Dubai 80 (Killerfish)


I know. Kwam er pas achter toen ik de bak weer ingericht had en geen zin, ook voor de rest van de bewoners, om de bak weer helemaal leeg te halen. Vooralsnog zwemt ie vrolijk rond en ligt ie regelmatig bij de andere vissen, kan altijd nog hem eruit vangen als het nodig blijkt en hij verstopt blijft. Maar als de inrichting kan blijven staan, gaat daar voorlopig mn voorkeur even naar uiy
 
Veel plezier met je nieuwe cory's, hoop voor je dat je ze vaker ziet.
Vind het wel een beetje jammer van je goldstripes want vond ze erg mooi.
 
Veel plezier met je nieuwe cory's, hoop voor je dat je ze vaker ziet.
Vind het wel een beetje jammer van je goldstripes want vond ze erg mooi.
Je bent zeker niet de enige. Maar zag ze alleen als ik doodstil voor de bak ging zitten met voeren en met de minste beweging schoot alles weer tussen de planten. Had gehoopt dat het minder zou worden, maar bleef helaas uit. Vandaar toch de knoop doorgehakt en andere corydoras gehaald; die horen vind ik gewoon in de bak :D Deze zitten alleen maar voor in de bak en laten zich niet wegjagen, hele verandering
 
Ik hoop voor je dat jouw loxozonus anders zijn, maar over het algemeen is dit nu niet bepaald een actieve en zichtbare soort. Ik heb inmiddels meer dan 2 jaar een groepje in mijn aquarium zwemmen en ik vind ze behoorlijk schuw. Af en toe komen ze naar voren om te eten, maar meestal zitten ze achterin de bak verstopt. Verder is dit ook niet echt een typische corydoras soort omdat ze, in tegenstelling tot wat op alle websites staat, relatief warm gehouden moeten worden (tenminste, dat is de ervaring van mensen die ze al jaren houden in bv de Corydoras world FB groep).
 
Dan heb ik denk ik geluk, al zitten ze net een dag in de bak. Kan niet zeggen dat ze echt bang zijn, ja ze schieten wat weg als je beweegt maar verder zitten ze toch veelal voorin. Even kort filmpje gemaakt, dit lukte me bij de goldstripes totaal niet, tenzij ik dus heel stil zat. Dat van de temperatuur wist ik niet, maar wat is warmer? Hoe warm zitten ze bij jou?
 
Maar weer even een foto. Weinig veranderd naast dat ik wat met de planten geschoven heb. Links en rechtsachter wat vallisneria staan, eens kijken hoe dat gaat. Vooral links zal het mooi met de stroming mee gaan als het wat langer wordt en zo creëer ik hier ook wat meer hoge beschutting voor de vissen, had toch nog een stekje over van het beplanten van de lido.

Vannacht een foto en een filmpje gemaakt. Gisteren bezig geweest met beplanten, dus moeten nog wat helderder worden.

20190812_001146.jpg

20190812_000842.jpg
 
Dan heb ik denk ik geluk, al zitten ze net een dag in de bak. Kan niet zeggen dat ze echt bang zijn, ja ze schieten wat weg als je beweegt maar verder zitten ze toch veelal voorin. Even kort filmpje gemaakt, dit lukte me bij de goldstripes totaal niet, tenzij ik dus heel stil zat. Dat van de temperatuur wist ik niet, maar wat is warmer? Hoe warm zitten ze bij jou?


Sorry, had je post gemist. Het stomme bij deze soort is, dat overal (op de minder betrouwbare sites) staat dat ze liever niet zo warm gehouden moeten worden. Ik heb navraag gedaan in de Corydorasworld Facebookgroep (één van de beste groepen op dat gebied) en daar kreeg ik unaniem het antwoord 25-28°C.
 
Sorry, had je post gemist. Het stomme bij deze soort is, dat overal (op de minder betrouwbare sites) staat dat ze liever niet zo warm gehouden moeten worden. Ik heb navraag gedaan in de Corydorasworld Facebookgroep (één van de beste groepen op dat gebied) en daar kreeg ik unaniem het antwoord 25-28°C.
Even wat later, school is weer begonnen :juggle:
Geeft niet. Zitten hier rond de 24 a 25 graden met natuurlijk een wat hogere temperatuur als het warmer is buiten. Doen het eigenlijk prima en zwemmen vrolijk door de hele bak. Vaak met z'n allen aan het chillen op de voorgrond, maar zo nu en dan ook individueel scharrelend door het aquarium.
 
