Dubai 80 (Killerfish)


Gisteren in de buurt van een andere dierenwinkel en daar zwom een schooltje Boraras urophtalmoides rond. 11 stuks mee naar huis en lekker laten wennen. Er zwommen ook espei rond, maar die leken meer op de hengeli. Ivm de twijfel niet meegenomen en wou ook eerst even kijken hoe de boraras het zouden doen, die waren namelijk voor de andere bak. Was dat te druk samen met de sundadanio's, konden die mooi hierin. Zo gezegd zo gedaan. Sunda's uitgevangen en in de Dubai, waarmee ik het bestand nu compleet vind.

11 sundadanio axelrodi blue
10 corydoras gold stripe
1 gastromyzon
2 L104
1 dumbo-ear betta dame
Nog een paar overgebleven vuurgarnalen.

Etenstijd. Voor de verandering de tabletten eens op het raam geplakt.
20190503_125736.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuke visjes, maar zijn deze dan niet te klein voor de Betta?
Bewust naar de lido gedaan, omdat ze hier te klein zijn idd.. daar gaat de betta helemaal gek op. De sundadanio's zijn daarentegen wel verhuist naar hier, die zijn groot genoeg en dat gaat vooralsnog prima. Zwommen namelijk toch door elkaar, al zijn de borarassen toch nog best schuw, ondanks hun aantal. Had ik niet verwacht als ik zie hoe ze daar in de bak zwommen

Dit zag ik laatst ook hier bij de LFS, leek wel of beide soorten door elkaar zwommen.
Nou dat. Mss een paar waarvan ik het vermoeden had dat het espei waren, maar zaten ook in 2 aparte bakken. Leek verschil in te zitten maar hij zei dat het allemaal espei zouden moeten zijn. Hij kon me echter geen antwoord geven op waarom ze dan apart zitten :juggle: Dan maar niet

Edit; Henk de 2de is overigens vrijdag teruggegaan naar zijn nieuwe onderkomen op school, dus die zwemt niet meer in de andere bak rond. Vermoed dat je die betta bedoelde bedenk ik me nu :stom:
 
Ik ben zelf een beetje in de war nu denk ik, maar er was iets met de blauwoogjes en de Betta vrouw.
Maar dat is de andere bak bedenk ik me nu, erg verwarrend allemaal:D
 
Ik ben zelf een beetje in de war nu denk ik, maar er was iets met de blauwoogjes en de Betta vrouw.
Die zijn teruggegaan omdat mevrouw er niet zo blij mee was, dus zwom er geen scholenvisje meer in de dubai. Plan was een school espei, maar die waren niet leverbaar voor de lfs. Was donderdag in de buurt van een andere winkel en zag daar de urophthalmoides zwemmen en 11 stuks meegenomen voor de lido120, in de hoop dat deze boven de sundadanio's zouden zwemmen. Echter zwommen die in de avond allemaal voor elkaar, dus de optie (vandaar nog niks gehaald voor de dubai) van de sundadanio's naar de dubai uitgevoerd en wat extra vis voor in de lido gehaald, want 11 van die microvisjes is ineens heel weinig.

Er is dus het eea geschoven, snap best dat het verwarrend is van:sorry:
Vandaar de lijstjes met vissen, hoopte dat die wat duidelijkheid zouden geven :D
 
Nu is het me duidelijk:thumbs:

Zelf overweeg ik ook nog een tweede schooltje voor erbij, maar ben bang dat het te druk gaat worden:juggle:
 
Nu is het me duidelijk:thumbs:

Zelf overweeg ik ook nog een tweede schooltje voor erbij, maar ben bang dat het te druk gaat worden:juggle:
Top!

Dat was mijn hoop dus ook, 2 leuke schooltjes in de lido zonder een oppervlaktevis, want die zie je toch niet zo goed. Vandaar de boraras want die zwommen hoog in de bak in de winkel, ondanks een gebrek aan beschutting ofzo. Maar hier zwommen ze net wat lager en samen met de sundadanio's en dat werd me te druk. Dus blijft in beide bakken lekker bij 1 scholenvis. Had dus al rekening gehouden met de sunda's dat die over konden/gingen naar de dubai. Dat was de makkelijkste optie als het toch niet mooi was
 
Dus blijft in beide bakken lekker bij 1 scholenvis
Is misschien ook wel beter ja, maar de drang om een visje erbij te nemen is groot bij mij.
Heb nu 10 potloodjes (zwemmen in alle lagen) ? Panda's, één borstelneus en 100 garnalen.
 
