Nu mini-vakantie, wachtend op de beoordeling van mijn afstuderen...
Spannend!

Daarnaast voor een hele mooie prijs onderstaande 3tal voorbij zien komen. Dus ja, toch als allerlaatste toevoeging het 3tal gehaald. Dan is de bak ook helemaal af verder
Blijven bijzondere vissen. Veel plezier ermee, hoop dat ze oud mogen worden in je bak;)
 
Spannend is het zeker! Hoor uiterlijk 3 febr of ik geslaagd ben en dus officieel leraar, of dat ik toch wat aan moet passen.

Hoop inderdaad ook dat ze mooi uit zullen groeien
 
Leuk drietal :thumbs: en fijn dat Henk tevreden is, drijfgroen vinden ze erg fijn idd.
Soms haal ik mijn drijfplanten er wel eens uit en dan zie je de Betta's gewoon zoeken naar een plekje, als ik de drijvers dan weer terug plaats zitten ze er direct weer onder.
 
Leuk drietal :thumbs: en fijn dat Henk tevreden is, drijfgroen vinden ze erg fijn idd.
Soms haal ik mijn drijfplanten er wel eens uit en dan zie je de Betta's gewoon zoeken naar een plekje, als ik de drijvers dan weer terug plaats zitten ze er direct weer onder.
Hij waardeerde deze al in de kleine bak, maar nu ook zeker. Ook de halfsnavels zijn erg blij met deze toevoeging.

Mooie visjes die L010a Mike en ik heb er hier ook 3 zitten.
Kon het toch niet laten :D
 
Ik kreeg ze vrij klein met amper 4 cm maar inmiddels zijn ze al lekker gegroeid. Zijn voor mij nieuwe visjes maar ik vindt ze wel wat hebben.
 
Ik kreeg ze vrij klein met amper 4 cm maar inmiddels zijn ze al lekker gegroeid. Zijn voor mij nieuwe visjes maar ik vindt ze wel wat hebben.
Hier al wel wat groter. Wou toch iets van een algeneter/eyecatcher ofzo, maar oto's in beide bakken vind ik dan ook weer zo. Voorheen de L104, maar die waarderen het stuk hout in de lido meer dan de slagtanden. Zag deze en gelijk verliefd, maar waren me hier in de buurt ook gewoon te duur (tussen de 15 en 20 euro p.s).
 
Helaas donderdagochtend ook een riesei en corydoras die het niet hebben gehaald. Enige wat ik me kan bedenken is dat de levende rode mug waar mee gevoerd is slecht is geweest ofzo. Daar lag woensdag nog wat van in de bak, maar dat is normaal ook zo als ik er mee voer. In ieder geval gelijk een waterwissel gedaan donderdag ondanks dat er aan de rest vd bewoners niks te zien was. Vooralsnog zwemt alles net zo vrolijk rond als woensdag, dus geen idee wat het precies geweest is. In de Lido niks gemerkt en ook die hebben de rode mug gehad
 
Omdat een zekere plant langzaamaan mn zicht in de bak wat deed verminderen, kleine rescape gedaan. Planten eruit, nieuw plekkie en het omgevallen hout ook even wat anders. Waterwissel en de ruiten weer netjes, ook dat weer klaar. Dat bosje vallisneria gaat of op wat lege plekjes in de bak en anders mee naar school. Start na de vakantie een aquarium op daar, of vrijdag al en dan weekje draaien, waar deze heen gaan. Dit keer groep 4 de naam laten kiezen. Ga de opstart doen met biomedia uit een van de bakken thuis, wat ik dan na de vakantie meeneem.

Geen before, maar de inschatting minus de plant waarvan ik even niet op de naam kon, is wel te maken
20200210_123515.jpg20200210_133605.jpg20200210_212530.jpg

Hoek wil ik tot aan het oppervlak vol laten groeien voor wat afwisseling in inrichting
20200210_213236.jpg
 
Lijkt zo, al is het geen enorme laag. Cm of 3/4 bij de planten schat ik, vooraan een vrii dunne laag, maar daar staat toch niks. Al is die daar ook nog wel een cm of 2. Ferplast heeft een mooie opstaande rand waarachter een hoop wegvalt
 
Afgelopen weekend toch maar besloten om de slagtanden weer in de Lido te plaatsen, kwamen ze toch meer tot hun recht en miste mijn achterwand in deze bak toch wel een beetje heel erg. Kost je even een half dagje, maar het is in principe ook zo gedaan. Net even een laatste plant in de hoek geplaatst, de lotus/lelie waarvan ik nog steeds de naam niet van kan onthouden. Water zo nog even bijvullen, maar de hoofdverlichting gaat zo uit dus even snel de foto. Spiderwood drijft nog dus zit aan de ene kant onder de wand geklemd en aan de voorkant helpt de magneet mee. Zal nog wel even duren, maar echt storen doet het toch niet.

Deze heeft in ieder geval zijn vriendengroep weer terug, want ja hij zwom nog steeds in de Dubai tussen de rest van de vuurtjes. Ook de filters even open gehad, want ook daar zaten aardig wat kleintjes nog in. Vissen zijn onderling wat geruild, om ze bij de juiste inrichting te houden. Merk aan de espei dat die de lengte toch wel waarderen en hier meer tot hun recht komen, wat ze voorheen ook deden.

De hele groep bij elkaar
20200223_135757.jpg

En even een huh momentje toen vrijwel alleen de reds bij elkaar zaten vanmiddag
20200303_133035.jpg

De heren hebben hun plek ook al snel gevonden, doe ze met het hout hier volgens mij meer plezier dan de slagtanden, ook omdat ze hier wat meer schuilmogelijkheden hebben. Links een keramische boomstam die eigenlijk niet wordt gebruikt. Het stuk spiderwood is huis numero uno en het stuk hout in het midden is, met een gegraven hol eronder casa dos.
20200223_143711.jpg20200223_143723.jpg

Beide soorten corydoras zijn overigens ook veel meer op de voorgrond te vinden, blijkbaar toch een voorkeur voor inrichting. Okay, dit was tijdens het voeren maar toch, ook op de andere momenten zijn ze veel te zien.
20200223_192839.jpg20200223_192841.jpg

En als afsluiter een totaalfoto van toen ie net ingericht was tot de net gemaakte foto, vlak na het planten van de hoge planten. Die wil ik tot aan het oppervlak laten om de verwarming en het filter uit beeld te krijgen. Deze week maar even een betere foto plaatsen als alles weer helder is en de vissen wat meer gewend
20200223_182901.jpg20200303_184939.jpg
 
Ziet er goed uit!
Welk drijfplantje is dat?
Die wortels lijken me niet zo lang te worden.
 

Terug
Bovenaan