Even wat later, school is weer begonnen :juggle:
Geeft niet. Zitten hier rond de 24 a 25 graden met natuurlijk een wat hogere temperatuur als het warmer is buiten. Doen het eigenlijk prima en zwemmen vrolijk door de hele bak. Vaak met z'n allen aan het chillen op de voorgrond, maar zo nu en dan ook individueel scharrelend door het aquarium.

Ik heb ze het afgelopen jaar in de winter op wat lagere temperaturen (ook zo´n 22-24°C) gehouden en ik heb een hele periode gehad dat ze zeer onrustig waren (veel meer zwemmen dan anders, vaak adem halen aan het oppervlak enz.). Ik heb van alles getest en veranderd om te kijken wat de oorzaak was, want ze hadden het echt niet naar hun zin, maar niets hielp. Op het moment dat het weer warmer werd, was het onrustige gedrag, even plotseling als het ontstond, weer verdwenen. De hogere temperatuur was op dat moment het enige dat anders was. Op basis daarvan heb ik de conclusie getrokken dat ze het niet goed doen op lagere temperaturen. Helaas, want het is echt een hele mooie soort.
 
Ah okay; zal het hier eens aankijken als het wat kouder wordt. Echt heel koel is het nog niet geweest de laatste tijd sinds ik ze heb. Tnx voor de info! Hoe warm heb je ze nu zitten?
 
Kleine verandering in de bak. Mn ma vrijdag opgehaald uit zwolle om gelijk daar eens bij de LFS te kijken wat er rondzwemt. Aantal espei meegenomen en een kant van de bak zwart gemaakt. Vissen zaten wel elke keer op de voorgrond, maar schoten toch snel heel en weer als ik even voor de bak stond. Had er nu ik het me zo bedenkt heel leuk van links naar rechts onder kunnen zetten :D Hopelijk is de blinde zijde, samen met wat extra planten en bewoners voldoende om ze wat rustiger te maken. Voorlopig even met folie om te zien of het verschil geeft, dat gaat er wat makkelijker af dan verf mocht het nodig zijn. Verf oogt namelijk wel een stuk mooier

Safety first in de auto natuurlijk, zal toch niet de enige zijn die dit doet :juggle:
20190830_172413.jpg

In het zakje en net in de bak. Toevoeging van 6 maakt het totaal van 17
20190830_172816.jpg20190830_174937.jpg20190830_174942.jpg

Net de nieuwe crypto in deze hoek met als plan ook een varen, maar die heeft een ander plekje gevonden. Hoge crypto rechts in de bak en erachter nog een stekje vallisneria die ik over had vanuit de lido. Iets met weinig geduld :D Links naast de andere varen de nieuwe gezet. Beter foto's volgen nog, nu toch wel redelijk wat weerspiegeling
20190831_120832.jpg20190831_135643.jpg20190901_101801.jpg20190901_101821.jpg20190901_101755.jpg20190901_130025.jpg
 
Mooi mooi! Vermoed dat de nieuwe espei snel op kleur zullen zijn omdat er al soortgenoten zwemmen.

Die folie, zo te zien zit die er goed op toch? Niet al te grote luchtbellen trekken weg.

Bij de Home had ik de folie er met heel veel water op gezet, binnenkant oogde voor een groot deel grijs. De paar luchtbellen die er nog zaten zijn helemaal weggetrokken. Folie zit er nu strak op en de binnenkant is git zwart.
 
Folie zit wel netjes, maar als ik zie hoe de verf eruit ziet op de lido, vind ik dat strakker. Is dieper zwart, dit is meer grijzig. Zal eens kijken of ik zo foto kan maken. Als het goed is staan de lampen nog aan, zal dan ook wat meer foto's maken
 
Folie zit wel netjes, maar als ik zie hoe de verf eruit ziet op de lido, vind ik dat strakker. Is dieper zwart, dit is meer grijzig. Zal eens kijken of ik zo foto kan maken. Als het goed is staan de lampen nog aan, zal dan ook wat meer foto's maken
Dat grijze zal zijn omdat er nog vocht onder zit. Bij mij is het zwarter dan de nacht om het zo maar te zeggen. Dieper zwart kan niet.
Heb de matte folie van de Gamma.