Is misschien ook wel beter ja, maar de drang om een visje erbij te nemen is groot bij mij.
Heb nu 10 potloodjes (zwemmen in alle lagen) ? Panda's, één borstelneus en 100 garnalen.
Dat zat er bij mij dus ook. Als ik kijk wat er nu in beide bakken, ook de lido, nog maar rondzwemt. Heb het geprobeerd, maar was me gewoon te druk. Vind minder juist wel gaaf, geeft meer rust ofzo..
 
Zijn toch 2 schooltjes geworden uiteindelijk. De borasjes waren me te klein in de lido want waren vanaf mn bed niet te zien. Dus maar naar deze bak, met de espei nog in bestelling. Boraras waren best schuw, tot de 11 espei werden toegevoegd. Zwemmen soms mee, soms wat meer verstopt, maar blijft een leuk gezicht. Lijken net jongen, al zijn ze dat natuurlijk niet. Reden was ook vooral omdat ik erg goedkoop een aantal Galaxy's kon krijgen, welke ik hoop te kweken met het mos en gebrek aan rovers in die bak. De tijd zal het leren. Voor nu gewoon even wat foto's, al is er weinig veranderd. Wel met het ophalen van de Galaxy's wat citroentjes meegekregen, welke nu ook hier in de bak zitten
20190601_232625.jpg
20190601_232600.jpg
20190601_232639.jpg


En een totaalfoto. Net gemaakt dus bijna iedereen slaapt al
20190601_232738.jpg
 
Voor iemand die niet van hout houdt vind ik die van jou echt iets hebben. Zelfs zonder vissen zijn het gewoon plaatjes. Ook hier een achterwand zwart( zelfde vraag als bij je andere bak)? Het geeft het iets duisters. Zeker met dat soort gezicht in dat midden-achterste stuk.
 
Yup, zwart net als in de andere bak. Dat grote stuk is nep en ooit deel geweest van een volledige achterwand, mooie plek om een filter en verwarming achter te verstoppen. Blijft een pronkstuk die uitloopt naar links en rechts en op zo breedst de hele bak doorgaat. Nog steeds enorm blij mee. Alleen links en rechts is echt voor de 2 L104 die de bak bewonen
 
Yup, zwart net als in de andere bak. Dat grote stuk is nep en ooit deel geweest van een volledige achterwand, mooie plek om een filter en verwarming achter te verstoppen. Blijft een pronkstuk die uitloopt naar links en rechts en op zo breedst de hele bak doorgaat. Nog steeds enorm blij mee. Alleen links en rechts is echt voor de 2 L104 die de bak bewonen

Nou gooi die maar nooit weg als je er vanaf wilt! Ik roep shotgun om hem over te nemen!:D
 
Al een tijdje geen update en gezien de vraag naar een in het andere topic, maar even een stoel voor het aquarium gezet, doos op aquarium en hoofd en een deken erover. Vond het best creatief om de weerspiegeling tegen te gaan. Bakken zien er op zich prima uit, maar kunnen nog wat netter en ook het water is normaal veel helderder (net eind van de middag gevoerd). Beter foto's volgen over een tijdje. Deze week alles afsluiten met groep 8 en school en dan een grote schoonmaak op mijn kamer, waarbij ook de bakken iets van plek gaan veranderen. Want ja, deze jongen veranderd naast zijn aquaria ook zo nu en dan eens de indeling van zijn kamer :D. Bakken moet toch flink wat water uit, dus dan gelijk ook die maar even een flinke waterwissel en schoonmaak van de ruiten, al is dat laatste gelukkig niet vaak nodig. Vissen leven allemaal nog en zwemmen vrolijk rond.
20190706_121037.jpg
20190706_121043.jpg
20190706_121454.jpg
20190706_121521.jpg
20190706_121635.jpg
20190706_121712.jpg
20190706_121739.jpg
20190706_121820.jpg
20190706_121824.jpg
20190706_121908.jpg
20190706_121908_capture.jpg
20190707_191219.jpg
 
Mooi hoor! Mooie rustige bak, ik vind je Cory's en garnaaltjes erg mooi.
Had ik al gezegd mooi? ;)
 
Lekkere rustige bakken heb je idd, visjes zien er ook goed uit.
 