Ik kan me wel voorstellen dat van de buitenkant verf strakker uit ziet hoor. Kan het bij mijn bakje niet meer beoordelen, zit aan de achterkant.
 
Heb geen vocht gebruikt, gewoon zo op het glas geplakt. Heb idd de matte folie van de winkel om de hoek. Kan idd zijn dat die nog zwarter wordt hoor, heb geen haast het te verfen :D
 
Met een waterwissel ook gelijk maar even wat foto's gemaakt. Bewoners doen het meer dan prima, al krijg ik ze niet allemaal even goed op de foto's. Corydoras liggen eigenlijk vrijwel constant op dezelfde plek voor in de bak, mevrouw Betta zwemt de bak rond en heet voldoende levend buffet ben ik achter gekomen. Garnalen heb ik er nog een paar van ronddwalen, maar de meeste zijn niet meer te zien. Of ze zitten verstopt, of mevrouw heeft zich tegoed gedaan, ben ik nog niet helemaal zeker van, al vermoed is het eerste. In de bak groeien her en der ook spontaan verschillende crypto's, laat ze lekker, eens zien wat dit gaan worden. Ook de fissidens fontanus welke ik als testje met steen en al in deze bak heb gelegd doet het eigenlijk meer dan prima. De vissen hebben de steen zo goed als verborgen onder het zand en de plant groeit er door. Ook deze laat ik even lekker hier doorgroeien
20190919_214015.jpg


meneer of mevrouw goldstripe zwemt hier nog steeds rond. Ga niet de bak leeghalen voor deze ene vis, ondanks dat de vissen in de andere bak zitten. Zwemt vrolijk mee met de rest, dus helemaal prima voor nu.
20190916_215319.jpg

20190919_213944.jpg


En als afsluiting natuurlijk nog een totaalfoto
20190919_213936.jpg
 
Heeey K had even een vraagje aan je: wat voor soort betta heb jij? Ze is zooooo mooi!!!
 
Dumbo ear dame. Waar woon je? Ben eigenlijk beetje aan het kijken naar een aquarium zonder betta, wil toch wel weer garnalen gaan houden namelijk :juggle: al is het een prachtige dame dus zomaar wegdoen is dan ook alweer zowat
 
Vaak is een combi met garnalen niet handig dus dan is het inderdaad verstandig om die zonder een betta te houden. Kwestie van keuzes maken ;)
 
Maar weer eens tijd voor een update dacht ik zo. Ramen waren wat smerig en het zand vooraan was eigenlijk zo goed als weg. Ramen schoon, planten eigenlijk niks aan gedaan en wat zand aangevuld. Filters komen binnenkort wel een keer, maandag inlevermoment van mijn afstuderen dus dat gaat even voor. Cory goldstripe zwemt hier overigens ook nog rond, die krijg ik er pas uit als de bak leeg gaat en dat wordt hem zeker nog even niet op de korte termijn.
20191030_185544.jpg
20191030_185605.jpg
20191030_185614.jpg
20191030_185625.jpg
20191030_185734.jpg
20191030_185625.jpg


Weer schoner, alleen nog iets mistig van zand. Ook de vallisneria doen het goed hierin, stekken zichzelf al mooi wat ruimer door de bak. Laat ik lekker gaan, benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen eigenlijk :juggle:
20191031_183753.jpg
20191031_183804.jpg
20191031_183824.jpg


Voor mijn verjaardag trouwens wat nieuwe vissen gehaald, 7 stuks om het oppervlak wat te vullen. Zwemmen net in de bak en voer nu wat meer dan normaal, want de buikjes zagen er niet al te dik uit.
20191031_183933.jpg
20191031_184115.jpg
20191031_184211.jpg
20191031_184157.jpg


En natuurlijk een overzichtsfoto. Eén met volle bak verlichting, één met de avondstand
20191031_183738.jpg
20191031_221407.jpg
 
Gericht bijvoeren heeft zeker geholpen als ik de buikjes van de vissen nu zo zie.
20191104_205110_capture.jpg
20191104_205038_capture.jpg


Daarnaast ben ik ook nog steeds blij me de keuze voor de corydoras. Blijven nieuwsgierig, al willen de baarddraden nog niet echt teruggroeien. Helaas waren deze in de winkel al afgesleten, maar misschien duurt dat ook gewoon nog wat langer
20191104_205142.jpg
20191104_205147.jpg
 

Terug
Bovenaan