Niet veel nieuws. Even wat schoonmaak en onderhoud en het grasje links voor het hout vervangen door een ander plantje. Grasjes werden elke keer losgewroet door de cordydoras en meneer L104 die ernaast zijn plekkie heeft. Ook wat zand bijgevuld wat het glas was zichtbaar. Bak even helder laten trekken en dan eind van de week de filterwatten even vervangen. Doe ik dat nu, heb ik de nieuwe binnen no-time weer vol met zand :D

20190716_122947.jpg
 
En weer helder. Nieuwe planten lijken het ook gewoon goed te doen, net als de bewoners overigens. Die zwemmen nog steeds vrolijk rond en ook de L104 laten zich steeds meer zien
20190718_211408.jpg
20190718_211501.jpg


Met de volle verlichting
20190718_211349.jpg


En avondled
20190718_211546.jpg
 
Ook deze bak staat er mooi bij, gave Corydorassen zijn dat, Lnummer is ook een leuk visje om te zien.
 
Zijn zeker leuke vissen. Mooie is dat de ene heer links onder het hout zn hol gegraven heeft en de ander onder het rechter stuk, zoals ook verwacht. Gelukkig doen ze geen vlieg kwaad en ook gaat het prima samen
 
Omdat ze zo goed als niet te zien waren, enkel als ik stil voor de bak zat en er gevoerd werd, de goldstripe gisteren maar op marktplaats gezet. Tegen het juiste bod mochten ze weg en vandaag hebben ze dan ook een 1,50m ter vervanging gekregen.
Tja, dat verkopen is 1, maar zie ze dan nog maar eens te vangen... koste wat meer moeite en de inrichting dus maar iets anders teruggezet, alles dreef toch al rond want moest eruit.. incl achterwand, gelukkig stond die vooral los, op dotje kit bovenaan na

Ben nog even aan het kijken naar wat er terug komt, denk aan de black Venezuela of napoensis. Weet alleen niet hoe schuw ze zijn, dus morgen ofzo even nieuw topic voor openen.

Bak wat mistig van vfm, nieuwe scape is wel te zien. Niet veel anders, maar wel beetje
20190726_222703.jpg
 
Ziet er wel weer netjes uit hoor.
Ik vindt de javavaren links leuker staan zo, meer op de achtergrond. Zo komt het hout ook nog wat extra mooier naar voren. :)
 
Is idd meer een showpiece nu. Wel even, al zie je dat niet echt op de foto, extra stuk hout toegevoegd zodat de techniek niet zo zichtbaar is, daarom zat de plant eerder juist links
 
Ah nee dat is inderdaad niet zichtbaar.
Techniek is idd zeer mooi weggewerkt. Enkel dat thermometertje... maar ja dat is te begrijpen bij zo'n warm weer. Snelle controle.
 
Die hangt er idd normaal niet, maar vind het wel fijn met deze temperaturen
 
Wat betreft dat extra stukkie hout; even een foto gemaakt. Wel wat weerspiegeling, maar moet zo werken dus even niet een andere kans
20190727_134344.jpg
20190727_134402.jpg
20190727_134412.jpg
 
Dagje vrij dus maar even een stukkie gaan rijden voor nieuwe bewoners ter vervanging van de goldstripes. Wist nog niet goed wat ik wou, zolang het maar niet een te standaard soort is. De winkel had heel wat zwemmen en ik was vrij snel verliefd op 1 specifieke soort;
20190729_124315.jpg
20190729_135304.jpg
20190729_135252.jpg
20190729_135300.jpg


Overigens kwam ik er achter dat ik niet 9, maar 10 goldstripes had :stom:
20190729_135049_capture.jpg


Deze man mag bij de rest mee zwemmen, welke gaan onze de naam corydoras loxozonus. Mij niet bekend, maar dat was ook het doel :D
 
Mooie visjes, maar best zielig dat er één verstekeling achter is gebleven.
 
Was ook niet de planning. Wel mooi dat ie nu veel meer op de voorgrond te vinden is :D
 

Terug
Bovenaan